Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

CL: Galatasaray - Chelsea

NYTT TEMA
Uniquecorn
UniquecornInnlegg: 2827
24.02.14 21:48

Champions league 1/8-finale kamp nr.1

Hvor: Türk Telekom Arena
Når: 26/02-2014 20.45
TV: Viasat fotball(sendingen starter 19.30)

Galatasaray:
Manager: Mancini
UEFA ranking: 35
Lag brukt mest i CL(4-2-3-1): Muslera;Eboué, Chedjou, Kaya, Nounkeu;Melo, Inan;Bruma, Sneijder,Yilmaz; Drogba

Galatasaray er ubeseira siden tapet mot mot Real Madrid og klatret til andreplass i ligaen etter å ha vunnet over Besiktas på lørdag. Vunnet 7 og spilt 3 uavgjort på sine 10 siste kamper. 

Gruppespillet: Galatasaray havnet på andreplass i gruppe B, der de spilte mot Real Madrid, Juventus og København. Deres siste kamp mot Juventus var av det kontroversielle slaget pga dårlig(e) baneforhold/vær, men med en sen scoring av Sneijder kom de seg videre. Med sine 14 innslupne mål er Galatasaray laget som slapp inn flest mål av lagene som gikk videre fra gruppespillet. 

Resultater
Seire: 2 Uavgjort: 1 Tap: 3 Målforskjell: -6

Real Madrid(h): 1-6
Juventus(b): 2-2
København(h):3-1
København(b):1-0
Real Madrid(b):4-1
Juventus(h):1-0

Skader
Ute: Yilmaz
Tvilsomme: Chedjou, Gökhan Zan, Hakan Balta, Altintop

Chelsea: 
Manager: Mourinho
UEFA ranking: 4
Lag brukt mest i CL(4-2-3-1): Cech;Ivanovic, Cahill, Terry, Cole; Lampard, Mikel;Willian, Oscar,Schurrle; Torres

Chelsea beholdt førsteplassen i BPL etter å ha slått Everton på lørdag. Vunnet 7, spilt 2 uavgjort og tapt 1 på sine 10 siste kamper. 

Gruppespillet: Chelsea kom på førsteplass i gruppa E, der de spilt mot Basel, Schalke 04 og Steaua Bucuresti. 

Resultater
Seire: 4 Uavgjort: 0 Tap: 2 Målforskjell: 9

Basel(h): 1-2
Steaua Bucuresti(b):0-4
Schalke 04(b):0-3
Schalke 04(b):3-0
Basel(b):0-1
Steaua Bucuresti(h):1-0

Skader
Ute: Van Ginkel

Matic er også utilgjengelig.

Tropp: Cech, Schwarzer, Hilario; Terry, Cahill, Luiz, Cole, Azpilicueta, Ivanovic, Kalas; Ake, Lampard, Mikel, Ramires, Oscar, Hazard, Schurrle, Willian; Torres, Eto'o, Ba.  

Innbyrdes oppgjør:

20/10-1999: Galatasaray 0-5 Chelsea
28/09-1999: Chelsea 1-0 Galatasary

Drogba mot Terry, Sneijder mot Luiz/Mikel/Lampard/Ramires, Hazard mot Eboué og Mancini mot Mourinho er blant godbitene vi kan få se utspille seg i heksagryta i Istanbul på onsdag. Som Chelsea-supporter blir det spennende å se hvordan Mourinho vil sette opp laget, helst skulle jeg sett at Luiz og Mikel fikk spille foran forsvaret med Willian, Oscar(til tross for dårlig form i det siste) og Hazard foran seg, men man skal vel ikke se bortifra at Mourinho legger opp til kontringsspill og 4-3-3.

Forventet lagsoppstilling: 

Chelsea(4-2-3-1): Cech; Ivanovic, Cahill, Terry, Azpilicueta; Lampard, Mikel; Ramires, Willian, Hazard; Eto'o. Der Ramires ligger på grensen mellom å spille som ving og en tredje midtbanespiller. 

Selv har jeg ganske dårlig oversikt over hvordan Galatasaray har spilt med Mancini så det ville vært fint om noen Galatasaray-supportere(eller andre som vet noe om dette) kunne sagt noen ord om hvordan Galatasaray sannsynligvis vil stille. 

(Innlegget ble redigert 24.02.14 21:50)

Bulent_Korkmaz1
Bulent_Korkmaz1Innlegg: 3235
24.02.14 22:16
Uniquecorn: Selv har jeg ganske dårlig oversikt over hvordan Galatasaray har spilt med Mancini så det ville vært fint om noen Galatasaray-supportere(eller andre som vet noe om dette) kunne sagt noen ord om hvordan Galatasaray sannsynligvis vil stille.

Mest sannsynlig 3-5-2 eller 4-4-2. 

Hvis det er 3-5-2 så er det mulig disse spiller:

Muslera

Semih-Ceyhun-Chedjou

Eboue (eller Izet) - Melo- Selcuk- Sneijder- Telles

Burak-Drogba

Med 4-4-2 er blir det nok noen forandringer:

Muslera
Eboue-Semih-Chedjou-Telles
Selcuk-Melo-Ceyhun-Sneijder

Burak-Drogba

Spørs hvor offensiv Mancini vil stille opp, siden jeg tror han vil angripe kontrollert, tror neppe vi kan forvente å se et GS lag som angriper vilt fra start. 

Du skriver at Ylimaz er ute, det er Aydin Ylimaz det er snakk om, så ikke folk blir forvirret, ikke Burak. 

Figo8921
Figo8921Innlegg: 16145
24.02.14 22:17

Tror på en knapp hjemmeseier til Galatasaray før de får kjørt seg oppe i London, om forsvaret er like elendig som da vi møtte dem så skal nok Mourinho få kost seg skikkelig her.

att
attInnlegg: 24736
24.02.14 22:19
Figo8921: Tror på en knapp hjemmeseier til Galatasaray før de får kjørt seg oppe i London

Neppe. Dette blir nok en walk in the park for Mou.

Bulent_Korkmaz1
24.02.14 22:20
Figo8921: Tror på en knapp hjemmeseier til Galatasaray før de får kjørt seg oppe i London, om forsvaret er like elendig som da vi møtte dem så skal nok Mourinho få kost seg skikkelig her.

Det er blitt jobbet mye med forsvaret siden den gang. GS er det laget som har sluppet inn minst mål i serien. De vinner flere kamper der motstanderen ikke scorer, så vi vil nok se et forbedret forsvarsspill fra GS. Mancini var klar på dette problemet og har sagt at alle spillerne i GS har jobbet ekstra med forsvarspill. Man ser nå at midtbanespillerne jobber bedre bakover.

(Innlegget ble redigert 24.02.14 22:21)

Uniquecorn
UniquecornInnlegg: 2827
24.02.14 22:21
Bulent_Korkmaz1: Du skriver at Ylimaz er ute, det er Aydin Ylimaz det er snakk om, så ikke folk blir forvirret, ikke Burak.

Ah, synd jeg ikke så dette før redigeringsfristen gikk ut. Håper dette ikke forvirrer folk for mye.

Takk for et godt innspill angående spillestil/formasjon forøvrig. 

Liq
LiqInnlegg: 4382
24.02.14 22:22

Drar til Istanbul i morgen for å se denne, håper på samme stemning på tribunene som mot Fenerbahce i 2009. Et uuslettelig minne, har aldri opplevd maken. Hyggelig gjensyn med Drogba. 

Figo8921
24.02.14 23:00
att: Neppe. Dette blir nok en walk in the park for Mou.

Følte meg nesten nødt til å gi dem noe her, men har innerst inne troen på at kyniske Mourinho ror dette i land også borte.

Figo8921
24.02.14 23:03
Bulent_Korkmaz1: Det er blitt jobbet mye med forsvaret siden den gang. GS er det laget som har sluppet inn minst mål i serien. De vinner flere kamper der motstanderen ikke scorer, så vi vil nok se et forbedret forsvarsspill fra GS. Mancini var klar på dette problemet og har sagt at alle spillerne i GS har jobbet ekstra med forsvarspill. Man ser nå at midtbanespillerne jobber bedre bakover.

Skal være såpass dønn ærlig og si at jeg tror det ikke før jeg får se det, var direkte horribelt forsvarsspill mot Real Madrid ved flere tilfeller. Juventus var vel strengt talt også meget uheldig til tider. Trenger ikke påpeke at Chelsea og Mourinho er noe annet enn det hverdagslige i Superlig. Men det er nå i hvertfall bra at de har tatt tak i et område de åpenbart hadde store problemer. 

callofduty
callofdutyInnlegg: 7041
25.02.14 17:12

Galatasaray må be til værgudene om en reprise fra sist CL-kamp. Nemlig snø. Da tror jeg dessverre Chelsea vil få det veldig tøft. Men om det ikke snør, bør dette bli en grei skuring for Chelsea.

att
attInnlegg: 24736
25.02.14 17:22
callofduty: Galatasaray må be til værgudene om en reprise fra sist CL-kamp. Nemlig snø. Da tror jeg dessverre Chelsea vil få det veldig tøft. Men om det ikke snør, bør dette bli en grei skuring for Chelsea.

Det var ikke snøen som gjorde at Galatasaray gikk videre. Det var et gjørmebad.

Jonaz
JonazInnlegg: 11944
25.02.14 17:25

Gala har gjort det litt for bra over lang tid til at alt kan tilskrives flaks. Chelsea vil få det veldig tøft i Tyrkia tror jeg.

Jonaz
25.02.14 17:26
Uniquecorn: Melo

Hvordan gjør denne vattnissen det? Han var en personlig favoritt i Fiorentina (vel vitende om at selv der kunne han gjøre katastrofale ting), men falt ganske greit igjennom i Juve. 

(Innlegget ble redigert 25.02.14 17:27)

Figo8921
25.02.14 17:29
Jonaz: Gala har gjort det litt for bra over lang tid til at alt kan tilskrives flaks. Chelsea vil få det veldig tøft i Tyrkia tror jeg.

Hva de har gjort i ettertid er lite relevant med kampen i Tyrkia rett før Julen.

(Innlegget ble redigert 25.02.14 17:29)

Bulent_Korkmaz1
25.02.14 20:21
Figo8921: . Men det er nå i hvertfall bra at de har tatt tak i et område de åpenbart hadde store problemer.

Ja, nå får vi virkelig sett hva Mancini har forbedret. Mulig det kun kan være en illusjon at vi har blitt bedre bakover når man møter middelmådig motstand, nå som vi møter en toppklubb vil vi se hva som faktisk har blitt gjort.

Figo8921
25.02.14 20:31
Bulent_Korkmaz1: Ja, nå får vi virkelig sett hva Mancini har forbedret. Mulig det kun kan være en illusjon at vi har blitt bedre bakover når man møter middelmådig motstand, nå som vi møter en toppklubb vil vi se hva som faktisk har blitt gjort.

Chelsea har jo to artige tap mot Basel så man vet jo aldri hehe. 

Jeg leste forresten litt i Tyrkia-tråden deres i går og kom meg ikke helt unna enkelte utsagn rundt Portugal, deres spillere og Real Madrid/Barcelona deriblant. 

Jeg følger selv Portugal svært tett, har omtrent sett det som er av landskamper siden 2001, det samme angår Real Madrid selv om det går helt tilbake til 90-tallet. Jeg bemerket meg at det var en holdning til at spillere fra dette landslaget og RM/Barcelona filmer en del mer enn andre. Det finner jeg svært merkelig egentlig og går utifra at det går på manglende kunnskap, det blir fort slik når folk stort sett ser lagene i CL/EM og VM. Jeg har generelt sett svært lite inntrykk av at spillerne til Portugal, Real Madrid og Barcelona filmer noe mindre eller mer enn andre landslag og klubblag. Det virker som enkelte situasjoner gjerne blir husket for så å bli tatt fram når nevnte tema diskuteres. 

Så forøvrig også at det var Innvanderen som dro dette i gang og vi vet vel samtlige her at den brukeren er mildt sagt ute og kjører her.. 

Bulent_Korkmaz1
25.02.14 22:54
Jonaz: Hvordan gjør denne vattnissen det? Han var en personlig favoritt i Fiorentina

Hans første sesong i GS var helt fantastisk. Han scorte mye for defensiv midtbanespiller å være. Så har det gått litt nedover og det virket som det var en annen spiller, men i det siste har han vært ganske god. Gir ofte gode pasninger, er ekstremt god til å takle, noen ganger er han for ivrig og får flere gule kort. Flink til å bryte opp spillet til motstanderen, en av mine favoritter.
Har blitt brukt som midtstopper noen ganger i serien når det har vært absolutt nødvendig, og han har fungert greit der. 

Blir en viktig spiller i de to Chelsea kampene, han er også flink til å balansere midtbanen vår. Blir viktig om han ikke gjør altfor mange feilpasninger og takler for hardt. Hvis han og mange andre i GS (slik som Sneijder, Burak, Drogba, Selcuk) har dagen, så vil Chelsea slite.

chelsea8
chelsea8Innlegg: 30704
25.02.14 22:57

Dette blir knalltøft. Både Mikel og Luiz er med til Tyrkia, men jeg er ikke så sikker på at de er kampklare. 

Troppen:
Petr CechMark Schwarzer, Henrique HilarioJohn TerryGary CahillDavid LuizAshley ColeCesar Azpilicueta,Branislav IvanovicTomas Kalas, Nathan Ake, Frank LampardJohn Mikel ObiRamiresOscarEden Hazard,Andre SchurrleWillianFernando TorresSamuel Eto'oDemba Ba.

Matic og Salah er utilgjengelige. 

Jonaz
25.02.14 23:18
Figo8921: Hva de har gjort i ettertid er lite relevant med kampen i Tyrkia rett før Julen.

Aner ikke hvorfor du svarer meg, men jeg hadde ikke noen spesiell kamp i tankene.

Jonaz
25.02.14 23:21
Bulent_Korkmaz1: Blir viktig om han ikke gjør altfor mange feilpasninger og takler for hardt.

Hehe, ja, dette er han dessverre kapabel til. Utrolig god til å strø pasninger fra sin dype, defensive posisjon. Sterk i boksen er han også, men treg. Uansett, en spiller på høyt nivå når han har dagen, og han kan bli en nøkkelfigur.

Barbarez9
Barbarez9Innlegg: 10618
26.02.14 01:40
callofduty: Galatasaray må be til værgudene om en reprise fra sist CL-kamp. Nemlig snø. Da tror jeg dessverre Chelsea vil få det veldig tøft. Men om det ikke snør, bør dette bli en grei skuring for Chelsea.

På tide å bygge en bro over den elva dere har grått snart? 

(Innlegget ble redigert 26.02.14 01:40)

Figo8921
26.02.14 01:57
Jonaz: Aner ikke hvorfor du svarer meg, men jeg hadde ikke noen spesiell kamp i tankene.

Beklager, jeg missforstod fullstendig det du skrev.. :P så det nå.

Figo8921
26.02.14 01:58
Barbarez9: På tide å bygge en bro over den elva dere har grått snart?

Jeg lola.

FabioBorini
FabioBoriniInnlegg: 12183
26.02.14 18:03

Streamer du troender? 

-palc-
-palc-Innlegg: 5530
26.02.14 18:05

Muslera blir helten. For Chelsea.

Grandezez
GrandezezInnlegg: 8260
26.02.14 18:06

Håper vi bevarer spenningen inn mot kampen i London. Et resultat i nærheten av 1-0, 2-1 ville vært perfekt etter mitt syn da jeg håper på Chelsea til slutt. En sinnsyk scoring fra Drogba på Brua hadde selvfølgelig også bare vært helt fortjent. 

OFWGKTA
OFWGKTAInnlegg: 2845
26.02.14 18:14

Uten KdB og Mata (og med erstattere som er CL-bound) er alternativene plutselig ikke så mange. Oscar, Mikel, Willian og Ramires er alle i elendig form, men flere av disse kan ikke benkes pga. nettopp manglende alternativer. Den eneste reelle utfordreren til både Oscar og Willian i dag er jo f.eks. kun Schurrle. Sannsynlig lag:

Cech - Iva, Cahill, Terry, Azpi - David Luiz, Ramires - Willian, Oscar, Hazard - Torres

E2 tipper jeg er såpass oppskaket over påstandene om hans alder, ikke bare fra Mou, men også eksen hans som nå påstår at han egentlig er 39. Visste at E2 var en slange, men dette var da noe annet! Luiz starter om han er frisk, men med småskadene fortsatt på plass blir midtbanen vår forjævlig, sånn gitt at dette nødvendiggjør at Lampard starter. Mikel er vel også småskadet.

gir Gala bort like mye rom som de har gjort i tidligere CL-kamper er det bare å benke seg ned for et aldri så lite Hazard-show.

xytheon
xytheonInnlegg: 18720
26.02.14 18:52

Det er så sugent å tenke på at Matic ikke får spilt et sekund CL-fotball for oss denne sesongen. Gud som vi hadde trengt han.

GatlingGun
GatlingGunInnlegg: 46863
26.02.14 19:10

Jeg traff Terje Hauge på Stoltzen isted, mens jeg var iført en Chelsea-genser. Jeg hilste hyggelig og fikk en kald og nesten litt vettskremt hilsen tilbake :p

Det var nesten slik at jeg vurderte å si "BØ!!". Men jeg lot være.

(Innlegget ble redigert 26.02.14 19:12)

ManUtdfan_5
ManUtdfan_5Innlegg: 10501
26.02.14 19:50

Muslera, Eboue, Chedjou, Hakan Balta, Alex Telles, Selçuk, Melo, Burak, Sneijder, Hajrovic, Drogba

Klikk for å gå tilbake til toppen