Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Barcelona - Atlético • Ligafinale

NYTT TEMA
Perseus
PerseusInnlegg: 10801
17.05.14 00:15

I morgen kl: 18:00 settes kampen mellom FC Barcelona og Atlético Madrid i gang, den desidert største og viktigste ligakampen på flere tiår!
Det måtte nesten ende slik, når Barcelona ikke klarte å vinne mot hverken Getafe eller Elche, presterte selvsagt Atlético å tape og spille én uavgjort. Uten denne mannen kunne egentlig Atlético gått ut på Camp Nou med ligagullet i lomma, men når han har dagen er det ingenting som stopper han. Musikken passer i stil med redningene, og det gir også en viss indikasjon på hvor lite peiling Sabella har på fotball, når han sannsynligvis ikke velger å ta med godeste Willy til Brasil.

Det går også rykter om at ingen av lagene vil få lov til å løfte troféet og feire etter kampen, fordi presidenten i spansk fotballforbund har "viktigere" planer enn å bringe troféet til Camp Nou.

Den argentinske angriperen, og verdens beste fotballspiller sier at laget hans vil gå for seier.

Når: 17. mai kl. 18:00

Hva: Liga BBVA, 38. runde
TV: C More
Dommer: Mateu Lahoz

Enkelt og greit:
Seier til Barcelona = ligagull
Uavgjort/seier til Atlético = ligagull

Forventede lineups:

Pinto
  Alves - Piqué - Mascherano - Alba
                Xavi - Busquets - Iniesta
 Alexis Sanchez- Messi - Neymar

--------------------------------------------
Denne får Atlético-fansen ta seg av.

Til slutt...

Ekspert "quotes" før kampen:

Raul07: Forøvrig har de veldig spennende melk i Canada. Se hva jeg fant på butikken i dag. Må nesten ta med et glass av denne
GabrielBatistuta: Skjerp dere da Atletico. Kan ikke la det glippe når dere har kommet så langt.

Faen heller.
Blaugrana_007: Tata Martino for en Mann, for en trener! Hyllhyll!
Koffer: Tror dere Barca slår de om det kan sikre Real Madrid tittel? Neppe. 1. Barca 2. A.Madrid 3. Real Madrid Vet noen har ledd av dette i mange måneder , men vent å se...
pregra
: Heldigvis har poengtap her nada å si, var før kampen ca. 1% sjanse for å ta ligaen uansett. VM og overgangsvinduet kan ikke komme fort nok.
Myril: Hallo, da er jeg her.
Deathlock84: Det å la en spiller som heter LA FITTA BLØ score mer enn Messi er ultra-skam.
Geosynchronous_: Tror Dere at Leopold Messi gjør "helomvending" ved og sikte sitt nye positive moralske kompass northbound til Manchester ?
grock19: Ingen som har fortalt de 3 lagene at det er et seriegull på spill?
Maradona_123: Xavi er virkelig en snål type, virker som possession er bokstavelig talt alt for han. Har man ballen mest så fortjener man automatisk å vinne.
ragnarMadrid: Jeg fikk tommel fra Øyvind!!!! Nydelig start på helgen. Alle vet jo at én MOD-tommel er verdt 200 vanlige. Begynner å bli mange nå. 
lsklars: Går denne kamp i svart hvitt på mitt Fjernsyn, 
-Jolla: WILLY! KUNNE DU IKKE LATT DEN GÅ INN?!?!?!?!
ThecokemanBarcelona tapte, da blir det i bestefall uavgjort i morgen da, om det skal gå som tidligere. 
milfern: Då var nok ligaen avgjort og ser ikkje på det som realistisk at Real Madrid kan vinne no. Gullet til Atletico blir uansett 100% fortent. Dei har våre solide frå første kamp.
-palc-: Ingen vil ha gullet
samsung22: Atleti får hele 450 billetter til morgendagens kamp på Camp Nou! 

Takk for meg.

Blaugrana_007
Blaugrana_007Innlegg: 3055
17.05.14 00:29
Perseus: samsung22: Atleti får hele 450 billetter til morgendagens kamp på Camp Nou!

Det var lite faglig innhold i denne kommentaren..

-Jolla
-JollaInnlegg: 17401
17.05.14 00:36
Perseus: Jolla: WILLY! KUNNE DU IKKE LATT DEN GÅ INN?!?!?!?!

Blir fortsatt sint når jeg tenker på det. Hadde vært så perfekt øyeblikk, nesten på høyde med Manchester City i 2012.

Med 30 sekunder igjen på klokka så får gullgutten Adrián ballen på venstre kant, to touch innover i banen og smeller av et skudd som skrur mot lengste kryss. For Málaga vil målet bety knapt noen ting, for Atlético vil målet bety alt. Hele Vicente Calderón er på beina og klare til å feire et etterlengtet seriegull når det for få år siden var fans som trodde at de aldri igjen ville se det med tanke på hvordan den moderne fotballen utviklet seg. 55 000 i rødt og hvitt. 15 konfettikanoner med noen triggerhappy gutter bak og det hele skal bli et eneste brøl. Jeg reiser meg, strekker begge henda i været. Sekundet mens ballen skrur varer i 10 minutter. Magnar Kvalvik skriker av full hals. OG SÅ KOMMER EN JÆVLA SKALLA FORPULT ARGENTINER OG STREKKER SEG SÅ LANG HAN ER OG VIPPER SKUDDET OVER?!?!?!?!?!  "&#R&#)/&#%*@$"™£€!!!!!

HVA FAEN?!

Ikke blir han med og hjelper mitt kjære Argentina i VM heller.

Balle.

att
attInnlegg: 24736
17.05.14 00:40

Lolz. Tidens fail på omar.

- Har ikke sett maken, skal det seffis stå.

AutomaticMan
AutomaticManInnlegg: 16032
17.05.14 00:44
-Jolla: OG SÅ KOMMER EN JÆVLA SKALLA FORPULT ARGENTINER OG STREKKER SEG SÅ LANG HAN ER OG VIPPER SKUDDET OVER

Min umiddelbare tanke var faktisk "men hva faen gjør du, mann?!?". En helt føkkings usaklig og meningsløs redning. Snakk om å pisse på et øyeblikks fotballhistorie in the making. Håper han er fornøyd med seg selv der han sitter og innser at han ikke kom til VM uansett.

Är du nöjd nu, Willy??

(Innlegget ble redigert 17.05.14 00:52)

Thpe
ThpeInnlegg: 34471
17.05.14 00:45
Perseus: I morgen kl: 18:00

Denne kamp spilles altså 18. mai ?

Seb_Giovinco
Seb_GiovincoInnlegg: 8401
17.05.14 02:34

Jeg hater at denne kampen går 17. mai. Så ufattelig frustrerende at jeg ikke får sett den.

Figo8921
Figo8921Innlegg: 16145
17.05.14 02:50
-Jolla: Blir fortsatt sint når jeg tenker på det. Hadde vært så perfekt øyeblikk, nesten på høyde med Manchester City i 2012.

Chill, dere tar dette. 

Deathlock84
Deathlock84Innlegg: 1387
17.05.14 04:21

Trådstarter nevner meg i åpningsinnlegget. For en ære å bli nevnt i samme avsnitt som Jolla, ragnarmadrid, isklars og Blaugrana.

STOR TOMMEL GITT!  :)

Hva gjelder resultat og målscorere; 5-1 og Messi hatt-triks.

Maradona_123
Maradona_123Innlegg: 20530
17.05.14 05:16

Atletico tar denne, Barcelona har ikke vært gode mot Atletico denne sesongen. 

GabrielBatistuta
GabrielBatistutaInnlegg: 10022
17.05.14 10:30

For et drama dette blir. 

Er hos svigermor i dag og jeg satte som betingelse at jeg måtte få trekke meg tilbake med fotballen fra kl 18 ellers var det UAKTUELT å komme hit.

Og joda..det gikk greit det. Forståelsesfulle som de er.

Remor
RemorInnlegg: 11393
17.05.14 13:48

Dette blir knus! 25-0 til Barcelona. 

-k9b_
-k9b_Innlegg: 27558
17.05.14 14:24
Perseus: Uten denne mannen kunne egentlig Atlético gått ut på Camp Nou med ligagullet i lomma, men når han har dagen er det ingenting som stopper han. Musikken passer i stil med redningene, og det gir også en viss indikasjon på hvor lite peiling Sabella har på fotball, når han sannsynligvis ikke velger å ta med godeste Willy til Brasil.

Har ikke sett han noe utenom de klippene du presenterte (tror jeg) og det var TV-redninger så det holdt etter. Selv det siste skuddet hadde jeg forventet at en toppkeeper redder. At han lager show og sirkus etter hver redning er flott det, men jeg ser ingenting spesielt med de redningene hans utenom at de er flotte å se på.

Perseus
17.05.14 14:24

Uhyggelig statistikk for gjestene: Atlético har tapt de 7 siste ligakampene på Camp Nou, men Barcelona har ikke slått Atlético på 5 kamper denne sesongen.

Perseus
17.05.14 14:35

Alves viser at han er sjef! (not)

-Jolla
17.05.14 14:39

Satser på at Diego Costa scorer og opprettholder sin sinnsvake statistikk som sørger for at vi vinner hver gang han scorer - 48 matches and counting.

Edit: Den kamputviklingen jeg forventer er vel heller denne: Mål til Barcelona etter rundt halvtimen, 1-0 til pause, mål på dødball til Atlético etter rundt timen spilt, Atlético forsvarer det inn.

(Innlegget ble redigert 17.05.14 14:41)

kansas00
kansas00Innlegg: 21957
17.05.14 14:49

Krystallkula mi sier at dommern vl spille en avgjørende rolle i denne kampen. 

Blaugrana_007
Blaugrana_007Innlegg: 3055
17.05.14 15:23

Dersom Fabregas starter kampen, da er det bare å gratulere Atletico med seriegullet.

Geosynchronous_Orbit
Geosynchronous_OrbitInnlegg: 11129
17.05.14 15:30
kansas00: Krystallkula mi sier at dommern vl spille en avgjørende rolle i denne kampen.

Hvis dette stemmer, så er det bare å forhåndsgratulere Barcelona.

deulofeu
deulofeuInnlegg: 1912
17.05.14 15:54

Sanchez er ute til denne, stor fare for at Pedro starter.....

cookierun
cookierunInnlegg: 1239
17.05.14 16:25

I følge AS er det sannsynlig at Barcelona starter med følgende elleve (ubekreftet):

Pinto; Dani Alves, Piqué, Mascherano, Adriano; Busquets, Cesc, Iniesta; Alexis, Messi, Pedro.

For Atléti (også ubekreftet):

Courtois, Juanfran, Miranda, Godín, Filipe, Arda Turan, Tiago, Gabi, Koke; Diego Costa, Villa.

-Jolla
17.05.14 16:26
cookierun: For Atléti (også ubekreftet): Courtois, Juanfran, Miranda, Godín, Filipe, Arda Turan, Tiago, Gabi, Koke; Diego Costa, Villa.

Tipp, topp, toppings.

cookierun
cookierunInnlegg: 1239
17.05.14 16:58
-Jolla: Tipp, topp, toppings.

Bekreftet av Atlético

På benken:
Aranzubia, Alderweireld, M. Suárez, R. García, Sosa, Diego Ribas og Adrián López.

Perseus
17.05.14 17:18

Adriano og Cesc starter denne... hvorfor i faen får ikke Xavi starte? Gratulerer Atlético med seriegullet allerede.

molster
molsterInnlegg: 9843
17.05.14 17:21

Nå har jeg fryst ræva av meg for å se på toget, så nå skal jeg endelig chille med en stor pizza og morosam serieavslutning fra Spania.

TouchForFree
TouchForFreeInnlegg: 23374
17.05.14 17:24

Er så vandt til å se Barca triumfere, så dette ender nok med en ligagull for dem.

att
17.05.14 17:26

Generaltabbe å ikke kjøpe inn is til denne godbiten før butikkene stengte. En banansplitt hadde passet som hånd i hanske.

molster
molsterInnlegg: 9843
17.05.14 17:27
att: Generaltabbe å ikke kjøpe inn is til denne godbiten før butikkene stengte. En banansplitt hadde passet som hånd i hanske.

Er det isvær hos deg? Været er så bedritent her, så ingen har lyst på is.

TheReds111
TheReds111Innlegg: 251
17.05.14 17:27

stream anyone?

att
17.05.14 17:29
molster: Er det isvær hos deg? Været er så bedritent her, så ingen har lyst på is.

Her er det skikkelig isvær! Er vel rundt 16-17 grader i skyggen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg