Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lokalfotballen Rogaland - sesongen 2010

NYTT TEMA
Jokerstar
JokerstarInnlegg: 1064
22.03.10 17:14
SK_JARL: Har dere noen erfaringer med ham som det?

Teller 10 mål på 25-26 kamper på Husvæg i fjor. Men mange av kampene spilte han back. 7 av målene kom dog mot VBK3, som ikke er allverden. Han hadde også 10 assist.

Lokalfotball
LokalfotballInnlegg: 8193
22.03.10 17:14

Nope, no Bishop to you! :-)

Lokalfotball
22.03.10 21:34

Brodd - Viking 2 2-8. Vikings rekrutter kom til Stavangers svar på Craven Cottage, Midjord, og kjørte over Storhaug laget. Enkelt og greit. Men, man skal her være klar over en god del av Brodd spillerne ble matforgitet på slutten av treningsoppholdet i Tyrkia, og var dermed kan man trygt si at østkantlaget stilte noe indisponerte. Brodd er fremdeles en opprykkskandidat.

I perioder trillet Viking 2 rett og slett ball i hatt med den grønnkledde.

leedsforalltid
leedsforalltidInnlegg: 2566
22.03.10 21:42

Sola-Hana 2-1. Bra første omgang og en elendig 2. for oss. Sola var gode og agressive. Vi hadde 3 i stengen i første og skapte endel halvsjanser utenom. Sola scorte på en dårlig klarering av oss på corner. Vi falt i sammen i 2. omgang etter at Kenneth Pedersen fikk en kraftig vridning og måtte ut. Det lignet veldig på et røket korsbånd. Lykke til Kenneth. Vegar Holmen scorte vårt mål på straffe. En dårlig dag på jobben og vi glemmer denne dagen og kampen.

Jokerstar
22.03.10 22:15
Lokalfotball: Men, man skal her være klar over en god del av Brodd spillerne ble matforgitet på slutten av treningsoppholdet i Tyrkia, og var dermed kan man trygt si at østkantlaget stilte noe indisponerte.

Var det jødene som sabborte fra klubben fra Stavangers østkant? Var det Viking 2 som var så kåte på seier at de tok i bruk matforgiftningsmafiaen i Tyrkia? Var det lokalfotball som prøver å sabbotere for de grønnkledde? Ryktene er mange, svarene er få. De ulærde strides ;-)

leedsforalltid
leedsforalltidInnlegg: 2566
22.03.10 22:50

Klebe slo Riska med et mål i kveld. Tror det ble 4-3 eller 5-4. Ueland storspilte som stopper men Riska spilte en heller dårlig kamp i følge vår mann i Klebe

Jærgutten
JærguttenInnlegg: 53
22.03.10 23:49
leedsforalltid: Klebe slo Riska med et mål i kveld. Tror det ble 4-3 eller 5-4. Ueland storspilte som stopper men Riska spilte en heller dårlig kamp i følge vår mann i Klebe

Ifølge min mann i Klebe som spilte , så ble det 6-4.

Nordicbet har kommet med odds på årets sesong , hvor Viking 2 er favoritt med Hinna , Klepp , EIK og VBK på plassene etter.

Når det gjelder nord-puljå er selvsagt FKH 2 favoritter foran Staal ,Brodd og Skjold.

SØR:

Viking 2 , 1,50
Hinna 9.00
Klepp 10.00
Egersund 10.00
Vardeneset  10.00
Bryne 2, 20.00
Hana 25.00
Vaulen 25.00
Eiger 30.00
Ålgård 2, 50.00
Varhaug 75.00
Frøyland 100.00
Riska 125.00
Havørn 200.00

NORD:
FK Haugesund 2, 2.50
Staal Jørpeland 3.50
Brodd 5.00
Skjold 9.00
Sandnes 2, 15.00
Vedavåg Karmøy 18.00
Nord 28.00
Sola 30.00
Åkra 32.00
Buøy 35.00
Avaldsnes 40.00
Randaberg 2, 75.00
Stavanger 2, 75.00
Sandved 150.00

(Innlegget ble redigert 22.03.10 23:50)

Steingrim89
Steingrim89Innlegg: 2434
23.03.10 00:02
Jærgutten: SØR: Viking 2 , 1,50

Er egentligt såpass sikker på puljeseier til Viking 2 at jeg mener at 1,50 er en meget pen odds.

Lokalfotball
23.03.10 10:05

Rosseland Ganddal 2-0. De sorte/oransje fra "rett-rundt-hjørnet-på-Bryne" blir stødige i 4 divisjon i år. Opprykksfavoritter?

Jærgutten
JærguttenInnlegg: 53
23.03.10 12:52
Steingrim89: Er egentligt såpass sikker på puljeseier til Viking 2 at jeg mener at 1,50 er en meget pen odd

Alle lag utenom Viking 2 har vell egentlig som mål å holde seg i 3.divisjon (2.divisjon) vil jeg tro. Men tror Viking 2 får det vanskeligere iår enn ifjor.

LongView3
LongView3Innlegg: 3708
23.03.10 13:27

Ser at Lura A-lag har trukket VBK Jr. i kvartfinalen i Toove Bygg. Interessant. Kamp i morgen kl. 20.30 på Lura Stadion!

Lokalfotball
23.03.10 15:22
LongView3: Ser at Lura A-lag har trukket VBK Jr. i kvartfinalen i Toove Bygg. Interessant. Kamp i morgen kl. 20.30 på Lura Stadion!

Gi deg til kjenne, LongView, jeg kommer til å være til stede. Hvordan er A-laget i år, btw?

ashley
ashleyInnlegg: 3954
23.03.10 15:26

LongView bør enten ha en nellik i skjortelommen eller en "jeg skal drikke vin med hnilsen på sting i November" t-skjorte.

Lokalfotball
23.03.10 15:31
ashley: LongView bør enten ha en nellik i skjortelommen eller en "jeg skal drikke vin med hnilsen på sting i November" t-skjorte.

Hehehe. Ska sei!!! :-)

Forøvrig så kan vi innformere almuen om at VBK har sin siste treningskamp før sesongstart mot Buøen hjemme kl. 17.00 i morgen. Fortsatter man med finspillet fra Hinna kampen? Be there!!!

ashley
ashleyInnlegg: 3954
23.03.10 15:34
SK_JARL: Referat fra årets første kamp for oss på Vaulen Jr: Min trenerdebut, og da var det naturlig å kjøre en kombinasjon av Martin Andresen og Pep Guardiola med skjorte, slips og frakk. Dette ga selvfølgelig resultater også for oss, og les referatet til min kollega for detaljene :)

Som gammel jarlagutt må jeg si at det nærmer seg en skandale at du kaller deg SK_Jarl, men trener, av alle lag, VAULEN! Har du sesongkort på siffen også kanskje? ;)

qprhero
qprheroInnlegg: 50
23.03.10 15:43
Lokalfotball: VBK har sin siste treningskamp før sesongstart mot Buøen hjemme kl. 17.00 i morgen.

Lykke til Lokalfotball. Regner med lett seier til dere i den kampen også med det starttidspunktet :-)) Motstanderne får knapt snudd seg i bildøren når dere starter så tidlig. Men for all del, dere har sikkert et bra lag også.

LongView3
LongView3Innlegg: 3708
23.03.10 15:50
Lokalfotball: Gi deg til kjenne, LongView, jeg kommer til å være til stede. Hvordan er A-laget i år, btw?

A-laget har fått en ny start og ny giv under Henning Aastvedt. De prøver faktisk å spille fotball nå, i forhold til tidligere år :). Resultatene så langt i år har vært rimelig solide, så skal bli interessant å se denne kampen.  Skal gi meg til kjenne, ja.  :-)

Lokalfotball
23.03.10 16:45
qprhero: Lykke til Lokalfotball. Regner med lett seier til dere i den kampen også med det starttidspunktet :-)) Motstanderne får knapt snudd seg i bildøren når dere starter så tidlig. Men for all del, dere har sikkert et bra lag også.

Det der er sånn "Villmink unskyldning", qprhero. Hvordan i helsikke dere greide dere i nordpuljå i fjor er et under! :-)))

Man skal være klar hele døgnet på en kampdag! Og dette vet Asle Sletthaug, legenden over alle legender i lokalfotballen, nå Sportsdirector der ute på Hompen! :-)

SK_JARL
SK_JARLInnlegg: 360
23.03.10 17:00
ashley: Som gammel jarlagutt må jeg si at det nærmer seg en skandale at du kaller deg SK_Jarl, men trener, av alle lag, VAULEN! Har du sesongkort på siffen også kanskje? ;)

haha, det er litt paradoksalt, eller egentlig veldig paradoksalt!

Tilbudet for oss ungdommer i Jarl har ikke akkurat vært det helt store de siste 4-5 årene. Gjennom ungdomskolen var vi så få at jentene og guttene trente sammen i vår årsklasse. Det var veldig gøy sosialt sett, og masse kroppskontakt med de flotte jentene fra Hillevåg, Åsen, Mariero! Vi dro på treningsleirer sammen, men det ble ikke så altfor mye trening. Slik gikk de to siste årene i Jarl, før de andre guttene på Kristianslyst endelig fikk overtalt oss over til Vaulen. Da var valget som 14 åring i Jarl; enten å begynne på a-laget til Jarl, eller gå over å spille med mange av kompisene i Vaulen. Dette førte til at stammen på 6-7 stk av oss gutter, og en 4-5 jenter gikk over til Vaulen. Her er de fleste av oss fortsatt, og jeg har gått gradene og ble i fjor kaptein på juniorlaget, før jeg i år altså ble trener.

Kunne skrevet et mye lenger innlegg om hvordan situasjonen har vært, men får holde i denne omgang. For noen uker siden fikk jeg forresten telefon fra en av ildsjelene i Jarl, som lurte på hvordan ståa var og om jeg var klar for å ta med meg noen av de gamle over til Jarl igjen og spille a-lagsfotball. Skal ikke se bort i fra at dette blir en realitet, men spørs om jeg får tid før jeg reiser vekk for å studere.

JohnnyJensen
JohnnyJensenInnlegg: 20
23.03.10 19:40
Lokalfotball: Rosseland Ganddal 2-0. De sorte/oransje fra "rett-rundt-hjørnet-på-Bryne" blir stødige i 4 divisjon i år. Opprykksfavoritter?

Jeg oppdaget akkurat denne flotte tråden med godt engasjement om lokalfotball, og som Vollspiller blir min første kommentar at vi i hvertfall har tenkt å gi våre naboer på Bryne hard kamp om den ene opprykksplassen i år. Selv om vi er usikre på om et opprykk er noe å trakte etter nå som 3. divisjon blir toppet...

Voll har vunnet sine 3 kamper så langt i år:

Tasta - Voll 2-7

Voll- Figgjo 4-1

Voll - Jarl 6-1

qprhero
qprheroInnlegg: 50
23.03.10 20:56
Lokalfotball: Man skal være klar hele døgnet på en kampdag!

Du har vel et poeng der ja :-). Tror forresten den nevnte Villminken også fikk fortalt dette til spillerne på ekte Villminkvis..

Lokalfotball
23.03.10 21:10
qprhero: Tror forresten den nevnte Villminken også fikk fortalt dette til spillerne på ekte Villminkvis..

Har fått en forståelse av det, ja......... :-)

Nadal_Iglesias
Nadal_IglesiasInnlegg: 1
23.03.10 22:11
JohnnyJensen: Voll har vunnet sine 3 kamper så langt i år: Tasta - Voll 2-7 Voll- Figgjo 4-1 Voll - Jarl 6-1

Johnny, du må jo ikkje glemma at Voll og slo Havørn 1-0  borte..... Voll skårte jo ett kjempemål.....

Stevieboy
StevieboyInnlegg: 5497
23.03.10 22:23

Vard - Skjold 5-1

Vi åpner kampen forykende og leder 2-0 etter 5 minutters spill. Kjører på videre i omgangen og leder 3-0 til pause. Andre omgang starter litt roligere og Skjold kommer mer med i kampen, men vi scorer 4-0. Skjold får en straffe som burde vært frispark på 17 meter, før vi scorer 5-1 rett før full tid.

Det begynner å dra seg til mot seriestart, og vi har nettopp hatt en bra treningsuke i Tyrkia hvor vi slo et lokalt lag, samt 3. divlaget Herkulles fra Skien. Til helgen møter vi Stord, før vår siste treningskamp er mot Kopervik 2. påskedag...

Lokalfotball
24.03.10 22:57

Hmmmm. Det går opp og ned her i livet. VBK slo Buøy enkelt 4-0 i ettermiddag, og fortsetter den gode trenden, dog uten å imponere like mye som mot Hinna.

Sen nattestid, i hvertfall sent, kl. 20.30, møter junior 1 Lura sitt A-lag, og i min verden så bør et 1 divisjons juniorlag i den minste spille jevnt med et 5 divisjonslag. Vel manglet vi en spiller eller fire, muligens enda litt flere, men 0-4 var rett og slett flaut. En mann får skikkelig godkjent, resten......vel noe positivt er det, men det var periodevis sørgelige greier. Lykke til til Lura i sluttspillshelgen på Nærbø. De grønne vant utvilsomt fortjent.

Jokerstar
25.03.10 00:23
Lokalfotball: Sen nattestid, i hvertfall sent, kl. 20.30, møter junior 1 Lura sitt A-lag, og i min verden så bør et 1 divisjons juniorlag i den minste spille jevnt med et 5 divisjonslag.

I min verden bør et jr 1 div lag slå alle 5. div lag. Og spille jevnt med de fleste 4 div lag. Lykke til i serien.

IFK Fardin
IFK FardinInnlegg: 300
25.03.10 02:35

Brodd jr. hadde mest sannsynlig sin siste treningskamp før sesongstart, om ikke noen lag ønsker å spille kamp mot oss onsdag 31. mars kl. 18.30 på Midjord, her er det bare til å melde seg ;)

Brodd møtte Tasta B til kamp onsdag, det ble ren plankekjøring og 7-1 favør Brodd, det var Tasta som tok ledelsen 1-0 etter Brodd hadde produsert hele 6-7 100% sjanser, men Brodd snudde og knuste Tasta 7-1 tror eg, etter kampslutt ble det rapportert om 9-1 seier. Når eg skreiv referat fra kampen klarte eg bare å finna 7 mål ;) Så får eg hørra me spelerene i mårå om det e någen som ønske seg ett mål eller te ;)

Det va ihvertfall fremskritt å spore ;)

A-laget spiller forøvrig borte mot Sola i dag torsdag kl. 18.30 for dem som er interesert i se denne ;)

Lokalfotball
25.03.10 19:19

Det kommer til å bli en het 3 divisjonssesong i år. Det skal spisses, og konsekvensene for de som satser, og som ikke havner blandt de 6 beste i hver pulje, blir rett og slett en tur i skyggenes dal, nemlig 4 divisjon. En sjebne verre enn døden, eller der omkring. Her kommer underegnede med SIN vurdering av årets Rogalandspuljer, sørpuljå først:

Klepp: Har mistet sentrale spillere, spesielt Taksien og Even Sel, men ser på seg selv som toppkandidat. Bør kunne bli blandt de "6 utvalgte" men jeg siiter med en litt uggen følelse på den grønnes vegne.

Frøyland: Ikke mye rykter fra ladestedet Kvednest. Som regel rimelig gode hjemme, men det kan bli tøft å bli topp 6. Middelhavsfarer.

Hana: Har styrket laget siden i fjor. Er absolutt en kandidat til topp 6, men har man nok bredde i stallen? Jeg tviler litt. Ikke blandt "de utvalgte" tror jeg, men jeg er veldig usikker på leedsforalltid og gjengen på Fjeddle.

Vaulen: Hmm. Strandguttene har virkelig levd opp til Beach Boys navnet i vinter, gamping på Solastranden i snøfenner har vært gjennomgangstonen. Får Endre Tangen gang på Vaulen i år også? Jeg er i tvil. For et par-tre uker siden hadde man ingen målmann. Nå har man tre; Tommy "The Tiger" Ulseth, en "ny en", og i går hoppet jaggu meg klubbhorå Taxi Olsen fra VBK til Vaulen. Og det går jo selvsagt ikke. Herrene Ulseth/Olsen går nemlig ikke jevnlig på kaffebesøk til hverandre. Liten tilvekst fra ungdomsavdelingen. Jeg liker det ikke, men jeg er redd for 3 divisjonseksistensen til storsjarmørene i oransje.

Hinna: Nå også med kostholdseksperter i støtte apparatet. Var det Cola flaskene og skolebollene på vei til treningskampen mot VBK som gjorde utslaget? Villminken og Norvall overlater fint lite til tilfeldighetene. Bred stall. Helt klart en topp 6 kandidat.

Viking 2: Hvis man slipper det såkale "Der Uwe syndromet", som på godt norsk betyr drit-i-reservelaget, ja da er kun en plass aktuell, numero uno!! Og deretter kvalikk mot vinneren i nordpuljå. Det bør, sorry MÅ bli 2 divisjon på de mørkeblå. Alt annet er direkte fiasko!

Ålgård 2: Sorry, i år har jeg ingen tro på de nest beste sort og grønnkledde fra veikrysset. Nivå 5 venter.

Eiger: Krig i okka by! Men jeg tror ikke at man helt utfordrer "storebror" EIK ennå. Blir fort noen "hete" overganger også der ned i Dalane. Ikke topp 6.

Egersund: Kommer fremdeles til å være best i byen og sikrer seg nok også en plass blandt de seks. Kommer det over 1000 tilskuere på lokaloppgjørene?

Varhaug: Sorry Varaouu, dette blir for tøft. Men vi kan gjerne anbefale folket å ta seg en titt på de grønnkledde. Underholdningsverdien med trenerduoen Morten Jelsa/Magnus Skrettingland er STOR. Det er få eller ingen som var til stede på 4 divisjons oppgjøret mellom VBK 2 og Varhaug som glemmer sidelinjeshowet til de nyss nevnte i fjor, men er du av den sarte sorten, ta med ørepropper! En ekstra bruskasse blir i hvertfall gjort tilgjengelig i Tasta Idrettspark. Men ryktene sier at Andien IKKE tar med seg bikkja denne gangen! :-)

Havørn: Det må bygges fra bunn av ute i Tananger. Og det er akkurat hva man har tenkt å gjøre. Det blir fort veldig tøft i år.

Vardeneset: Topp 3 divisjonslag i mange år nå. Nå snakker vi om LAR, Life After Rikki, og så langt, selv med avgang på flere lokale helter, både sør og nordover, så ser det bra ut. Totalt 9-0 i de to siste kampene mot Hinna og Buøy lover godt. Det har vært gode treninger under Stig og Vessien. Dere vil få se et mer ballbesittende VBK i år enn de siste årene. Juniorene fortsetter å trykke på, og nyforvervet Rimen, fra Havørn, putter jevnt og trutt. Jada, jeg er innhabil så det holder men topp 6 er absolutt et realistisk mål.

Bryne 2: Ungt, ungt og ungt. Kan fort bli tøfft fort bli tøft for Gabriels fledlings. Men, Bryne har jobbet veldig godt med disse spillerne de siste årene, og de kan overraske.

Riska: Sorry leedsforalltid, og andre sympatisører til de gul/sorte, laget fra den gamle hyttebyen til Stavanger folk blir rett og slett for unge og for lette. Prügelknabe i avdelingen.

Det var MIN vurdering, nå må du komme med DIN! Jeg setter for øvrig ekstra stor pris på innspill fra våre lokalfotballkolleger i nordfylket når det gjelder vurdering av nordpuljå.

(Innlegget ble redigert 25.03.10 19:21)

SK_JARL
SK_JARLInnlegg: 360
25.03.10 19:57
Lokalfotball: en "ny en",

Dette er nok en Hillevågs- og Jarlagutt, som de siste årene har spilt i SIF. I tillegg er Ole Salte fra Hinna signert.

Her er link til de to signeringene.

Du skal forresten ha ros for vel gjennomført arbeid i vurderingen din! :)

Lokalfotball
25.03.10 20:00
SK_JARL: Du skal forresten ha ros for vel gjennomført arbeid i vurderingen din! :)

Jo takk for det, men er du enig? :-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg