Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Real Madrid - PSG

NYTT TEMA
xavi-maestro
xavi-maestroInnlegg: 4183
14.02.18 23:13
Tranquillo: Vinnerkultur kan ikke kjøpes, PSG.

Det er helt rivruskende galt. Den må kjøpes, men den må kjøpes over tid (ref. Real Madrid).

xavi-maestro
14.02.18 23:15
VGoth: Han knakk PSG på egenhånd, men du er kanskje ikke så skarp, ev. håpløst lite objektiv?
Det var noe "one man ... ONE solution" over det som skjedde i dag. Igjen. Snur hele kampen mot et av verdens klart beste lag.
Tidenes desidert beste fotballspiller.

Det var ikke bare Ronaldo som scoret for RM idag. Den andre målscoreren vant kampen for RM. Tidenes beste venstreback.

spårt
spårtInnlegg: 2615
14.02.18 23:16
xavi-maestro: Tidenes beste venstreback.

Nå må du gi deg. På grensen til blasfemi.

xavi-maestro
14.02.18 23:25
spårt: Nå må du gi deg. På grensen til blasfemi.

Han har vært helt ekstrem fra venstrebackposisjonen for et RM som har vunnet 3/4 CL-trofeer og nådd semifinale året mellom samt flere av årene før. Han har rett og slett regjert venstrebackposisjonen i Europa over mange år, og for meg i stor grad omdefinert den til noe mer enn den var tidligere.

spårt
spårtInnlegg: 2615
14.02.18 23:33
xavi-maestro: 3/4 CL-trofeer

Imponerende, bevares, men det finnes nå en venstreback med 5...

xavi-maestro
14.02.18 23:37
spårt: Imponerende, bevares, men det finnes nå en venstreback med 5...

Hvem da?

Knaxern
KnaxernInnlegg: 36312
14.02.18 23:38
ragnarMadrid: Tuller du? Det er Carlos91-nivå på denne uttalelsen. Av med Brasil-brillene.

Tja, Modric slipper unna gult for akkurat det samme. Da er det tullete at Neymar får gult for det.

pregra
pregraInnlegg: 7817
14.02.18 23:39
xavi-maestro: Hvem da?

Maldini

xavi-maestro
14.02.18 23:40
pregra: Maldini

Har Maldini 5 CL-gull?

pregra
14.02.18 23:41

Nei, men han har 5 Serievinnercup og CL-seire, må være han spårt mener.

Tranquillo
TranquilloInnlegg: 5415
14.02.18 23:43
xavi-maestro: Tidenes beste venstreback.

Kan ikke si meg uenig.

Det han har drevet med de siste sesongene, fra en backplass, er helt sjukehus. Et helt vanvittig offensiv repertoar.

Knaxern
KnaxernInnlegg: 36312
14.02.18 23:43

Roberto Carlos.

-Jolla
-JollaInnlegg: 14944
14.02.18 23:44
xavi-maestro: Har Maldini 5 CL-gull?

Ja. Han vant i 89, 90, 94, 03 og 07.

pregra
14.02.18 23:46
Tranquillo: Det han har drevet med de siste sesongene, fra en backplass, er helt sjukehus. Et helt vanvittig offensiv repertoar.

Absolutt. Da er det liksom greit at han er litt svak defensiv til tider. Fyren har jo best nærteknikk av samtlige i hele Madrid-laget.

xavi-maestro
14.02.18 23:53
-Jolla: Ja. Han vant i 89, 90, 94, 03 og 07.

3 etter dagens format. Forholder meg til det.

-Jolla
15.02.18 00:10
xavi-maestro: 3 etter dagens format. Forholder meg til det.

Forholder du deg da til dagens CL-formats tids beste venstreback også da, eller står du på tidenes?

xavi-maestro
15.02.18 00:11
-Jolla: Forholder du deg da til dagens CL-formats tids beste venstreback også da, eller står du på tidenes?

Jeg tenker det er nærliggende å anta at det siste er en følge av det første.

(Innlegget ble redigert 15.02.18 00:11)

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 10727
15.02.18 00:15

Det skal også tas med at Maldini var en utpreget gentleman. Aldri skuespill, aldri klaging på dommeren, aldri rødt kort og svært sjelden gult kort.

(Innlegget ble redigert 15.02.18 00:15)

-palc-
-palc-Innlegg: 5280
15.02.18 00:18

Marcelo tidenes VB? Klovnen driter jo seg ut ofte defensivt. Han er tross alt forsvarspiller. 

-Jolla
15.02.18 00:18
xavi-maestro: Jeg tenker det er nærliggende å anta at det siste er en følge av det første.

Tenker du da at Maradona er ute av diskusjonen av å være blant tidenes beste spillere siden han spilte størsteparten av karrieren sin i denne før-CL tidsperioden?

Og når du sier Dagens Format, mener du da fra og med 03-04 sesongen når de introduserte formatet med 8 grupper og deretter 16-delsfinale?

GMartino
GMartinoInnlegg: 1882
15.02.18 00:20

Maldini triumferte tre stk som venstreback. Var fortrinnsvis i midten i 02-03, utenom enkelte kamper, det kan hende. Men dette visste vel de fleste.

pregra
15.02.18 00:21
-Jolla: Tenker du da at Maradona er ute av diskusjonen av å være blant tidenes beste spillere siden han spilte størsteparten av karrieren sin i denne før-CL tidsperioden?

Ingen er så syk i hodet.

xavi-maestro
15.02.18 00:26
-Jolla: Tenker du da at Maradona er ute av diskusjonen av å være blant tidenes beste spillere siden han spilte størsteparten av karrieren sin i denne før-CL tidsperioden? Og når du sier Dagens Format, mener du da fra og med 03-04 sesongen når de introduserte formatet med 8 grupper og deretter 16-delsfinale?

Nei. Jeg bruker ikke CL-titler/prestasjoner som eneste kriterium når jeg vurderer hvem som er best.

startelver
startelverInnlegg: 43193
15.02.18 08:51

Den diven til Neymar var det klasse over, klart kort. Han kan sikkert drive mere med sånt i Frankrike. 

-k9b_
-k9b_Innlegg: 25475
15.02.18 08:57
xavi-maestro: Nei. Jeg bruker ikke CL-titler/prestasjoner som eneste kriterium når jeg vurderer hvem som er best.

Men du forholder deg ikke til de konkurransene som eksisterte før CL når du vurderer hvem som er best.

Marcelo har vært en helt latterlig stor bidragsyter på de to siste CL-seierne, men han ble ikke foretrukket på venstreback i tøffe oppgjør før de siste par sesongene. Før det var han altså bak Coentrao i køen. 

Artaxerxes
ArtaxerxesInnlegg: 65286
15.02.18 09:22
-Jolla: Tenker du da at Maradona er ute av diskusjonen av å være blant tidenes beste spillere siden han spilte størsteparten av karrieren sin i denne før-CL tidsperioden?

Ikke bare det, men han hadde lagt opp før de gikk over til 32 lag i VM, så han har jo ingen VM-titler heller.

xavi-maestro
15.02.18 10:08
-k9b_: Men du forholder deg ikke til de konkurransene som eksisterte før CL når du vurderer hvem som er best. Marcelo har vært en helt latterlig stor bidragsyter på de to siste CL-seierne, men han ble ikke foretrukket på venstreback i tøffe oppgjør før de siste par sesongene. Før det var han altså bak Coentrao i køen.

Jeg sidestiller ikke de ulike konkurransene oppgjennom til en og samme faktor når jeg vurderer det nei. Dersom jeg forholder meg til faktoren "titler", så vurderer jeg CL i dagens format, si fra 94/95 og utover pga en liten overgang der, høyere enn eldre konkurranser. Det vil si at dersom en spiller har 3 serievinnercuper mot 3 CL titler, så anser jeg faktoren "titler" i favør 3 CL titler. Så blir spørsmålet om dette kun er tilfellet dersom antall titler som tilsvarer hverandre før og etter det nye formatet er det samme. Hmm, jeg tror ikke det.

Hvis en person har 1 CL tittel i det nye formatet mot 3 fra det gamle? Da vil jeg nok anse 3 fra det gamle som et sterkere argument med hensyn til faktoren "titler". Når det er sagt, så har jeg ikke holdt Marcelo over Maldini med hensyn til titler etter det ble klart at han innehar 3 titler også fra dagens format. Grunnen til at jeg likevel anser Marcelo over Maldini som venstreback er at jeg er av den oppfatning om at rollen som venstreback idag er en rolle Marcelo gjør bedre enn hva Maldini ville gjort.

Maldini er en mye bedre forsvarsspiller enn Marcelo. Jeg tror Maldini ville endt opp som midtstopper om han spilte på dagens topp 3-5 lag. Forøvrig riktig at Marcelo ikke var fundamental for CL-gullet 2014.

Lezah
LezahInnlegg: 61288
15.02.18 10:13
-palc-: Det var 99 fine straffer

Så følgende på twitter:

Only 15 of Ronaldo’s 101 CL goals for Real Madrid have been penalties. While 13 of Messi’s 80 CL goals for Barcelona have been penalties.

Vet ikke om det stemmer.

andwez
andwezInnlegg: 10919
15.02.18 10:32
xavi-maestro: Han har vært helt ekstrem fra venstrebackposisjonen for et RM som har vunnet 3/4 CL-trofeer og nådd semifinale året mellom samt flere av årene før. Han har rett og slett regjert venstrebackposisjonen i Europa over mange år, og for meg i stor grad omdefinert den til noe mer enn den var tidligere.

Han var banens beste i går, men han har alt for mange dårlige dager til å settes øverst på hylla "tidenes beste venstreback". 

andwez
andwezInnlegg: 10919
15.02.18 10:34
xavi-maestro: Grunnen til at jeg likevel anser Marcelo over Maldini som venstreback er at jeg er av den oppfatning om at rollen som venstreback idag er en rolle Marcelo gjør bedre enn hva Maldini ville gjort.

Så Maldini utfører ikke dagens venstreback-rolle på samme måte som Marcelo? Hehe, skal vi reversere tankegangen og si at Marcelo ikke ville mestret datidens fotball som Maldini gjorde? Noen ganger er du så jævlig på jordet...

Marcelo har jo til og med blitt benket i mange tøffe oppgjør. Så mye for tidenes back.

(Innlegget ble redigert 15.02.18 10:34)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg