Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Verdens beste lag

NYTT TEMA
Morilov
MorilovInnlegg: 124
10.07.18 20:32

Om du kunne velge fritt blant alle verdens fotballspillere hvordan ville det sett ut?

--------------------De Gea-----------------------------

--------S.Ramos-------Godin---------Varane

--------------------Kante--------------------

Mbappe-----------De Bruyne-----------Messi

------------------Ronaldo----Salah---------------

Close:

Countino
Neymar
Kane
Hazard

(Innlegget ble redigert 10.07.18 20:34)

PerryAnnunziata
PerryAnnunziataInnlegg: 4349
10.07.18 21:28

"Endelig en tråd hvor vi kan diskutere dette."

-Jolla
-JollaInnlegg: 15205
11.07.18 01:22

Vi har altså Varane, Kante og Mbappe på "verdens beste lag"?

Edit: Jeg burde jo bare ignorere det, men klarte ikke. Laget er tydeligvis så godt at de spiller den meget populære 3-1-5 taktikken også.

(Innlegget ble redigert 11.07.18 01:24)

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 9210
11.07.18 01:36
-Jolla: Laget er tydeligvis så godt at de spiller den meget populære 3-1-5 taktikken også.

Haha. Jeg tenkte akkurat på det. Dette er jo klassisk når slike lag settes opp. Selv enkelte eksperter gjør det der. For å si det slik, det der laget hadde blitt involvert i mange målrike kamper og Kante hadde fått en helsikes jobb på midten. 

holdthedoor
holdthedoorInnlegg: 158
11.07.18 02:22

De Gea

Kimmich - Kompany - S Ramos - (?)

Modric - Kante - De Bruyne

Salah - Kane - Messi

Hadde egentlig Aguero framfor Kane, men det får være måte på hvor mange man skal stjele fra en klubb. Det var litt morsomt det her

Bakkus
BakkusInnlegg: 1561
11.07.18 03:43
PerryAnnunziata: "Endelig en tråd hvor vi kan diskutere dette."

Sjekk datoene for første sides tråder. Vær heller glad noen gjør sitt for å få opp aktiviteten.

Pogba6
Pogba6Innlegg: 1881
11.07.18 05:09

De Gea

Carvajal     Varane  Godin   Marcelo

Kante

Modric      Pogba

Mbappe          Lewandowski  Ronaldo

Knaxern
KnaxernInnlegg: 37256
11.07.18 05:39

Neuer

Kimmich-Thiago Silva-Ramos-Marcelo

Kroos-Casemiro-Modric

Messi-CR-Neymar

(Innlegget ble redigert 11.07.18 05:40)

-Jolla
11.07.18 08:10
Knaxern: Neuer Kimmich-Thiago Silva-Ramos-Marcelo Kroos-Casemiro-Modric Messi-CR-Neymar

Nå begynner det å komme seg. Noe smårusk, men stor forbedring fra det dritet man har fått servert tidligere.

pregra
pregraInnlegg: 7866
11.07.18 18:31

Navas

Kimmich-Godin-Varane-Alaba

Modric-Ascacibar-Isco

Messi-Vardy-Neymar

lordkippe
lordkippeInnlegg: 1225
11.07.18 18:38

Lloris

Azpilicueta - Bonucci - Ramos    

Meunier                    Kante                         Marcelo 

De Bruyne          Pogba 

Kane       CR7                                                       

trøndergutten
12.07.18 18:12
-Jolla: Nå begynner det å komme seg. Noe smårusk, men stor forbedring fra det dritet man har fått servert tidligere.

Slike lag er så godt som umulig å sette opp. Men jeg gjør et forsøk:

De Gea

Carvajal-Ramos-Umtiti-Marcelo 

Kroos

Modric-De Bruyne

Messi-Kane-Ronaldo

Jeg slet litt med følgende: Kimmich eller Carvajal? Godin hadde vel fortjent en plass her? Midtbanen virker vel litt svak defensivt, eller kunne det der fungert? Og Neymar bør vel strengt tatt vært med på et slikt lag, men skulle jeg da tatt ut Kane eller Ronaldo? Eller kanskje byttet om til 4-2-3-1? Men hvem fra midtbanen skal da ut? Nei, dette var vanskelig!

VGoth
VGothInnlegg: 13625
12.07.18 19:36
holdthedoor: De Gea Kimmich - Kompany - S Ramos - (?) Modric - Kante - De Bruyne Salah - Kane - Messi   Hadde egentlig Aguero framfor Kane, men det får være måte på hvor mange man skal stjele fra en klubb. Det var litt morsomt det her

Ingen tar dette laget seriøst. Utrolig barnslig å utelate CR, tidenes og fortsatt verdens beste spiller.

-Jolla
12.07.18 23:40
trøndergutten: Jeg slet litt med følgende

Ikke dårlig dette. Den tingen jeg mener at er klarest, klarere enn høyreback, venstreback, midtstoppere eller midtbane er at verdens tre beste spillere (Messi, Neymar og CR) må være i ethvert lag, med CR satt opp som spiss.

Neymar inn for Kane så får du absolutt tommel opp fra min del, ettersom at da vil alle være klare valg/kandidater.

Andre offensive spillere er gjerne bedre fotballspillere enn eksempelvis Kimmich eller Umtiti, men hvis man skal ha et balansert lag så må rett og slett folk som Kane, Salah, Hazard, Cavani, Dybala ++ vike for den trioen jeg først nevnte.

trøndergutten
12.07.18 23:54
-Jolla: Ikke dårlig dette. Den tingen jeg mener at er klarest, klarere enn høyreback, venstreback, midtstoppere eller midtbane er at verdens tre beste spillere (Messi, Neymar og CR) må være i ethvert lag, med CR satt opp som spiss.

Ja, jeg er vel egentlig enig i at Neymar skal inn der. Men som en klassisk spiss, eller en 9er om du vil, tror jeg Kane er den beste i verden, foran både Cavani og Lewandowski. Og da synes jeg egentlig at han fortjener en plass på et slikt lag. Men som du sier, skal man i tillegg sette inn Neymar vil det gjøre noe med balansen til laget mitt. For balansen sin del bør man da kanskje ta ut De Bruyne og Kroos (Modric må være med) og heller sette inn et mer utpreget defensivt rivjern (type Kantè). 

holdthedoor
13.07.18 23:43
VGoth: Ingen tar dette laget seriøst. Utrolig barnslig å utelate CR, tidenes og fortsatt verdens beste spiller.

Venstrebacken er ledig. Ronaldo er såpass komplett og fantastisk at vi plasserer han der. Ingen vil løse den rollen bedre enn han. Marcelo er en fantastisk fotballspiller men har mangler i det defensive. Ronaldo derimot er så overlegen at han vet hva som er best i enhver situasjon og vil være verdens beste spiller fra backposisjon i ti år framover hvis han vil. Laget er komplett

Padrino
PadrinoInnlegg: 457
14.07.18 01:07

Setter opp to lag. B-laget inneholder mange folk som gjerne er på A-laget på en god dag. Legg merke til at jeg velger Kante foran Busquets (som er min favorittspiller gjennom tidene sammen med Xavi og Iniesta).

A-laget
------------------------------------ Manuel Neuer
Joshua Kimmich - Sergio Ramos - Samuel Umtiti - Marcelo Vieira
------------------------------------- N'golo Kante
------------------- Luka Modric ------------------ Toni Kroos
------- Lionel Messi --------------------------------------------- Neymar Junior
---------------------------------- Cristiano Ronaldo

B-laget
--------------------------------------- David de Gea
Cesar Azpilicueta - Raphael Varane - Diego Godin - Jordi Alba
------------------------- Kevin De Bruyne - Sergio Busquets
------------- David Silva ----------- Isco Alarcon ----------- Eden Hazard
--------....------------------------------- Harry Kane

Paulo Dybala, James Rodriguez, Mohamed Salah og Kylian Mbappe var alle nære ved å ta plassen fra David Silva. Har sikkert glemt noen andre også.

(Innlegget ble redigert 14.07.18 01:12)

-k9b_
-k9b_Innlegg: 25576
14.07.18 19:49

Er det Jolla som er juryen her?

-Jolla
14.07.18 22:29
-k9b_: Er det Jolla som er juryen her?

Nå, som alltid, har jeg selvfølgelig fasit.

:)

(Innlegget ble redigert 14.07.18 22:29)

trøndergutten
15.07.18 01:38
-k9b_: Er det Jolla som er juryen her?

Hans ord er lov (nesten). 

-k9b_
-k9b_Innlegg: 25576
17.07.18 16:22
-Jolla: Nå, som alltid, har jeg selvfølgelig fasit.

Jeg kan gidde en diskusjon.

Hvorfor MÅ Messi, Ronaldo og Neymar med? 

-Jolla
17.07.18 16:45
-k9b_: Hvorfor MÅ Messi, Ronaldo og Neymar med?

Altså, man kan jo kverulere rundt hva som menes med "Verdens Beste Lag". For eksempel så kan det jo være at et lag med spillere som Diego Costa, Cavani, Müller, Kante og Bartra vil jobbe bedre sammen og vinne mot et lag med CR, Messi, Neymar, Thiago og Ramos, men jeg vil allikevel si at et lag med den andre gjengen hører mer hjemme på et lag med tittelen "Verdens Beste Lag". Uansett, over til spørsmålet:

Lionel Messi og Neymar er jo rent spillemessig de to klart beste spillerne i verden, og har vist det i en årrekke. Hvis man snakker 2018s beste lag så er ikke Neymar med, men hvis man snakker om et (relativt balansert) lag bestående av så gode enkeltspillere som mulig så må de med. På spissplass er det jevnere, og jeg ser ikke bort ifra at ting kan forandre seg og at man etter sesongen står med at en annen spiller skulle ta del i trioen enn Cristiano Ronaldo, men pdd. så vil jeg absolutt si at Cristiano Ronaldo er verdens beste spiss, og for min del også verdens tredje beste offensive spiller (hvis man regner De Bruyne som midtbanemann), selv om her så forandrer jeg meg litt fra tid til annen.

Et alternativ for å få med enda en offensiv spiller (som for eksempel Hazard) vil være å stille med 4 spillere der fremme, men med tanke på hvor lite de første tre jobber bakover så syntes ikke jeg det var noe særlig god ide.

Innspill kjære knib? Du vet at jeg lytter til dine vise forslag.

holdthedoor
17.07.18 23:47
Morilov: Om du kunne velge fritt blant alle verdens fotballspillere hvordan ville det sett ut?   --------------------De Gea----------------------------- --------S.Ramos-------Godin---------Varane --------------------Kante-------------------- Mbappe-----------De Bruyne-----------Messi ------------------Ronaldo----Salah---------------   Close: Countino
Neymar
Kane
Hazard

Hvorfor er det kun 10 spillere i starteleveren?

TopOfTheWorld
TopOfTheWorldInnlegg: 1237
18.07.18 15:43

Neuer

Carvajal, Ramos,Varane,Marcelo

Isco, Modric,Kross

Messi,Ronaldo.Neymar

(Innlegget ble redigert 18.07.18 15:43)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg