Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tidenes beste fotballspiller

NYTT TEMA
VGoth
VGothInnlegg: 13627
29.05.16 00:47

Ja, dere vet sikkert hvem jeg sikter til. Selveste Cristiano Ronaldo. Uten et fnugg av tvil.

Mange Messi-fanboys fornekter det fortsatt, og på den andre siden har man CR-fanboys som påstår at han har vært tidenes beste spiller helt siden 2007. Midt mellom er det folk som heller mot begge på hver sin måte, det være seg argumentasjon mht. antall Ballon d'Or (Messi-modellen), ubegrunnet United-hat eller at Ronaldo har dominert to forskjellige ligaer. Så har vi meg da. Objektiviteten selv. Jeg har lenge vært langt mer nyansert, og min kombinatoriske tilnærming til analyse støtter opp under fasiten. Det er nemlig strengt tatt ikke mer å diskutere. Selv om han beviselig er best, vil det alltid eksistere sterk motstand. Dette er en såkalt ubehagelig sannhet for mange, men jeg håper allikevel at folk evner å være saklig.

Ronaldo har satt nok en rekord. Tidenes mestscorende i CL, tidenes toppscorer i CL, tidenes ditt, tidenes datt. Han har så mange rekorder at det ikke er plass til å ta med i innlegget. Sykeste målsnittet i LL, sykeste målsnittet i RM, tidenes mestscorende i RM etter 6 sesonger m.m. Bare i CL har han satt 20+ ulike rekorder. Rekord på rekord på rekord på rekord på rekord på rekord. Han er fullstendig ustoppelig. Tidenes atlet. Ingen er mer lidenskapelig og disiplinert i fotballverdenen. En utrettelig tørste for suksess, og alt dette som ving. Ving.

Vi vet fra før at Barcelona har et hvassere lag og kollektiv, og Messi får alltid den nødvendige drahjelpen. Det er som å bruke motorsykkel i Tour de France, i et Sky-tog. Ronaldo må derimot alltid klare seg selv, til tross for potensielle sabotasjer. Dette gjør han ettertrykkelig. Han sykler med usmørt og rustet kjede, og skjevt sete, i et lag som konstant henger etter eller bare kjører selv uten å utrette noe. Hvis han har muligheten til å sette, så kjører de selv allikevel og driter seg ut, selv om han var bedre posisjonert. Dette skjedde også i går kveld, der egobastarden Benzema, som ikke er god nok til å gå selv, ga blaffen i Ronaldo som kom på et perfekt løp i to hundre km/t. Dette skjer flere ganger hver kamp. Hvorfor ofte ser vi at Messi ikke får ballen han ber om? Aldri. 

I går kveld, som så mange andre kvelder, vant fotballen igjen. Vakkert og fortjent. Tidenes beste spiller skyter RM til nok et CL-gull. CR Madrid. Det sykeste er at han har vært skadet lenge og fortsatt er det. Tenk å avgjøre kampen i et slikt øyeblikk, når man som 60% frisk har spilt 120 min. Ronaldo ble skapt og utviklet i United, og Ferguson-auraen samt United-spiriten han tok med seg viser seg igjen. 

Heroisk spiller. Vi kan alle enes om at det er et privilegium og en ære å få følge ham reise seg gang på gang, børste støvet av skuldrene og alltid prestere når det gjelder.

Gratulerer, Ronaldo. Gratulerer, fotballen. Vi har aldri sett noe lignende.

I'll take you all on!

Mlh

VGoth

(Innlegget ble redigert 29.05.16 00:53)

-Jolla
-JollaInnlegg: 15208
29.05.16 00:49

Jeg avslutter her trådtittel:

heter Lionel Messi.

Garrincha58
Garrincha58Innlegg: 11878
29.05.16 00:52
-Jolla: Jeg avslutter her trådtittel: heter Lionel Messi.

Bedre enn Diego?

Knaxern
KnaxernInnlegg: 37347
29.05.16 00:53

Ronaldo. Finito. En spiller som dro frem det ypperste av det ypperste i landslagssammenheng og i enhver klubb han var i. Den aller første sesongen hans i et nytt land og en ny klubb som 19 åring resulterte i 47 mål på 49 kamper.

Zidane
ZidaneInnlegg: 5643
29.05.16 00:53
VGoth: En utrettelig tørste for suksess, og alt dette som ving. Ving.

Yeah baby!

En fantastisk syk fotballspiller.

Vet ikke om vi får noen Cristiano Ronaldo igjen, men han vi har er en levende legende.

Digger måten han tok straffen på.

Iskald...Boom!

Kent
KentInnlegg: 118225
29.05.16 00:54

Ronaldinho. Eller Dimitar Berbatov.

Ja, definitivt Berbatov.

Zidane
ZidaneInnlegg: 5643
29.05.16 00:54

Men tidenes beste fotballspiller er også Zidane.

I 2006 spilte han mot Brasil.

Han spilte mot Brasil, det var ingen andre der, det var Zidane vs Brazil!

Hermanator
HermanatorInnlegg: 22253
29.05.16 00:55
Knaxern: Den aller første sesongen hans i et nytt land og en ny klubb som 19 åring resulterte i 47 mål på 49 kamper.

Pele scoret 2 mål i en VM-finale som 17 åring. 

Maradona_123
Maradona_123Innlegg: 19603
29.05.16 00:55

Fotball er fotball, men klubb og landslag samsvarer ikke alltid. Tidenes klubbspiller går nok til Messi. Han har vært god på landslaget også, men han har ikke vært Barca-Messi der. 

VGoth
29.05.16 00:57
Zidane: Vet ikke om vi får noen Cristiano Ronaldo igjen, men han vi har er en levende legende. Digger måten han tok straffen på. Iskald...Boom!

Det er helt vilt faktisk. Han haltet fra første minutt i kampen, men bet tenna sammen og spilte videre. Følte seg overhodet ikke vel. Man skal ha temmelig god psyke i det øyeblikket. For en talisman.

Hermanator
HermanatorInnlegg: 22253
29.05.16 00:58
Maradona_123: Tidenes klubbspiller går nok til Messi.

Snakkes når han passerer 1000 mål.

wingswest
wingswestInnlegg: 10949
29.05.16 01:30

Når selvsagt ikke Pelé til knærne. 

FlameWarrior
FlameWarriorInnlegg: 5626
29.05.16 02:17

Gratulasjoner til Ronaldo! Etter 2014 håpet jeg absolutt på Atletico her, men CR har definitivt fortjent dette trofeet etter årets sesong - selv om han skuffet i dag. Uansett hvor mye douche han noen ganger kan være, er han en av tidenes absolutt beste spillere, og det er alltid pinlig når "Christina Penaldo"-brigaden nekter å innse hans fantastiske prestasjoner. (Nostalgikerne har også kommet med mye dumt der.)

Men Messi er fortsatt tidenes spiller. 

(Innlegget ble redigert 29.05.16 02:18)

Dabedida
DabedidaInnlegg: 21773
29.05.16 02:41

Jeg holder fortsatt Ronaldo, Cassano, Guti og Gago langt, langt over Cristiano Ronaldo i det store bildet. 

Men ellers syns jeg Martin Ødegaard blir fort glemt i dette selskapet. Han burde absolutt være på topp fem i løpet av 2016.

Maradona_123
Maradona_123Innlegg: 19603
29.05.16 02:43
Dabedida: Men ellers syns jeg Martin Ødegaard blir fort glemt i dette selskapet. Han burde absolutt være på topp fem i løpet av 2016.

Med en bra turnering til sommeren så skal man ikke se bort ifra at han stikker av med ballon dor.

VGoth
29.05.16 03:01

Stopp humoren, jeg må av.

kytec
kytecInnlegg: 33145
29.05.16 03:12
Dabedida: Men ellers syns jeg Martin Ødegaard blir fort glemt i dette selskapet. Han burde absolutt være på topp fem i løpet av 2016.

Forsøk på humor?

zetta
zettaInnlegg: 9413
29.05.16 03:15

Skulle likt å se Maradona på lag som dagens Real og Barca. Det hadde vært brutalt.

Tormund
TormundInnlegg: 19941
29.05.16 03:32
zetta: Skulle likt å se Maradona på lag som dagens Real og Barca. Det hadde vært brutalt.

Du ser jo hvordan det er med Barca med Messi på laget, ganske ustoppelige til tider. Det er vel ikke en drøy påstand å si at de er/var ganske like i spillestilen. Begge er små spillere med lavt tyngdepunkt, overlegen teknikk, godt skudd, rask med ball. Messi spilte på et bedre klubblag enn Maradona, så hans stats er overlegne i forhold til sin landsmann.

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 23293
29.05.16 04:10

Hallvar Thoresen har Maradona på 1.plass og Cruyff på 2.plass når det gjelder tidenes beste fotball-spillere.

Han har jo litt peiling han og...

(Innlegget ble redigert 29.05.16 04:12)

-Jolla
-JollaInnlegg: 15208
29.05.16 06:17
Garrincha58: Bedre enn Diego?

Det var et tidspunkt der jeg ville sagt at man aldri kom til å se en spiller som Diego Maradona, men ja, Lionel Messi mener jeg nå har passert ham.

1. Lionel Messi
2. Diego Maradona
3. Pelé
4. Johan Cruijff

Etter dette kommer det mange gode kandidater som Ronaldo, Franz Beckenbauer, Michael Laudrup, Zinedine Zidane, Eusebio og Michel Platini. Og så har du jo også de ekstreme målscorerne gjennom tidene som også nok er med i denne gruppen eller i nærheten, slike som Gerd Müller, Alfredo Di Stefano, Cristiano Ronaldo, Dixie Dean, Romário, Ferenc Puskas og Hugo Sánchez.

sistebossen
sistebossenInnlegg: 2496
29.05.16 06:54
-Jolla: 4. Johan Cruijff

Zidane over JC every day of the week.

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 12615
29.05.16 09:49

Lurer så sykt på hvordan VGoth ser ut, og hva han driver med til vanlig. Fascinerende type, det skal han ha.

Retnuh_Flim
Retnuh_FlimInnlegg: 17450
29.05.16 11:22
Zidane: Men tidenes beste fotballspiller er også Zidane.

Vanvittig historieløst av dagens fjortisser å mene noe annet.

Zidane er udiskutabelt tidenes beste fotballspiller, med Pele på en god andreplass. Ronaldo og messi kan så sloss om tredjeplassen. 

Kumite
KumiteInnlegg: 5520
29.05.16 11:39

Lionel Messi. Husker han scoret mot samtlige la liga lag etterhverandre en sesong. Bare det er en helt vil prestasjon. C Ronaldo er også god med en helt ellevill mål statestikk I likheten med Messi. Hvem er best? VI blir uasett aldri enig. Jeg foretrekker selv Messi foran Ronaldo. Men alt I alt 2 fantastiske spillere som jeg er lykkelig over å få oppleve på banen i disse tider. 

(Innlegget ble redigert 29.05.16 11:42)

clavin
clavinInnlegg: 29981
29.05.16 11:47
Retnuh_Flim: Zidane er udiskutabelt tidenes beste fotballspiller

Ganske rart hvilken posisjon Zidane har hos enkelte. Mannen spilte på knallgode Juventus og Real M-lag, og begge disse kan man egentlig si at klarte seg vel så bra uten Zidane både rett før han kom og rett etter at han dro, som da han faktisk var i disse klubbene. Juventus-eieren hadde vel kommentaren om at han var mer underholdende enn nyttig.

Til sammenligning kom ikke Maradona til noe dekket bord i Napoli. Denne klubben fikk han hovedansvaret for å skape vinnerkultur i, og han klarte det også.

På landslaget var Maradona mer dominerende i 1986 enn det Zidane var i 1998, som var respektive spilleres VM-titler.

VGoth
29.05.16 12:07
Kumite: VI blir uasett aldri enig

Det er derfor dere har meg. Jeg gjør ende på slike stridigheter gjennom fasiter.

Ronaldo scoret vel mot samtlige ila. en sesong. Han har også scoret i samtlige minutter. Han er mr. record breaker, og lager nye rekorder hele tiden.

Jeg regnet jo med at folk ikke kom til å innrømme det umiddelbart, men svaret er fortsatt Cristano Ronaldo.

pregra
pregraInnlegg: 7875
29.05.16 15:23

Cristiano Ronaldo er en fantastisk målscorer, komplett inne i boksen. Men som fotballSPILLER er han ikke i nærheten av Messi, Maradona osv.

Corvus
CorvusInnlegg: 21874
01.06.16 11:27
VGoth: Ronaldo har satt nok en rekord. Tidenes mestscorende i CL, tidenes toppscorer i CL, tidenes ditt, tidenes datt. Han har så mange rekorder at det ikke er plass til å ta med i innlegget. Sykeste målsnittet i LL, sykeste målsnittet i RM, tidenes mestscorende i RM etter 6 sesonger m.m.

Tidenes beste målscorer er han. Det er jo det eneste du peker til også. Noe helt annet er hvem som er tidenes beste spiller.

Som tidenes beste spiller har han ikke nubbesjans mot verken Maradona eller Messi.

Corvus
CorvusInnlegg: 21874
01.06.16 11:29
Retnuh_Flim: Zidane er udiskutabelt tidenes beste fotballspiller, med Pele på en god andreplass. Ronaldo og messi kan så sloss om tredjeplassen.

Å utelukke Maradona er helt latterlig og historieløst.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg