Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

**El Derbi Madrileño**

NYTT TEMA
Dabedida
DabedidaInnlegg: 21824
01.03.14 21:25

Hva: El Derbi, Atlético Madrid - Real Madrid, La Liga runde 26
Hvor: Vicente Calderón
Når: Søndag, klokken 17:00

Atlético Madrid

Lillebror har steget ut av den mørke skyggen som Real Madrid har lagt over dem i mange år. De har endelig klart å slå Real Madrid, og det både i en cupfinale og seriekamp - på Bernabéu! Du skal mange år tilbake sist gang Atlético var i denne posisjonen før en serieavslutning. Dessverre for AM-fansen har Atlético gått på noen rare poengtap så langt i 2014 og har fått fra en knapp ledelse over storebror, til å nå ligge tre poeng bak. De tre poengene kan også bli til seks poeng bak Real Madrid og tre poeng bak Barcelona. For AM er dette kanskje sesongens aller viktigste kamp så langt, og det vil nok Simeone gjøre klinkende klart for laget før avspark. 

Real Madrid

Etter en noe tam start der man slet på bortebane og gikk på noen sure poengtap, har maskineriet virkelig begynt å vise krefter i den hvite delen av Madrid. Real Madrid har vært i vanvittig form i 2014 og vist spill en mester verdig, og nå er det virkelig på tide at Ancelotti viser at ligatapet på Bernabéu mot Atlético var et arbeidsuhell. Gjestene kommer til Calderón med en 6-1-seier over Schalke i sekken, og selvtilliten er nok skyhøy. 

--------------

Sånn, da var den infoen som ingen egentlig gidder å lese skrevet, så da går man på det som egentlig er interessant. 

Forventet lagoppstilling for Atlético Madrid

------------------Courtois---------------------
Juanfran------Godin----Miranda-------Insua
---------Suárez---Godin----Koke------------
------------------Diego---------------------
-------------Villa------Costa---------------

Kanskje ikke riktig formasjon, og sannsynligvis en skade eller suspensjon jeg har glemt. 

Forventet lagoppstilling for Real Madrid

----------------------López--------------------
Carvajal-----Pepe--------Ramos--------Marcelo
----------Modric-----Alonso---di María---------
Bale-------------Benzema---------------C.Ronaldo

Da prøver vi oss på en hyggelig tråd. 

Jackern
JackernInnlegg: 4227
02.03.14 00:11
Dabedida: ------------------Courtois---------------------
Juanfran------Godin----Miranda-------Insua
---------Suárez---Godin----Koke------------
------------------Diego---------------------
-------------Villa------Costa---------------

Godin er så rå at han ikke kan nevnes ofte nok, så det mest i øyefallende blir venstrebacken hvor Filipe Luis er kampklar(?). Vanskelig å se for seg at terroristen ikke starter heller :)

Her heier man selvsagt på Atlèti, selv om jeg er stygt redd for at Real legger grunnlaget for trippelen i denne kampen.

NuriSahin
NuriSahinInnlegg: 13425
02.03.14 00:11
Dabedida: Insua

Er Filipe Luis fortsatt skadet?
Flott for oss isåfall.. flere tusen hakk over Insua.

Han er i troppen isåfall.

(Innlegget ble redigert 02.03.14 00:13)

Raul07
Raul07Innlegg: 129421
02.03.14 00:13

Hadde vært enormt deilig med en ny seier mot Atleti og dermed seks poengs ledelse ned til lillebror, men det er også godt å vite at uavgjort går helt greit slik tabellen er blitt

NuriSahin
02.03.14 00:17

Om vi tar denne har jeg virkelig troa..

Sitter med en følelse nå at dette kan bli en kjempesesong, og om vi faktisk slår Atletico her så tror jeg det kun er et lag som kan stoppe oss - med mindre Barcelona tar seg opp noen hakk (Som de sikkert gjør, forøvrig. Det laget jeg snakker om er selvsagt Bayern og ikke Schalke)
Uansett - det Ancelotti har fått til med dette laget på under et år i klubben er villt. Gi han enda mer tid så blir det bare bedre og bedre.. 

Det eneste som er sikkert i denne kampen er at Costa/Pepe/Ramos får kort og CR putter.
Tipper 1-1 eller 2-2.
Som Raul sier er det utrolig godt å vite at U er greit i denne kampen.

Tipper Atletico stiller slik:
Courtois; Juanfran, Godin, Miranda, Luis; Gabi, Suarez; Koke, Arda; Villa, Costa
Tipper RM stiller slik:
Lopez; Carvajal, Ramos, Pepe, Marcelo; Modric, Alonso, Di Maria; Bale, Ronaldo; Benz

(Innlegget ble redigert 02.03.14 00:22)

meekizzz
meekizzzInnlegg: 3235
02.03.14 00:34

Tipper det blir en del kort i den kampen her

-k9b_
-k9b_Innlegg: 27556
02.03.14 01:20

Verdt å nevne at sjansen for poengtap etter midtukekamp øker betraktelig. Både Atletico og Barcelona tapte poeng etter sin Europa-midtukekamp. Muligens ikke sammenlignbart, men Napoli og Fio gjorde det samme.

Ville vært bekymra om jeg var Real-fan for jeg er rimelig sikker på at poengtap kommer hyppigere etter CL\EL-utslagsrundekamp i midtuka enn uten.

Fordel Atletico. Så er spørs det om det holder mtp Reals overlegne form.

NuriSahin
02.03.14 01:25

Nå hadde jo Barcelona City borte, og Atletico hadde Milan borte, begge tøffere kamper enn Schalke borte.

GloryGlory23
GloryGlory23Innlegg: 11273
02.03.14 01:27

Hvor går denne?

Sikkert ikke Canal 9?

NuriSahin
02.03.14 01:29

Cmore fotball, som vanlig..

GloryGlory23
GloryGlory23Innlegg: 11273
02.03.14 01:29
NuriSahin: Cmore fotball, som vanlig..

Ah, tenkte meg det.

att
attInnlegg: 24736
02.03.14 12:18

Store deler av CMore-crewet har reist ned for å se denne matchen. Veland skal vel kommentere, og JOHN HARTVIG BØRRESTAD sitter i hvert fall ringside.

I tillegg kjører de på med studiosending for første gang denne sesongen, eller?

samsung22
samsung22Innlegg: 18613
02.03.14 12:40
att: I tillegg kjører de på med studiosending for første gang denne sesongen, eller?

De hadde det sist helg også. Likevel, du kan nok telle antall studiosendinger denne sesongen på én hånd..

samsung22
02.03.14 12:42
Dabedida: Carvajal-----Pepe--------Ramos--------Marcelo

Det meldes (Marca og AS) om forandringer her: Arbeloa og Coentrao inn. 

(Innlegget ble redigert 02.03.14 12:49)

NuriSahin
02.03.14 12:43
samsung22: Det meldes (Marca) om forandringer her: Arbeloa og Coentrao inn.

Hmm.. funket jo i CdR på SB..
Mulig litt for cocky å stille med to offensive backer her, så kan være greit å starte med disse.

samsung22
02.03.14 12:47
-k9b_: Ville vært bekymra om jeg var Real-fan for jeg er rimelig sikker på at poengtap kommer hyppigere etter CL\EL-utslagsrundekamp i midtuka enn uten.

Det stemmer nok bra det.

Likevel er jeg ikke bekymret for dette. Man avgjorde bortimot kampen mot Schalke i 1.omgang. Noe som resulterte i at man kunne bytte ut spillere relativt tidlig i 2.omgang. Forsvaret hadde omtrent nada å gjøre etter at klokken hadde vist 20.minutter. 

Di Maria fikk litt i underkant av 70.min. Alonso rundt 70 min. Og så har man Ronaldo som ikke hadde spilt på to uker(?). Han er maskin, så kampen i dag hadde nok ikke vært et problem uansett ;) Edit: Så har man også Modric og Ramos som ikke spilte sist helg mot Elche. 

I tillegg har man en god bredde i troppen, og blant annet Marca melder om at Coentrao - Arbeloa kommer inn for Carvajal -Marcelo som spilte mot Schalke. 

Hvis jeg skal tippe på noen som begynner å bli slitne nå, ville jeg tippet på Pepe og Benzema. 

(Innlegget ble redigert 02.03.14 12:53)

milfern
milfernInnlegg: 70533
02.03.14 12:53

Som Nuri skriv har eg trua på ein kjempesesong om Madrid kan ta tre poeng i ein storkamp som det her. Form eller ei, samtlege Atletico-spelarar vil gå i kjellaren for at Madrid ikkje skal få med seg tre poeng og halde liv i gulldraumen.

Jon-Snow
Jon-SnowInnlegg: 2493
02.03.14 13:47

Sesongen mest kritiste kamp dette her. Vinn vi, trur eg Altetico dett av tittelløpet ein gong for alle, og eg trur vi får den sjølvtilitten som skal til for å slå Barcelona om nokre veker og ta gullet.

Taper vi derimot, blir ting fort veldig vanskelige framover.

-Jolla
-JollaInnlegg: 17401
02.03.14 14:11

Jeg har igjennom denne sesongen i så lang tid vært veldig optimistisk til denne kampen, men formen til Real Madrid etter nyttår, samt tapene i CdR har gjort at jeg de siste dagene har hatt liten tro på en seier. Men hvis Marca har rett i lagoppstillingene så bør man ha en sjangs allikevel, selv om DC+RG8 blir litt for mye av det gode når det kommer til aggressivt duellspill.

mario9999
mario9999Innlegg: 5733
02.03.14 14:16

Ser det er 3 i odds på både Atelti-seier og U. 2 i Odds for RM-seier. Det er vel ganske generøst, gitt den formen vi er i og i lys av at vi fullstendig rundspilte Atleti sist.

Ingen tvil om at Atelti vil gå ut med mye vilje og energi her, men de vil ikke klare å hamle opp med midtbanene vår. Alonso-Modric-DiMaria er løpsmaskiner.

Tror på 0-3 seier her til RM.

meekizzz
02.03.14 14:20

Håper og tror at grisespilleren Diego Costa pådrar seg et rødt kort. Iallfall vil det bli en del situasjoner mellom han og Pepe.

Raul07
mario9999: Ser det er 3 i odds på både Atelti-seier og U. 2 i Odds for RM-seier. Det er vel ganske generøst, gitt den formen vi er i og i lys av at vi fullstendig rundspilte Atleti sist.

Tror likevel dette blir tøffere. Atleti fikk bank av oss på SB ja, men nå skal vi på bortebane og denne kampen kan ikke sammenlignes med returkampen på VC i Copa del Rey. Da hadde Atleti stort sett gitt opp på forhånd og de manglet Diego Costa m.fl. Jeg er fornøyd med uavgjort i denne kampen enn så lenge vi tross alt har en 3p ledelse ned til de to andre.

ragnarMadrid
ragnarMadridInnlegg: 35868
mario9999: Ser det er 3 i odds på både Atelti-seier og U. 2 i Odds for RM-seier

Hvor?

Raul07
02.03.14 14:21

Diego Costa og Pepe ja. Det ironiske var jo at søppelbøtta Costa drev på å slengte dritt til Pepe for et par år siden ang. at Pepe var "portugisisk" og ikke brasse, og så velger Diego Costa selv å spille for Spania en stund etterpå. Oh the irony

meekizzz
02.03.14 14:24

Så utrolig irriterende at jeg skal på trening når kampen pågår. Blir sikkert et fyrverkeri av en kamp!

Lezah
LezahInnlegg: 63276
02.03.14 14:24
Jon-Snow: Sesongen mest kritiste kamp

"Kristne", ffs!!!1

mario9999
02.03.14 14:25
ragnarMadrid: Hvor?

http://www.vg.no/sport/artikkel.php?artid=10137393

Langoddsen. Nederst på siden.

mario9999
02.03.14 14:32
Raul07: Tror likevel dette blir tøffere. Atleti fikk bank av oss på SB ja, men nå skal vi på bortebane og denne kampen kan ikke sammenlignes med returkampen på VC i Copa del Rey. Da hadde Atleti stort sett gitt opp på forhånd og de manglet Diego Costa m.fl. Jeg er fornøyd med uavgjort i denne kampen enn så lenge vi tross alt har en 3p ledelse ned til de to andre.

Enig i at det blir langt tøffere. Det kritiske blir at vi scorer først. Ser for meg målløst til pause eller kanskje 0-1 (CR på straffe?). Så vil vi sette noen mot slutten.

Nøkkelen blir at midtbanen + Bale+Benzema holder det defensive trykket, sammen med forsvaret. Det tror jeg de gjør. Ser Atleti snakker om å stoppe Alonso. Tror personlig Modric og Di Maria blir nøkkelspillerne i denne kampen.

Ellers litt nervøs for Pepe/Ramos i denne kampen. Tror Costa er innstilt på revansje etter forrige gang. Da kan det fort bli rødt på noen. Ikke helt trygg på Coentrao heller og hadde foretrukket Marcelo.

Jeg er ikke fornøyd med U i denne kampen. Det er nettopp i slike kamper vi kan avgjøre. Det er vi gode nok til. Taper Atleti her, er de kjørt av lasset.

-Jolla
-JollaInnlegg: 17401
02.03.14 14:38
mario9999: Det kritiske blir at vi scorer først

Hvem som scorer først kan nok på mange måter avgjøre kampen, i og med at hvis dere scorer først så må Atlético komme ut av komfortsonen og være mer offensive, noe som igjen vil gjøre at dere har gode sjangser på flere mål, mens hvis vi scorer først så har man kampen akkurat dit man har lyst, hvor man kan kjøre på med forsvar og bare klarere ballen langt hver gang vi får tak i kula for å sløse mest mulig tid. Virker som om laget også er satt opp for å ta den defensive kampen med tanke på at både RG8 og DC blir med bakover så det synger etter.

ragnarMadrid
ragnarMadridInnlegg: 35868
02.03.14 14:38

Huy! Nå er det ikke lenge til kamp.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg