Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sky Sports i Norge

NYTT TEMA
Zidane.
Zidane.Innlegg: 789
30.09.14 12:49

For å se La Liga, Premier League og Champions League må man i Norge ut med nesten 12 000 kr i året for hhv cmore, TV2 sport og Viasat sport, noe som kan påføre studentøkonomien min katastrofale konsekvenser.

Ser imidlertid nå at Sky Sports i UK har rettighetene til både Premier League, La Liga og CL. Av det jeg har sett av YT klipp, har de også en meget god ramme rundt kampene ift studio, kommentatorer, analyser osv. 

Er det noen som har erfaring med sky abmn. i Norge? Ser at det koster 35 pund i mnd for Familiepakke + Sport på internett. Noen som har peiling på dette med IP adresser osv? 

Et kjapt google søk ga noen "how-to" treff som f eks denne

(Innlegget ble redigert 30.09.14 12:53)

-XeeMan-
-XeeMan-Innlegg: 49
30.09.14 13:02

Hei,

Sky Sports er ikke "lovlig lansert" i Norge, og det er derfor ikke mulig å se Sky Sports selv gjennom deres abb. pakke på nettet.

Når det er sagt, så vil jeg bekrefte at Sky Sports er DEN aller beste sports kanalen, ever! Alt fra antall kamper, kommentatorer, pre og post-match analyser, alt er helt top notch. Norske sportskanaler kan ikke engang måle seg med kvaliteten til Sky.

Zidane.
30.09.14 13:07
-XeeMan-: Sky Sports er ikke "lovlig lansert" i Norge, og det er derfor ikke mulig å se Sky Sports selv gjennom deres abb. pakke på nettet.

Takk for svar! Er klar over regionsblokkering, men det er en haug med 3. parts programmer som visstnok kan "bypasse" denne vha VPN. Selv har jeg ingen erfaring med dette, og lurer på hvor troverdige slike programmer er, og hvordan kvaliteten på streamene er.

Kan ikke forestille meg at ikke det er andre enn meg som er interessert i et større utvalg av fotballkamper, uten å måtte ha 3-4 onlinetjenester som Sumo, Viaplay, cmore osv. 

(Innlegget ble redigert 30.09.14 13:09)

att
attInnlegg: 24175
30.09.14 13:13
-XeeMan-: Sky Sports er ikke "lovlig lansert" i Norge, og det er derfor ikke mulig å se Sky Sports selv gjennom deres abb. pakke på nettet.

Joda, for puber er det lov. Flere puber abonnerer på Sky Sport. Dog skal prisen være sinsykt stiv. Uten at jeg vet hvor mye mener jeg å huske at jeg leste over 30000,- i året.

Jazzeron
JazzeronInnlegg: 13126
30.09.14 13:17

Hva med Dreambox? Vet desverre ikke noe om hvordan det fungerer og evt hvor bra men.

Zidane.
30.09.14 13:21
Jazzeron: Dreambox

Kjenner en del som har brukt Dreambox, men har et inntrykk av at hele virksomheten er ute. Jailbraking av Apple TV har tatt fullstendig over. Men dette er "gratis" muligheter med tilsvarende dårlig og ustabil kvalitet.

Jeg er villig til å betale de 35 pund i mnd som Sky Sports krever, i tillegg til 8-9 pund for VPN tjenester. Eneste hinder er dermed denne regionsblokkeringen, som visstnok skal være mulig å unngå.

samsung22
samsung22Innlegg: 18306
30.09.14 13:36

Foreløpig kjører jeg på med følgende:

169,- mnd for TV Sumo Gull (studenttilbud)
99,-  mnd for Csports (Kun La Liga)
199,- mnd for Viaplay de månedene det er CL. 

Er student selv. 

(Innlegget ble redigert 30.09.14 13:46)

Zidane.
30.09.14 13:42

Hvordan er kvaliteten på Csports på nett, ift cmore på TV? Ser kun La Liga, men betaler nå 349 kr i mnd for Cmore total. Kan være et alternativ å bytte til 199 kr Csports dersom det ikke er kvalitetstap når jeg kobler Mac til TVen.

Hvordan fikk du forresten kun La Liga for 149? 

(Innlegget ble redigert 30.09.14 13:50)

att
attInnlegg: 24175
30.09.14 13:43

Skaff dere en invite til en av SmoothStreams sider. Dagens sendeskjema.

samsung22
samsung22Innlegg: 18306
30.09.14 13:49
Zidane.: Hvordan er kvaliteten på Csports på nett, ift cmore på TV? Ser kun La Liga, men betaler nå 349 kr i mnd for Cmore total. Kan være et alternativ å bytte til 199 kr Csports dersom det ikke er kvalitetstap når jeg kobler Mac til TVen.

Har du bra nett, så er ikke det noe problem. Kun La Liga koster forresten 99,- (!), jeg skrev feil i stad. 

Test det ut nå til helgen f.eks, funker det bra så avslutter du Cmore. 

Jeg har nå alt TV2 har rettigheter til (PL, serier, filmer etc) for 169,- mnd + 99 for La Liga på Csports. 268,- måneden for det mest av fotball som interesserer meg er en god deal, i tillegg til en del ekstra som TV2 Sumo kommer med. 

Troenderfury
TroenderfuryInnlegg: 4161
30.09.14 14:51
Zidane.: For å se La Liga, Premier League og Champions League må man i Norge ut med nesten 12 000 kr i året for hhv cmore, TV2 sport og Viasat sport, noe som kan påføre studentøkonomien min katastrofale konsekvenser. Ser imidlertid nå at Sky Sports i UK har rettighetene til både Premier League, La Liga og CL. Av det jeg har sett av YT klipp, har de også en meget god ramme rundt kampene ift studio, kommentatorer, analyser osv.  Er det noen som har erfaring med sky abmn. i Norge? Ser at det koster 35 pund i mnd for Familiepakke + Sport på internett. Noen som har peiling på dette med IP adresser osv?  Et kjapt google søk ga noen "how-to" treff som f eks denne

Du kan prøve å laste ned en addon til Mozilla som heter "Media Hint". Usikker om den fungerer på SkySports, men den fungerer i hvert fall på Netflix, slik at man får til å se på den Amerikanske utgaven.

DutchWagenbach
DutchWagenbachInnlegg: 759
30.09.14 15:00
att: Joda, for puber er det lov. Flere puber abonnerer på Sky Sport. Dog skal prisen være sinsykt stiv. Uten at jeg vet hvor mye mener jeg å huske at jeg leste over 30000,- i året.

Da er det jo nokså rimelig i forhold til hva Sport Premium-kanalene koster for sportspuber som har kapasitet til over 81 mennesker. Rundt 12 000 kr pr mnd.

-XeeMan-
-XeeMan-Innlegg: 49
30.09.14 15:01

Dreambox er helt konge. Får inn alle 5 Sky Sports kanalene, og aldri hatt noen problemer :).

Cobi
CobiInnlegg: 57715
30.09.14 15:27

Fra min studenttid kan jeg anbefale løsningen med å ikke ha kanalene selv, men heller dra på puben i tide og utide og heller bruke pengene på usømmelige mengder med øl – gjerne av typen Guinness.

Jeg har som sagt veldig, veldig gode erfaringer med denne strategien.

Zidane.
30.09.14 15:30

Selv foretrekker jeg å se fotballkamper med gode kommentatorerer og flinke folk i studio som kommer taktiske analyser kampene. Her har norske kanaler en lang vei å gå, selv om TV2 nå har tatt et sprang. Cmore hadde god dekning av La Liga frem til de begynte å prioritere Tippeligaen.

Garrincha58
Garrincha58Innlegg: 11882
30.09.14 18:04

Er vell fortsatt slik at det ikke er lov å vise lørdagskamper Kl 16.00 (3PM) direkte på TV i England. Så hvis "tippekampen" er hellig for deg(?) så er jo det litt kjipt. 

(Innlegget ble redigert 30.09.14 18:05)

sirjoss888
sirjoss888Innlegg: 12923
30.09.14 18:07
Cobi: Fra min studenttid kan jeg anbefale løsningen med å ikke ha kanalene selv, men heller dra på puben i tide og utide og heller bruke pengene på usømmelige mengder med øl – gjerne av typen Guinness. Jeg har som sagt veldig, veldig gode erfaringer med denne strategien

Jeg kan også gå god for at denne strategien funker veldig bra. Det fungerer faktisk også fint hvis man bytter ut Guinnes med Brooklyn lager

Unnskyldningen
UnnskyldningenInnlegg: 24379
30.09.14 18:09
Garrincha58: Er vell fortsatt slik at det ikke er lov å vise lørdagskamper Kl 16.00 (3PM) direkte på TV i England. Så hvis "tippekampen" er hellig for deg(?) så er jo det litt kjipt.

Korrekt

Jeg har fortsatt ikke helt forstått hvorfor det ikke er blitt gjort en større sak av dette.

En gigantisk inngrepen

milfern
milfernInnlegg: 67381
30.09.14 18:28

Er sikker på Tv2 PL kunne kutta 30% av prisen om dei kutta ut å hente inn britiske ekspertar. Makan til sløseri av pengar.

Garrincha58
30.09.14 19:30
Unnskyldningen: Jeg har fortsatt ikke helt forstått hvorfor det ikke er blitt gjort en større sak av dette. En gigantisk inngrepen

Har vell vært sånn i ca 50 år , så tipper de fleste engelskmenn har akseptert det nå.. hehe.

(Innlegget ble redigert 30.09.14 19:31)

VitorBelfort
VitorBelfortInnlegg: 3792
30.09.14 20:00
-XeeMan-: Dreambox er helt konge. Får inn alle 5 Sky Sports kanalene, og aldri hatt noen problemer :).

Og hvor mye betaler du i måneden for det? Eller hva slags løsning bruker du? CS? :-)

helvis
helvisInnlegg: 13474
30.09.14 22:23
Zidane.: Selv foretrekker jeg å se fotballkamper med gode kommentatorerer og flinke folk i studio som kommer taktiske analyser kampene. Her har norske kanaler en lang vei å gå, selv om TV2 nå har tatt et sprang. Cmore hadde god dekning av La Liga frem til de begynte å prioritere Tippeligaen.

Synes britene selv sliter ganske mye her selv. Blant kommentatorene er det mye møl og enda verre er det blant "punditene". Når Gary Neville startet som ekspert var det jo en revolusjon fordi han snakket om andre ting enn de vanlige flosklene. Nå skal det sies at det har blitt bedre etter at "Gary Neville og taktikkrevolusjonen" startet og Sky er en del bedre enn BBC og ITV. 

Swaggestad
SwaggestadInnlegg: 152
30.09.14 22:48
milfern: Er sikker på Tv2 PL kunne kutta 30% av prisen om dei kutta ut å hente inn britiske ekspertar. Makan til sløseri av pengar.

De har de gjort. De har også kuttet ut det ekstra studioet de brukte i forbindelse med FotballXtra England-sendingene, og kuttet ned pre-match-sendingene med ett kvarter. Likevel fortsetter prisene å stige ...

Unnskyldningen
01.10.14 00:34
Garrincha58: Har vell vært sånn i ca 50 år , så tipper de fleste engelskmenn har akseptert det nå.. hehe.

Jeg tenker vel mest på oss utenfor England

Garrincha58
01.10.14 01:12
Unnskyldningen: Jeg tenker vel mest på oss utenfor England

?

Vi har jo en kamp KL 16.00 på TV. I England viser de ingen kamper. 

Unnskyldningen
01.10.14 01:15
Garrincha58: Vi har jo en kamp KL 16.00 på TV.

Vi har gått fra tilnærmet fritt valg av kamper kl 16, til en forhåndsbestemt kamp.

Garrincha58
01.10.14 02:45
Unnskyldningen: Vi har gått fra tilnærmet fritt valg av kamper kl 16, til en forhåndsbestemt kamp.

Jepp...vi var i Paradis i en liten periode helt til hun pubdama i England ødela alt. Men vi har fortsatt et bedre tilbud enn skysports KL 16.00 på lørdager (som var poenget med mitt første innlegg i denne tråden).

(Innlegget ble redigert 01.10.14 02:46)

Unnskyldningen
01.10.14 11:29
Garrincha58: Jepp...vi var i Paradis i en liten periode helt til hun pubdama i England ødela alt. Men vi har fortsatt et bedre tilbud enn skysports KL 16.00 på lørdager (som var poenget med mitt første innlegg i denne tråden).

Helt til Sky bestemte seg for å ødelegge alt...

I England har de vel fortsatt deres kl 15:00 kamp (vår kl 16) ? 

-k9b_
-k9b_Innlegg: 25687
01.10.14 13:37

Sitter for øyeblikket med sumo selv mens broderleg cmore og viasat. Det gir tilgang til den fotballen en vil se, men jeg hadde gledelig betalt det dobbelte i måneden for skysports. Det er rett og slett en latterlig stor forskjell på deres sportstilbud og det kombinerte tilbudet til tv2, cmore og viasat. Ellers kan det opplyses om at både BBCs iplayer (for Motd) og ITVs iplayer (for CL og Fa-cup) kan ses gratis på deres hjemmeside om du er i besittelse av hola unblocker eller noe.

Garrincha58
01.10.14 18:08
Unnskyldningen: I England har de vel fortsatt deres kl 15:00 kamp (vår kl 16) ?

Nei..de har aldri vist kamper KL.15.00 i England. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg