Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Silly Season Europa- chat og snikksnakk

NYTT TEMA
-k9b_
-k9b_Innlegg: 25576
25.05.18 09:34

MOD spurte meg om jeg kunne skape litt trafikk og engasjement på F-I i sommer, så jeg kjører på. 

Først ut: 

Cadena Ser melder at Griezman forlater Atletico for å floppe i Barcelona. 

Justin Kluivert (sønnen til Patrick) er klar for Roma ifølge Calciomercato. Stoler jo på Monchi, og han har tatt innersvingen på et par store klubber her, men jeg tror ikke han er klar for en større scene enda. 

Fekir blir Liverpool-spiller.

Kjør tråd. 

PerryAnnunziata
PerryAnnunziataInnlegg: 4349
25.05.18 12:39

Tidligere Bayernlegende Diego Contento (5,6 sek på 100m) ryktes å være klar for Fortuna Düsseldorf. Han returnerer til tysk fotball etter å ha mislyktes med å føre Bordeaux til ligagull i Frankrike. 

Bleke
BlekeInnlegg: 16315
25.05.18 14:49

Marca har forsøkt å sette igang det som kan bli sommerens store overgangsdrama. De har meldt at Neymar er ønsket av Madrid. Med Uniteds kjøp av Pogba, og PSGs kjøp av Neymar, er nok Perez fast bestemt på å (endelig) snike til seg Neymar, og rekorden for verdens dyreste spiller. Alt fra €250 mill, og €350 mill har blitt ryktet som potensielle priser.

Skal dette bli vinduet hvor man overgår €300 mill-"grensen"?

Cobi
CobiInnlegg: 57622
25.05.18 15:10

Burde kanskje vært egen tråd, men det hører kanskje hjemme her også.

Så vidt jeg forstår, har UEFA i går vedtatt nye FFP-regler, gjeldende fra neste sesong av. Høydepunktene er at man ikke kan bruke mer enn €100 mill på overganger netto pr sesong, og man kan ikke lenger «skjule» kjøp gjennom å låne en spiller med kjøpsopsjon neste sommer (typ Mbappe, f.eks.). Dette skal i så fall bokføres som kjøp den sesongen lånet inngås. I tillegg skal det legges begrensninger på hvor store lån en klubb kan ha (Milan nevnes som eksempel, men det vil vel fort påvirke en rekke andre klubber også, bl.a United vil jeg tro), og det skal være langt større transparens når det kommer til hvor mye agentene stikker av med av kaka. Det blir heller ikke lovlig å selge en klubb til en samarbeidende klubb.

Kan vel fort påvirke overgangsmarkedet ganske radikalt, vil jeg tro. UEFA har lagt ut en nyhet om det, men uten å gå i dybden. Jeg finner lite om dette rundt omkring, men EMD hadde en sak om dette i dag.

-k9b_
25.05.18 15:46
Cobi: Kan vel fort påvirke overgangsmarkedet ganske radikalt, vil jeg tro. UEFA har lagt ut en nyhet om det, men uten å gå i dybden. Jeg finner lite om dette rundt omkring, men EMD hadde en sak om dette i dag.

Veldig spennende dette. Kan fort bety veldig mye, eller så kan det lett omgås og bli ubetydelig.

Vi følger med.

Siem-de-Jong
Siem-de-JongInnlegg: 4105
25.05.18 19:09
-k9b_: Justin Kluivert (sønnen til Patrick) er klar for Roma ifølge Calciomercato. Stoler jo på Monchi, og han har tatt innersvingen på et par store klubber her, men jeg tror ikke han er klar for en større scene enda.

Håper man snart får en avklaring rundt Kluivert fortest mulig. Nå er det tydeligvis bestemt at han drar. Bare å få salget unnagjort så raskt som mulig slik at man kan jobbe med erstattere. Neres fikk man et bud på 30 millioner euro fra Dortmund som man avslo. Det kommer nok til og være interesse også rundt brasilianeren. Ziyech forsvinner garantert. Så blir det interessant hva som skjer med de Ligt. Det er det helt 50-50 om han blir eller ikke.

Siem-de-Jong
25.05.18 19:14
PerryAnnunziata: tysk fotball

Ser at Bremen har sikret seg både Osako fra Køln og Harnik fra Hannover. Mener det faktsik er gode signeringer for en klubb som har havnet på nedre havldel av tabellen de siste sesongene. Det blir forhåpentligvis noen annet enn Aron Johansson. Belfodil som var på lån fra Stanard Liege har signert for Hoffenheim. Milot Rashica som kom til klubben i vintervinduet er en spiller jeg har store forventninger til neste sesong.

Er det noe nytt rundt Max Meyer?

PerryAnnunziata
25.05.18 20:12
Siem-de-Jong: Harnik

Flott at han returnerer tilbake til klubben hvor han startet proffeventyret. Til tross for at han har rukket å bli 30 år gammel så er han fortsatt i stand til å score 10 mål i sesongen. 

Det siste rundt Meyer jeg har lest var at Hoffenheim viste interesse. Jeg tror ikke Hoffenheim vil gå med på hans skyhøye lønnskrav. Skal vi si at han ender opp i en middelmådig PL-klubb ala Everton med 6 mill euro i lønn per sesong?

Ellers er det også verdt å nevne at Leverkusen har punget ut hele 26 mill euro for 17-årige Paulinho (ny klubbrekord) fra Vasco da Gama. 

(Innlegget ble redigert 25.05.18 20:14)

-k9b_
29.05.18 12:23

Fabinho meldte seg plutselig klar for Liverpool, samtidig som at Roma ser ut til å kjøre på med Ante Coric og som jeg har nevnt Justin Kluivert. 

-k9b_
29.05.18 12:25

In other news: Florin Andone drar fra Deportivo til Brighton i sommer.

Spennende overgang som også kan være en total flopp. 

Lenglet blir Barcelona-spiller. Ekspertene her kan få lov til å mene noe om det. La ikke merke til han når jeg så Sevilla denne sesongen.

-k9b_
29.05.18 15:08

Rui Patricio drar til Napoli for 18M 

Rimelig billig for en klassekeeper må sies. 

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 3231
29.05.18 15:13
-k9b_: Rui Patricio drar til Napoli for 18M

Har Reina funnet ny klubb?

mcdermott
mcdermottInnlegg: 63716
29.05.18 15:23

--- Reina har gått til Milan

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 3231
29.05.18 15:24
mcdermott: --- Reina har gått til Milan

Utrolig. Håper det går rett til helvete med han og klubben.

-Jolla
-JollaInnlegg: 15205
29.05.18 20:16
-k9b_: Veldig spennende dette. Kan fort bety veldig mye, eller så kan det lett omgås og bli ubetydelig. Vi følger med.

Jeg har null tro på at dette blir implementert i denne formen denne sommeren.

Hovedgrunnen til at jeg mener det er at Liverpool er en av klubbene i gjengen som har klagd dette inn, men samtidig så har de brukt mer enn €100 mill på Fabinho og Keita, og etter ryktene så bruker de godt over €100 mill ekstra på Alisson og Nabil Fekir. Jeg tolker dette som at Liverpool selv ikke har noe tro på at disse nye FFP-reglene skal komme, og de burde jo ha inside-info.

-k9b_
31.05.18 13:12

Blir det keeper-karusell denne sommeren? 

Fotball--
Fotball--Innlegg: 5021
31.05.18 22:39
-k9b_: Blir det keeper-karusell denne sommeren?

Får ta mitt eget lags aktivitet da: 

Hitz fra Augsburg inn, Ut Dominik Reimann til Holstein. 

Ellers fra Dortmund: 

Sokratis til Arsenal (andre?) er den mest sannsynlige overgangen ut 

Delaney fra Werder er den mest sannsynlige overgangen inn. 

Kommer nok til å skje en hel del fra Westfalen så snart VM er slutt. 

Siem-de-Jong
01.06.18 17:25

Det ryktes, uten at jeg vet hvor troverdig det er at Justin Kluivert og Roma har komme til enighet dem imellom. Men det gjenstår forhandlinger da mellom klubbene, noe jeg tror kan bli problematisk. Står litt forskjellig flere steder om hva klubben vil kreve, noen steder at han vil gå for 20 millioner euro andre at klubben vil kreve minst 30 millioner euro.

Ziyech er også linket til Roma. Tror det ville vært en bra overgang for Roma.

ivers_juve
ivers_juveInnlegg: 3849
02.06.18 05:54

Juverykter:
INN:
-Mattia Perin fra Genoa ryktes inn som reservekeeper for polakken
-Darmian skal være på radaren på høyreback plass da Lichtsteiner er ferdig.
-Emre Can skal visst være veldig nær en overgang
-Juve skal ha budt 80mill euro for Milinkovic-Savic men Lazio har avslått da de krever 110mill
-Flere hevder at Pål Pogba er på vei tilbake til Juve, de samme som meldte om Higuain flere dager før han ble klar for Juve
-Icardi, Morata og Martial er de heteste navnene da det virker tydelig at Juve skal hente inn en angriper i sommer.

UT:
-Buffon og Lichtsteiner er ferdige i Juve, Buffon ryktes til alle og Arsenal er muligens neste stasjon for det sveitsiske lokomotivet.
-Asamoah skal også ha gjort sitt, Inter virker keene.
-Sturaro har slitt med å imponere i flere år nå og kan fort havne i en annen serie A klubb.
Pjanic ryktes til Real Madrid.
-Howedes drar vel fort hjem til Schalke04 etter å stort sett ha vært skadet gjennom hele låneoppholdet.

Ellers så skal Alex Sandro ha gjort en helomvending og åpnet for å bli i klubben, Juve skal ha tilbudt en 5-års kontrakt, kjipt for United. Allegri har også nylig sagt at han vil ta ett år til i Juve, men skulle Real Madrid banke på døra kan man aldri vite.

-k9b_
02.06.18 15:35

Full oppløsning i Sporting, med mindre presidenten går av. 

GiPazzini_85
GiPazzini_85Innlegg: 77356
02.06.18 16:03
-k9b_: Blir det keeper-karusell denne sommeren?

Virker vel som at Juventus, Chelsea, Liverpool, Napoli, Roma, Real Madrid, Milan, Man U m.fl kan ha nye førstemålvakter i august. Kan bli en småkaotisk sommer.

GiPazzini_85
GiPazzini_85Innlegg: 77356
02.06.18 16:06
ivers_juve: -Mattia Perin fra Genoa ryktes inn som reservekeeper for polakken

Perin skal være førstevalg her. Det er helt vanvittig om Juventus ikke tør å satse. Er den målvakten som burde være nærmest å være førstevalg på landslaget nå som Donnarumma har vist at han ikke er helt klar for de store oppgavene. 

PerryAnnunziata
03.06.18 16:14

Bernd Leno til Napoli ryktet har blusset opp igjen.

(Innlegget ble redigert 03.06.18 16:14)

ivers_juve
03.06.18 23:41
GiPazzini_85: Perin skal være førstevalg her. Det er helt vanvittig om Juventus ikke tør å satse. Er den målvakten som burde være nærmest å være førstevalg på landslaget nå som Donnarumma har vist at han ikke er helt klar for de store oppgavene.

Ikke sikkert det, Szczesny har egentlig ikke vært noe svakere enn Buffon i år de gangene han har spilt, holdt nullen i 11 av 17 serie A kamper. Jeg er ikke så sikker på at Perin danker ut polakken fra startelleveren. 

ivers_juve
04.06.18 01:42

Simone Verdi nærmer seg Napoli, Klubbene skal være enige om overgang, opp til Verdi og Napoli nå...

rivaldo
rivaldoInnlegg: 1120
04.06.18 09:55
PerryAnnunziata: Bernd Leno til Napoli ryktet har blusset opp igjen.

Var ikke Rui Patricio klar for Napoli?

PerryAnnunziata
04.06.18 12:43
rivaldo: Var ikke Rui Patricio klar for Napoli?

Napoli var visst enig med Sporting om en overgangssum, men nå er Patricio klubbløs. Bedre for Napoli isåfall hvis han kommer på free transfer. 

-k9b_
04.06.18 13:55

Emre Can har visstnok signert en 4-års avtale med Juventus. Glimrende deal for klubben, han kommer gratis. 

Tidvis verdensklasse, tidvis Obosliga-klasse. Mot slutten var han stort sett veldig god.

ivers_juve
05.06.18 01:39
-k9b_: Emre Can har visstnok signert en 4-års avtale med Juventus. Glimrende deal for klubben, han kommer gratis.  Tidvis verdensklasse, tidvis Obosliga-klasse. Mot slutten var han stort sett veldig god.

Føler det er som å skru Khedira 7 år tilbake! Ikke negativ til denne dealen da han kommer gratis, en typisk Marotta signering!

ivers_juve
05.06.18 01:40

Di Marzio melder at nå er også Verdi enig med Napoli om kontrakt, tror han kan passe fint i Napoli selv om jeg så for meg han som et perfekt kjøp for Milan også...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg