Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FC Bayern München - Klubbtråd 2014/15

NYTT TEMA
grock19
grock19Innlegg: 83428
30.04.15 19:45
Ganklabb: Skal høre med en ØNH-kollega. Men det er vel avhengig av instabiliteten vil jeg tro! Underkjeve hadde helt klart utelukket spill, men hvis bare er en "sprekk" i overkjeven så er det kanskje et tynt håp.

Ser ut som om det blir Zorrandowski da. Med mindre Kalle driver og BS'er oss av en eller annen grunn.

Spiller Rooney for Barca, eller er han ute?

Samey_FU
Samey_FUInnlegg: 10422
01.05.15 21:25

Ser man får 3 i odds på BM-seier mot Leverkusen i morgen. Sååå, gode sjanser for at BM vinner?

Grock???

(Innlegget ble redigert 01.05.15 21:34)

Samey_FU
01.05.15 22:32

Grock?

Fotball--
Fotball--Innlegg: 5062
01.05.15 22:57
Samey_FU: Sååå, gode sjanser for at BM vinner?

Større for at Leverkusen gjør det 

grock19
02.05.15 12:01
Samey_FU: Ser man får 3 i odds på BM-seier mot Leverkusen i morgen. Sååå, gode sjanser for at BM vinner? Grock???

Spørsmålet besvarer vel seg selv.

Tviler jeg på. Et par av de som starter og enda flere i troppen, har du aldri hørt om.

Samey_FU
02.05.15 12:40
grock19: . Et par av de som starter og enda flere i troppen, har du aldri hørt om.

Ikke undervurder meg.
Men takk for tips

grock19
03.05.15 15:56
Samey_FU: Ikke undervurder meg.
Men takk for tips

Det var mest for å understreke hva kampen kom til å bestå i.

Men; hvordan *er* egentlig familiaritetsnivået ditt med Rico Strieder og Lukas Görtler egentlig? ;)

Nuvel.

Told ya.

Håper du ikke sølte bort noen penger.

(Innlegget ble redigert 03.05.15 16:03)

Samey_FU
03.05.15 16:23
grock19: Men; hvordan *er* egentlig familiaritetsnivået ditt med Rico Strieder og Lukas Görtler egentlig? ;)

Absolutt størst forventninger til Gortler av de to.

Nei, spilte ikke på BM. Tok heller RM. Men røyk uansett på Wolfsburg - Hannover. 

Tig_
Tig_Innlegg: 570
04.05.15 12:23

Vi må vere optimistiske onsdag sjøl om Barcelona er i storform og vi er vel ikkje heilt der...... Kan vi overaske....?

grock19
04.05.15 14:36
Tig_: Vi må vere optimistiske onsdag sjøl om Barcelona er i storform og vi er vel ikkje heilt der...... Kan vi overaske....?

Ja, vi kan det. Generelt har Bayern trivdes aller best i en underdog-rolle som enten svak eller klar outsider. Avansementene mot United 2010 (deres eneste tap over 2 kamper i CL-KO mellom 2007 og 2013), Real 2012 og Barca 2013 er slike, felles for alle var at man spilte overraskende sterkt på hjemmebane og var det beste laget der.

Det er litt spesielt at man plutselig har blitt så stor underdog så fort, men det har å gjøre med helt syke mengder med skader, et lag som bare tidvis har spilt veldig godt denne våren og at Barca nå peaker veldig (selv om de heller ikke er usårbare. De ble presset meget hardt av Valencia på NC selv om kampen endte med 2-0, f.eks.)

På skadefronten virker Javi Martínez å være et alternativ alt. Må si det hadde overrasket om han hadde startet i en slik kamp etter så lenge ute og han er nok ikke sharp nok for Messi,  men veldig, veldig greit å ha Barcaskrekken tilbake i troppen. Lewa trener som normalt, da får man vel anta han blir klar. Om han blir 100% med maske er jo dog et spørsmål, så godt han i det minste får trent noen dager med det. Den begrenser jo sidesynet ditt littegrann osv.

(Innlegget ble redigert 04.05.15 14:40)

Ganklabb
GanklabbInnlegg: 5930
04.05.15 21:43
grock19: Ja, vi kan det. Generelt har Bayern trivdes aller best i en underdog-rolle som enten svak eller klar outsider. Avansementene mot United 2010 (deres eneste tap over 2 kamper i CL-KO mellom 2007 og 2013), Real 2012 og Barca 2013 er slike, felles for alle var at man spilte overraskende sterkt på hjemmebane og var det beste laget der. Det er litt spesielt at man plutselig har blitt så stor underdog så fort, men det har å gjøre med helt syke mengder med skader, et lag som bare tidvis har spilt veldig godt denne våren og at Barca nå peaker veldig (selv om de heller ikke er usårbare. De ble presset meget hardt av Valencia på NC selv om kampen endte med 2-0, f.eks.)   På skadefronten virker Javi Martínez å være et alternativ alt. Må si det hadde overrasket om han hadde startet i en slik kamp etter så lenge ute og han er nok ikke sharp nok for Messi,  men veldig, veldig greit å ha Barcaskrekken tilbake i troppen. Lewa trener som normalt, da får man vel anta han blir klar. Om han blir 100% med maske er jo dog et spørsmål, så godt han i det minste får trent noen dager med det. Den begrenser jo sidesynet ditt littegrann osv.

Samtidig syns jeg at jeg ser farefullt mange likhetstrekk med skrellen mot Real i fjor - tidlig seriegull, påfølgende tafatte tap i ligaen (og nå mot BVB i Pokal) før man blir fullstendig avkledd.

Helt andre aspekter som gjorde seg gjeldene i år med den absurde skadesituasjonen og 120 drøye minutter mot BVB, men læll.

Dette er den taktisk største utfordringen Pep har hatt i Bayerndrakten, kanskje i karrieren gitt forutsetningene. Den forrige var kampen mot Real og da sviktet det totalt. Det er i Peps hode at vår sjanse ligger.

Tig_
Tig_Innlegg: 570
04.05.15 23:19

Cordoba klarte nesten heile 1. omg før Barcelona klart å score i helga så viss vi holder unna litt lenger så kan det bli spennende....

Ganklabb
05.05.15 01:34

Jo mer jeg tenker på det, jo sikrer blir jeg på at Lahm må spille høyreback mot Barca. Faen heller, Rafinha mot Neymar/Suarez og Messi i flekkene. Greit nok at fyren har tatt megasteg under Pep, men her går grensen.

Lahm - Benatia - Boateng - Bernat.

Skulle så gjerne sett Lahm - Boateng - Badstuber - Alaba mot NSM. Men da hadde vi kanskje ikke vært underdog likevel.

De fire bak må få massivt med støtte av Alonso/Schwein. Huff, ekkel smak i munnen av bare å skrive det. Halvgamle gampene der bak skal sette Iniesta, Busquets og co til veggs. Klarer ikke legge fra meg at jeg tror Rode kunne gjort en decent jobb.

Taktikken er alt, oppstillingen blir det vi har sett resten av sesongen med kanskje 1-2 tweaks.

Hva blir det?
-"Defensiv" ballbesittelse med litt mindre offensiv aggressivitet for å unngå mellomrommet NSM kan leke seg i?
-Legge seg litt flatere, la dem trille, men løpe dem ned som hunder, ikke etterlate en cm til Messi og co og satse på hurtige overganger?
- Eller Porto på hjemmebane?

Naajaajjajja. Nå er jeg faen meg spent, Pep.

(Innlegget ble redigert 05.05.15 01:34)

Wuascht
WuaschtInnlegg: 1026
05.05.15 14:41

Håper virkelig han kjører Lahm ned på høyre, og at vi får BBBL bak der. Trodde hele fjorårs-sesongen og langt på vei i år at det var planen. Rafinha ut og Lahm inn når det virkelig drar seg til. Men nå er jeg ikke så sikker lengre. Når han i to av de seneste kampene kjører Rafinha inn som venstre midtstopper/whatever i tre-backrekka, har kanskje Pep større tro på ham enn de fleste.

I tillegg får vi da Alonso/BS31 på midten, noe som absolutt har vist seg mindre heldig. Og det virker som Pep har lite tro på Rode, selv om han har imponert mye når han har fått sjansen.

Skulle likt å sett Rode/Alonso/Schweini som defansivisj midtbane med Thiago frefor de og Muller/Lewa på topp, noe slik (Camp Nou-formasjon):

Neuer

Lahm Benatia Boateng Bernat

Rode    Alonso    BS31

Thiago

Muller      Lewandowski

Veldig defensivt, som seg hør og bør mot verdens giftigste angrep, men hvis Schweini og Rode blir med fremover ved kontringer ville vi ikke vært helt tannløse i angrep.

Ja det blir meget spennende å se hvordan vi stiller i morgen. Jeg håper for guds skyld at vi legger oss flatere og satser på hissig press på ballfører med påfølgende hurtige kontringer. Hvis vi satser på ballbesittelse som vanlig tror jeg dette kan bli skikkelig stygt.

(Innlegget ble redigert 05.05.15 14:43)

grock19
05.05.15 14:51
Ganklabb: Jo mer jeg tenker på det, jo sikrer blir jeg på at Lahm må spille høyreback mot Barca. Faen heller, Rafinha mot Neymar/Suarez og Messi i flekkene. Greit nok at fyren har tatt megasteg under Pep, men her går grensen. Lahm - Benatia - Boateng - Bernat. Skulle så gjerne sett Lahm - Boateng - Badstuber - Alaba mot NSM. Men da hadde vi kanskje ikke vært underdog likevel. De fire bak må få massivt med støtte av Alonso/Schwein. Huff, ekkel smak i munnen av bare å skrive det. Halvgamle gampene der bak skal sette Iniesta, Busquets og co til veggs. Klarer ikke legge fra meg at jeg tror Rode kunne gjort en decent jobb. Taktikken er alt, oppstillingen blir det vi har sett resten av sesongen med kanskje 1-2 tweaks. Hva blir det?

Pep kan tenke seg å gjøre spesifike trekk for slike kamper, men har veldig liten tro på at han tar bort Lahm fra midtbanen nå.

En av Pep's fundamentale overbevisninger er at det er på midtbanen man vinner og taper kampene og at det er der de beste spillerne bør spille. Når vi nå ikke har så mange alternativer for en pakket midtbane heller (om man ikke regner Javi Martínez som fit for start, noe jeg ikke regner med) har man 

Thiago
BS31
Alonso
Rode

*Lahm

(Gaudino)

Gitt situasjonen andre steder, må minst 4 av dem spille på midten. Har litt liten tro på at Pep plutselig mener det er her Rode må spille. Hadde han hatt enda større fysikk, så kanskje.

Ellers besvarte han disse ropene som har fulgt ham de siste 2 årene om at Lahm må spille høyreback, i hjemmekampen mot RM, mot egen overbevisning. Ikke så mange som husker den detaljen, gitt at.. andre ting blir husket bedre ved den kampen. 

grock19
05.05.15 15:36
grock19: Rode

Da var neste skadenyhet inne - litt etter skjema - og det er faktisk Rode, så da faller den muligheten uansett bort.

Rafinha på høyreback it is. Vel. Avhengig av hvor mange nye skader som innmeldes nærmeste 29 timer da, det er jo X-faktoren.

Ganklabb
05.05.15 16:30
grock19: Da var neste skadenyhet inne - litt etter skjema - og det er faktisk Rode, så da faller den muligheten uansett bort. Rafinha på høyreback it is. Vel. Avhengig av hvor mange nye skader som innmeldes nærmeste 29 timer da, det er jo X-faktoren.

Blir helt matt..

Maradona_123
Maradona_123Innlegg: 20965
05.05.15 16:33
grock19: Da var neste skadenyhet inne - litt etter skjema - og det er faktisk Rode, så da faller den muligheten uansett bort. Rafinha på høyreback it is. Vel. Avhengig av hvor mange nye skader som innmeldes nærmeste 29 timer da, det er jo X-faktoren.

Noen burde forske på om idrettskader/fotballskader(dere skjønner sikkert) kan være smittsomt. For Bayern sin del så virker det som det er et aggressivt virus som har skylden.

Wuascht
05.05.15 16:34

Rode ut og nå ja. Fabelaktig. Blir det Rafinha mot Neymar ja..

Nå er jo hele lege-teamet bytta ut, så da må noen begynne å se litt på hva de gjør feil med treningsopplegget. De faller jo som fluer i Bayern-troppen! Må vel ligge på i snitt minst en hver uke som går ut med skade denne sesongen.

grock19
05.05.15 16:36
Wuascht: De faller jo som fluer i Bayern-troppen! Må vel ligge på i snitt minst en hver uke som går ut med skade denne sesongen.

Dette høres ut som kraftuttrykk. Men det er faktisk bare 52 uker i et år og hittil i sesongen (siden midten av august) har det vel bare vært rundt 40. Så det er betydelig flere enn en hver uke, selv med de som bare har vært i langvarige og ikke "nye".

(Innlegget ble redigert 05.05.15 16:39)

grock19
05.05.15 16:48
Maradona_123: kan være smittsomt. For Bayern sin del så virker det som det er et aggressivt virus som har skylden.

Starten på en idrettsmedisinsk "Walking Dead"-situasjon.

Lassez139
Lassez139Innlegg: 440
06.05.15 22:49

Barcelona Bayern 0.

Alt så harmonisk ut til Messi satte to raske med et snaut kvarter igjen å spille. Neymar sin helt på tampen ødelagte enhver realistisk mulighet for en snuoperasjon i München.

Men... tror dere at det ville vært mulig å få gjenopplivet Erich Mielke og få ham til å hoste opp et eller annet vidunderstoff som kan få Robben på fote?

Wuascht
06.05.15 23:37

Ja alt så forsåvidt positivt ut til rundt 75. min. Vi hadde klart å stå av presset, og var på tur å gjøre Barca-spillerne skikkelig frustrerte.

Vel vel. Håper bare nå at vi slår dem hjemme. Vi klarer nok ikke å unngå baklengs der, så det blir vel ikke finale på oss i år.

Klarer ikke å komme bort fra tanken hvordan ting ville vært i denne kampen med Robben på høyrekanten der fremme og Alaba bak der..

Hallogallo
HallogalloInnlegg: 10452
07.05.15 19:41

Honigstein og Cox, sistnevnte både i Guardian og på Zonalmarking, om tapet mot Barca.

Ganklabb
07.05.15 22:06

Fanken!

Resultatet er ikke overraskende, men gitt utviklingen av kampen i går føles det helt klart som at man kunne kommet bedre ut av dette.Nå håper jeg virkelig at 3-0-målet ikke blir avgjørende, det hadde isåfall vært helt jævlig.

Ser at det er en del som er ute å svinger øksa mot Pep, men jeg klarer virkelig ikke å klandre ham for dette tapet.
Vi møter et Barcelona i storform, med tidenes beste fotballspiller i storform.

Pep har manglet følgende spillere i 1 måned eller mer i 2015:
Ikke klare mot Barca: Robben, Ribery, Alaba, Badstuber, Martinez, Rode.
F.ø: Lahm, Thiago, Schweinsteiger, Benatia, Pizarro, Reina, Starke

Nei. Det er sikkert mye man kan kritisere Pep for, men årets sesong blir det veldig vanskelig å dra de store konklusjonene ut av gr. skader. 
Gi meg minimum en sesong til med Pep bak roret.

grock19
08.05.15 01:57
Ganklabb: Nei. Det er sikkert mye man kan kritisere Pep for, men årets sesong blir det veldig vanskelig å dra de store konklusjonene ut av gr. skader.

Enig der.

Bild rykter overgangsoffensiv.

Dragovic, Gündogan, De Bruyne, Di Maria og Griezmann er navn som er på tale.

beardman
beardmanInnlegg: 2671
08.05.15 02:11
grock19: Di Maria

hadde vært spennende å se han i bayern, både fordi han er en meget god spiller, men også fordi det hadde vært interessant å se hvordan han ville blitt brukt under pep.. på midtbanen i en slags indreløper-rolle, eller som "erstatter" for robben/ribery på kant.. hadde vært interessant å se en treer på midten med di maria - alonso - bs31 , så kunne man hatt lahm på HB evnt. midtbanen ved rullering/skader

di maria kunne tilført litt mer fart i dagens bayern midtbane, da jeg synes en trio med lahm alonso og schweini blir for treige

grock19
08.05.15 02:32
beardman: di maria kunne tilført litt mer fart i dagens bayern midtbane, da jeg synes en trio med lahm alonso og schweini blir for treige

Greie poenger her før. De var interesserte i sommer, før det ble klart at han ble alt for dyr. Så er det spørsmålet om United både vil slippe ham med et anseelig tap og om han er villig til å gå ned i  lønn.

Litt av problemet er dog at man liksom ikke kan budsjettere med at Alaba, Rode og Javi Martínez skal være ute, samt resten av skadene skulle være ute. Da må man ha 40 A-lagsspillere. Højbjerg lånt ut fordi han ikke fikk nok spilletid.

Alaba ute var nesten like viktig for kampen som Robben/Ribéry ute, spørr du meg. Hadde vært en helt annen kamp med hans energi, fart, forseringsstyrke og generelt bortimot umulig komplette egenskaper (i form av opp til "god" standard på nesten alt) på midten.

beardman
beardmanInnlegg: 2671
08.05.15 02:52
grock19: Litt av problemet er dog at man liksom ikke kan budsjettere med at Alaba, Rode og Javi Martínez skal være ute, samt resten av skadene skulle være ute. Da må man ha 40 A-lagsspillere. Højbjerg lånt ut fordi han ikke fikk nok spilletid. Alaba ute var nesten like viktig for kampen som Robben/Ribéry ute, spørr du meg. Hadde vært en helt annen kamp med hans energi, fart, forseringsstyrke og generelt bortimot umulig komplette egenskaper (i form av opp til "god" standard på nesten alt) på midten.

Helt enig i at man ikke kan ta seg råd til å ha 40 A-lagsspillere, det sier jo seg selv:)

men om noen spillere forsvinner, og united er villige til å selge for mindre enn de kjøpte han for mener jeg di maria og bayern kunne passet som hånd i hanske.

Alaba var selvfølgelig det største tapet i kampen mot Barca, sammen med Robben. Men med så mye skader og formasjoner osv. vil det vel være greit å regne Alaba som en "forsvarsspiller", typ i en 3er bak (om dette er et reelt scenario neste sesong, altså). Selv om han selvfølgelig kan spille høyere på banen enn som så. 

-----------------Neuer

---Boateng  - Badstuber  - Alaba

-----------------Alonso

Robben -Schweini-Di Maria- Ribery

-----------------Muller

-----------------Lewa

Med Gøtze, Thiago, Rode, Martinez, Lahm, Dante, Benatia, Rafinha, Bernat etc i bakhånd (kan selvfølgelig diskuteres i om noen av disse skulle gått rett inn i 11eren, men ja..skader og formasjon har jo betydning og er vanskelig å spå)

Rimelig sykt med den benken der.. Men alt kommer nok an på budsjett som du sier, kan ikke være billig med mange gode spillere på et lag..

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg