Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hymne

NYTT TEMA
sysrq
sysrqInnlegg: 7822
11.05.07 17:14
Godset med Gamle gress:
http://www.youtube.com/watch?v=yjVqICZgSMs
Brann med Nystemten:
http://www.youtube.com/watch?v=_NG1YJCXa6E
Vif med Vålerenga kirke:
http://www.youtube.com/watch?v=1Fcki_OeNgI&mode=related&search=

Dette er vel de vi kan kalle mer eller mindre vellykkede hymner ,Aafk har vel også en slags hymne(noen med link?),Viking er vil også henge seg på med denne:
http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/253124

Er også noen i Start/Menigheden som sysler med tanken på en hymne..
Har jeg glemt noen,kom gjerne med link.

Jeg mener Klanen er klart best i Norge,og selv om jeg ikke like å innrømme det så er det fantastisk å høre på når ett fullsatt(nesten-) ullevaal-stadion stemmer i Vålerenga kirke..
Geir_Roar
Geir_RoarInnlegg: 885
11.05.07 17:28
Hva slags hymne sysler Start med? Vesterveien eller Æ ser dæ på Markens i kveld? Gorine? :D
sysrq
sysrqInnlegg: 7822
11.05.07 17:30
hehe har hørt noen rykter,men avstår fra å nevne det her inne.-)
Almar
AlmarInnlegg: 1008
11.05.07 17:32
Har en kommentar til disse hymnene. De bør spilles av før lagene kommer inn på banen for oppstilling. Ikke som det har vært i Bergen (vet ikke hva det er i år), hvor lagene står å tripper for å komme i gang mens det synges. I utenlandet er det også vanlig med hymner, men spilles av før lagene entrer banen.
ForFellingAvUlv
ForFellingAvUlvInnlegg: 108
11.05.07 17:33
Start kommer garantert til å skaffe en elendig hymne. You Raise Me Up er vel det som er mest trolig.
Larry
LarryInnlegg: 8029
11.05.07 17:34
"Vesterveien" vekker kanskje litt mindre følelser nå enn da den ble skrevet.
Fire felt med asfalt og glorete bensinstasjoner, er kanskje ikke det beste hymne-materialet. Bortsett fra for eldre nostalgikere kanskje :)
Geir_Roar
Geir_RoarInnlegg: 885
11.05.07 17:38
ForFellingAvUlv skrev:
Start kommer garantert til å skaffe en elendig hymne. You Raise Me Up er vel det som er mest trolig.
---
Haha, good one. Den "herlige" sangen der kan vel strengt tatt ikke kalles en hymne :-)
aaaa2
aaaa2Innlegg: 8579
11.05.07 18:02
Lillestrøm har "Vi er Lillestrøm kanaris"

Ligger en lydfil litt ned på denne siden: http://www.kfl.no/galleri/sanger.php
Komvitarpirathem
KomvitarpirathemInnlegg: 3132
11.05.07 18:12
http://youtube.com/watch?v=w47qTmZCiOc

Litt mer trøkk på denne nystemten.. Håper aldri tradisjonen med nystemten under spilleroppstillingen tar slutt.. Max frysninger og stemningsskapende som bare f.

Skjønner heller ikke problemet.
Almar
11.05.07 19:28
Komvitarpirathem skrev:
Skjønner heller ikke problemet.
------------------------------
Problemet er at det må være likt for alle.
Forstår det slik at Nystemten da fortsatt spilles etter at lagene er kommet inn på banen. Er vel ingen steder i fotballverden det praktiseres.

Da vil sikkert Hamar forlange en Prøysen hymne, Raufoss en "fabrikkarbeidervise", Bødø vil ha "Norlandsvisa", og Kongsvinger "Livet på Finnskogen". Alt etter at lagene har entret banen. Det skulle blitt sirkus.

Se på VIF og Godsert. De klarer det veldig fint arrangementsmessig.

Mener vi har diskutert dette i flere tråder før....
dudo
dudoInnlegg: 17739
11.05.07 19:32
Bah, vi gir oss aldri! For øvrig får SK Brann merknad i kamprapporten etter alle kampene om dette, uten at det kan sies å ha noen effekt.
Almar
11.05.07 19:35
dudo skrev:
For øvrig får SK Brann merknad i kamprapporten etter alle kampene om dette, uten at det kan sies å ha noen effekt.
-----------------------
Akkurat.
Dette skjønner de andre klubbene. Snart vil også andre lag og supportere forlange sine sanger spilt etter at lagene har entret banen.
Er klar over at det skaper stemning, men det må være likt for alle
Komvitarpirathem
11.05.07 19:42
Almar skrev:
Akkurat.
Dette skjønner de andre klubbene. Snart vil også andre lag og supportere forlange sine sanger spilt etter at lagene har entret banen.
--

Folk må synge hymner og salmer til de spyr, men nå er det no engang slik at nystemten har en unik posisjon i bergen og på stadion.

Hvorfor synge hymne bare for å synge en? Det er noe som må komme naturlig og ikke etter en avstemning på nettet.

Håper andre lag innfører salmer, kunne VELDIG gjerne tenkt meg å høre Tore Tang eller You raise me up på arenaer i Norge.

dudo
dudoInnlegg: 17739
11.05.07 19:43
Almar skrev:
dudo skrev:
For øvrig får SK Brann merknad i kamprapporten etter alle kampene om dette, uten at det kan sies å ha noen effekt.
-----------------------
Akkurat.

HVILKE "sine sanger"? Er da ingen lag som er i nærheten av å ha en bysang som i Bergen.
Larry
11.05.07 19:45
Hvordan skal det komme naturlig?
Hvordan var det første gang Nystemten ble sunget på Brann Stadion?

Var det bare en som begynte å synge, så hev resten seg på?

Komvitarpirathem
11.05.07 19:47
Larry skrev:
Hvordan skal det komme naturlig?
Hvordan var det første gang Nystemten ble sunget på Brann Stadion?

Var det bare en som begynte å synge, så hev resten seg på?
--

Første gang var vel i 1998 tror jeg ?, men det var aldri diskusjon om hva slags sang som skulle innføres.

Nystemten ble først brukt på Ulriken sine hjemmekamper..
limi--
limi--Innlegg: 2886
11.05.07 19:49
Min første gang på Ullevaal var en kamp mellom VIF-Viking. Jeg og noen kamerater satt rett over Klanen, og selv om jeg er Viking-supporter må jeg si at det var utrolig flott å høre hele klanen synge Våle'enga Kjerke.
Larry
11.05.07 19:51
Selv om det var enighet om hvilken sang som skulle synges, var det nok ikke særlig impulsivt og "naturlig" vil jeg anta, men heller en planlagt handling.

Bergen har én sang som står i særklasse som bysang. Det er nok den store forskjelen
Komvitarpirathem
11.05.07 19:55
Larry skrev:
Selv om det var enighet om hvilken sang som skulle synges, var det nok ikke særlig impulsivt og "naturlig" vil jeg anta, men heller en planlagt handling.

Bergen har én sang som står i særklasse som bysang. Det er nok den store forskjelen

-

Jeg har absolutt ingenting imot hymner på andre stadioner, hvis de får samme engasjementet og trøkket som på nystemten så er jo det flott..

Spørsmålet er om sanger av type: Vålerenga kjerke og Gamle gress er sanger som passer i "hymneform" under en oppstilling.. Men det er jo bare til å prøve
Larry
11.05.07 19:58
Jeg synes det er alle tiders med slike hymner, og vil svært gjerne ha noe lignende på Sør Arena som dere har i Bergen og VIF har på Ullevaal.

Det er fint med litt høytidstemning før kamp, der de fleste er med på en allsang.
FowlerGod
FowlerGodInnlegg: 2238
12.05.07 04:48
Bodø/Glimt - Å eg veit meg eit land (langt der oppe mot Nord)
Prudi1
Prudi1Innlegg: 5266
12.05.07 08:20
Almar skrev:
Problemet er at det må være likt for alle.
Forstår det slik at Nystemten da fortsatt spilles etter at lagene er kommet inn på banen. Er vel ingen steder i fotballverden det praktiseres."

- Det er likt for alle. Avspillingen av Nystemten er i tråd med NFFs regelverk. Det tillates avspilling/synging av egen sang enten under eller etter innmarsj såfremt tippeligahymnen spilles før eller etter. At ikke andre klubber benytter seg av dette er vel neppe Brann sin skyld.
Prudi1
Prudi1Innlegg: 5266
12.05.07 08:27
Bare for å presisere. Regelverket tillater at egen sang spilles under innmarsj hvis TL-hymnen spiller under lagoppstilling før navnopprop. Spiller man TL-hymnen under innmarsj tillates avspilling/synging av egen sang under lagoppstilling før navneopprop. Det tillates å avspille/synge en 30 sekunder lang sang.

[url]http://www.fotball.no/files/%7BFD619ED7-7427-42F5-BC87-D3CD537350F3%7D.pdf[/url]

"6.7 Defilering/Musikk
Tippeligahymnen skal avspilles enten under spillernes innmarsj, eller etter
har stanset, og vendt opp mot tribunen.
Dersom Tippeligahymnen avspilles under innmarsjen, kan annen musikk
inntil 30 sek. etter at spillerne har stanset og vendt seg mot tribunen.
Dersom annen musikk avspilles under spillernes innmarsj, skal Tippeligahymnen
i inntil 30 sek. etter at spillerne har stanset og vendt seg mot tribunen."

Så om man tror det blir sirkus dersom alle får lov å spille en egen sang under oppstillingen så spør jeg; hvor er sirkuset? Alle har lov men kun Brann gjør det.
SamBell
SamBellInnlegg: 20207
12.05.07 08:57
Geir_Roar skrev:
Hva slags hymne sysler Start med? Vesterveien eller Æ ser dæ på Markens i kveld? Gorine? :D
---------------------------------

"Du skal ikkej trå i graset
Spede spira lyt få stå...........

Sam
SamBell
SamBellInnlegg: 20207
12.05.07 08:58

Nystemten er ikke en hymne - den er nasjonalsang

s
Samuh0lm
Samuh0lmInnlegg: 8698
22.08.17 23:03

Nå har vel omtrent hvert eneste lag i eliteserien enellerannen hymne de spiller før kamp, men føler vel fortsatt at det er de 3 nevnt i åpningsinnlegget som gjør dette med stil..

Får evt unnskylde til trøndere, for jeg har aldri vært på Lerkendal..

fusion
fusionInnlegg: 2691
JackAass
JackAassInnlegg: 5171
23.08.17 05:26

Er vel fremdeles bare Godset som har en ordentlig hymne til sitt fotballag. 

travern
travernInnlegg: 1411
23.08.17 10:27

Finnes bare en hymne i Norge.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg