Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sergio Ramos Spillertråd

NYTT TEMA
Jaanas
JaanasInnlegg: 7597
25.03.14 15:54

Tråden burde vært opprettet for lenge siden, bare for å ha samlet opp alt av skøyerstreker han har funnet på. Forhåpentligvis vil denne tråden bli rolig, men kommer til å oppdatere for hver gang jeg føler han gjør noe rart. Har en følelse at det blir noen ganger til.

ragnarMadrid
ragnarMadridInnlegg: 35868
27.03.14 07:02

Denne blir lang. 

Samuh0lm
Samuh0lmInnlegg: 8697
Samuh0lm
27.03.14 13:08
Samuh0lm: skrytevideo

Selv om prestasjonen der var fantastisk, var det jo likevendelse bare 1 hendelse (eller en liten serie av dem iløpet av noen sekunder).

Her er noe som ligner litt mer på en kavalkade

Raul07
Raul07Innlegg: 129421
27.03.14 14:12

Burde ha hatt en lignende tråd for Pepe og Varane da. Ramos var borte i går og RM savnet helt åpenbart sin leder bak der. Ramos gjør - som sine makkere - feil, men han er flink til å ta kampen bak der, bryte foran spillere og ta med ballen frem. Hva med i går? Pepe var håpløs på den siste scoringen og Varane slet gjennom store deler av kampen.

Samuh0lm
27.03.14 14:30

Varane vet jeg ikke så mye om, bortsett fra at han herjet i et par el clasicoer og muligens en eller to CL-kamper i fjor(?).

Pepe er jeg ganske sikker på at lider av ADHD som han aldri har fått noen hjelp for, så han "unnskylder jeg" på en måte for alt han har gjort. Han kan for alt jeg vet være en sympatisk fyr på privaten. Ramos derimot fremstår for meg som en glatt, men også skitten, og usympatisk klyse med sterke sosiopatiske tendenser.

for ordens skyld: Dette er selvsagt bare mine personlige tanker, og jeg regner selvsagt ikke med at alle deler dem..

GabrielBatistuta
GabrielBatistutaInnlegg: 10022
27.03.14 15:41

Sergio Ramos Idiottråd burde vært trådens navn.

El_Rey
El_ReyInnlegg: 7000
27.03.14 17:20
Raul07: Varane slet gjennom store deler av kampen.

Javel? Hva var det han slet med? 

Pepe var dog svak. 

Raul07
27.03.14 17:25
Samuh0lm: Varane vet jeg ikke så mye om, bortsett fra at han herjet i et par el clasicoer og muligens en eller to CL-kamper i fjor(?).

Varane har stått for noen av de råeste stopperprestasjonene jeg har sett hos en 19 år gammel kar i storkamper, men han har også slitt i en del kamper. Mot Dortmund, Man Utd, Galatasaray, Sevilla m.fl har han ikke imponert. Han mangler litt erfaring og har slitt med skader, noe som nok gjør at han enda ikke alltid holder toppnivået. Men - råpotensialet hans som stopper er vel noe av det mest enorme jeg har sett, noen gang.

Raul07
27.03.14 17:27
El_Rey: Javel? Hva var det han slet med?

Balltap på midtbanen, lagde et par unødvendige frispark pga personlige feil. Fikk unødvendig gult kort. Havner en del ganger på mellomdistanse, selv om det var Xabi og Pepe som lagde brølere rundt baklengsmålene. Varana hadde ingen god kamp i går, i likhet med flere. Vi savnet Ramos som spilletype bak i forsvaret.

El_Rey
27.03.14 17:39
Raul07: Balltap på midtbanen, lagde et par unødvendige frispark pga personlige feil. Fikk unødvendig gult kort. Havner en del ganger på mellomdistanse, selv om det var Xabi og Pepe som lagde brølere rundt baklengsmålene. Varana hadde ingen god kamp i går, i likhet med flere. Vi savnet Ramos som spilletype bak i forsvaret.

Altså, skal man flisespikke sånn på en spillers prestasjon hadde man måtte skrive 2-siders referater på mannen du skryter av og mener vi savner etter hver kamp. Sergio Ramos er ingen leder, det burde være ganske klart nå etter alle de idiotiske feilene og røde kortene han har skaffet seg. 

Balltap på midtbanen? Fyren hadde en vellykket pasningsprosent på 96 %. Blir drøyt å trekke frem et eneste balltap som argument for hvorfor han slet. 

Et par unødvendige frispark? Varane laget kun 1 frispark gjennom hele kampen ifølge whoscored. Enda en gang, flisespikking så det holder. 

Varane spilte ingen monsterkamp igår, la det være klart - men det er veldig strengt å hevde at han slet igår. 

(Innlegget ble redigert 27.03.14 17:40)

meekizzz
meekizzzInnlegg: 3235
27.03.14 18:42

Noen som vil ha en tråd om Jesé Rodriguez eller om Arbeloa ~ legend?

silkyjohnson
silkyjohnsonInnlegg: 4811
27.03.14 18:44
meekizzz: Arbeloa

Ja.

Men det eneste det er lov til å prate om er hvor deilig fittete han er.

meekizzz
meekizzzInnlegg: 3235
27.03.14 18:45

Hvem er det som kommer til å være i den tråden da?

Arbeloa passer på Jese når han ikke kan sove i sin egen leilighet. Viser omsorg:)

OFWGKTA
OFWGKTAInnlegg: 2845
27.03.14 19:09
Samuh0lm: skrytevideo

Ramos virker god når motstander får ballen feilvendt og han kan være aggressiv og sterk i ryggen på en spiss. Men herregud for en rundingsbøye han er 1v1 mot en rettvendt spiller og gjett om han hater at han er det!

Også er det ingen god kombinasjon at man faller gjennom i individuelle dueller mot de beste OG har et patologisk hat mot å tape nettopp disse duellene. Da skjer ofte det som skjedde med Messi i den videoen. Rage attack.

(Innlegget ble redigert 27.03.14 19:09)

El_Rey
27.03.14 19:33
OFWGKTA: Ramos virker god når motstander får ballen feilvendt og han kan være aggressiv og sterk i ryggen på en spiss.

Og selv her sliter han mot de sterkere spillerne. Ifjor måtte han albue i stykker Lewandowski for i det hele tatt kunne konkurrere med han i disse duellene. 

SRamosIV
SRamosIVInnlegg: 10721
27.03.14 20:05
El_Rey: Og selv her sliter han mot de sterkere spillerne. Ifjor måtte han albue i stykker Lewandowski for i det hele tatt kunne konkurrere med han i disse duellene.

Flisespikking.

Med tanke på at polakken scoret 0 mål mot Ramos mens han gjorde fire mål mot Pepe og Varane. Du så jo helt klart at begge ble for passive mot Sevilla. Ramos spiller på en høyere risiko kanskje, men som oftest lønner det seg. Er en grunn til at han spiller fast for verdens beste landslag vil jeg tro.

Bleke
BlekeInnlegg: 17146
27.03.14 20:09
SRamosIV: Med tanke på at polakken scoret 0 mål mot Ramos mens han gjorde fire mål mot Pepe og Varane. Du så jo helt klart at begge ble for passive mot Sevilla. Ramos spiller på en høyere risiko kanskje, men som oftest lønner det seg. Er en grunn til at han spiller fast for verdens beste landslag vil jeg tro.

Spilte Ramos stopper alene mot Dortmund?

Pepe tror jeg aldri i sitt liv har vært passiv, så dette går jeg ikke med på. I en situasjon hvor han faktisk ikke var passiv førte til et mål. Men det er uansett ikke bare prestasjonene på banen som gjør at mange har Ramos opp i halsen, men at han til stadighet ødelegger for laget ved å få seg selv utvist. Noe han gjør som kaptein.

att
attInnlegg: 24735
27.03.14 20:25
Leooo: Verdens beste spanske midstopper.

Finfin setning.

SRamosIV
SRamosIVInnlegg: 10721
27.03.14 21:10
Bleke: Spilte Ramos stopper alene mot Dortmund?
Pepe tror jeg aldri i sitt liv har vært passiv, så dette går jeg ikke med på. I en situasjon hvor han faktisk ikke var passiv førte til et mål. Men det er uansett ikke bare prestasjonene på banen som gjør at mange har Ramos opp i halsen, men at han til stadighet ødelegger for laget ved å få seg selv utvist. Noe han gjør som kaptein.

Nei. Men han var forskjellen fra forrige oppgjør i midtforsvaret og var som du sier avgjørende for å sette Lewa ut av spill. Han gjorde tross alt en praktkamp. Om du ikke tror  Pepe har vært passiv noen gang i sitt liv så anbefaler jeg deg å se Dortmund-kampen igjen samt Sevilla-kampen i går. At han spiller tøft betyr ikke nødvendigvis at han er tidlig opp i situasjonene på samme måte som Ramos.

OFWGKTA
OFWGKTAInnlegg: 2845
27.03.14 22:03
SRamosIV: Er en grunn til at han spiller fast for verdens beste landslag vil jeg tro.

Er jo sterkt av Ramos å danke ut fierce competition i Inigo Martinez og evt. den omskolerte midtbanespilleren Javimar.

Ramos har klippekort på landslaget og greit er det jo, han gjør det godt der. Men det er ingen mål for hans kvaliteter å være fast på et landslag for han ikke blir utsatt for noe nevneverdig konkurranse.

El_Rey
27.03.14 23:02
SRamosIV: Flisespikking. Med tanke på at polakken scoret 0 mål mot Ramos mens han gjorde fire mål mot Pepe og Varane. Du så jo helt klart at begge ble for passive mot Sevilla. Ramos spiller på en høyere risiko kanskje, men som oftest lønner det seg. Er en grunn til at han spiller fast for verdens beste landslag vil jeg tro.

Det er jo ikke flisespikking når fyren med rette skulle vært utvist fordi han ikke klarer å hamle opp med en spiller. Dette er ting som gjentatte ganger koster oss kamper. Det var ikke passivitet som gjorde at vi slapp inn målene mot Sevilla. Og jeg tar forresten litt passivitet anyday foran rullegardina til Ramos som går ned og får seg selv utvist.

Og ja, som en del andre har skrevet : Det er ikke voldsom konkurranse der nå lenger som Puyol er faset ut. Ramos er griseheldig og det har uten tvil betydd mye for hans rykte og hans navn at han har vært en del av den allvinnende spanske troppen de siste årene. 

Jeg kan egentlig ikke helt forstå meg på deg og enkelte andre som forsvarer Ramos helt til det ytterste. Ser du virkelig ikke hvor mye negativt han fører med seg og hvilke grunleggende mangler han har? Jeg kan forstå at man er glad i fyren, digger spillertypen osv osv. Men det må da gå an å innrømme og akseptere det som skjer rett foran ens øyne? 

(Innlegget ble redigert 27.03.14 23:05)

ragnarMadrid
28.03.14 00:06
att: Finfin setning.

Beste spanske stopperen i verden.

att
28.03.14 00:08
ragnarMadrid: Beste spanske stopperen i verden.

Hvordan skal man høyne her?

ragnarMadrid
28.03.14 00:10
att: Hvordan skal man høyne her?

Beste spanske stopperen i Melkeveien? Ich weiss nicht

El_Rey
28.03.14 00:11
att: Hvordan skal man høyne her?

Beste spanske stopperen i Madrid?

att
28.03.14 00:17
El_Rey: Beste spanske stopperen i Madrid?

Hiv på verdens foran.

ragnarMadrid
27.04.14 02:19

Fint mål i dag.

Raul07
27.04.14 04:19
ragnarMadrid: Fint mål i dag.

Enorm scoring. Hvordan han bryter et angrep, er med fremover og faktisk har tredjepasning på sin egen scoring. Var i det hele tatt enorm i kveld, selv om motstanden var så som så. Har jo spilt gode kamper i det siste mot både Barcelona og FC Bayern og tråden har dødd litt ja...

Raul07
29.04.14 21:04

Jadda!!!!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg