Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Rosenborg [Klubbtråd]

NYTT TEMA
thewaterfall
thewaterfallInnlegg: 3421
20.05.19 23:06
Thecokeman: Samuel trenger tid etter skade, men Trondsen feks trengte ikke tid etter å knapt ha trent siden august i fjor. Rett inn på laget der. Ikke at jeg var uenig i det, men unnskyldningen til Horneland for at Samuel ikke spiller er tullete.

Jeg mener tilnærmingen han har i forhold til Adegbenro er mer riktig enn den han hadde til Trondsen. For vi ser jo konsekvensen av at Trondsen ble hevet inn, tre kamper fra start og i den siste måtte han vel av i pausen og har måttet stå over de foregående kampene. Jeg er enig i at Horneland også forskjellsbehandler, noe som irriterer meg voldsomt da et av punktene som skulle tale til hans fordel var nettopp det at ingen skulle bli forskjellsbehandlet.

Ikke det at jeg mener tilnærmingen overfor Adegbenro er perfekt, så langt i fra. Men jeg mener det er smartere å ha en mer forsiktig tilnærming og rolig matching når de har vært mye skadet over lengre tid. Adegbenro burde heller ha blitt byttet inn i kamper og fått spille litt og litt mer over tid, evt. bytte på å starte og bli byttet ut og det å få innhopp. Uansett så er poenget mitt at jeg tror den forsiktige matchingen er riktig fremgangsmåte, men at han er i overkant forsiktig med Samuel. Dr. Horneland mente jo også at Trondsen kom til å bli klar til runde 7 igjen. Fasit: Han er tidligst klar til runde 10 (neste runde).

Og det bringer meg over til et annet punkt. Dette med at han ikke trenger fysisk trener eller data for å analysere spillerne. Dette med data handler i mine øyne om mye mer enn å bare analysere om de løper nok, riktig osv. Du har også mye bedre kontroll over totalbelastningen til hver enkelt, og med datahistorikk så er det enda enklere å se hvor mye hver enkelt tåler av trening og justere mengden slik at man slipper overbelastning eller tilbakeslag etter/underveis i med tanke på skader. Her kan det også være en fordel å ha en fysisk trener som 1) kjenner spillerens historie siden han har jobbet med spilleren over lengre tid enn hovedtreneren har vært i klubben og 2) har den fysiske biten som sin ekspertise. Joda, Thorbjørnsen har fortsatt den samme kompetansen som fysio men det er jo en annen rolle i støtteapparatet i forhold til arbeidsoppgaver osv. Og det kan godt hende Horneland har bra fysisk kompetanse, men jeg tenker at det allikevel kan være greit å ha.

Det er fordi at da har en evt. to personer et slags hovedansvar i forhold til oppfølging og slikt når det kommer til belastningen. Hovedtrener har selvsagt siste ord uansett, men da kan han i større grad fokusere på andre ting. Jeg mener det er viktig at en hovedtrener er i stand til å stole på støtteapparatet sitt og delegere ulike oppgaver. Hvis han absolutt skal detaljstyre og bestemme selv så blir det for mye til slutt og ting går på bekostning av andre ting og i beste fall blir det inngått på en måte kompromisser mellom alt.  Og da tror jeg vi ender opp i nåværende situasjon, hvor ingenting fungerer optimalt fordi det blir gapt over for mye.

Og da er jeg ikke innom kortsiktig vs langsiktig tenking, og at klubben er større en enn person osv. Der har andre skrevet mye klokt og forsåvidt, men kjenner jeg meg selv rett dukker det sikkert opp et innlegg om det også på et eller annet tidspunkt.

AxelRudi
AxelRudiInnlegg: 5198
20.05.19 23:21
thewaterfall: Jeg mener tilnærmingen han har i forhold til Adegbenro er mer riktig enn den han hadde til Trondsen. For vi ser jo konsekvensen av at Trondsen ble hevet inn, tre kamper fra start og i den siste måtte han vel av i pausen og har måttet stå over de foregående kampene. Jeg er enig i at Horneland også forskjellsbehandler, noe som irriterer meg voldsomt da et av punktene som skulle tale til hans fordel var nettopp det at ingen skulle bli forskjellsbehandlet.

Bedre er den kanskje, men den er jo langt fra riktig mener jeg.

Samuel står med 169 spilte minutter så langt, til og med Bendtner har mer med 184.
Se på f eks De Lanlay med 504 min, Pål med 591min, til og med Akintola har mer med 222min og han har jo vært ute flere kamper nå.

Sistnevnte ser forresten ut som et helt unødvendig lån som bare står i veien for Samuel, Tørset og Ceide.

Om det skulle ha klikket for Hornelands lag nå snart, så måtte de ha spillt inn en første11er, som begynte å fungere.

Gi Samuel noen 70 min på rad på venstre, og la han ha fokus offensivt så blir det herjing og målpoeng.
Nå ser det mest ut som han skal få han til å bli lik Meling, og det blir han aldri.

Da ender dette med billigsalg for 15m, og skilsmisse i sommer.

Det kan ikke skje.

zetta
zettaInnlegg: 11247
20.05.19 23:26

Det virker som om det er en voldsom spillestilkræsj i RBK for tiden.

RBK som er vant til å drive med pasningsspill får signaler om å være mer direkte. Så spillerne blir til enhver tid forvirret om de skal spille pasninger eller slå langt og så mister de rytmen. Så er de vel også usikker på presshøyden som bryter med hva de er vant til. De har sett ut som et forvirret lag

Hvis det virkelig stemmer at Horneland vil ha laget til å bli et kontringslag som skal ligge langt tilbake på banen må han jo fjernes så fort som mulig. Riktignok er den fotballen bare en forlengelse av den som Kåre gikk for på slutten. Men jeg trodde styret hadde fått nok av den?

zetta
zettaInnlegg: 11247
20.05.19 23:29
AxelRudi: Nå ser det mest ut som han skal få han til å bli lik Meling, og det blir han aldri.Da ender dette med billigsalg for 15m, og skilsmisse i sommer.
Det kan ikke skje.

Klubben kan jo bli helt ødelagt hvis de ikke kan samle seg om hvordan de skal spille fotball

Hvis Horne og hans støttespillere river i den ene mens de konservative river i den andre retningen så revner det

thewaterfall
20.05.19 23:49
AxelRudi: Bedre er den kanskje, men den er jo langt fra riktig mener jeg.

Hvis du leser første setning i neste avsnitt og resten av det avsnittet så er vi nok egentlig ganske enige. Der sier jeg rett frem at jeg mener tilnærmingen er langt i fra perfekt og at Samuel burde ha fått flere minutter hvor det ble rotert mellom det å starte å spille 60-ish minutter og det å få litt lengre innhopp vurdert utifra en totalbelastning med tanke på trening og tett kampprogram osv. Poenget mitt var at det er dummere å kaste spillere rett inn i laget på tynt grunnlag enn å matche de forsiktig. Derav mer riktig tilnærming for Samuel, men allikevel alt for forsiktig.

Ellers enig i at Akintola virker som et meningsløst lån akkurat nå, men jeg forstår tankegangen bak det. En ving som herjet i ES i fjor samt allerede hadde jobbet under Horneland. Var jo ikke slikt at Helland eller De Lanley satte fyr på ES i fjor eller sesongen før. Samuel skadet mesteparten av fjorårssesongen så han er unnskyldt.

Ellers vet jeg ikke helt hva f.eks. Denic har levert som gjør at han får innhopp foran Tørset Johnsen. Ikke at Denic har vært katastrofe, men når vi engang er i den situasjoner vi er i så mener jeg at innbytterne som blir prioritert foran talentene bør virkelig vise seg frem, ellers kan vi jo likså godt gi ungguttene sjansen. Vi har liksom ingenting å tape å alt å vinne på å la Botheim, Johnsen, Ceide osv. få mye spilletid og ta steg. Alle de har potensiale til å bli minst veldig gode spillere i ES-sammenheng. I alle fall rotere mer på hvem som får sjansen.

Jeg mener de utlendingene som hentes til klubben bør enten være krystallklare spillere i start 11-ern eller store talenter som skal fases inn i løpet av det første året i klubben, og helst være god nok til å starte når de har vært her et år. Selvsagt lov til å være litt fleksibel når det kommer til å fase inn, men å bruke kvoteplass på spillere som Denic og Serbecic også bare la de ta opp plass på benken, et lite innhopp nå og da eller at de får starte når det egentlig ikke er noen andre alternativer blir for dumt. Da stjeler de i mine øyne verdifulle minutter for egne akademispillere.

Jeg har absolutt ingenting i mot hverken Denic eller Serbecic, det er mer rollen de har fått i klubben jeg ikke helt ser poenget med å bruke to plasser på utlendingskvota til. Og det er klubben sin feil, og der må Bjørnebye ta sin del av ansvaret. Utlendingene bør i fremste rekke enten starte eller være unggutter som får mange minutter slik at de utvikler seg til å bli god nok til å starte og forhåpentligvis videresolgt med en fin profitt.

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 21247
21.05.19 00:33
thewaterfall: et av punktene som skulle tale til hans fordel var nettopp det at ingen skulle bli forskjellsbehandlet.

Hvor har du fått det fra?

KingAnderson
21.05.19 00:46

Har skrevet litt om trenerne deres og forskjellsbehandling i vår klubbtråd.
Dere kan jo gå inn og lese, hvis det er av interesse.

https://vgd.no/sport/fotball-norsk/tema/1822914/tittel/fk-haugesund-klubbtraad/innlegg/48225763?xtmc=emberland&xtcr=2#post48225763

Vil bare si at jeg ikke er veldig overrasket over at noen spillere kommer dårlig overens med trenerteamet, selv om det er assistenten jeg har mest å utsette på når det kommer til akkurat det området.

AxelRudi
21.05.19 00:50
KingAnderson: Hvor har du fått det fra?

Han uttalte det selv når han kom.. Ett eller annet intervju. Dette ble jo selvsagt tolket toil at bendtner skulle miste klippekortet og blablabla.

KingAnderson
21.05.19 00:56
AxelRudi: Han uttalte det selv når han kom.. Ett eller annet intervju. Dette ble jo selvsagt tolket toil at bendtner skulle miste klippekortet og blablabla.

Bendtner har i hvert fall mistet klippekortet, så den tolkningen er i hvert fall rett.

Ellers så vil jeg påstå at det jeg skrev i klubbtråden vår i Mars sannsynligvis kan være gjeldende hos dere nå.

AxelRudi
21.05.19 01:05

Ser en på rbkweb har spurt samuel om Bendter:

"Spurte Samuel om han visste noe om hvorfor Nicklas er satt ut av kamptropp for tiden. Fikk dette svaret : I don`t know, no one knows.."

Samuel er kjent for å være rett på sak, og ikke spesielt hemmelighetsfull av seg, så det stemmer nok.

Hele situasjonen er jo absurd, det er ikke lenge siden klubben støttet mannen offentlig etter en voldsdom, hvor ingen haddde tenkt to ganger om man løste kontrakten og sikkert kunne sluppet unna kompensasjon.

Da snakker vi november, jeg finner artikler hvor han får støtte i januar av klubben.

Da kan det jo ikke være lønna hans som plutselig har blitt ett problem på tre måneder. Evt kampbonus for 75 kamper, den har de jo visst om hele tiden i dette løpet..

Rykter om at spillerne ikke vil ha ham der høres jo mildt sagt spesielt ut, da han virker svært godt likt, og både botheim, mike og flere har snakket positivt om han i det siste.
Om spillerne iheletatt skulle mene noe sånt, og treneren faktisk hører på de så har vi jo alvorlige problemer her. Sånn kan det jo ikke være.

Horneland sier det ikke har skjedd noen enkelt hendelse som foråsaket dette, i heletatt virker det ikke å være noen av de årsakene som ryktes å være veldig sannsynlige.

Jeg tror fremdeles det er Horneland selv sitt valg, og isåfall lyver han jo når han fremstiller det som om det ikke er hans valg utifra kommentarene om at det er "håpløst for HAN å kommentere det".

Sykdomstegn.

Hva skulle Lorden liksom ha gjort nå, når en voldsdom ikke var nok?

(Innlegget ble redigert 21.05.19 01:13)

AxelRudi
21.05.19 01:09
KingAnderson: Bendtner har i hvert fall mistet klippekortet, så den tolkningen er i hvert fall rett.

Leste det du skrev, og lurer på om du har rett.

Joda, det er bare det at de spillerne som har prestert dårligst har hatt ett enda større ett.

Hovland har spillt alt, Hedenstad 8 av 9 og Konradsen alt frem til han ble skadet... f eks.

Det er ingen likhet for loven iallefall.

Som tidligere skrevet av meg bygger han årsaker når det passer seg, som viser seg å ikke gjelde i klin like situasjoner for andre, til og med i verre tilfeller enn når han først brukte denne årsaken.

Det ser en smule dobbeltmoralsk ut, og jeg får mer og mer tro på at fyren er en stor bløffmaker, som har fått en del marginer med seg på veien opp, men nå er i ferde å falle totalt sammen i spotlighten.

Den ansiktsfargen han hadde søndag har jeg sett før, den er grå og ikke noe godt tegn.

(Innlegget ble redigert 21.05.19 01:11)

HLund
HLundInnlegg: 15204
21.05.19 01:12
AxelRudi: Ser en på rbkweb har spurt samuel om Bendter: "Spurte Samuel om han visste noe om hvorfor Nicklas er satt ut av kamptropp for tiden. Fikk dette svaret : I don`t know, no one knows.." Samuel er kjent for å være rett på sak, og ikke spesielt hemmelighetsfull av seg, så det stemmer nok.
Hele situasjonen er jo absurd, det er ikke lenge siden klubben støttet mannen offentlig etter en voldsdom, hvor ingenting haddde tenkt to ganger om man løste kontrakten og sikkert kunne sluppet unna kompensasjon.
Da snakker vi november, jeg finner artikler hvor han får støtte i januar av klubben. Da kan det jo ikke være lønna hans som plutselig har blitt ett problem på tre måneder. Evt kampbonus for 75 kamper, den har de jo visst om hele tiden i dette løpet.. Rykter om at spillerne ikke vil ha ham der høres jo mildt sagt spesielt ut, da han virker svært godt likt, og både botheim, mike og flere har snakket positivt om han i det siste.
Om spillerne iheletatt skulle mene noe sånt, og treneren faktisk hører på de så har vi jo alvorlige problemer her. Sånn kan det jo ikke være. Horneland sier det ikke har skjedd noen enkelt hendelse som foråsaket dette, i heletatt virker det ikke å være noen av de årsakene som ryktes å være veldig sannsynlige. Jeg tror fremdeles det er Horneland selv sitt valg, og isåfall lyver han jo når han fremstiller det som om det ikke er hans valg utifra kommentarene om at det er "håpløst for HAN å kommentere det". Sykdomstegn. Hva skulle Lorden liksom ha gjort nå, når en voldsdom ikke var nok?

Jeg tror fort vekk dere overanalyserer Bendtner-situasjonen. For å sammenligne med egen klubb var en viss Deyver Vega helt ute i kulden over lengre tid. Han fikk et rykte (som nok var ufortjent) hos Nilsen for å gjøre laget dårligere. Det var garantert ikke noe utenomsportslig som lå bak den beslutningen. Sannsynligvis er den aller enkleste forklaringen at Bendtner rett og slett ikke passer i Hornelands fotballfilosofi og intet annet. Hadde Bendtner vært i 2017-form, hadde han nok likevel fått spille uansett filosofi, men det er det jo ingenting som tyder på.

KingAnderson
21.05.19 01:17
AxelRudi: Leste det du skrev, og lurer på om du har rett.

.

(Innlegget ble redigert 21.05.19 01:21)

AxelRudi
21.05.19 01:24
HLund: Jeg tror fort vekk dere overanalyserer Bendtner-situasjonen. For å sammenligne med egen klubb var en viss Deyver Vega helt ute i kulden over lengre tid. Han fikk et rykte (som nok var ufortjent) hos Nilsen for å gjøre laget dårligere.

Stemmer sikkert.
Uansett hodeløst å legge seg ut slik med klubbens største profil.
Denne taper han på til slutt.

Men når laget sliter sånn med å skape målsjanser, og etablere trykk på motstander burde virkelig Horneland starte med Bendtner på topp hver kamp.

Årsaken til at han ikke endte på 19 seriemål i fjor er rett å slett at han tok på seg en annen rolle for å få laget fremover. Når Midtsjø dro var det ingen igjen som fikk dette til. I tillegg kom Søder, og gjorde at Lorden startet 14 bare som spiss og hele 10 kamper på venstreving.
Ser man nemlig på poengstatistikken for laget ifjor er Bendtner alikavel på topp, han har bare 15 målgivende og 3-sistpasninger mer enn året før.

Sånn for de som ikke bare utbasunerer at Bendtner er ræva på grunn av at han ikke scorte 19 seriemål i fjor også, men faktisk gidder å se litt på årsakene.
Søder var faktisk dårligere enn begge Bendtners år i 2015. Men han fikk 4-5 100%sjanser hver kamp, og satte en av de..

Uansett vil jo ikke Horneland bruke han, da han ikke er defensivt god. Og det er helt ok, det er bare en tabbe av treneren, da han virkelig trengs i laget nå.

(Innlegget ble redigert 21.05.19 01:25)

thewaterfall
21.05.19 01:35
KingAnderson: Hvor har du fått det fra?

Fra det han selv har uttalt, men også andre rapporter som jeg ikke husker i farta. Var i alle fall et inntrykk jeg fikk når "alle" skrev om Horneland da de fleste skjønte at han faktisk ble ny hovedtrener. Inntrykket er kun gjennom media, intervjuer, forumer og sosiale medier. Jeg har ingen kilder slik som du virker å ha.

Ellers kan mye tyde på at du hadde rett ang. det nye trenerteamet vårt, og ingen kan si du ikke forsøkte å advare oss i alle fall. Du fikk jo mange ulike og negative reaksjoner, men rett skal være rett og hittil har du jo i alle fall truffet godt inne på blinken i alle fall.

Selv håpte og til dels (i hvertfall i starten) trodde jeg jo selvsagt at du skulle ta feil, men det vil jeg til mitt eget forsvar si at er forståelig. Både basert på de 6 månedene i mellom sparkingen av Kåre og ansettelsen av Horneland (klubben skulle ta neste steg osv.), men også fordi man alltid håper på det beste for klubben sin før man bare må innse at realiteten ikke samsvarer med det man drømte om.

Du advarte om drittspill, vi har fått servert drittspill. Horneland/Emberland snakket veldig godt og riktig i forkant av sesongen, men har ikke akkurat levert. Under H/E skulle vi endelig få se litt skikkelig kollektivt presspill, men sannheten er vel at Søderlund springer rundt uten mål og mening der fremme mens resten ser på at motstanderlaget spiller seg til sjanser. Under H/E skulle vi igjen trene mye og riktig siden trening er gratis osv. Der vi skulle ta fysiske steg for å forsøke å henge med i Europa har man i stedet tatt mange steg i feil retning. Ingen fysisk trener fordi de vet best selv, og har i tillegg fått bestemme at vi skal innsamle minst mulig data fordi han selv er gammeldags og klarer "å se" om de løper nok. Har skrevet nok om hva jeg tenker om dette lengre opp.

Du advarte også om at Horneland ikke er noen gullgutt, mens mange av oss ble igjen lurt av ordene som kom ut av hans munn. Virket som en oppriktig og ydmyk person i starten, som satte laget først selv i motgang. Etterhvert har man jo skjønt at han bløffet, og at det er hans ego som er viktigst. I stedet for å bygge en god garderobekultur så har den bare blitt verre, hvor spillere nesten føler seg utfryst kan det virke som. I stedet for å røske opp i det som trengtes, ser det ut som han ikke har klart å vinne tilliten til flere av de største personlighetene.

Alt av problemer er ikke Horneland sin skyld, spillerne må ta sin del av skylden. Det samme gjelder både styret og ledelsen i klubben. Men man må samtidig kunne fastslå at Horneland nok har forverret de problemene som var i klubben før han kom, og i tillegg skapt noen nye utfordringer i stedet for å ha den motsatte effekten som jeg håpte og trodde han skulle klare å innføre. Det var nok veldig naivt av meg.

Det er også en av hovedgrunnene til at jeg tror klubben er best tjent med å kvitte seg med H/E så raskt som mulig, da jeg tror bare det kan ha en stor kortsiktig oppside for det sportslige. Men skal vi noen gang utvikle oss videre så må det også settes i gang langsiktige prosesser for å få fikset problemene som er i resten av klubben. Å kun sparke H/E er i beste fall bare en "quick fix", men akkurat nå tror jeg at det allikevel er bedre enn å ikke foreta seg noe.

Også er jeg (fortsatt) nysgjerrig på det der med Horneland som bilselger. Men der vet jeg at du ikke røper det her inne (helt fair), så skal la den ligge.

AxelRudi
21.05.19 16:00

Sesongen er ferdig. Podcast med Rasmus, Saga og Skammels.

Skammels sier at kampen mot Brann blir viktig, to valg om man taper.

1. Horneland sparkes.
2. Klubben avskriver sesongen, og freder Horneland ut sesongen uansett.

Han tror på valg 2.

Rasmus sier rett ut at "Det sitter en gjeng på brakka nå, som sitter å passer på jobben sin. Ikke det beste utgangspunktet for RBK."

Jeg er også redd for valg 2, da disse skal passe på plassene sine.

Skjer det så rakner det fullstendig for min del.

(Innlegget ble redigert 21.05.19 16:01)

thewaterfall
21.05.19 16:18
AxelRudi: Rasmus sier rett ut at "Det sitter en gjeng på brakka nå, som sitter å passer på jobben sin. Ikke det beste utgangspunktet for RBK." Jeg er også redd for valg 2, da disse skal passe på plassene sine. Skjer det så rakner det fullstendig for min del.

De kan alltids forsøke, men de kommer til å være nødt til å ta grep hvis situasjonen ikke forbedres kraftig. For det første kommer det til å bli et voldsomt press fra omgivelsene, verre enn det er i dag. Det kommer til å være nesten folketomt på Lerkendal, som betyr mindre inntekter. Hvis vi ikke har mulighet på europa neste år mister vi potensielle penger der også. Vi kommer til å måtte selge spillere fordi det sportslige tilbudet vårt ikke blir godt nok, og de kommer til å bli solgt billigere. Det blir vanskeligere å hente spillere fordi vi er mindre attraktive.

Eller så skjer kanskje det aller verste, som også er i ferd med å skje akkurat nå blant de som ikke er mest ivrig: Likegyldighet. De slutter å bry seg om RBK rett og slett. Og det fører også til mindre oppmerksomhet.

Vi får se hva som skjer, men jeg tror ikke klubben kan ligge og vake rundt midten av tabellen en hel sesong uten at det gjøres grep. De kan godt være redde for sine egne jobber, men de er ikke mer trygge ved å ikke gjøre noe i løpet av sesongen. Det kommer et årsmøte også i 2020 som kan sørge for at det skjer endringer i styre som igjen kan få konsekvenser for noen av de som sitter å passer på jobben sin.

Uansett, blir presset stort nok så tar de grep. For da velger de å ofre noen i et forsøk på å redde egen jobb, hvis de er såpass redd for å miste den. Dette gjelder både styre og ledelse i klubben.

AxelRudi
21.05.19 16:38

"For på spørsmål om hva han tenker om Bendtners situasjon, innleder den driblesterke og hurtige 23-åringen sitt svar slik:

Jeg lover, det overrasker alle. Spesielt for meg, fordi vi snakker mye sammen. Av og til spør jeg «hva er problemet? Hvorfor er det sånn?» Han sier «jeg vet ikke», sier Adegbenro til NRK, etter siste RBK-treningsøkt før onsdagens 2. rundekamp i cupen mot tredjedivisjonslaget Tiller.

Sliter med spilletiden

Adegbenro har selv slitt med spilletiden under Eirik Horneland, men skulle tirsdag i et møte med treneren for å få tilbakemeldinger på hvordan han ligger an. Nigerianeren tror selv at han sliter med å få tillit på grunn av hans manglende defensive egenskaper og at dagens trener er en som «liker forsvarsspill».

Adegbenro sier at «det er hardt» for egen del, at han er overrasket over at det har blitt slik og at han ikke har noe annet valg enn å tilpasse seg.

Men Adegbenro har uansett vært en del av Rosenborg-troppen de siste kampene. Det har ikke Nicklas Bendtner. Han har vært hjemme i Trondheim tre kamper på rad.

– Situasjonen er jo bedre for meg. Jeg er i hvert fall «on the list» (i kamptroppen). Men jeg tenker at det er litt det samme som meg. Nicklas er kanskje en som ikke forsvarer seg så mye og løper ikke så mye uten ball. Kanskje det er det problemet vi to har. Det tror jeg. Men hva som skjer mellom dem (Horneland og Bendtner), det vet jeg ikke. Men det er ufattelig for alle, sier Adegbenro, og har dette svaret når NRK spør om han snakker med Bendtner.

– Vi snakker mye om dette. Det er «crazy» (galskap). Det er uvirkelig, som jeg sier. Det er tøft for ham. Det er virkelig tøft. Han sier «jeg vet ikke hva jeg skal gjøre». Det er «crazy», gjentar nigerianeren."

Utrolig opplegg dette. Finner nesten ikke ord.
Jønsson har rett:

"Joacim Jonsson mener hele Nicklas Bendtner-situasjonen er håndtert klønete fra start til mål. Eurosport-eksperten viser til at dansken ikke var med til siste treningskamp mot Norrköping fordi han angivelig ikke var i form.

Så startet han likevel første seriekamp mot Bodø/Glimt. Deretter var 31-åringen henvist til benken de tre neste kampene (Odd, Stabæk og Strømsgodset). Til toppoppgjøret mot Molde var han plutselig tilbake fra start.

Så kom det store negative vendepunktet for Bendtner. Etter å igjen ha sittet på benken den første kampen i mai mot Sarpsborg, har han ikke vært i en eneste kamptropp.

Nå er han fullstendig utfryst. Det er en gåte. Gutten er naturligvis god nok for dette RBK-laget. De har sagt han er god på trening, men hvis de mener han har vært for dårlig, så får de bare si det. De har kronglet det bra til og rotet seg inn i en suppe slik de holder på nå, sier Jonsson – og fortsetter:

- De må være tydelige i kommunikasjonen. Hva er det som er problemet med Bendtner? Slik de opptrer på banen så er det umulig å forstå at han ikke forsvarer å være en del av troppen."

(Innlegget ble redigert 21.05.19 16:41)

FranciscoM
FranciscoMInnlegg: 1176
21.05.19 17:27

Faen da, få ut den jævla fjotten Horneland før han raserer hele klubben. Kjenner jeg koker over bare jeg hører skarring for tiden. 

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 35342
21.05.19 17:31

Det er så mange som har sagt her inne at selv bestemora deres kunne trent RBK og Molde da de var på topp til seriegull.

Men nå ser vi hva som skjer da når fotballkompetanse og spillermaterialet ikke harmonerer. Horneland kan fotball, men ikke RBK-fotball. 

Så dessverre alle bestemødre. Hold dere til strikking og kamferdrops.  

(Innlegget ble redigert 21.05.19 17:31)

AxelRudi
21.05.19 18:22

"– Ingen ønsker en sånn situasjon.

For Mike Jensen, en av Bendtners gode kompiser i Rosenborg, er det en tung tid.

- Jeg er ekstremt lei meg for dette, som venn av Nicklas, at han har havnet i denne situasjonen. Det er selvfølgelig hardt å se ham sånn, sier Jensen til NRK, og svarer «det kan jeg ikke svare på» om landsmannen har spilt sin siste kamp for Rosenborg.

Hvordan har han det?

Jeg snakker mye med ham og han er påvirket av situasjonen. Ingen ønsker en sånn situasjon. Men når han kommer inn i garderoben synes jeg han er profesjonell og en så god fyr. Han kommer med humør. Han trekker ikke noen ned. Han gjør sitt beste når han er der.

Det har vært mye diskusjoner om spissplassen til Rosenborg. Er Bendtner god nok, i dine øyne, til å være en del av elleveren, eller i det minste en kamptropp?

– Det må du snakke med Eirik Horneland om, sier Mike Jensen."

(Innlegget ble redigert 21.05.19 18:22)

KingAnderson
21.05.19 18:33

Haha. Det er fullstendig krise hos dere. Kan jo se ut som om spillere ønsker å gå ut med full støtte til Bendtner, men at de ikke tør ta den helt ut i frykt for hva trenerne kan finne på.

Bli kvitt fyren, før han ødelegger klubben deres. Supporterne kan vel gå sammen og ha en aksjon eller noe? Tydeliggjøre at dere skal ha en forandring.

Trenger dere hjelp så er jeg utdannet trener (c-kurs eller hva det het på den tiden), jeg har hatt lag (på ungdomsnivå, smågutt og gutt) som bl.a spilte 4-3-3, jeg er ganske sosial av natur og lover å ikke fryse ut noen som helst, og jeg kan ogå love at hvis jeg tar over Rosenborg så skal vi angripe fra alle bauger og kanter.
Sannsynligvis blir jeg også en litt billigere løsning enn den dere har nå.

Thecokeman
ThecokemanInnlegg: 23546
21.05.19 18:49

Hvis Horneland fredes ut sesongen etter Brann-tapet da må styret rett og slett kastes så fort som mulig. Jeg ser ingen mulighet for at Horneland kan fortsette mer enn noen kamper. 

Styret får aldri beholde "jobben" lenge om de lar Horneland ta oss ned i Obos. De har en mulighet og det er å sparke han og finne riktig type trener. Venter de er de ferdige senest ved årsmøtet og bommer de med ny mann (om de for eksempel skulle gå for Rekdal eller lignende) skjer det samme. 

AxelRudi
21.05.19 21:06

Ole Selnæs slakter hvordan klubben ledes i podcasten til b-laget, live på telefon fra kina!

Pinlig, flaut, utenomsportslig tull, klubbdriften, hele totalpakken og skremmende er ord han bruker

Nå koker det bra her.

(Innlegget ble redigert 21.05.19 21:08)

terlars6
terlars6Innlegg: 444
21.05.19 21:35

Horneland var bilselger hos  xxxxxxx Bil. Lønn var såklart provisjon av salg...lite salg ble det, jo hva gjør jeg da? Joda, i kontrakten var det fast provisjon pr.salg.   Her gjaldt det å få salg tenkte han, og senkte prisene til kunde var fornøyd. Solgte bra en stund til det ble hue ut døra.

Nøkkelknipe
NøkkelknipeInnlegg: 2295
21.05.19 22:05
KingAnderson: Bli kvitt fyren, før han ødelegger klubben deres.

Man ser konturene av en personlighet som ikke burde sitte i en lederposisjon i norges største fotballklubb. Utfrysing av spillere, bytter ut spillere til pause for å statuere et eksempel overfor resten av laget, dårlig kommunikasjon, vingling med taktikk og spillerposisjoner. Horneland må gjøre mye riktig for å rette opp denne begredelige sesongstarten. 

qbah
qbahInnlegg: 48464
21.05.19 22:28

Vi vet hvordan det har gått med tidligere trenere i klubben som har fortid som bilselgere. 

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 20913
21.05.19 23:37
terlars6: Horneland var bilselger hos xxxxxxx Bil.

Interessant. Da har to av de tre siste trenerne våre vært bilselgere.

thewaterfall
21.05.19 23:54

Men basert på det KingAnderson har skrevet tidligere så virker det som at Emberland er minst like stort problem når det kommer til det sosiale og det å holde dialog med spillerne. 

Dette her er vill gjetning, men husk at Horneland selv spilte under Emberland: La oss si at de mener Bendtner ikke passer inn i deres måte å spille fotball på (det er helt fair at de har den meningen, uavhengig om man er enig eller uenig). Emberland sin metode er da kanskje den gammeldagse om å forsøke å sende et signal til spillergruppa om hva som skjer hvis man ikke forsøker å tilpasse seg de nye trenerne og sette seg i respekt ved "mitt ord er lov". Dette ble vel sett på som autoritært før i tiden, da samfunnet og dets normer og regler var annerledes.

En slik fremgangsmåte fungerer i alle fall ikke når du ikke har spillergruppen på din side i utgangspunktet, og når vi vet at den forrige permanente treneren, som var populær i gruppa, hadde en stikk motsatt og mer kameratslig forhold til spillergruppa. En dyktig leder har autoritet ja, men den autoritet må man gjøre seg fortjent til å ha. Akkurat som med tillitt og lojalitetsfølelse. Nils Arne Eggen har autoritet, du krangler ikke med han om hvordan man skal spille fotball. Dette fordi han har vist at han vet hva han snakker om gjennom oppnådde resultater. Har du ikke oppnådde resultater å vise til, så må du overbevise spillergruppen om din autoritet gjennom å selge inn deg selv og dine tanker. Og basert på et innlegg lengre opp her, så kan det virke som at Horneland ikke akkurat er en den dyktigste i salgsfaget.

Horneland har oppnådd en bronse med FKH ja, men de spilte drittfotball. Hadde de spilt vakker fotball i tillegg så hadde kanskje enklere kunne oppnådd autoritet overfor spillergruppen. Ikke tar han med seg noe voldsom til autoritet i fra egen spillerkarriere heller, i alle fall ikke hos RBK sine spillere. Og klarer ikke selge sine ideer og tanker inn til spillergruppa. Da skal du slite med å få noe som helst troverdig autoritet. Og forsøke å tvinge den frem ved å bruke "frykt" som en slags trussel vil nok bare forverre situasjonen, for man klarer ikke å skape en sunn prestasjonskultur basert på frykt.

Så kan man si at en trener står over spillergruppen i hierarkiet, og siden han er deres sjef så skal de lystre. Men hvorfor skal spillergruppen lystre bare fordi hierarkiet tilsier det? De er jo selv tenkende vesener og hvis de ikke er overbevist om at personen over de i hierarkiet er "kompetent", skal de da lystre bare for å lystre? I dagens samfunn er man ikke "sjef" men "leder". Man skal lede/veilede sine underordnede og ikke sjefe over de. Forsøkt sagt på en veldig forenklet måte.

AxelRudi
22.05.19 01:53

Egenkapital i Bailllubben er å 180,3 mill etter fjorårets resultat. I konsernet er den på 241,6 mill.

Så det er vel ikke sånn at man ikke har penger å få tak i.

Ellers så kan ekstraordinært årsmøte kalles inn til av klubbens medlemmer, hvis 1/3del har signert skriftlig krav.

Så vet vi det til seinere i sesongen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg