Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Real Madrid - Liverpool 26.05.2018 kl 2045

NYTT TEMA
Zenix
ZenixInnlegg: 7833
04.05.18 23:14
Knaxern: Må nevne det for deg også, Zenix. Hatet og usakligheten mot Liverpool forener alle her inne. Liverpool er elendige, har ikke gode spillere, flaks og tilfeldigheter at man er i finale, Liverpool hadde ikke vært noe topplag i Italia eller Spania, Leganes er bedre, osv.

Heldigvis ser det ut til å være et mindretall som holder det nivået. Problemet er at disse er de som gaper høgest. Man får mene hva man vil om anglofile nordmenn, at La Liga er bedre enn PL og hva enn disse ubetydelige diskusjonene går ut på, men man skal virkelig slite med å se forbi sitt eget hat for å prestere å fnyse av et lags vei til finalen. Ekstra morsomt er det at man denne sesongen har tatt det som er av scoringsrekorder i turneringen, uten at disse anti-anglofile nevner det så mye som i en bisetning.

Jaanas
JaanasInnlegg: 7549
04.05.18 23:26
Zenix: Prestasjoner, resultater og rekorder spiller ikke inn i Liverpools vei til finalen mener du? Skjønner.

Inngår prestasjoner, resultater og rekorder inn på hvor heldige Liverpool har vært med trekningen?

Det var diskusjonen mellom Bleke og McLovin, og mitt innlegg ett svar på.

Bleke
BlekeInnlegg: 17029
05.05.18 05:51
Zenix: Heldigvis ser det ut til å være et mindretall som holder det nivået. Problemet er at disse er de som gaper høgest. Man får mene hva man vil om anglofile nordmenn, at La Liga er bedre enn PL og hva enn disse ubetydelige diskusjonene går ut på, men man skal virkelig slite med å se forbi sitt eget hat for å prestere å fnyse av et lags vei til finalen. Ekstra morsomt er det at man denne sesongen har tatt det som er av scoringsrekorder i turneringen, uten at disse anti-anglofile nevner det så mye som i en bisetning.

Enten så må Liverpool være et sterkt og solid europeisk storlag, eller så må det være en stakkarslig underdog som mirakuløst vis har kjempet mot alle odds, det kan ikke være begge deler.

Madrid trakk i 2016 Roma, Wolfsburg og City, før man fikk Atletico i finalen. Et lag som da kom fra å slå ut Bayern og Barca. Den tittelen ble diskreditert på grunn av enkel trekning(man var for øvrig gruppevinnere), hjalp ikke at det hele ble avgjort på straffekonk. Ikke helt uenig med det, annet at man spilte en god finale mot en utrolig sterk motstander. Forrige sesong fikk man Bayern og Atletico før Juve, men den tittelen ble diskreditert på grunn av dommerhjelp. Kunne lett ha røket mot Bayern, men leverte en solid finale som hjalp inntrykket. Denne sesongen med PSG, Juve, og Bayern har det enten blitt kategorisert som dårlig motstand(selv om det er mest sannsynlig mestrene i Frankrike, Italia, og Tyskland), eller utrolig flaks, som også vil diskreditere en evt. tittel, og finaleplass. Tilbake i 2014 ble tittelen diskreditert fordi Ramos utlignet i 92.48 minutt. Velkommen til klubben.

Det har blitt trikset frem hvert eneste argument for å vise at Real Madrid er fotballens onde sentrum, og aldri verdige vinnere av CL. Etter å hele tiden få det påpekt så må det bare nevnes altså. Igjen har aldri hevdet at Madrid ikke har hatt flaks i år heller, men at Liverpool har fått sin dose flaks også. Blant annet en tidligere dommer har eksempelvis hevdet at VAR hadde sendt Roma og Bayern til finalen i år. Det sier sitt. Og ethvert hat du måtte føle, kan jeg bare si feel ya bro.

(Innlegget ble redigert 05.05.18 06:00)

Zenix
ZenixInnlegg: 7833
05.05.18 08:19
Bleke: Enten så må Liverpool være et sterkt og solid europeisk storlag, eller så må det være en stakkarslig underdog som mirakuløst vis har kjempet mot alle odds, det kan ikke være begge deler.

Det finnes selvsagt langt flere nyanser enn disse to motpolene for å beskrive et lags nivå.

Ellers bekrefter du det jeg skriver; det finnes et fåtall idioter som gaper høgt, og de finnes i alle leire. Liverpool hates og diskrediteres fordi man har uhyre mange supportere her til lands, noe som ser ut til å plage de som har behov for å være annerledes, og Real Madrid oppnår det samme av samme grunn som at Ronaldo blir buet på, og at det jubles ekstra høgt når Salah mister ballen.

Man kan være heldige med dommeravgjørelser og enkeltsituasjoner, men Real Madrid spiller ikke sin fjerde CL-finale på fem år fordi de har vært heldige med trekninger og dommeravgjørelser, på samme måte som Liverpool ikke spiller CL-finale fordi de hadde en lett vei til finalen.

Hva en eller annen tidligere dommer med markeringsbehov måtte finne på å lire av seg er høgst ubetydelig. Sluttresultat +/- riktig dommeravgjørelse betyr ikke at svaret er linært. Forandrer stillingen seg, så forandrer kampforløpet seg. Liverpool senker skuldrene ved 7-3 til pause, men ville kanskje ikke gjort det ved 7-4 til pause etc. Skal man se på riktige avgjørelser i kampen i Roma, så ville det siste målet til Roma aldri vært straffe, og Mané ville hatt straffe tidligere i kampen. Liverpool har da 3 bortemål, og sluttresultatet er 8-5. Da behøver Roma fire scoringer. Hvor er de to siste etter at de feilaktige avgjørelsene har blitt til omsatte straffer? Bare tull å komme med slikt, uansett om det er dommere eller supporterleirer. Får man en feilaktig idømt straffe i siste spillesekund som sender det andre laget videre derimot, så kan man gjerne diskutere. Ellers er det bare tull.

Nevner for ordens skyld at jeg melder meg ut av denne diskusjonen nå. Vet slike diskusjoner og innlegg er irriterende for de fleste som følger tråden, i tillegg til at det er en liten avsporing også. Gledelig at to så historierike klubber møtes i finalen. Håper samme respekten som ble vist klubber mellom når Liverpool møtte Roma kan bli vist her også.

(Innlegget ble redigert 05.05.18 08:23)

iustitia_pro_XCVI
iustitia_pro_XCVIInnlegg: 6103
05.05.18 10:01

"Det pågikk en diskusjon om Liverpools vei til finalen, så da tok jeg for meg den.

Må jeg begynne å blande inn prestasjoner, resultater og rekorder inn i en diskusjon om kampprogram fordi du ønsker det?"

Haha. Fy faen. Er det mulig? 

Jaanas
JaanasInnlegg: 7549
05.05.18 10:23
iustitia_pro_XCVI: Haha. Fy faen. Er det mulig?

Hva sikter du til?

Bleke og McLovin hadde en diskusjon om hvor heldige Liverpool hadde vært med trekningen.

Jeg skrev ned hvilke motstandere Liverpool kunne ha trukket, og hvem de trakk for å vise at de var heldige ved 3 av 4 trekninger.

Så sutrer Liverpool-supportere over at jeg ikke trekker inn prestasjoner osv. inn i en diskusjon om noe helt annet. Hint: det var aldri en del av debatten.

William_S3
William_S3Innlegg: 5024
05.05.18 10:23

Faktum her er at vi har en kamp mellom to storheter i Europa. Men likevel mener folk at Liverpool har flakset seg til finalen... Herregud vi har da knust scoringsrekorden for denne turneringen i løpet av en sesong, City var ikke i nærheten i kvartfinalen. 

hillier
hillierInnlegg: 3456
05.05.18 12:46

Hvis Liverpool vinner har de slått Peps City og mesteren fra de foregående år. Ikke noe lett vei det. 

Shenon
ShenonInnlegg: 4652
05.05.18 12:48
Jaanas: Hint: det var aldri en del av debatten.

Jo, det var det.

Du bare valgte å trekke ut 10% av den debatten, for det var det som passet best med agendaen din..

DavidHerd
DavidHerdInnlegg: 3327
05.05.18 12:56

Relativt enkel veg for Liverpool - med unntak av City i kvartfinalen - men ikkje like enkel som t.d. United i 2011. Madrid hadde vel og ei overkommeleg rute for nokre år sidan. Slik er cupens natur. Hadde eg vore Liverpool-supportar hadde eg ikkje brukt ein kalori på slikt syt.

WatchMe
WatchMeInnlegg: 6261
05.05.18 13:02
DavidHerd: Hadde eg vore Liverpool-supportar hadde eg ikkje brukt ein kalori på slikt syt.

Nei, det spiller faktisk ingen rolle. Det er like deilig å være i en finale, og en evt CL-seier vil feires like mye uansett hvem man møtte på veien dit, om dommeravgjørelser gikk for/imot osv.

Shenon
ShenonInnlegg: 4652
05.05.18 13:41

Altså, "veien" vår til gullet skulle jo være:

Kvart: City - englands beste lag på Fowler vet hvor lenge! Verdens suverent beste manager også selvsagt.

Semi: Barcelona - med tidenes spiller på laget, som vant den beste ligaen i verden allerede ved juletider

Finale: Real - regjerende mester og plantenes soleklart største klubb

Så var det jo et skår i gleden selvsagt at Barca viste seg å suge balle - men å skylde det på Liverpool syns jeg er vel harsh...

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 13087
05.05.18 18:53
Jaanas: Bleke og McLovin hadde en diskusjon om hvor heldige Liverpool hadde vært med trekningen.

Nå blir det jo ganske latterlig å mene at vi har hatt en enkel vei til finalen, så jeg synes du bommer ganske greit uansett jeg. 

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 13087
05.05.18 18:58
DavidHerd: Hadde eg vore Liverpool-supportar hadde eg ikkje brukt ein kalori på slikt syt.

Helt enig, men det må nesten påpekes hvor dumt det blir å mene noe sånt uansett. 

Vi møtte (som andre har nevnt før) et av tidenes beste PL-lag i kvarten, kanskje den trekningen vi aller minst ville ha. Allerede der vil jeg si motstanden var såpass tøff at det ikke kan snakkes om flaks og slike ting for vår del. 

Når vi så presterer å vinne begge kampene mot PLs soleklare tittelvinner (der vi fullstendig blåste de av banen i den første kampens første halvtime) så er det veldig beleilig å heller vinkle det mot at vi har møtt Porto og Roma, som om det er dårlige lag. Hvordan klarte da Roma å vinne 3 jævla 0 mot selveste Barcelona? Var ikke det et resultat som tilsa at vi kom til å få to veldig tøffe semifinaler? 

Nei, da skal heller våre prestasjoner diskrediteres slik at bildet blir at veien vår til finalen har vært lett. Jeg vet jeg ikke burde bli provosert av sånt, men jeg blir det allikevel. 

PS: Dette ble lengre enn jeg trodde, og spørsmålene mine er ikke rettet mot deg altså. 

(Innlegget ble redigert 05.05.18 18:59)

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 17586
06.05.18 15:23
Zenix: Liverpool har hatt en enkel vei.

8 felter, nyasfaltert, uten trafikk. 

InDeilawetrust
InDeilawetrustInnlegg: 23148
06.05.18 17:07

Litt tragisk at stadion tar 70k, men kun 33k går til vanlige tilskuere.. Sånn har vel den moderne fotballen blitt. 

McLovin
McLovinInnlegg: 12374
06.05.18 21:43

Hadde Liverpool møtt Porto, Manchester City, Barcelona og Real Madrid i sluttspillet hadde ingen nevnt et ord om enkel vei.

Det er ikke Liverpools feil at Roma slo ut Barcelona.

peraleks
peraleksInnlegg: 5720
06.05.18 22:45
McLovin: Det er ikke Liverpools feil at Roma slo ut Barcelona.

Og slutter du å syte om det, så vil nok folk med tiden også legge dette død. Klassisk piss fra supportere fra alle lag som ikke er med i en finale. Cup er cup, man kan ikke en dritt for hvordan det trekkes, må bare gjøre det beste ut av det man får. 

TheUnitedWay
TheUnitedWayInnlegg: 8901
07.05.18 06:11

Jeg ønsker meg en fin sommer. Ta dette Real. Viktig for alles videre eksistens. 

ONV95
ONV95Innlegg: 4086
07.05.18 13:58

Ronaldo skadet ja, men ZZ sier han ikke er bekymret for at Ronaldo skal bli klar. 

Ronaldo rekker selvsagt ikke finalen, og Ramos blir også skadet i forkant. 

Samuh0lm
Samuh0lmInnlegg: 8328
07.05.18 17:29

Det var et enkelt overtråkk..  Ronaldo spilte i enhalvtime til før han ble byttet ut ved pause for sikkerhets skyld..  det er klart han er klar til finalen..

ONV95
ONV95Innlegg: 4086
08.05.18 09:18
Samuh0lm: det er klart han er klar til finalen..

Det er Liverpool vi snakker om her. Mørke krefter med en styrke som overgår vår kollektive fatteevne.

Bakkus
BakkusInnlegg: 2786
08.05.18 21:44

Liverpool tar en Portugal EM? Mulig, jeg vinner hvertfall litt penger om det skjer. Mager trøst, dog.

LaLuzdelNorte
LaLuzdelNorteInnlegg: 809
09.05.18 18:47

Å høre Liverpool fansen prate om dette i 10-20 år til, eller å se Ronaldo dra fram barisen.. kan ingen vinne? Jeg velger Liverpool. Orker ikke Ronaldo og hans venner.

Guarnere2
Guarnere2Innlegg: 4658
14.05.18 11:40

Lovren mot Ronaldo. Ouch. Dette blir som CL finalen i 2005, uten opphentingen. Avgjort i løpet av de første 45. Her kan selv ikke the travelling kop og ynwa hjelpe oss til en ny sensasjon. Håper selvfølgelig gutta klarer å komme seg fra dette med noe ære i behold. Men tviler sterkt.

Heldigvis er det for sent for Naby Keita å ombestemme seg. Så han blir å se i rød drakt neste år, selv etter å ha sett Ronaldo maltrakere Liverpool forsvaret. Og resten av spillerne FSG har blinket seg ut i sommer, ville nok kommet selv uten CL spill.

Sånn just in case så har jo Perez sikret seg drømmedommeren sin også..

William_S3
William_S3Innlegg: 5024
14.05.18 11:58
ONV95: Ronaldo skadet ja, men ZZ sier han ikke er bekymret for at Ronaldo skal bli klar.

Ronaldo rekker selvsagt finalen. Mindgames å tro noe annet. 

Lezah
LezahInnlegg: 62529
14.05.18 15:21

Hvis noen her har skrevet noe stygt om LFC eller deres supportere, klikker jeg.

Coutinho10
Coutinho10Innlegg: 13923
14.05.18 21:44

Blir mer og mer sikker på at vi vinner finalen. Pleier å være omvendt følelse. Spesielt. Har virkelig troa på det Klopp kommer med. Blir ikke overrasket om vi fortsetter i en 442. Hvertfall defensivt for å gi TAA støtte mot Marcelo. Vi stiller nok slikt på papiret:

Karius

TAA-Lovren-VvD-Robertson

Gini-Hendo-Milner

Salah-Firmino-Mané

Også blir det nok noe ala slikt når Real Madrid har ballen:

Gini-Hendo-Milner-Mané

Salah-Firmino

Frykter Benzema mest her. Fryktelig undervurdert spiller som alltid stepper opp når Real Madrid trenger det. Big game player. 

Men har som sagt troa. 3-1. Salah, Firmino og Mané med hvert sitt mål. Benzema for Real Madrid. 

Legendag_
Legendag_Innlegg: 5912
14.05.18 23:13
Guarnere2: Sånn just in case så har jo Perez sikret seg drømmedommeren sin også..

Finnes det noe mer shady enn at en serbisk dommer som knapt noen hadde hørt om før avgjørelsen, plutselig dømmer CL-finalen over langt mer kvalifiserte kandidater?

Det stinker lang vei.

milfern
milfernInnlegg: 69328
15.05.18 11:22

Ser folk er i ferd med å bygge seg en tinnfoliehatt ja ;-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg