Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvem er jeg?

NYTT TEMA
glady
gladyInnlegg: 1162
11.12.17 23:34

Gøran Sørloth er korrekt.

Eksberten
EksbertenInnlegg: 24105
12.12.17 11:45

Jeg var en del av en god norsk generasjon, men ble aldri noen stor stjerne og ga meg tidlig med fotball.
I de tidlige årene var jeg helt klart en av de mest lovende, noe som gjorde at jeg fikk tilbud om lærlingkontrakt med en stor europeisk klubb og jeg takket ja.
Ble i denne klubben til jeg var 20 år, og står med 1 seriekamp i en av topp 5 ligaene.
Deretter dro jeg til hjembyens 1.divisjonslag og spilte der et par år før jeg la opp.
Over 40 landskamper på aldersbestemt nivå, hvor jeg også fikk med meg mesterskapsdeltakelse.

ElJucan
ElJucanInnlegg: 2043
12.12.17 11:48

Tom Buer?

Eksberten
12.12.17 11:55
ElJucan: Tom Buer?

Nei, men vi er like gamle.

ElJucan
12.12.17 12:02

Terje Olsen?

Eksberten
12.12.17 13:14
ElJucan: Terje Olsen?

Det er korrekt.

I et intervju fra 2006 kan du lese om Olsens litt uvanlige karriere.

(Innlegget ble redigert 12.12.17 13:18)

ElJucan
12.12.17 17:08

Så et intervju med han på NRKs arkivssider fra 89 var det vel, derfor jeg kom på han. Ny oppgave kommer senere i kveld, så hvis noen vil ta en i mellomtiden så kjør på

Eksberten
12.12.17 18:20
ElJucan: Så et intervju med han på NRKs arkivssider fra 89 var det vel, derfor jeg kom på han.

Olsen fikk 4 minutter som innbytter, da han kom inn for Korealegenden Cha Bum Kun i Bayer Leverkusen i 1989. Med Olsen på laget hadde Elverum sin beste sesong i klubbens historie i 1991, da de endte på 5.plass i 1.divisjon. Var med på Norges lag i junior-VM i 1989, sammen med den gylne 69-70 årgangen.

(Innlegget ble redigert 12.12.17 18:21)

rettferdigantirasist
rettferdigantirasistInnlegg: 276
23.12.17 18:08

Jeg har spilt på øverste nivå med 3 forskjellige klubber og tapt en cupfinale. En av mine lagkamerater da jeg tapte cupfinalen har spilt på øverste nivå for de samme klubbene som meg, dog har vi bare et par sesonger sammen på øverste nivå.

glady
23.12.17 19:32

Kjell Rune Pedersen? Men han har også vunnet en cupfinale. 

rettferdigantirasist
rettferdigantirasistInnlegg: 276
23.12.17 20:19

Du har rett Glady!

Både Kjellien og Inge Ludvigsen som tapte cupfinalen i 1990 for Fyllingen mot Rosenborg, har spilt for Brann, Start og Fyllingen på øverste nivå.

Dette var Kjellien's eneste cupfinaletap, han vant cupen i 1982 mot Molde som brannspiller. Inge Ludvigsen tapte i tillegg cupfinalen i 1995 mot Rosenborg, da som Brannspiller. 

(Innlegget ble redigert 23.12.17 20:30)

glady
26.12.17 21:05

Jeg er norsk og har spilt for flere aldersbestemte landslag helt opp til U21-nivå. Jeg har kun spilt for én klubb på øverste nivå her i Norge, men har lagt bak meg mange sesonger på nivå 2. Her spilte jeg for fire forskjellige klubber. Jeg har også spilt noen a-lagskamper i breddefotballen, men det var egentlig ikke en del av planen. 

Jeg har også spilt for én klubb i utlandet. Dette var på øverste nivå. Klubben jeg spilte for er egentlig en nokså ukjent klubb for de fleste, men av en bestemt grunn er det mange norske fotballtilhengere som kjenner til klubben.   

Korgutt
KorguttInnlegg: 11651
20.04.18 10:18

Denne klubben i utlandet er den fra Sentraleuropa?

clavin
clavinInnlegg: 30456
20.04.18 10:57

Det ryktes at Eksberten er nær en løsning her, etter å ha grublet på saken både dag og natt i snart fire måneder.

HuiBuorre
HuiBuorreInnlegg: 18601
20.04.18 11:50

Geir Børresen?

glady2
glady2Innlegg: 77
14.10.18 14:07
glady: Jeg er norsk og har spilt for flere aldersbestemte landslag helt opp til U21-nivå. Jeg har kun spilt for én klubb på øverste nivå her i Norge, men har lagt bak meg mange sesonger på nivå 2. Her spilte jeg for fire forskjellige klubber. Jeg har også spilt noen a-lagskamper i breddefotballen, men det var egentlig ikke en del av planen.  Jeg har også spilt for én klubb i utlandet. Dette var på øverste nivå. Klubben jeg spilte for er egentlig en nokså ukjent klubb for de fleste, men av en bestemt grunn er det mange norske fotballtilhengere som kjenner til klubben.

Oppdatering: 

Jeg har nå spilt for to klubber på øverste nivå. Dette er et resultat av at jeg gikk til ny klubb foran årets sesong. Min nye klubb befinner seg på samme fylke som den klubben jeg kommer fra. Jeg har for øvrig spilt i samme landsdel hele karrieren, med unntak av den ene klubben jeg spilte i utlandet. 

For øvrig har årets sesong vært ganske kjipt for min del. Lite spilletid pluss en skrekkskade. 

Eksberten
14.10.18 16:56
glady2: Oppdatering: Jeg har nå spilt for to klubber på øverste nivå. Dette er et resultat av at jeg gikk til ny klubb foran årets sesong. Min nye klubb befinner seg på samme fylke som den klubben jeg kommer fra. Jeg har for øvrig spilt i samme landsdel hele karrieren, med unntak av den ene klubben jeg spilte i utlandet.
For øvrig har årets sesong vært ganske kjipt for min del. Lite spilletid pluss en skrekkskade.

Steinar Strømnes, nå i Stabæk? Åtvidaberg huskes nok best i Norge for Branns cupfadese.

glady2
glady2Innlegg: 77
14.10.18 17:16

Steinar Strømnes er korrekt. Spilte eliteseriekamper for VIF tidlig i karrieren. Gikk på lån til Ham-Kam, og senere til Kongsvinger og  Lyn i 1. divisjon. Sistnevnte klubb slo seg konkurs i 2010 med Strømnes i klubben. Spilte noen kamper i 6. divisjon før han ble reddet opp av gjørmen av Åtvidaberg. Gikk senere til Strømmen og nå til Stabæk før årets sesong. Har vært skadeplaget og fått spille lite, og fikk blant annet en skrekkskade i en andrelagskamp mot Asker. 

Eksberten
15.10.18 09:47

Jeg kommer fra et godt fotballand, men det vil være en overdrivelse å si at noen av mine landsmenn har satt sitt preg på Eliteserien, og det samme kan sies om meg.
Men som den eneste fra mitt land har jeg blitt seriemester i Norge.
Jeg var regnet som en meget lovende spiller i hjemlandet og fikk over 50 aldersbestemte landskamper, som inkluderer et U21-sluttspill, sammen med 3 spillere som nådde høy internasjonal standard.
Før jeg kom til Norge var jeg toppscorer i ligaen i et av mine naboland.

Eksberten
16.10.18 10:41

Skal jeg komme med nytt hint om 10 måneder eller med en gang?

Ok. Her kommer noen nye ledetråder:

- Jeg er den eneste fra mitt land som har spilt ï den eliteserieklubben jeg var i.
- Ingen fra mitt land har vært på banen i årets Eliteserie, men minst en har vært ubenyttet reserve.
- Jeg har nå lagt opp.
- Noen av mine tidligere lagkamerater: Dumitru Miutu, Andreas Nordvik, Sergio Dias Ribeiro og Younes Bengelloun

InsVerderben
InsVerderbenInnlegg: 1789
16.10.18 13:40

Mika Koppinen?

Ved nærmere ettertanke neppe riktig....

(Innlegget ble redigert 16.10.18 13:49)

Eksberten
16.10.18 16:09
InsVerderben: Mika Koppinen?
Ved nærmere ettertanke neppe riktig....

Ikke riktig nei, men vi har en felles norsk klubb. En annen finne var min lagkamerat i Norge.

zephyrus
zephyrusInnlegg: 3184
16.10.18 18:57

Er du Dario Zahora?

Eksberten
16.10.18 19:23
zephyrus: Er du Dario Zahora?

Ja.

Ingen av kroatene som har vært i Norge har satt noe som helst preg på Eliteserien. Zahora spilte 5 kamper for Hamrens Rosenborg i 2009, sammen med blant andre Andreas Nordvik og Juska Savolainen.
Spilte 60 aldersbestemte landskamper, inkludert U21 EM i 2004, sammen med Eduardo, Niko Kranjcar og Darijo Srna.
Toppscorer i den Slovenske ligaen.
Loncaric er kroaten som har sittet på eliteseriebenken i år.

zephyrus
16.10.18 20:39

Jeg er en nordeuropeer som har spilt for to norske klubber, hvorav en på lån. Jeg scoret mål i debutsesongen i Norge.

Etter noen sesonger i Norge har jeg spilt i fire forskjellige land. Klubben jeg er i nå vant i sin tid serievinnercupen.

Søsteren min har også spilt på øverste nivå i Norge.

Eksberten
16.10.18 20:45
zephyrus: Jeg er en nordeuropeer som har spilt for to norske klubber, hvorav en på lån. Jeg scoret mål i debutsesongen i Norge.
Etter noen sesonger i Norge har jeg spilt i fire forskjellige land. Klubben jeg er i nå vant i sin tid serievinnercupen.
Søsteren min har også spilt på øverste nivå i Norge.

Birkir Bjarnasson?

zephyrus
16.10.18 20:50

Jepp.

InsVerderben
16.10.18 23:47

Steike for et nivå!

Tar en enkel en og bare sånn for å "løse opp" litt.

Bytter ut "Hvem er jeg" med "Hvem er vi" og stiller samme spørsmål som Drillo stilte Arne Scheie foran en cupfinale for noen år tilbake:

Hvem har spilt på flest cupfinaler på Ullevål?

Eksberten
17.10.18 00:22
InsVerderben: Hvem har spilt på flest cupfinaler på Ullevål?

Sinsen ungdomskorps?

InsVerderben
17.10.18 00:34

Trodde jeg hadde svaret, ble faktisk usikker og litt flaut dette her!

Iflg. Drillo var det Kampen Janitsjar, men etter å ha dobbeltsjekket er nok ditt svar riktig!

(Innlegget ble redigert 17.10.18 00:46)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester