Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VGD kårer: Diskusjonstråd (2019)

NYTT TEMA
ragnarMadrid
ragnarMadridInnlegg: 35921
02.12.19 18:33

Kan være greit med en gjennomgang i hvordan stemmingen foregår. Så snart vi finner en dato for når det passer å starte så kommer jeg til å legge ut en tråd for keeperkåringen. Fristen for hver kåring er midnatt påfølgende dag.

F.eks. tråd for kåring av keeper slippes på kvelden den 5. desember med frist for å stemme satt til 23:59 den 6. desember. Tråd for høyreback slippes på kvelden den 6. desember med frist satt til 23:59 den 7. desember. And on and on it goes...

Vi kårer spillere i følgende posisjoner/kategorier:

Årets keeper, høyreback, venstreback, midtstopper (første- og andreplass), sentrale midtbane (første- og andreplass), offensive midtbane, offensive allrounder (første- og andreplass) og spiss.

Kåringen av høyre- og venstreback kjøres i én tråd.

Når det gjelder sentral midtbane og hvilke spillertyper det gjelder så velger jeg å sitere Success: "I denne kåringen skal alt fra ankere, registaer, boks-til-boks og andre sentrale midtbanespillere kjempe sammen."

Utpregede offensive indreløpere plasseres i offensiv midtbane-kåringen.

F.eks: Modric plasseres som sentral midtbane. Coutinho som offensiv midtbane.

Når vi er inne på det så er det greit om vi blir enige om hvilke spillere som skal plasseres hvor, slik at f.eks. Griezmann ikke havner på tredjeplass både som offensiv allrounder og spiss. Så spillere som har en litt omdiskutert posisjon kan vi diskutere i denne tråden.

ragnarMadrid
02.12.19 18:47

Omdiskuterte spillere:

Maddison (off midt?), Fekir (off midt/off allround?), Bernardo Silva (off midt?), Milinkovic-Savic (sentr midt?), Dybala (off allround?), Kimmich (hback/sentr midt?), Hakimi (vback/hback?), Firmino (off allround/spiss?), Aubameyang (off allround/spiss?), Dele Alli (off allround?), Saúl (sentr midt?), Koke (sentr/off midt?), Werner (off allround?), Bruno Fernandes (off midt/off allround?)

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 11242
02.12.19 21:32
ragnarMadrid: Omdiskuterte spillere:

Jeg har ikke tid til det nå, men hva med om noen sjekker Transfermarkt eller en eller annen annen side, for å sjekke hvilken posisjon disse spillerne har startet flest kamper dette året? 

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 23157
07.12.19 14:42
ragnarMadrid: Werner

Her ville jeg tenkt spiss.

Av offensive allroundere ville jeg f. eks tenkt Messi, Neymar, Mbappé, Dybala, Mertens, Insigne osv, men de er vel allerede plassert der. Når det gjelder Dele Alli, tenker jeg offensiv midtbane, ikke offensiv allrounder.

Ellers har man jo noen litt mer ukjente, men veldig gode spillere, som kanskje burde diskuteres. Eksempelvis Luis Alberto på Lazio. Han tenker jeg er en offensiv midtbanespiller.

-Jolla
-JollaInnlegg: 17700
07.12.19 17:07
ragnarMadrid: Maddison (off midt?), Fekir (off midt/off allround?), Bernardo Silva (off midt?), Milinkovic-Savic (sentr midt?), Dybala (off allround?), Kimmich (hback/sentr midt?), Hakimi (vback/hback?), Firmino (off allround/spiss?), Aubameyang (off allround/spiss?), Dele Alli (off allround?), Saúl (sentr midt?), Koke (sentr/off midt?), Werner (off allround?), Bruno Fernandes (off midt/off allround?)

Maddison - Off midt
Fekir - Off Allrounder
Papu Gómez - Off Allrounder
Bernardo Silva - Ha ham med i Off Midt kategorien, kommer han ikke på laget der så mener jeg at det er OK at folk stemmer på ham på Off Allrounder. (Ikke at det skal ha noe å si.)
Milinkovic-Savic - Sentral midt
Dybala - Off Allround
Kimmich - Er noe så unikt som Defensiv Allrounder. Har stort sett vært defensiv midtbanespiller denne sesongen, og er blant verdens beste der. Men er også verdens beste høyreback imo. Vanskelige greier, bør være på laget, så da er vel laget sterkest hvis man plasserer ham på høyrebacken siden det ikke er noen Dani Alves-type som han danker ut. Blir vel en kamp mellom Kimmich og TAA.
Hakimi - Høyreback (når han er på venstre så opererer han heller som ving enn som Back).
Firmino - Spiss (Veldig rar situasjon. Han spiller falsk 9er, mens vingene kommer inn foran ham, litt likt det man så med Messi når han spilte med Pedro og Villa.)
Aubameyang - Får nøye seg med å være spiss, tror det er der han har best sjans til å komme på et lag.
Dele Alli - Klarer ikke å bestemme meg. Hvis Eriksen spiller så drar han ut mot kant og kvalifiserer ikke som Off Midt. Men når Eriksen er benket så tar Dele Alli denne rollen bak Kane, og jeg synes han har vært bedre der enn Eriksen.
Saúl og Koke - Sentral Midt.
Werner - Spiss.
Bruno Fernandes - Off Midt.

ragnarMadrid
07.12.19 23:19

Enig med begge egentlig.

Jolla: «Bernardo Silva - Ha ham med i Off Midt kategorien, kommer han ikke på laget der så mener jeg at det er OK at folk stemmer på ham på Off Allrounder»

— Er akkurat dette jeg prøver å forhindre. At én spiller stemmes på i to forskjellige kategorier/posisjoner.

-Jolla
10.12.19 10:31

Jeg vil foreslå en liten regelendring.

" - Kun fullstendige stemmelister blir tatt med i oppsummeringen "

Jeg vil foreslå å skrote denne, og da heller ha at folk enten poster lister som dette:

1.
2. Trent Alexander-Arnold
3. Dani Carvajal

Eller

1. Trent Alexander-Arnold
2. Dani Carvajal

Hvor da TAA får 2 poeng og Carvajal får 1 poeng og ingen får 3 poeng.

Hvis noen kun stemmer

1. Virgil Van Dijk

ettersom at dette er den eneste de føler seg sikker på, så bør det være lov (i hvert fall ettersom at vi har lyst til å oppmuntre til stemmegivning). VVD får da 1 poeng, i motsetning til 6 poeng hvis du lister 6 spillere.

Dette føler jeg heller ikke at vil ødelegge noe i forhold til taktisk stemming, for når det kommer til taktisk stemming så er det mer ødeleggende hvis folk kjører lister som:

1. Samuel Umtiti
2. Clement Lenglet
3. Gerard Pique
4. Raúl Albiol
5. Aymeric Laporte
6. Virgil Van Dijk

For å forsøke å få sine spillere høyere opp på listen enn hvis de simpelthen skriver

1. Samuel Umtiti

-k9b_
-k9b_Innlegg: 27906
10.12.19 14:02

Hvis Jolla gir et eneste poeng til Neymar på denne kåringen, så boikotter jeg hele greia. 

Skraevadottir
10.12.19 18:10

Hva gjør man med folk som leverer lister etter fristen? Eller, la meg omformulere det, hva gjør man med lister som er levert etter fristen?

ragnarMadrid
10.12.19 18:49
Skraevadottir: Hva gjør man med folk som leverer lister etter fristen? Eller, la meg omformulere det, hva gjør man med lister som er levert etter fristen?

Inkluderes ikke ikke opptellingen. 

Skraevadottir
10.12.19 20:05
ragnarMadrid: Inkluderes ikke ikke opptellingen.

Det er bra.

-Jolla
10.12.19 20:12
-k9b_: Hvis Jolla gir et eneste poeng til Neymar på denne kåringen, så boikotter jeg hele greia.

Verdens nest beste spiller.

Skraevadottir
10.12.19 20:46
-Jolla: Verdens nest beste spiller.

Ferdighetsmessig er han kanskje det, men han har kanskje ikke vist dette det siste året. Han har riktignok vært en del skada, så det hører jo med til historien. Men det blir rart å kalle han den nest beste spilleren i kalenderåret 2019.

-Jolla
10.12.19 21:56
Skraevadottir: Men det blir rart å kalle han den nest beste spilleren i kalenderåret 2019.

Det har han selvfølgelig ikke vært. Jeg sier det bare for å irritere knib.

-k9b_
-k9b_Innlegg: 27906
10.12.19 22:00

Hovedgrunnen til at Brasil vant Copa Amerika var at de slapp å belemres med Neymar på laget. 

-Jolla
10.12.19 22:05

.

(Innlegget ble redigert 10.12.19 22:06)

Skraevadottir
10.12.19 23:34
-Jolla: Jeg sier det bare for å irritere knib.

Det klarte du tydeligvis også. :)

ragnarMadrid
12.12.19 22:14

Kommer til å legge ut de to siste kategoriene i kveld, og oppsummering kommer på søndag eller starten av neste uke. Blir borte hele helga.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg