Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Maltesiske overganger

NYTT TEMA
nukualofa
nukualofaInnlegg: 8661
20.07.03 10:08
BALZAN YOUTHS
INN: Shawn Tellus (Sliema), Michael Valenzia (Sliema), Stojan Simeonov (Rabat), Anthony Gera (Melita/Senglea), Nicholas Gatt (Sliema), Stefan Zahra (Sliema), Jaroslav Marx (Birkirkara)
UT: Steve Sadowski (Birkirkara)

Balzan Youths to første kjøp denne sommeren var Rabats keeper Stojan Simeonov og Melitas spiss Anthony Gera, som var på lån i Senglea sist sesong. De fikk også tak i Shawn Tellus, som var på lån i Balzan fra Sliema sist sesong. En annen Sliema-unggutt, Michael Valenzia, kommer til Balzan etter å ha vært på lån i Lija sist sesong. De har også fått tak i den tsjekkiske midtbanespilleren Jaroslav Marx, og ryktene sier at hans landsmann, Bojan Ilic, som spiller for St Andrews, er aktuell. Balzans nye trener er tidligere Zurrieq- og St Andrewstrener Jimmy Briffa.

BIRKIRKARA FC
INN: Sunday Eboh (?), Steve Sadowski (Balzan)
UT: Rufin Oba (Floriana?), Jaroslav Marx (Balzan), Sandro Micallef (Marsaxlokk), Justin Tellus (Marsaxlokk)

Birkirkara leter etter en ny utlending etter å ha kvittet seg med Oba og Marx. Tidligere landslagsspiller for Nigeria, Haruna Doda, og Burundis landslagsspiller Yves Nsengiyunva, vil komme og prøvespille for klubben. Den maltesiske U-19 spilleren Jonathan Fenech fra Blackpool, og forsvarer Jonathan Zammit fra Zurrieq prøvespiller også. Som reservekeeper ser det ut til at Birkirkara enten kjøper Alex Camilleri (St Patrick) eller Reuben Cini (St Andrews) Birkirkara kan se ut til å miste Luke Dimech, som for tiden prøvespiller for Rushden & Diamonds.

FLORIANA FC
INN: Edoardo Do Nascimento (Nadur), Kurt Formosa (Marsa), Julian Briffa (Msida)
UT: Boyko Simeonov (?), Grigol Gvazava (?), Richard Buhagiar (Marsaxlokk)

Etter å ha kvittet seg med Boyko Simeonov og Grigol Gvazava startet Floriana å lete etter nye utlendinger. Den første ble Edoardo Do Nascimento, som kommer tilbake til Floriana etter å ha spilt for Sliema og Nadur. Fire andre spillere er på prøve; den nigerianske spissen Chika Onyekaba, en tyrkisk midtbanespiller, en brasiliansk midtbanespiller og den kongolesiske spissen Rufin Oba. Floriana er også interessert i Hamruns midtbanemann Roderick Bajeda. Kurt Formosa, som har spilt for Marsa de siste sesongene, er tilbake. Floriana har sagt nei til et bud fra Sliema Wanderers på Jean Pierre Mifsud Triganza.

HAMRUN SPARTANS
INN: Ingen
UT: Charlo Magro (Marsaxlokk)

Hamruns nye trener Patrick Curmi vil prøve å beholde alle spillerne i klubben, etter at Charlo Magro gikk til Marsaxlokk. Roderick Bajeda er aktuell for Floriana.

HIBERNIANS
INN: Ingen
UT: Victor Bellia (Naxxar)

Hibernians forhandler med Aaron Xuereb, Adrian Ciantar, Essien Mbong og Ranier Farrugia, om fornyelser av kontraktene deres. Ciantar er aktuell for Valletta og sannsynligvis også Sliema. En av utlendingene deres vil bli nigerianske Udochukwu Nwoko, som vokste opp på Paola Hibs barnehjemmet. Han erstatter enten Branko Nisevic eller selve Essien Mbong, om et passende bud kommer. Cesar Paiber og Edmond Lufi har signert nye toårskontrakter. Victor Bellia, som var på lån i Hibernians sist sesong, returnerer til Naxxar.

MARSAXLOKK FC
INN: Nikolai Slavtchev (Marsa), Justin Tellus (Birkirkara), David Camilleri (Sliema), Pierre Grima (Sliema), Richard Buhagiar (Floriana), Sandro Micallef (Birkirkara), Kevin Mamo (Pieta), Trevor Templeman (Sliema), Charlo Magro (Hamrun), David Carabott (Valletta)
UT: Uwa Ogbodo (?), Benneth Njoku (?), Reggie Cini (?)

Marsaxlokk har vært en av de mest aktive klubbene på overgangsmarketet. Reggie Cini og utlendingene Uwa Ogbodo og Benneth Njoku har blitt løst fra kontrakten. Tre engelske spillere er på prøve. Den 30 år gamle midtbanespilleren Richard Liburd (tidligere Middlesborough, Bradford og Carlisle), den 19 år gamle midtbanespilleren Darren Dykes (tidligere Tottenham, Leyton Orient, Buckingham Town og Swindon) og den 26 år gamle spissen Meshach Cole (tidligere Letchworth, Bedworth United og Buckingham Town).

MSIDA ST JOSEPH
INN: Gordian Ohaegbu (Sliema), Joseph Farrugia (Sliema)
UT: Julian Briffa (Floriana)

En argentinsk spiss, Victor Menendes, prøvespiller for klubben, mens en annen argentiner, Mario Pacheco, ser ut til å signere. Daniel Nwoke, som spilte for Msida sist sesong leter ennå etter en klubb i utlandet. To spillere fra Sliema, Ohaegbu og Farrugia, kommer, og det er heller ikke umulig at en tredje Sliemaspiller, Josef Mifsud, som var på lån i Lija sist sesong, kan joine Msida.

PIETA HOTSPURS
INN: Chris Okoh (Sliema)
UT: Vincent Obidimalor (?), Lee Lombardi (Sliema), Jamie Pace (Sliema), Sharlon Pace (Valletta), Kevin Mamo (Marsaxlokk)

Pieta mistet Jamie Pace og Lee Lombardi til Sliema, samt Kevin Mamo til Marsaxlokk. Sharlon Pace går tilbake til Valletta etter et år på lån i Hotspurs. Nigerianeren Vincent Obidimalor ble sluppet, og kan bli erstattet av serbiske Zejlko Anicic. Mauro Di Lello ser ut til å forsvinne, mens Giacomo Paniccia sannsynligvis skriver under ny kontrakt snart. Hotspurs var interessert i Anthony Evi Parker fra Marsa, men ser ut til å ikke få ham. Chris Okoh er tilbake i klubben etter å ha vært utlånt til Birkirkara og Sliema de siste årene. Pierre Aquilina, Malcolm Licari og Anatole Debono har skrevet nye kontrakter.

nukualofa
20.07.03 10:09
SLIEMA WANDERERS
INN: Lee Lombardi (Pieta), Jamie Pace (Pieta), Djibril Sylla (Tyskland), Daniel Bogdanovic (Cherno More), Stefan Giglio (CSKA Sofia), Stefano Grima (Marsa)
UT: Chris Okoh (Pieta), Jason Cordina (Marsa), David Camilleri (Marsaxlokk), Pierre Grima (Marsaxlokk), Mark Aquilina (Gharghur), Joe Farrugia (Msida), Gordian Ohaegbu (Msida), Shawn Tellus (Balzan), Michael Valenzia (Balzan), Nicholas Gatt (Balzan), Stefan Zahra (Balzan), Joseph Sant Fournier (Naxxar), Damian Sant Fournier (Naxxar), Kris Calleja (Naxxar), Matthew Coleiro (Naxxar), Glenn Vassallo (Naxxar), Andrew Decesare (Naxxar), Andrea Zammit Tabona (Naxxar), Trevor Templeman (Marsaxlokk)

Sliema fortsetter å styrke laget sitt etter å ha kjøpt Lombardi, Pace, Sylla, Bogdanovic og Giglio. Lombardi og Pace kommer fra Pieta Hotspurs, mens de andre returnerer til Malta etter å ha spilt i utlandet. Guineiskfødte Djibril Sylla spilte for et amatørlag i Tyskland, mens Giglio og Bogdanovic returnerer fra sine bulgarske klubber.

VALLETTA FC
INN: Sharlon Pace (Pieta), Aaron Pendry (Naxxar)
UT: Rumen Galabov (?), Chris Oretan (?), David Carabott (Marsaxlokk)

Den nye bulgarske treneren Atanas Marinov har enda ikke kjøpt noen spillere, til tross for at han har mistet Chris Oretan, David Carabott og Nicky Saliba, samt sluppet Rumen Galabov. De har uttrykt interesse for Pietas Kurt Farrugia og Adrian Ciantar fra Hibernians. Det er også ventet at de blir å ta inn to bulgarske spillere.
Nwoko
NwokoInnlegg: 1060
05.08.03 17:23
??? Er du interessert i Maltetisk fotball?
Kan bekrefte at Haruna Doda er klar for Birkirkara.
Landslagsforsvareren Luke Dimech signerte igår for Mansfield i England og vi sliter rimelig mye defensivt etter at Spiteri la opp i sommer. Ellers er en visstnok meget talentfull spiller fra Tunisia ventet på prøvespill for Bkara.
Sesongen startet så smått igår med første kamp i Lovenbrau cup.
Valletta- Hibernians Paola: 3-3

Birkirkara møter Hibernians på Torsdag og Valletta på Søndag.
Freitas
FreitasInnlegg: 17449
05.08.03 17:30
Tydeligvis noe for oss med særinteresser. I vinter hadde jeg et innlegg for å opplyse om den maltesiske sykkelsesongen.
Responsen var sørgelig, mildt sagt...
Nwoko
05.08.03 17:31
Min interesse for Maltetisk idrett stopper ved Rugby og Fotball. :-)
Vieri32
Vieri32Innlegg: 16507
05.08.03 18:52
Jeg har begynt å bli små-intressert etter at Nwoko holdt oss någenlunde underrettet om hvordan det gikk der nede. Men kan noen av dere si meg litt om hvem som er favoritt til å vinne serien? Kanskje noen gidder å tippe hele tabellen?:p Når starter serien forresten?

Vieri32
Forza Inter!
Nwoko
05.08.03 22:47
En sånn forespørsel har jeg ventet lenge på!! :-)

Tror nok fjorårets vinnere Sliema Wanderers er de største favorittene til å vinne i år også etter at de har forsterket en allerede bra stall med landslagspillerne Stefan Giglio( CSKA Sofia) og Daniel Bogdanovich ( en bulgarsk klubb som jeg ikke husker navnet på) , samt et par spillere til.

Sånn jeg ser det er det egentlig bare mitt lag, Birkirkara som kan gi Sliema kamp om tittelen. De har forsterket laget med Haruna Doda(11 landskamper for Nigeria) som har vært i Braga( Portugisisk Eliteserie) de siste sesongene. Luke Dimech(maltetisk landslagsforsvarer) signerte for Mansfield i går og det kan skape en del problemer defensivt.

Valletta har mistet en del sentrale spillere som Oretan og Laferla(lagt opp) men har likevel vært ganske rolige på transferfronten, de har hentet inn et par talenter i tillegg til 2 bulgarere som vi på dette tidspunkt ikke vet stort mye om. Hvis "The Citizens" skal ha noen som helst sjanse på seriegull må nok disse bulgarerne være ekstremt bra.

Her er mitt tabell tips med en liten begrunnelse:
(Champions League) 1:SLIEMA WANDERERS, har desverre den sterkeste stallen og mest penger så de ser litt for gode ut også i år. Men det er jo lov å håpe.
(UEFA Cup ) 2: BIRKIRKARA, har et bra lag men er meget sårbare for skader spesielt på defensive nøkkelspillere. Mye ansvar på kaptein på Nwoko og nyinnkjøpte Haruna Doda.
(Intertoto Cup) 3: VALLETTA, selv om de er noe svekket i forhold til ifjor vil nok Valletta være med i toppen. Stort ansvar på Gilbert Agius nå som Oretan er borte.
4: HIBERNIANS PAOLA, heller ikke Hibs har forsterket troppen noe særlig så de vil nok ligge omtrent der de lå ifjor. Ikke tittelkandidater.
5: FLORIANA, har ikke mistet noen veldig sentrale spillere og har forsterket med Edoardo Do Nascimento. Noen hakk under 4 første lagene men noen hakk over de i nedrykkstriden.
6:MARSAXLOKK, har signert mange nye spillere, blant andre den målfarlige spissen Malcolm Licari fra Pieta, landslagsmidtbanen David Camilleri fra Sliema og 3 engelske spillere er på Trial i klubben for tiden. Ambisiøst lag som satser på å etablere seg i toppen i løpet av noen få år.
7:PIETA HOTSPURS, har mistet 3 meget sentrale spillere, Bombardi og Pace til Sliema, samt Licari til Marsaxlokk. Kan fort havne i nedrykkstriden hvis ikke de nye utlendingene slår til.
8: BALZAN YOUTHS, nyopprykkede Balzan lever opp til navnet sitt ved å hente inn en del unge talentfulle spillere. Kommer garrantert til å slite med å holde seg i toppdivisjonen men jeg tar en råsjangs og tipper at de klarer seg såvidt!
(nedrykk) 9:HAMRUN SPARTANS, den tidligere storklubben Hamrun er i store økonomiske problemer og det er mye uro i klubben. Kan miste Magro til Marsaxlokk og årets unge spiller i fjor, Bajada til en annen maltetisk klubb. Kan ikke kjøpe spillere pga en transfer stopp som MFA( MaltaFootballAssociation) har satt på klubben. Med fare for å få mange sinte Spartans tilhengere på nakken tipper jeg at det må ta det tunge steget ned til førstedivisjon.
(nedrykk) 10: MSIDA ST.JOSEPH, også nyopprykkede og har ikke forsterket stallen nevneverdig mye. Tror de detter rett ned igjen og at de blir årets jumbolag.

Nwoko, som takker og bukker for spørsmålet :-)
Nwoko
05.08.03 22:49
Serien starter forøvrig 22 August.
Hercules
HerculesInnlegg: 20383
05.08.03 23:07
Freitas skrev:
"Tydeligvis noe for oss med særinteresser. I vinter hadde jeg et innlegg for å opplyse om den maltesiske sykkelsesongen.
Responsen var sørgelig, mildt sagt..."

>Vi leste det med interesse Freitas, vi hadde bare ikke så mye å tilføye :-)
Vieri32
Vieri32Innlegg: 16507
05.08.03 23:42
Takk for fyldig informasjon;) Lykke til med Birkirkara da. Har vel blitt en liten tilhenger av de jeg også, så jeg håper de kan snyte Sliema for seriegullet.

Vieri32
Forza Inter!
Nwoko
05.08.03 23:47
En ny Karkarizi settes alltid pris på.
Bare hyggelig å være til hjelp!
Olifinjana
OlifinjanaInnlegg: 2673
06.08.03 00:19
Du min VENN du har fritids problemer :)
maghsoudi1
maghsoudi1Innlegg: 1114
06.08.03 00:27
Dette er noe av det særeste jeg har hørt om, selv blir jeg hetset for å holde med Sunderland..... : )

www.safc.com
www.regvardy.com
Nwoko
06.08.03 00:40
Egentlig ikke. Men litt fotballnerd kan jeg gå med på. :-)
Nwoko
06.08.03 00:41
Man skal da også bli hetset for å holde med Sunderland ;-)

Nwoko, som er Newcastle fan.
Nwoko
06.08.03 12:44
Rettelse: Chris Laferla har ikke lagt opp men spiller i Sliema. Sorry..
nukualofa
06.08.03 15:14
1:SLIEMA WANDERERS
2: BIRKIRKARA
3: HIBERNIANS
4: MARSAXLOKK
5: VALLETTA
6: BALZAN YOUTHS
7: FLORIANA
8: HAMRUN SPARTANS
9: PIETA HOTSPURS
10: MSIDA ST.JOSEPH

Der er mitt forslag.
Nwoko
06.08.03 15:33
Ser ikke så urealistisk ut det. Men har vanskelig for å tro at Marsaxlokk skal komme foran Valletta.
nukualofa
06.08.03 15:34
jeg har god tro på dem, siden jeg har sett klubbhuset deres.
Nwoko
06.08.03 15:38
Hehe.. Ja det var deg det ja... :-) Du burde jo nesten gi meg en beskrivelse av dette hellige stedet... :-)
nukualofa
06.08.03 15:41
Det var skikkelig shabby, og sto i en oppoverbakke. Godt mulig at det ikke var Marsaxlokk, men det var i hvert fall et fotballklubbhus for en fotballklubb med X i navnet.
Nwoko
07.08.03 00:49
Takk :-) Nå kan jeg se det helt for meg.. ;-)
nukualofa
07.08.03 00:52
Jeg kjørte bare forbi det i en taxi. Rakk ikke å få med meg så mye. Men jeg klarte ikke å se noen fotballbane, mulig den var på baksiden av en liten knaus ved siden av huset.
nukualofa
07.08.03 00:52
(forbasket)
Nwoko
07.08.03 01:28
Tviler vel uansett på at Marsaxlokk har en egen fotballbane? Ikke så mange baner i Malta som du sikkert vet..
huey2
huey2Innlegg: 3660
07.08.03 01:34
Olifinjana skrev:
Du min VENN du har fritids problemer :)"

Tør jeg spørre om hvorfor en glødende interesse for maltesisk fotball skal være et større prov på fritidsproblemer enn en glødende interesse for engelsk fotball? Det er i det minste litt mer originalt enn alle disse hatifnattene som sitter og onanerer seg fra sans og samling til Liverpool og ManU.

Heia Msida St.Joseph!
nukualofa
07.08.03 01:35
Nei, det ser ut til at alle kampene spilles på Ta'Qali
Nwoko
07.08.03 01:36
Nå skal det jo legges til at mitt desiderte favorittlag er Newcastle United mens Birkirkara mest er en avstandsforelskelse som jeg har meget liten sjanse til å se live... :-)
nukualofa
07.08.03 01:37
Jeg har sånne avstandsforelskelser i veldig mange land, jeg, men for tiden ligger maltesisk fotball litt foran andre land. Men selvfølgelig er det Coventry som er det viktigste laget.
Nwoko
07.08.03 01:41
De "store" kampene spilles på Ta Qali. Det vil si i hovedsak nesten alle Birkirkara og Valletta matchene. Andre baner som brukes er : Hibernians Ground( som eies av Hibernians), The Victor Tedesco Stadium( tilhørte ihvertfall Hamrun før og ble bygget ved hjelp av midler fra daværende president i klubben Victor Tedesco, derav også navnet), og Centenary Stadium, en stadion som jeg tror har kunstgressdekke og er eid av MFA. Brukes vel nesten bare når de andre banene er i veeeldig dårlig stand.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg