Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lillestrøm Sportsklubb - Klubbtråd

NYTT TEMA
Laban

Laban
27.01.21 12:18

Svesengen publiserer nok snart et intervju med Mesfin der han skal forsvare dette. Det blir relativt uinteressant å lese

arkles

arkles
27.01.21 12:23
Stonesy: Se hva jeg skriver i vår egen klubbtråd. Skjønner at denne kan oppleves arrogant, men den er faktisk ikke ment som det. Eneste måten å kunne beholde de beste spillerne på er å gjøre seg selv mer attraktive... Vi føler jo på det samme selv her oppe, dog mot utlandet. Har FULL FORSTÅELSE for at dere føler dere rundlurt og misbrukt i denne saken.

Så det som virket som en fornærmelse, var egentlig ikke det, og nå er du nesten trist på LSK's vegne..

Syns det første innlegget ditt var morsomt jeg. 

PapaSmurf

PapaSmurf
27.01.21 12:27
arkles: Så det som virket som en fornærmelse, var egentlig ikke det, og nå er du nesten trist på LSK's vegne..

Nå svarer jeg ikke for Stonesy, men lagene er jo konkurrenter så jeg er jo mer opptatt av at MFK skal bli bedre enn jeg bryr meg om at LSK blir svekket. 

Men jeg mener likevel at LSKs fans er i sin fulle rett til å rase mot situasjonen om klubben ikke får betalt noe særlig. 

(Innlegget ble redigert 27.01.21 12:27)

Pugachev

Pugachev
27.01.21 12:35

Jeg har lyst til å rose Molde. Men da må de by annet enn torn i vårt øye og småøre til raumerne!

(Innlegget ble redigert 27.01.21 12:35)

Sportfreaken

Sportfreaken
27.01.21 12:56

Vi er å forblir en pisseklubb. Mentaliteten vår er at vi skal selge med en gang vi får et tilbud. Ikke bare i dette tilfelle, men generelt. 

I sesongen 2019, når TLO scoret 4-5 mål på ca. like mange kamper på forsommeren - gikk Simon ut i media og forventet bud fra utlandet på Thomas og at et salg typ ikke kunne utelukkes. Det samme med Matthew, man har hele veien forsøkt å selge han for å innkassere noen grunker, fremfor at man som klubb forsøker å beholde de gode spillerne, så får heller salg bli tema når det er uungåelig. 

Det fremstår som en kortsiktig tankegang for min del, og hele klubben tufter på dette. Fremfor å forsøke å beholde de gode spillerne, og beholde en viss kontinuitet - forsøker man aktivt å selge de beste spillerne. Hvordan skal man da kunne komme ut av dritten? 

Bosmanspillere, lånespillere og "hjemvendte" sønner vil aldri stabilisere klubben på et høyere sportslig nivå. Vi er å forblir en klubb som er "nede i dritten". 

Takk for meg. 

klaumb

klaumb
27.01.21 13:04
Kakebart: Irritasjonen her kommer av måten signeringen for LSK ble fremstilt.  https://www.youtube.com/watch?v=7OK8BIt3zN8 Her ble det fremstilt som at BBS var en helt spesiel fyr som ikek brydde seg om penger, men bare ville tilbake til LSK. At hans forhold til LSK var noe helt spesielt, der han bl.a. var gudfaren til sportsdirektøren.  Så viser det seg at man henta en fyr med dårlig kropp, hjalp til med resturering så han kunne gå til en annen klubb i samme liga for å tjene litt mer penger. Ser ut som klubben kanskje får betalt for noen av utgiftene de hadde.

Tenker det ikke er noen vits å henge ut BBS heller. LSK er en klubb som til enhver tid trenger penger, og for alt vi vet er det de som pusher på her også. Det kom jo frem i sin tid med Ruben Gabrielsen også der vi supportere hang han ut, men der det viste seg at klubben pushet på for overgang og fikk helt nødvendige penger inn. Og selv om Molde er en klubb jeg har langt oppi halsen, så er det vel den eneste klubben i Norge som har betalt oss såpass gode beløp de siste årene som har vært nødvendig når vi ikke klarer å selge spillere direkte ut av landet lenger. Så Molde har vært et nødvendig onde for oss. 

Om det er snakk om noe i nærheten av 3-5 millioner for en spiller som vi knapt har hatt i klubben skadefri, så er det potensielt en god deal, og kanskje det som gjør kjøp av Åsen mulig etter sesongen hvis han leverer og kan tilføre stallen 1-2 spillere til. 
Og selv om BBS er en fantastisk type og spiller på sitt beste, så kan det hende at Bakke og teamet ser en helhet ved at BBS vil frigi en del penger som kan komme kollektivet til gode, selv om man mister en individuelt veldig bra spiller. 

Jeg ønsker som alltid BBS alt godt. En fantastisk person som det er liten tvil om at ønsker det beste for LSK som klubb. Når han resignerte for oss for kort tid siden ble det formidlet at interessen rundt han var stor, og at han kunne ende opp med å bli solgt. Så jeg er bare takknemlig for at han faktisk signerte en kontrakt som gir oss noe tilbake istedenfor å gå gratis som mange andre ville gjort i samme situasjon. 

Så er det vanskelig å akseptere at den klubben er Molde, men når han har hatt gode år der fra før, kjenner klubben og er ønsket der, så er det også forståelig at han velger den tryggheten fremfor å f.eks gå til en ny svensk klubb der det visstnok også har vært interesse. 

edit: Er selvfølgelig trist om det er snakk om å bare få tilbake utlegg man har hatt på han, men uansett bedre enn null som man kunne sittet igjen med hvis BBS og agenten hadde vært veldig kynisk. 

(Innlegget ble redigert 27.01.21 13:08)

Laban

Laban
27.01.21 13:32

Uansett, vi er ikke tjent med å ha spillere som ikke vil spille for klubben...jeg er veldig fornøyd med å fått inn Åsen, det er en knall-signering. BBS får gå dit pengene er, det er viktigst for han. 

Arggg

Arggg
27.01.21 13:41

Hvis det stemmer at det er snakk om en overgangssum på i underkant av én million, så er det tvilsomt om det er klubben som presser på her. Det er heller ingen økonomisk krise slik som da Gabrielsen måtte dra. Gabrielsen ble forøvrig ikke hetset da han dro fordi folk hadde forståelse for at et salg var nødvendig for å holde klubben i live. Gabrielsen har heller aldri blitt møtt med pipekonsert eller ukvemsord i motsetning til Knudtzon og Gukbrandsen.

Kakebart

Kakebart
27.01.21 13:50
real-_-: Hvor vanskelig kunne det vare å skrive inn att denne Gentleman avtalen ikkje gjaldt norske klubber? Mesfin blitt lurt av BBS og agent.

Er ikke noe som helst skrevet ned noe sted. Mesfin er ikek lurt til noe og står fritt til å kreve hva han vil. Men Mesfin har nok mer loyalitet til kompisen sin som er gudfar for barnet hans enn han har til arbeidsgiveren sin. 

Kakebart

Kakebart
27.01.21 13:55
lsklars: Eller som RB siterer Bjørn på: at LSK skal få igjen det de har brukt på han siden han kom tilbake.

Får igjen lønnsutgiftene hans tenker jeg. Men spilletiden han tok fra unggutter som skal bli i klubben (Braut), lønna til apparatet som fulgte han opp osv, det får nok klubben aldri se.

real-_-

real-_-
27.01.21 14:03

Hovedproblemet mitt her er jo måten fansen har blitt behandlet av både klubben og Bjørn. Fått lovnader om gull og grønne skoger med en helt som kommer hjem. Så viser det seg at både spiller og klubb nok har visst at det nok ikke er sant. Hadde de gått ut med at Bjørn kom tilbake for å spille seg tilbake i form og bli aktuell for andre klubber så hadde jeg akseptert det som skjer nå. Men når han og Mesfin har ordlagt seg som de har det siste halvåret med at han har kommet hjem og ser for seg å bli lenge, mens det nå visser seg at dette var for å selge drakter, reklameplass og "sofabilletter". 

lsklars

lsklars
27.01.21 14:49

Jasså.. 

https://www.lsk.no/nyheter/sigurdarson-er-lsk-spiller-fram-til-31.desember

Sportfreaken

Sportfreaken
27.01.21 14:53

Det er vel sikkert for å presse Molde opp i pris. 5 mill eller ingenting, tenker jeg. 

Laban

Laban
27.01.21 14:55

Hvordan kan Molde da ha gitt ham et tilbud? Er det lov uten at klubbene har snakket sammen?

lsklars

lsklars
27.01.21 14:56

Nei, det er selvsagt ikke lov. Her er det noe som skurrer. 

Kakebart

Kakebart
27.01.21 14:57

Kan godt hende LSK har gitt han lov til å diskutere med andre klubber, som en del av avtalen. LSK kan også ha mottatt bud fra Molde basert på det som er skrevet der, de har bare ikke kommet til enighet enda.  

Anti-korrupsjon

Anti-korrupsjon
27.01.21 15:05

Når Molde er så desperate etter å hente ham nå etter at Leke glapp for dem at de legger flere millioner ekstra i potten hans i form av lønn og evt sign-on fee, må LSK sørge for å få et par millioner ekstra for ham. Fiskeværet har ingen fotballkultur, men de har altfor mye penger både fra E-cupspill og et av Norges største industrikonsern som gavmild onkel. Hvis Mesfin er dyktig og gjør jobben for klubben, bør prisen ligge på 5 mill pluss. 

Men tror jeg han klarer det? Nei. Blir spennende å se hva de sitter igjen med når historien om denne farsen skal skrives. 

PapaSmurf

PapaSmurf
27.01.21 15:06
Anti-korrupsjon: Fiskeværet har ingen fotballkultur

Alltid like morsomt når LSK skal snakke ned andres sjel og kultur. Forøvrig er Molde en landbrukskommune. Eller bønder som det kalles. Selv om vi etter kommunesammenslåingen i 2020 fikk inn en øy med en del fiskeri i kommunen.  

Så både geografisk og fotballkulturell faceplant på 4 ord er faktisk svært imponerende. Gratulerer. 

(Innlegget ble redigert 27.01.21 15:11)

klaumb

klaumb
27.01.21 15:12
lsklars: https://www.lsk.no/nyheter/sigurdarson-er-lsk-spiller-fram-til-31.desember

Virker jo veldig som om LSK ikke er helt happy med prosessen her. Men siste ord er vel neppe sagt med denne pressemeldingen, men forhåpentligvis er siste ord sagt mtp at Molde skulle få han for småpenger. 

(Innlegget ble redigert 27.01.21 15:12)

Gunnar88

Gunnar88
27.01.21 15:14

Et interessant spørsmål her er om BBS gjør som Junker og sier at han ikke har motivasjon for videre spill i LSK hvis han ikke får dra. 

Personlig håper jeg at BBS tar til fornuft og respekterer den avtalen han har inngått. 

LSK sitter med gode kort på hånden i den prosessen her. 

Arggg

Arggg
27.01.21 15:20

Godt å se at klubben ikke bare legger seg på rygg. Tydekigvis har de mottat et skambud fra Molde, og velger med pressemeldingen å vise offentlig at de ikke godtar hva som helst.

Virker også merkelig at spilleren og Molde har blitt enige uten at klubbene er det.

tobbis2

tobbis2
27.01.21 15:24

Ohi må opereres,klubben på fergeleiet er uten spiss til ekampene.Prisen på BBS børnå dobles

Stonesy

Stonesy
27.01.21 15:24
Arggg: Godt å se at klubben ikke bare legger seg på rygg.

Jaja...Vi har ulike måter å tolke god klubbdrift på, men på meg virker det å legge ut denne artikkelen på hjemmesiden sin akkurat nå som panikkartet og amatørmessig:)

Tviler på at DETTE gjør oss lysten eller "presset" til å slenge på 2-3 MNOK ekstra;)

Tror dette ordner seg greit jeg. Dere er vel ikke tjent med en misfornøyd BBS på Åråsen.

(Innlegget ble redigert 27.01.21 15:29)

PapaSmurf

PapaSmurf
27.01.21 15:26
tobbis2: Ohi må opereres,klubben på fergeleiet er uten spiss til ekampene.Prisen på BBS børnå dobles

Vi har flere spisser. Brynhildsen og Bolly. Bolly er jo en jeg har hatt lyst å se i spissrollen, da jeg mener han passer bedre der enn ute på kanten. BBS er nok ikke en mann man ser for seg i E-cup nå i februar uansett. 

(Innlegget ble redigert 27.01.21 15:27)

PapaSmurf

PapaSmurf
27.01.21 15:29
Stonesy: Jaja...Vi har ulike måter å tolke god klubbdrift på, men på meg virker det å legge ut denne artikkelen på hjemmesiden sin akkurat nå som panikkartet og amatørmessig:)

Dette er som alltid et spill. LSK føler de må vise fansen at de ikke er pushovers. Bare å puste med magen. 

(Innlegget ble redigert 27.01.21 15:30)

arkles

arkles
27.01.21 15:33
Stonesy: Min dypeste medfølelse - Eneste mulighet til å endre på dette er faktisk å komme seg litt oppover i fotballhierarkiet.

Interessant at Molde gir BBS et tilbud som er så godt at han ikke kan si nei.. Han har kontrakt til 31.12.21 - og det skal ikke snakkes før det er 6 mnd igjen av kontrakten..

Rett ut av Jim Solbakken-skolen dette. Molde er en stolt og herlig klubb

PapaSmurf

PapaSmurf
27.01.21 15:35
arkles: Interessant at Molde gir BBS et tilbud som er så godt at han ikke kan si nei.. Han har kontrakt til 31.12.21 - og det skal ikke snakkes før det er 6 mnd igjen av kontrakten.. Rett ut av Jim Solbakken-skolen dette. Molde er en stolt og herlig klubb

Du tror Molde åpenlyst snakker med en spiller uten at klubben er informert? 

Og du tror LSK ville gått frem på denne måten om det var tilfelle?

Gjøk. 

Gunnar88

Gunnar88
27.01.21 15:43
PapaSmurf: Du tror Molde åpenlyst snakker med en spiller uten at klubben er informert?

Utfra hvordan ting har fremkommet i media virker ikke det helt usannsynlig, men vi får velge å tro at det ikke er tilfellet. 

Stonesy

Stonesy
27.01.21 15:48
PapaSmurf: Dette er som alltid et spill. LSK føler de må vise fansen at de ikke er pushovers. Bare å puste med magen.

Det er presis mitt poeng:) Dette kommer fordi man føler at man må gjøre "noe" på grunn av støyen som har kommet.

Selv om jeg skjønner den hissige stemningen på Romerike, så tror jeg nok ganske sikkert at ikke MFK lar seg presse her.

Har knekt verre nøtter før si`

(Innlegget ble redigert 27.01.21 15:48)

Anti-korrupsjon

Anti-korrupsjon
27.01.21 15:49

For en djevelsk slu plan fra Bjørn og LSK-mafiaen! Først forhandler BBS med fiskerne og lar dem dokumentere hvor desperate de er etter å hente ham. Lønn og sign-on fee lar de Bjørn bestemme. BBS forteller at han har en "gentlemen´s agreement" med Mesfin om et eller annet tak på overganssum. Når fiskerne tror dealen er done, blir Mesfin tatt ut av forhandlingene fordi han er inhabil grunnet sitt nærmest familiere forhold til Bjørn. Så kommer styreleder og advokat Kokkim på banen og vifter med kontrakten. Hvilken "gentlemen´s agreement"?, spør han. Mesfin og BBS beklager og er sjokkerte, mens Kokkim og klubben som sitter med kontrakten følger reglene. Så vil tiden vise hvilken spiller de eventuelt henter til en skyhøy pris. 

Følg med i neste episode av "forviklinger". Du tror det ikke før du har sett det... 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg