Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Manchester City - FC Barcelona

NYTT TEMA
Perseus
PerseusInnlegg: 10801
10.02.14 16:46

MANCHESTER CITY  ─  FC BARCELONA 

Turnering: Champions League « 1/8 delsfinale, kamp 1 av 2
Hvor: Etihad Stadium, Manchester (England)
Kapasitet: 47.726
Tid: Tirsdag, 02/18/2014 20:45
TV: Viasat Fotball/Viaplay

Om nøyaktig 8 dager er det klart for årets første storkamp i Champions League. En av turneringens største aktører i dette århundret, Barcelona, gjester Manchester 6 år etter at de spilte mot Manchester United.

Når disse to lagene på Tirsdag møtes, vil det være store kontraster i forhold til hvordan lagene er bygget opp. City ble i 2008 kjøpt opp av en gruppe med tilknytninger til midtøsten, og heter altså Abu Dhabi United Group. De har siden den gang kjøpt ett helt nytt lag, og det er også gjenspeilet i tabellen som viser deres topp 10 dyreste overganger noensinne, og den eldste overgangen på lista er Robinho som også er den nest dyreste, da han i 2008 ble kjøpt for 32,5 millioner euro.
7 av de 10 på den listen er fortsatt i klubben. Men den dyreste av de rekker ikke denne storkampen grunnet skade. Han heter Agüero...

Bortelaget har beholdt kontinuiteten i laget siden revolusjonen i 2008. Det var ikke akkurat da grunnlaget for suksess ble lagt, da ungdomsarbeidet på La Masia har foregått i mye lengre tid enn det. Men det var da gullgenerasjonen vokste frem, og som vi alle vet har de spillerene dominert fotballen siden.
Så altså, forskjellen mellom disse to lagene på de siste 6 årene er stor. For all del, Barcelona har også handlet dyre spillere, men City har gått fra ett middels PL-lag til å vinne PL, med hjelp av penger. Barcelona har mange lokale spillere, derfor blir dette ett spesielt oppgjør med 22 vanvittig gode fotballspillere utpå banen, det som skjer på banen er tross alt det folk bryr seg om, så det skal jeg skrive mer om nå.

Manchester City har vært i stabilt god form i det siste, og i midten av Januar var angrepsspillet deres glitrende og de fleste ville nok holdt de lyseblå som favoritter til å vinne den første hjemmekampen på det tidspunktet, ettersom Barcelona var litt mer vaglete, da særlig defensivt.
Men det ser ut til at laget er i en formsvikt for øyeblikket, noe som ikke er bra for deres del. Et 0-1 tap hjemme mot Chelsea, etterfulgt av 0-0 borte mot Norwich skremmer ikke spanjolene, og med Agüero, og muligens Fernandinho og Nasri skadet, ser tilstanden tøffere ut enn den var for én måneds tid siden.
Laget har uansett et høyt toppnivå, det viste seg i Januar da de vant 8 av 9 kamper, hvorav Tottenham ble feid av WHL med 5-1 i favør City. Også West Ham, Newcastle, Swansea, Blackburn, Cardiff og Watford fikk smake samme skjebne. 
City skal uansett opp mot Chelsea kun 3 dager før oppgjøret. "Heldigvis" for dem er det FA Cup, men Pellegrini kommer nok til å spare noen spillere. Det er uansett stor sannsynlighet for at dem ryker, og det vil jo ikke akkurat medføre større selvtillit inn mot denne kampen. 

Sannsynlig lagoppstilling:

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""Hart"""""""""""""""""""""""""""""""""""
""""""""Zabaleta"""""""""""Kompany"""""""""""Nastasic"""""""Clichy"
"""""""""Navas"""""""""""""Yaya""""""""""Milner"""""""""""""""Silva"
"""""""""""""""""""""""""""Dzeko""""""""""Negredo"""""""""""""""""

FC Barcelona har på en annen side hatt en litt dårlig åpning på 2014, i forhold til hvordan deres erkerival Real Madrid har gjort det, og forspranget de hadde i ligaen er nå krympet og Barcelona leder kun tabellen på innbyrdes oppgjør.
Elche og Getafe ble nedsablet 4-0 i de to første kampene før man klarte et sterkt 0-0 resultat borte mot Atlético. Men så tapte man 2 nye poeng i en kamp alle forventet laget skulle vinne, altså 1-1 borte mot Levante.
Det gikk uansett bedre i de 3 kampene etter det, Levante klarte ikke å holde unna enda en gang og tapte 4-1 på egen hjemmebane. Málaga ble slått 3-0 i ligaen og Levante tapte også 5-1 på Camp Nou.
Så gikk Barcelona på en aldri så liten smell. For første gang på 2 år i ligaen tapte de hjemme, og hele laget fikk kritikk etter 2-3 mot Valencia. Kritikk ble det også etter "kun" 2-0 mot Real Sociedad, når laget ellers hadde over 80% i ballbesittelse og dominerte kampen på motstanders banehalvdel fra start til slutt.

I går vant de altså 4-1 mot Sevilla men slapp til flere store sjanser og kunne fort ha tapt den kampen også, hadde det ikke vært for Messi. Spillehumøret hans virket endelig å være tilbake i 2. omgangen, og det mottas ikke med glede for engelskmennene. Argentineren endte på 3 målpoeng og han virker minst like effektiv som han var i fjorårssesongen i ligaen. Messi er tilbake for fullt nå.
En annen mann var også med på lagets trening i dag, Neymar. Det er også en bra nyhet for Tata Martino, som kan bli nyttig for å strekke på City forsvaret og skape mer rom sentralt. Han tar samtidig ekstra mye plass og det var denne tingen Barcelona manglet i fjor; nå skal det bli spennende å se hvordan det fungerer mot City. I oktober fungerte det ihvertfall helt topp i El Clasico, Neymar endte opp med mål + assist.

Jeg vil tro Tata øver på defensiv struktur ganske intenst frem mot denne kampen. Det er fortsatt 2 kamper de skal spille før, men den kampen her kommer nok til å være i baktankene.

Sannsynlig lagoppstilling:

""""""""""""""""""""""""""""""""""Valdés""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
"""""Alves""""""""""""""Piqué"""""""""""""Bartra"""""""""""""""Alba""
""""""""""""""""""""""""""""""Busquets"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
""""""""""""""""""""Xavi"""""""""""""""""""""Iniesta"""""""""""""""""""""""""
"""""""""Pedro"""""""""""""""""Messi"""""""""""""""""""""""Alexis"""

(Innlegget ble redigert 10.02.14 16:54)

Puskas_Marcelo
Puskas_MarceloInnlegg: 4019
10.02.14 16:57

Fikk det ikke helt med meg, hvem heier TS på? :-)

Helt klart et stort høydepunkt og en kamp jeg virkelig gleder meg til å se. Dumt at vi ikke får se Aguero denne gangen, men håper uansett på mange fine offensive detaljer og mye spenning.

att
attInnlegg: 24736
10.02.14 17:02

denne skal på PL

n00b azz

Perseus
PerseusInnlegg: 10801
10.02.14 17:05
att: denne skal på PL

PL = Premier League

Altså ikke Champions League.

Bleke
BlekeInnlegg: 17146
10.02.14 17:08
Perseus: PL = Premier League Altså ikke Champions League.

Det er vanlig at hjemmelag står for kamptråden, særlig når det er to lag med mange fans her inne.

att
10.02.14 17:09
Perseus: PL = Premier League Altså ikke Champions League.

Engelsk hjemmelag i CL = kamptråd på Fotball PL.

Men slappis av. Jeg bare pøker. Kjøpelag vs kjøpelag. Heia Barka.

Barbarez9
Barbarez9Innlegg: 10618
10.02.14 17:45

City peaka for tidlig. 

TouchForFree
TouchForFreeInnlegg: 23374
10.02.14 17:59

Ingen Aguero, trist.

D10S
D10SInnlegg: 4282
10.02.14 18:00
att: pøker.

Har du ikke s på tastaturet?

Eksperten98
Eksperten98Innlegg: 2170
10.02.14 18:02

Tror City tar første stikk. 2-1.

Ryker nok  på Camp Nou uten Aguero.

att
silkyjohnson
silkyjohnsonInnlegg: 4811
10.02.14 18:11
att: http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/30359951.jpg

*you're
*so funny, bro.

(Innlegget ble redigert 10.02.14 18:12)

att
10.02.14 18:13
silkyjohnson: *you're
*so funny, bro.

Lag en ny

silkyjohnson
silkyjohnsonInnlegg: 4811
10.02.14 18:16

Dette holder ikke, att.

Jeg forventer mer av f-i.

D10S
10.02.14 18:22
att: http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/30359951.jpg

Du er faen meg elendig azz. 

bagdad123
bagdad123Innlegg: 18740
10.02.14 18:26

Opprør i f-pl. Folk har gått berserk på grunn av denne tråden. 

taknina
takninaInnlegg: 37129
10.02.14 18:28
bagdad123: Opprør i f-pl. Folk har gått berserk på grunn av denne tråden.

Dette er jo ingen premier leauge kamp og da ikke så viktig.

D10S
10.02.14 18:35
att: http://www.quickmeme.com/img/2e/2e501d2863f4a3de95e6f9b6ac81cf54f87c55f11285aa7fdaa6e31bf2166c52.jpg

Er dette her deg? Ligner sjukt

Pepinho
PepinhoInnlegg: 6705
10.02.14 18:50

Får bare håpe vi ikke får grisejuling her.

att
10.02.14 19:00
D10S: Er dette her deg? Ligner sjukt

Gi deg. Jeg får vondt i magen her.

A_Hleb
A_HlebInnlegg: 18966
10.02.14 19:08

Tror folk City tørr (les: er dumme nok til) å gå ut i 4-4-2 etter det som skjedde mot Bayern?

(Innlegget ble redigert 10.02.14 19:08)

1_min_of_silence
1_min_of_silenceInnlegg: 8094
10.02.14 21:06
A_Hleb: Tror folk City tørr (les: er dumme nok til) å gå ut i 4-4-2 etter det som skjedde mot Bayern?

Pelle er naiv (sta) nok til å kjøre på med sitt eget. Hadde vi stilt med skadefritt mannskap er jeg overbevist om at oppstillingen hadde blitt 4-4-2 med Negredo/Aguero på topp.

Nå er imidlertid argentineren skadet, og hverken Dzeko eller Negredo 100% fit.

Med litt flaks er både Fernandinho/Nasri tilbake, og da stiller vi nok med følgende;

Hart

Zab, VK, Demi, Kolarov

Yaya, Fernandinho

Navas, Silva, Nasri

Negredo

Skulle de ikke bli klare, tipper (frykter) jeg vi stiller med Nastasic som makker til VK, Demi som def-mb og Milner på plassen til Nasri.

Stiller nok med redusert mannskap mot Chelsea et par dager i forveien og ryker ut av FA-cupen. Så følger vi opp med å bli kontret i senk hjemme mot Barca og taper 2-4.

Så kommer hylekoret inn og media skal sparke Pelle, hyller Mancini og slakter pengebruken. Mourinho kommer med sine sedvanlige stikk, City vinner ligacupen og snyter nevnte Mourinho for ligatittelen i siste ligarunde.

4everLiverpool
4everLiverpoolInnlegg: 2408
10.02.14 21:41
1_min_of_silence: Med litt flaks er både Fernandinho/Nasri tilbake

Trodde det var usannsynlig at Fernandinho rekker denne?

(Innlegget ble redigert 10.02.14 21:41)

Iniesta
IniestaInnlegg: 2005
10.02.14 21:49
4everLiverpool: Trodde det var usannsynlig at Fernandinho rekker denne?

I tvilstilfeller rekker man slike kamper. 

deulofeu
deulofeuInnlegg: 1912
11.02.14 08:18

at fernandinho er ute til denne ser jeg på som viktigere for barcelonas del enn aguero, selv om sistenevnte er kjent for å voldta barcelona titt og ofte

milfern
milfernInnlegg: 70533
11.02.14 14:28
Perseus: Barcelona leder kun tabellen på innbyrdes oppgjør.

Målforskjell. Er tydelegvis ikkje så lett å forstå dette.

Deathlock84
Deathlock84Innlegg: 1387
12.02.14 03:49
A_Hleb: Tror folk City tørr (les: er dumme nok til) å gå ut i 4-4-2 etter det som skjedde mot Bayern?

City slo vel Bayern 2-3 borte? Hva prøver du å bevise?

A_Hleb
A_HlebInnlegg: 18966
12.02.14 12:35
Deathlock84: City slo vel Bayern 2-3 borte?

Og hvordan spilte de da? 4-2-3-1

Deathlock84
Deathlock84Innlegg: 1387
13.02.14 03:00

Hva i fi..e har formasjoner å gjøre med hvordan et lag faktisk spiller? Sånn som Bayern mot Hamburg hadde de til tider 6-7 spillere i angrep. Hva har du egentlig peil på?

Og A. Hleb holder vel til i turkmenisk 2. divisjon nå?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg