Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Florentino Pérez, veslefrikk med fela

NYTT TEMA
GMartino
GMartinoInnlegg: 2486
27.12.13 14:36

Mannen har gjort så mye feil siden 2009 at det nå er nådd et punkt hvor det ikke lenger er verdt å nevne dem. Men innrømmer han noen feil? Nei. Det er kun egne aspekter som gjelder. På gresset er filosofien dårlig. Den er meget, meget nær verdiløs. Her faller byrden mye på Carlo Ancelotti, men Florentino Pérez visste godt hva han fikk i italieneren.

På vgd er Real Madrid-supporterene noe hvor 1 positiv ting veier høyere enn 4 svake, en ansamling sauer ute på beite.

Puskas10
Puskas10Innlegg: 2449
27.12.13 14:38
GMartino: Mannen har gjort så mye feil siden 2009 at det nå er nådd et punkt hvor det ikke lenger er verdt å nevne dem. Men innrømmer han noen feil? Nei. Det er kun egne aspekter som gjelder. På gresset er filosofien dårlig. Den er meget, meget nær verdiløs. Her faller byrden mye på Carlo Ancelotti, men Florentino Pérez visste godt hva han fikk i italieneren. På vgd er Real Madrid-supporterene noe hvor 1 positiv ting veier høyere enn 4 svake, en ansamling sauer ute på beite.

Takk for informasjonen.

Figo8921
Figo8921Innlegg: 16145
27.12.13 14:52

Så flaut og lite verdig profilbildet du har av nevnte hedersmenn.

Dabedida
DabedidaInnlegg: 21824
27.12.13 15:37

Er det noe vi skal diskutere her? Tror det er ganske bred enighet om at Pérez ikke er perfekt. 

Pepinho
PepinhoInnlegg: 6705
27.12.13 17:30

Endelig et sted hvor vi kan diskutere dette

GMartino
07.05.14 22:57
Pepinho: Endelig et sted hvor vi kan diskutere dette

Tror det trengs :)

Koffer
KofferInnlegg: 6762
07.05.14 23:17

Perez har også gjort mye riktig. Men han snakker mye om dette Real Madrid-laget, at det kanskje er det beste på 100 år, men hvis man ser litt nærmere på fakta så synes jeg han bommer noe her.

Jeg synes Madrid har vunnet mye i serien denne sesongen, og Barca har tapt poeng så lenge jeg kan huske. ALLIKEVEL er det enten katalanerne eller "lillebror" som vinner serien. CL-finalen er 50/50, skadene har ankommet og flyten er i ferd med å renne bort.

Hva er egentlig Real Madrid? Er det et meget godt lag, eller er det et greit lag reddet av prestasjonene til Ronaldo?

Spissene denne sesongen er helt latterlige. Di Stefano, Puskas, Raul, Ronaldo, RvN... hva har man nå? Overbetalte spillere i backup som Illarra og null talentspillere i Casemiro.

Det er midtstopperne, Modric og Ronaldo som holder dette laget oppe, men du verden hvor mye bedre ting hadde vært med et par kloke signeringer.

lentini
lentiniInnlegg: 1533
07.05.14 23:38
GMartino: hva han fikk i italieneren

Liker Ancelotti, men det går an å være enig i at mannen sliter litt med å vinne ligatitler.

Zidane.
Zidane.Innlegg: 789
08.05.14 17:37
Koffer: men du verden hvor mye bedre ting hadde vært med et par kloke signeringer.

Som f eks?

Selv mener jeg det blir helt feil å skylde på troppen. Vi har Spanias desidert beste spillere, og jeg føler meg ganske sikker på at La Liga blir vår neste sesong. Carlo har måtte eksperimentere mye denne sesonge, blant annet fordi Bale-Özil signeringene trolig ikke var helt etter hans plan. Han brukte lang tid på å finne en formasjon, og når den har sutte så har vi kjørt over Bayern og til dels Barca. 

Kloke signeringer blir vanskeligere denne sommeren enn noen gang. Vi har verdens beste dekning i mål. Det er ikke mange stoppere som er bedre enn de tre vi har i Madrid nå. Kanskje trenger vi en litt annen "type" midtstopper, en kaldere og mer avventende type. Hele Europa sikler etter Garay, og vi kan få han for 10 mill euro. Dersom vi skal forsterke forsvaret, er det der. Carvajal, Marcelo, Coentra og Arbeloa utfyller hverandre perfekt på sidebackene. Om Alberto Moreno blir kjøpt, så er det kun fordi man skal sikre en fremtidig landslagsspiller som trolig bytter klubb i sommer.

I midtabenen er det få svake ledd. Modric-Alonso-Di Maria har vært verdens beste trio denne våren. Illarramendi vil ta over etter hvert for Alonso, det er jeg overbevist om. Kanskje kunne vi hatt godt av en Toure/Vidal type som alternativ i indreløper posisjonen, men glem ikke at Khedira fortjener en sesong etter skaden. Så har vi Isco som et offensivt alternativ. Casemiro er jeg enig med deg i, og ser for meg at Jose Rodriguez tar den plassen neste sesong.

I angrep er Bale og Ronaldo pdd verdens beste kanter, og vil være det også neste sesong. Benzema gjør fantastisk mye bra i det oppbyggende spillet, men er avhengig av to ting: Bevegelse rundt seg, og spillere som kan stå for scoringene. Det får han i Ronaldo og Bale. Men det holdt ikke med kun Morata i går.

Eneste jeg kan utsette på i årets tropp, er en ekstra allrounder på topp. Jese var en slik type frem til skaden. Pdd har vi 5 spillere på de 3 fremste posisjonene (Ronaldo, Bale, Benzema,Jese, Morata), etter som Di Maria er blitt en midtbane spiller ila sesongen. En ekstra spiller inn her er nødvendig. Jeg ser for meg at Morata blir lånt ut, evt solgt med tilbakekjøpsklausul, og da er spm om man skal gå for en kvalitetsspiss og ha Benzema og Jese som allroundere på topp. 

Slik jeg ser det, er det ikke mange kloke signeringer man kan gjøre. Bredden har vært akkurat litt for tynt denne sesongen, med langtidsskadene på Khedira, Jese og Arbeloa. I tillegg til at Morata har skuffet. To spillere som kan kle flere posisjoner, tror jeg kan løse mye av problemet. En defensiv spiller som kan bekle alle posisjonene i midtbanen (anker, indreløper evt også sidebacken) og en offensiv spiller som kan spille både på kantene og på topp. En svakhet i vår tropp i dag er at de fleste spiller kun kan spille i én spesifikk posisjon. Dette har gjort oss sårbare for skader og slitasje. 

(Innlegget ble redigert 08.05.14 17:40)

GMartino
08.05.14 18:47

Midtbanen og angrepet til Barcelona er nok bedre hver for seg, vunnet mere og kan se tilbake på en større karriere, per nå. Så at spanias beste spillere er der er ikke riktig.

Ingen ville husket Real Madrid for en teknisk fotball om det hadde blitt ligagull i år, og ingen vil huske dem for dette om de vinner 4-0 mot Atletico. For de kommer ikke til å spille en teknisk fotball i den finalen, det vet alle.

Det fins flere gode spillere. Men noen er blitt handlet inn i gale roller. Høyrekanten i Madrid kan aldri, på langt nær, fungere perfekt nå når Carvajal (mulig han blir bedre) spiller med Modric. Da har du en Carvajal med gode basisferdgiheter og en som er for sjelden med helt i angrep uten ball, å som samt trøbler med å forsere spillere / ta med seg ballen lenger enn 10-15 meter av gangen.
Benzema, ville han gjort i nærheten av like mye fantastisk om han spilte for en mindre klubb, er han noen ganger topp class for Frankrike?.. Det er kun min teori om Benzema, så jeg kan ta feil. Han er uansett for dårlig, fordi han ikke har teknikk.

milfern
milfernInnlegg: 70521
08.05.14 18:53
GMartino: Ingen ville husket Real Madrid for en teknisk fotball om det hadde blitt ligagull i år, og ingen vil huske dem for dette om de vinner 4-0 mot Atletico. For de kommer ikke til å spille en teknisk fotball i den finalen, det vet alle.

Og kva så?

Figo8921
08.05.14 19:37
GMartino: Midtbanen og angrepet til Barcelona er nok bedre hver for seg, vunnet mere og kan se tilbake på en større karriere, per nå. Så at spanias beste spillere er der er ikke riktig. Ingen ville husket Real Madrid for en teknisk fotball om det hadde blitt ligagull i år, og ingen vil huske dem for dette om de vinner 4-0 mot Atletico. For de kommer ikke til å spille en teknisk fotball i den finalen, det vet alle. Det fins flere gode spillere. Men noen er blitt handlet inn i gale roller. Høyrekanten i Madrid kan aldri, på langt nær, fungere perfekt nå når Carvajal (mulig han blir bedre) spiller med Modric. Da har du en Carvajal med gode basisferdgiheter og en som er for sjelden med helt i angrep uten ball, å som samt trøbler med å forsere spillere / ta med seg ballen lenger enn 10-15 meter av gangen.
Benzema, ville han gjort i nærheten av like mye fantastisk om han spilte for en mindre klubb, er han noen ganger topp class for Frankrike?.. Det er kun min teori om Benzema, så jeg kan ta feil. Han er uansett for dårlig, fordi han ikke har teknikk.

Du føler at Barcelonas angrep og midtbane har vist denne sesongen at de er bedre enn tilsvarende fra RM denne sesongen? Hehe, det må jo være forsøk på humor dette.

Og minnene skal de få lov til å ha de, akkurat som Raul nok sikkert friskt husker CL-triumfene i 98, 00 og 02, med inkluderende semifinale-seier over Barcelona :))

Først og fremst må du definere hva du mener medteknisk fotball, virker som du selv sliter med å finne ut av hva det er. 

Vel, dette har fungert ypperlig mot Barcelona, Bayern Munchen og AM i cupen, tre av de beste lagene i verden. Så jeg venter i spenning på når det ikke skal fungere. Man kan si mye rart om Benzema, men at han har ikke teknikk? :P haha seriøst.

Nei gud bedre, her var det mye artige feil :)

GMartino
08.05.14 19:51
Figo8921: Først og fremst må du definere hva du mener medteknisk fotball, virker som du selv sliter med å finne ut av hva det er.

Snakker ikke til et tilsynelatende avvik som du. Men Iniesta fremviser siste 20.min av kvartfinalen.

Blaugrana_007
Blaugrana_007Innlegg: 3055
08.05.14 19:59

Perez er en skurk!

Figo8921
08.05.14 20:06
GMartino: Snakker ikke til et tilsynelatende avvik som du. Men Iniesta fremviser siste 20.min av kvartfinalen.

Haha herregud det ble vel for tøft for deg å svare folk, når du ellers har null peiling. 

God bedring.

andwez
andwezInnlegg: 11313
09.05.14 09:04

Dreamteamet fra begge blokkene i full clash i dag. Tror jeg holder meg unna. 

valotunk
valotunkInnlegg: 6667
09.05.14 15:49
GMartino: Snakker ikke til et tilsynelatende avvik som du

Da får du jaggu et kjedelig liv hvis du bare skal snakke med mennesker uten avvik.........

GMartino
09.05.14 16:17

"Da får du jaggu et kjedelig liv hvis du bare skal snakke med mennesker uten avvik........."

True. Men her inne er temaet fotball, responderte utfra svaret jeg fikk. Den jeg snakket til kan gjerne være en knall god person ellers.

xavi-maestro
xavi-maestroInnlegg: 4969
09.05.14 17:40
Figo8921: Man kan si mye rart om Benzema, men at han har ikke teknikk?

Ut ifra hvilket nivå vi snakker om her(RM, Barcelona, Bayern osv), så har han ikke spesielt bra tekniske ferdigheter.

(Innlegget ble redigert 09.05.14 17:40)

Figo8921
09.05.14 18:35
xavi-maestro: Ut ifra hvilket nivå vi snakker om her(RM, Barcelona, Bayern osv), så har han ikke spesielt bra tekniske ferdigheter.

Da spør jeg deg siden TS ikke ville svare, hva regnes herunder som teknikk?

Bemerker meg også her at TS skrev at Benzema ikke hadde teknikk, jeg er ellers enig med deg i det at Benzema ikke har en spesiell god teknikk i forhold til nivået (RM, Barcelona, BM).

(Innlegget ble redigert 09.05.14 18:42)

xavi-maestro
xavi-maestroInnlegg: 4969
09.05.14 18:46
Figo8921: Da spør jeg deg siden TS ikke ville svare, hva regnes herunder som teknikk?

Nå kan ikke jeg svare for TS, men for meg teknikk individets evne til så hyppig så mulig å korrigere ballen sin ballbane mest mulig presist og effektivt.

Figo8921
09.05.14 18:53
xavi-maestro: men for meg teknikk individets evne til så hyppig så mulig å korrigere ballen sin ballbane mest mulig presist og effektivt.

Dette kan jeg helt klart stille meg bak.

GMartino
14.09.19 19:31

Ny utsøkt retardet sesong i vente, slikt er det vært alle sesonger siden jeg postet tråden, og lenger tilbake. Er nødt øke kriteriene vesentlig på fryktelig mange områder. At de holder seg for gode ift ha en sportsdirektør er greit, behøves ei om de er inkompetente... Publikum på SB forvalter æreløst få prosenter mht fortiden - latterlig beskjedne krav til teknikk og relasjoner.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg