Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Landslagene anno 2019 er stusselige greier

NYTT TEMA
oscrue10
oscrue10Innlegg: 9270
15.10.19 23:00

Spania og Italia for eksempel, hvis det var slik de spilte i kveld. Kanskje ikke deres beste spillere, for da ville vel Immobile spilt for Italia i hvert fall, men synes at disse lagoppstillingene virker begredelige.

Spania har ingen Torres (da han var god), David Villa, Iniesta, Xavi...David Silva begynner å bli gammel og er vel ikke aktuell lenger. 

De Gea er blant verdens beste når han er i form, Carvajal holder et bra nivå, Rodri er en habil spiller, Thiago er god, men ellers da? Se på angrepsrekka. Hvem kan de forsterke med? Rodrigo, Diego Costa?

Og Italia, der står det kanskje enda dårligere til. De har ingen Totti, Del Piero, Vieri, Nesta, Cannavaro, Buffon, De Rossi, Pirlo, Toni (på hans beste) bare for å nevne noen av de første jeg kommer på. I mannskapet ovenfor er det vel bare Verratti som er noe særlig. Jeg vet ikke helt hvem som mangler utenom Immobile og Insigne sånn ved første øyekast. Har de en eneste brukbar forsvarsspiller? Chiellini har vel gitt seg. 

Jeg skal ikke si at jeg følger med på spansk eller italiensk fotball hver uke, eller andre ligaer der disse spiller, men virker ikke som at dagens utgaver av landslagene er helt top notch. Ja da, de oppnår gode resultater, og da er de kanskje per definisjon gode, men ikke veldig imponerende på papiret. Ikke så overraskende når for eksempel Norge og Sverige gjør det bra mot Spania på en god dag. Norge og Sverige ville fått litt å bryne seg på om Spania hadde spillere på samme nivå som da Spania vant "alt". 

(Innlegget ble redigert 15.10.19 23:08)

oscrue10
15.10.19 23:14

Skulle redigere og skrive at Chiellini uansett er litt gammel/ferdig, men var for seint. Ikke at han er dårlig, men heller ikke den spilleren han en gang var. 

(Innlegget ble redigert 15.10.19 23:15)

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 20827
15.10.19 23:28

Spania virker ikke å ha sin beste årgang og må nok gjennom et generasjonsskifte. På meg virker det som Italia er i ferd med å dyrke frem en årgang som er sterkere enn på lenge og mange av de som nok vil prege landslaget fremover spiller allerede fremtredende roller på klubblagene. Her kan nevnes: Bernardeschi, Romagnoli, Belotti, Gagliardini, Rugani, Barella, Sensi, Chiesa, Mancini, Donnarumma og Zaniolo. Alle disse er 25 eller yngre, så jeg regner med at Italia vil bite fra seg i årene fremover.`

Av de store lagene så synes jeg det ser litt dårligere ut for Spania og Tyskland, med tanke på aldring/påfyll bakfra.

(Innlegget ble redigert 15.10.19 23:29)

oscrue10
15.10.19 23:35

Jeg glemte Donnarumma. Mulig at de har noen lovende spillere for fremtiden, men per dags dato ser ikke det italienske mannskapet særlig fryktinngytende ut på papiret. 

-Jolla
-JollaInnlegg: 17389
16.10.19 03:50
oscrue10: Jeg skal ikke si at jeg følger med på spansk eller italiensk fotball hver uke, eller andre ligaer der disse spiller

Sjokkerende. Det kunne jeg aldri ha forestilt meg ut ifra de fortreffelige utsagnene du hadde kommet med tidligere i innlegget.

oscrue10
16.10.19 08:32

Null innhold. Dette er hvorfor man ikke bør poste innlegg 03.50.

GMartino
GMartinoInnlegg: 2486
16.10.19 23:16

Forrige VM og EM understreker at trådtittelen står som et sterkt poeng! En høy rekke feige trenere ødelegger veldig + såklart mangelen på nye spillertyper. På 90-tallet og første delen av 2000 var stjernene spredd utover klubbene. Annerledes nå, spesielt der pengene sprøytes inn og forståelig mange spillere søker retningen...

valdano
valdanoInnlegg: 4
16.10.19 23:32

Nivåene går i bølger. Spania hadde en uerstattelig generasjon som dominerte i årevis, og er på vei gjennom en lang omstilling. Mange nye generasjoner har dominert på aldersbestemte landslag, men uten helt å leve opp til tiqui-taca-generasjonen. Noen ble det aldri noe av (Jesé, Deulofeu, Illarra, Canales), andre sliter med skader (Asensio, Vallejo), noen gjør det bedre for klubb enn for landsen (Koke, Saúl, Diego Costa), andre lider av "Guti-syndromet" (Thiago, Isco). Og noen ser ut til å choke på høyeste nivå (De Gea, Morata). Det er fortsatt tid for mange av disse til å slå ut i full blomst, og i tillegg har man den gjengen som nettopp vant U21 (Ceballos, Fabián, Oyarzabal) men det tar også tid å finne en ellever som setter seg. Dessuten er det vanskelig å bli sammenlignet med de som kom før.

Italias stilling er helt annerledes. Nå har man for første gang på lenge en rekke interessante spillere på gang. Ikke så voldsomt mange nye spennende navn bakover kanskje, men framover på banen er det berre lekkert.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg