Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvor mye tjener egentlig Barcelona spillerne?

NYTT TEMA
Makatelli

Makatelli
25.08.20 18:29

Jeg hadde en diskusjon med en kamerat angående de høye lønningene hos Barcelona. Etter å ha googlet summene det er snakk om synes jeg de spriket veldig. Messi tjener enten 500-600 000 euro i uken eller så tjener han 1,2 til 1,3 millioner euro i uken. For eksempel i denne siden skriver de først at Suarez tjener 290 000 euro i uken i selve teksten, før de deretter skriver 450 000 euro i listen lenger ned. Er det så enkelt som at den ene summen er brutto før skatt, og andre er netto etter skatt? Eller er det noe annet jeg ikke skjønner?

(Innlegget ble redigert 25.08.20 18:30)

Kubala

Kubala
26.08.20 08:46
Makatelli: Er det så enkelt som at den ene summen er brutto før skatt, og andre er netto etter skatt? Eller er det noe annet jeg ikke skjønner?

Det er vel det de mener ja. Listen tar for seg brutto lønn, og i teksten nevner summen de faktisk får utbetalt. De ligger i skatteklassen hvor staten tar 45 %.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg