Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Champions League 17/18

NYTT TEMA
Royu
RoyuInnlegg: 6763
14.02.18 23:19

Liverpool-Tottenham
City-United
Barcelona-Madrid
Roma-Bayern

Håper på noe sånt.

chelsea8
chelsea8Innlegg: 28787
20.02.18 23:49

Tre åttedelsfinaler ender med 4 og 5 - 0 i første kamp. Synd for turneringen. I morgen får vi kanskje et lignende resultat.

beardman
beardmanInnlegg: 2026
21.02.18 01:21
chelsea8: Tre åttedelsfinaler ender med 4 og 5 - 0 i første kamp. Synd for turneringen. I morgen får vi kanskje et lignende resultat.

?

GMartino
GMartinoInnlegg: 1840
21.02.18 20:22

Blir ikke nevneverdig saker i Sevilla! Så får skue an Shakhtar, El Shaarawy ikke på benken engang..

MadBum
MadBumInnlegg: 7284
21.02.18 20:43

KOM IGJEN NÅ ROMA

MadBum
MadBumInnlegg: 7284
21.02.18 21:28

Under!! Messi blekner

Hallogallo
HallogalloInnlegg: 10144
21.02.18 21:40

Kjempeomgang av Roma. 0-4 i sjanser. De drar nok fordel av vinterpausen til Shakhtar. Men regner med at hjemmelaget kommer sterkere i 2.omg.

GMartino
21.02.18 22:40

Strootman katastrofe etter de omla til 4-3-3, ser på ingen måte ut å passe "stilen" til fyren! Enormt heldige AS Roma at klarer å unngå 3-1.

Hallogallo
21.02.18 22:56

Kampen snudde helt i 2.omg, ikke så uventa. 5-4 i sjanser. 2-1. Alisson gjorde to kjemperedninger, bla en vill en på overtid som hindra Ferreyra i å bli tomålsscorer.

Italienske klubblag er tydeligvis verdens dårligste på å forsvare seg i e-cup. Roma gikk fra 1-0 til 1-2, Juventus fra 2-0 til 2-2, Atalanta fra 2-1 til 2-3 og Napoli fra 1-0 til 1-3. Det er 0-9 etter å ha hatt ledelsen. Napoli ga riktig nok faen og blei utspilt fra start til slutt. Likevel trudde jeg de ville få et resultat da de tok ledelsen i 2.omg på tross av 0-4 i sjanser på det tidspunktet. Trudde de ville klare å spille jevnt mot Leipzig resten av omgangen etter å ha blitt utspilt i første. Men de fortsatte å suge hardt. Blir vanskelig når Zielinski er omtrent eneste habile stallspiller. Roma har feks på papiret et mye bedre reservelag enn Napoli. Det er kun de siste 65-70 min på Etihad Napoli har vist hva de kan i Europa i år (etter å ha blitt rævkjørt de første 20-25 min i den kampen).

Ellers sterkt av verdens største og rikeste klubb å forsvare inn 0-0 borte mot Sevilla, som har negativ målforskjell på 23 kamper i La Liga. Nesten like sterkt som da de forsvarte inn et U-resultat hjemme mot Celta Vigo og gikk til EL-finalen.

(Innlegget ble redigert 21.02.18 23:01)

Hallogallo
28.02.18 09:28

Det er gøy å se de beste spille mot de beste, men CL er med på å ødelegge hverdagen i europeisk klubbfotball. Dette er vel to nokså lite kontroversielle påstander? Neste sesong blir det enda verre.

Royu
28.02.18 09:39

Er ikke verre enn at de dårligere lagene kan få brynes seg på EL isteden. D

Om de fortjener å være i CL så burde det ikke være noe problem å vise det i EL. Altså går man ikke videre fra EL gruppene engang så fortjener man hvert fall ikke CL plass. 

Synes det er bra at man luker bort drittlag. Gruppene er sjeldent spennende og Bayern/Madrid/Barcelona hamrer de små lagene med 5 mål eller mer. Nå kan det bli litt mer spennende og åpent som CL tross alt burde være. 

Hallogallo
28.02.18 11:15
Royu: Gruppene er sjeldent spennende og Bayern/Madrid/Barcelona hamrer de små lagene med 5 mål eller mer.

Nettopp!

eppaen
eppaenInnlegg: 22848
28.02.18 11:27

Syns det er helt glimrende at bare enda flere av de største klubbene får være med. Gruppespillet i CL har jo nesten blitt en parodi. Kommenterte det flere ganger i høst at det er veldig mange kamper som ender med altfor mange mål i differanse. 
Liverpool (eksempelvis) vinner altså 7-0 mot to av motstanderne. I Champions League. Helt absurd. PSG hamret det meste av motstandere, men ryker likevel ut i 8.dels finalen fordi de møter Real Madrid. Kanskje enda viktigere er at det knapt var reellt spennende i noen av gruppene. 

(Innlegget ble redigert 28.02.18 11:28)

Hallogallo
28.02.18 12:35
eppaen: Syns det er helt glimrende at bare enda flere av de største klubbene får være med. Gruppespillet i CL har jo nesten blitt en parodi.

Tenk så mye gøyere det var da alle de største klubbene ikke fikk være med. Og da de største klubbene risikerte å få bank av drittlaga som nå blir knust 5-0. Da Göteborg høsten 1994 slo regjerende PL-mester Manchester United og regjerende La Liga-vinner Barcelona og våren 95 nesten slo regjerende BL-mester Bayern. I en svunnen tid kunne altså det beste svenske laget i løpet av få måneder slå det beste engelske og det beste spanske laget. Og nesten det beste tyske laget. Samme år vant Ajax hele dritten! Så utrulig mye mer fascinerende, spennende og underholdende det var da.

Rexwiller
RexwillerInnlegg: 8694
28.02.18 13:25

Man burde innføre en kvote på maks 3 utlendinger pr lagoppstilling. Hadde blitt mye mer spennende. Var det ikke slik en gang i tiden? 

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 8855
28.02.18 15:11

Spørsmålet er jo litt hva CL skal være. Skal det være en turnering for kun de beste og største lagene i Europa? Eller skal den være litt mer inkluderende? Husk at turneringen startet som en turnering for serievinnere, før den byttet navn. Nå risikerer man at serievinnere fra selv ok ligaer ikke kommer med i gruppespillet. Bør det egentlig være slik at 4. plassen i Italia, England, Tyskland og Spania får direkte plass i gruppespillet, mens serievinneren i Nederland risikerer å ryke ut før moroa begynner? Jeg synes det er noe alvorlig feil når det blir slik. 

Jeg også synes det er morsommere å se en kamp mellom to jevne storlag, enn mellom Bayern og Besiktas, der Bayern vinner 5-0, men jeg synes UEFA bør tenke litt lengre enn som så. UEFA bør også tenke på utviklingen av fotballen i Europa, ikke bare for de på toppen, men også de litt lengre nede i fotballhierarkiet. Jeg trodde det var viktig for UEFA at fotballen utviklet seg i Danmark, Norge, Sverige og andre mindre fotballnasjoner også? Det gjør man i alle fall ikke ved å la nåløyet til å komme inn i CL trangere. 

Jeg synes faktisk det er litt ironisk. I EM gikk de alt for langt, ved å legge til rette for at for mange får delta. I CL går de for langt motsatt vei. Møkkaforbund. 

Johnsli
JohnsliInnlegg: 13592
28.02.18 15:49
eppaen: Syns det er helt glimrende at bare enda flere av de største klubbene får være med. Gruppespillet i CL har jo nesten blitt en parodi.

Ironisk nok var det jo da det nettopp var mange mindre klubber (og ditto færre større) som kvalifiserte seg at nivået mellom de beste og de dårligste var mye mindre enn nå. De beste lagene måtte kanskje tenkt seg om et par ganger ekstra mtp pengebruk om de ikke var sikker på å spille CL hver sesong.

Champions League er ihvertfall overmoden for et navneskifte om et mindretall av lagene er regjerende mestere i sine respektive land.

(Innlegget ble redigert 28.02.18 15:51)

eppaen
eppaenInnlegg: 22848
28.02.18 22:58
Hallogallo: gøyere

Mye mulig. Jeg er for ung til å ha opplevd serievinnercupen og tidlig CL. Turneringen får neste år mange flere interessante kamper allerede i gruppespillet, og forhåpentligvis ikke en transportetappe for de to beste i hver gruppe. 

At det burde bli et navnebytte er virkelig innafor forøvrig. Helt enig i at Champions League er ekstremt misvisende til og med i dagens format. 

chelsea8
13.03.18 21:58

Sevilla evner ikke å skape noe som helst offensivt. Kjedelig for kampen. 

GMartino
13.03.18 22:04

Sampaoli var sånn pent nok,
før og etter argentinern derimot..

GMartino
13.03.18 22:17

Trivelig for de små det.

chelsea8
13.03.18 22:39

Sjokkerende svakt av Manchester United.

FabrizioMiccoli
FabrizioMiccoliInnlegg: 11015
13.03.18 22:39

Hehe, Roma og Montella videre! En uforutsigbar flott kveld for min del:-).

Grazie Roma!

(Innlegget ble redigert 13.03.18 22:41)

spårt
spårtInnlegg: 2599
13.03.18 22:50

Montella utmanøvrerer Mourinho, som ventet.

Lanosoldaten
LanosoldatenInnlegg: 418
13.03.18 22:54

Roma videre. Til min enorme glede. Tar for gitt at det ikke vises på norsk TV. Uansett uviktig. Er glad. Et sted der skolopendere er giftige;)

Royu
14.03.18 19:56

Så lenge ikke Roma og Sevilla trekker hverandre er jeg happy.

Royu
14.03.18 22:39

Barcelona
Real Madrid
Sevilla
City
Liverpool
Roma
Juventus
Bayern

Videre. Trekning på fredag.

spårt
spårtInnlegg: 2599
14.03.18 22:47

Håper Liverpool, Roma og Sevilla unngår hverandre. Ellers er det et knallsterkt kvartfinalefelt.

Knaxern
KnaxernInnlegg: 35846
14.03.18 22:49
spårt: Håper Liverpool, Roma og Sevilla unngår hverandre. Ellers er det et knallsterkt kvartfinalefelt.

Jeg håper Liverpool unngår de to lagene og trekker Juventus. Så får Roma og Sevilla møte hverandre, mens Liverpool møter vinneren av det oppgjøret i semifinalen.

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 10093
14.03.18 22:53

Samme for meg hvem som får hvem, bortsett fra at vi ikke bør få el classico i kvarten. 

Blir ellers ikke overrasket om Real Madrid vinner for tredje år på rad. De har noe på gang og kan nærmest gi faen i serien.

(Innlegget ble redigert 14.03.18 22:55)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg