Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fotballens Collussem - De historisk beste

NYTT TEMA
Lanosoldaten
LanosoldatenInnlegg: 926
21.06.18 12:25

Nå har det seg slik at jeg er utenlands og får ikke med meg alle detaljer. Og de landene jeg har gener ifra, tre land, er alle ute av sluttspillet i VM. Ganske trøtt melding å få. (Norge, USA og Italia.)

MEN. Hvis Portogal gåt hen og vinner eller evt taper finalen med Il Bello Ronaldo, så får han stå på toppen alene. Eller? Tre CL-triumfer, siste EM og toppscorer i VM?

Kan da, min favoritt, Messi, matche det?

Kan selv de fulle av nostalgi, som fremmer Maradona eller Pele, få en stemme her?

Vil vi, med de forutsetningene jeg har gitt vedr toppscorer-plass samt finale for Portugal, være nok til å legge debatten død?

Vil da Ronaldo bli ansett som den beste gjennom tidende?

(Til tross for Pele ine tre VM-trofeer på et langt bedre lag)

-Jolla
-JollaInnlegg: 15675
29.06.18 23:14
Lanosoldaten: Vil da Ronaldo bli ansett som den beste gjennom tidende?

Ronaldo har da tatt landet sitt til VM-tittel som lagets beste spiller han. Han har sågar en toppscorertittel fra et annet VM, samt enda en VM-medalje (til tross for at han ikke spilte i dette mesterskapet). Totalt ble det 2 VM-titler, 1 VM-finale og 1 VM-kvartfinale på fenomenets fire forsøk.

Han er definitivt topp 10 gjennom tidene, men holder spillere som Messi, Maradona, Pelé og Johann Cruijff over ham i det minste. Sikkert et par til, men etter de fire blir det vanskelig å skille mellom spillere synes jeg.

I Copa América (EM) så ble det kun 3 deltagelser, som endte med 2 titler, og 1 tapt finale. Scoret 0 i sitt første, men 5 i de andre to. Kåret til mesterskapets beste spiller i én av dem, og toppscorer i den andre (delt med Rivaldo.)

(Innlegget ble redigert 29.06.18 23:22)

Lanosoldaten
29.06.18 23:29
-Jolla: Ronaldo har da tatt landet sitt til VM-tittel som lagets beste spiller han. Han har sågar en toppscorertittel fra et annet VM, samt enda en VM-medalje (til tross for at han ikke spilte i dette mesterskapet). Totalt ble det 2 VM-titler, 1 VM-finale og 1 VM-kvartfinale på fenomenets fire forsøk. Han er definitivt topp 10 gjennom tidene, men holder spillere som Messi, Maradona, Pelé og Johann Cruijff over ham i det minste. Sikkert et par til, men etter de fire blir det vanskelig å skille mellom spillere synes jeg. I Copa América (EM) så ble det kun 3 deltagelser, som endte med 2 titler, og 1 tapt finale. Scoret 0 i sitt første, men 5 i de andre to. Kåret til mesterskapets beste spiller i én av dem, og toppscorer i den andre (delt med Rivaldo.)

Nå skrev jeg vel nokså tydelig at det gjaldt portugisiske Ronaldo?;)

Men mente du å bare påføre den andre Ronaldo, så er det på sin plass.

Den brasilianske scoret åtte i 2002 og bør uansett være en het kandidat. ( I et VM hvor VAR var nødvendig..;)

(Innlegget ble redigert 29.06.18 23:31)

-Jolla
-JollaInnlegg: 15675
29.06.18 23:59
Lanosoldaten: Nå skrev jeg vel nokså tydelig at det gjaldt portugisiske Ronaldo?;)

Er Gunnar Norges beste spillere gjennom tidene?

Neida, jeg bare irriterer meg over at folk kun kaller ham Ronaldo. Det ville ikke irritert meg like mye hvis det ikke hadde vært for at vi allerede har en av tidenes beste spillere som heter Ronaldo, en spiller som jeg per i dag holder over Cristiano Ronaldo.

Det blir som at det skulle kommet en eller annen franskmann som het Pierre-Jordan Chevalier som tok NBA med storm i 2030, og så hadde folk spurt om Jordan var tidenes beste basketballspiller. De omtaler ham ikke som Chevalier (som jo ville vært etternavnet hans) eller Pierre-Jordan (som ville vært fornavnet hans), neida, de tar bare og bruker den siste delen av fornavnet hans, som tilfeldigvis allerede er et navn med stor historie når det kommer til basketball.

(Den første jeg spør om er da altså Ole Gunnar Solskjær, som hvis man skulle følge samme regel kun skulle blitt kalt Gunnar. Og for ordens skyld så synes jeg ikke at Ole Gunnar er tidenes beste norske spiller.)

Lanosoldaten
30.06.18 00:06

I'm taking notes for my American workers here;)

Trolig vil vel noen av disse ta Pele fra tronen når det gjelder VM. Eller antall serietitler. Eller antall mål.

Ikke enda.

Vi må vente.

Bleke
BlekeInnlegg: 16511
30.06.18 10:32
-Jolla: Neida, jeg bare irriterer meg over at folk kun kaller ham Ronaldo.

Ikke kun rettet mot deg dette her altså, men jeg har aldri helt skjønt den greia her. Særlig de som retter kritikk mot Ronaldo for å bruke det som navn. Jeg skjønner det mer hvis det handler om at han er for arrogant til å skjønne hva bruken av navnet gjør. Men det virker som om det kun handler om navnet.

Det må være flust av Sanchezer som er like respektløse, eller Silvaer som er like ignorante. I Napoli er vel Diego Armando ett av de mest populære navnene for nyfødte, må de liksom fornekte navnet sitt om de blir fotballspillere? Og apropos Jordan, takk gud for at Michael Jordan ble skuespiller, og ikke endte opp som basketspiller. Måtte han liksom gjennom karrieren insistert på å bli kalt Bakari for å være respektfull?

Lanosoldaten
30.06.18 10:48
Bleke: Ikke kun rettet mot deg dette her altså, men jeg har aldri helt skjønt den greia her. Særlig de som retter kritikk mot Ronaldo for å bruke det som navn. Jeg skjønner det mer hvis det handler om at han er for arrogant til å skjønne hva bruken av navnet gjør. Men det virker som om det kun handler om navnet. Det må være flust av Sanchezer som er like respektløse, eller Silvaer som er like ignorante. I Napoli er vel Diego Armando ett av de mest populære navnene for nyfødte, må de liksom fornekte navnet sitt om de blir fotballspillere? Og apropos Jordan, takk gud for at Michael Jordan ble skuespiller, og ikke endte opp som basketspiller. Måtte han liksom gjennom karrieren insistert på å bli kalt Bakari for å være respektfull?

For ikke å snakke om Jesus;)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg