Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fazlagic klar for KIL

NYTT TEMA
Milans_Guru
Milans_GuruInnlegg: 3214
20.01.11 15:53
Venstrebeint back med lang Tippeligaerfaring.  

Åge Steen i sportslig utvalg melder at Kongsvinger har signert en ettårskontrakt med Samir Fazlagic. I 2010 spilte han i Adeccoligaen for Nybergsund, men har før dette Tippeligaerfaring fra Stabæk og Strømsgodset. Til sammen har han over 100 kamper for disse klubbene.

Fazlagic er 28 år gammel og født i Bosnia. Han har dog spilt U21-landslagskamper for Norge.

Opprinnelig var Samir midtbanespiller, men i Strømsgodset ble han omskolert til venstre back. Det er denne rollen han er ventet å fylle på Kongsvinger.

- Vi har ønsket oss en venstrebeint venstreback og det vokser ikke på trær. Derfor er vi veldig glade for å ha fått på plass Samir. Han har god rutine og er en tvers igjennom seriøs fotballspiller, forteller Steen.

Kanskje blir han å se i fredagens kamp mot HamKam? Møt opp og se selv. Kampen begynner kl. 1900. Det koster kr. 50,- for voksne og det er gratis for barn under 12 år.

Kilde: KIL.no

AlexandrsJelisejevs
AlexandrsJelisejevsInnlegg: 6539
Jotjar
JotjarInnlegg: 27135
20.01.11 16:12

Nybergsund begynner å se alvorlig tynne ut nå. Jeg teller 13 utespillere i øyeblikket, hvor fem er lokale unggutter med liten eller ingen erfaring fra nivået.

De ser jo alltid tynne ut på denne tiden av året, men så ille er det nok lenge siden det har vært. Og med økonomiproblemer i tillegg, så er det ikke umulig at de skal få slite i år.

Sparedusj
SparedusjInnlegg: 4598
20.01.11 16:16

Samir FazMagic er litt av en type! Savner han faktisk i Godset! Vi skulle aldri latt han gå...

Milans_Guru
20.01.11 16:22
Sparedusj: Samir FazMagic er litt av en type! Savner han faktisk i Godset! Vi skulle aldri latt han gå...

Håper han blir en hit i mitt KIL!

ilModric
ilModricInnlegg: 24424
20.01.11 16:32
Sparedusj: Samir FazMagic er litt av en type! Savner han faktisk i Godset! Vi skulle aldri latt han gå...

Hehe, selv om Fazmagic ikke akkurat er noen Messi på bana, så savner jeg ham jeg også, faktisk.

Lykke til i Kongsvinger, Samir!

ross
rossInnlegg: 6882
20.01.11 18:28

Faen, Samir tilbød sine tjenester til  Asker (hvor han har vokst opp), men av en merkelig grunn takket man nei til han. Idiotisk!

Har ikke sett han siden han var i godset, men da holdt han bra adecconivå.

eagle54
eagle54Innlegg: 15837
20.01.11 18:34
Jotjar: Nybergsund begynner å se alvorlig tynne ut nå. Jeg teller 13 utespillere i øyeblikket, hvor fem er lokale unggutter med liten eller ingen erfaring fra nivået. De ser jo alltid tynne ut på denne tiden av året, men så ille er det nok lenge siden det har vært. Og med økonomiproblemer i tillegg, så er det ikke umulig at de skal få slite i år.

Sundet har noen veldig lovende 15-åringer som på litt sikt kan være gull verdt for klubben, men akkurat i år vil de slite. Klubben har også brukt opp sponsormarkedet i nærområdet og er avhengig av at noen forbarmer seg over klubben for å få mer midler. Situasjonen er faktisk veldig alvorlig.

Kanskje de igjen må spørre Schumacher og Grønholm om litt motorsport-støtte?

Problemet er at de ikke mangler bare en, men ganske mange, habile spillere i stallen.

Men 1-1 mot Lillestrøm tyder på ikke på at laget er helt å avskrive....?

Milans_Guru
20.01.11 20:44

Tenker han tar nummer 3. Får vi Frejd med og en høyreback begynner det i hjelpe.

den12mann
den12mannInnlegg: 9835
20.01.11 21:11

nick rios trener med Brann, samir med kil.. gamle cm/fm-helter dukker opp igjen
nå mangler bare et comeback på andriy sigthorsson, eller at maxim tsigalko faktisk finnes! :)

Reprobate
ReprobateInnlegg: 1014
20.01.11 21:12

Maxim Tsigalko finnes.

glimtsupporteren
glimtsupporterenInnlegg: 3389
20.01.11 21:14
AlexandrsJelisejevs: http://www.youtube.com/watch?v=nIXDesXYnSA

Flotte scoringer, absolutt. 

Brigade1892
Brigade1892Innlegg: 7
20.01.11 22:05
Hva er styrkene til Samir? Foruten om skuddfoten
ilModric
ilModricInnlegg: 24424
20.01.11 22:22
Brigade1892: Hva er styrkene til Samir? Foruten om skuddfoten

Skudfoten/innleggsfoten er ikke en av hans styrker, altså... Han scoret vel 3 mål i sin Godset-periode, alle på frispark. Og innleggene hans har en lei vane med å havne på hodet til førsteforsvarer...

Styrkene til Samir er at han gjør en god innsats. Han er verken dårlig eller god.

(Innlegget ble redigert 20.01.11 22:23)

Milans_Guru
20.01.11 22:59

Har hørt han ikke spiller i morgen. Og at han ankommer mandag.

Laff1_
Laff1_Innlegg: 4155
20.01.11 23:39
ilModric: Hehe, selv om Fazmagic ikke akkurat er noen Messi på bana, så savner jeg ham jeg også, faktisk. Lykke til i Kongsvinger, Samir!

Me three, vanskelig å si noe vondt om en som jobber hardt og blør for drakta.

Sparedusj
SparedusjInnlegg: 4598
21.01.11 08:24
ilModric: Og innleggene hans har en lei vane med å havne på hodet til førsteforsvarer...

En sannhet med modifikasjoner. Innleggene har en lei tendens til å være litt upresise, men langt ifra hele tiden. Jeg vil anslå at 1 av 3 kamper så har han en vanvittig bra innleggsfot. Da prikker han ball etter ball. I 2 av 3 sprer han innlegg som en spreder; over alt.

Styrkene hans må være den offensive bidraget, noe som kommer god til rette i adecco dersom laget legger til rette for det, samt innsatsen hans. Det er aldri noe klaging og sutring dersom han benkes, han står på og pusher resten av laget. Fyren er mer enn god nok for adecco, han var i det minste det da han forlot Godset. Hvordan han har vært i sundet vet jeg jaggu ikke.

Baranek
BaranekInnlegg: 6054
21.01.11 09:54

Han har en fantastisk innleggsfot vil nå jeg si.  Han har en innleggsteknikk som gjør at han "skyter" innleggene gjerne med en curl som gjør det veldig vanskelig å forsvare seg mot.  At denne teknikken gjør at innleggene noen gange havner over mål osv gjør ikke all verden.  Mye bedre å ha en back hvor halvparten av innleggene er livsfarlige hver gang de havner i boksen, en "safe" lomper som stort sett alltid er stopper mat.

Vil helt klart tro Fazlagic blir en god forsterkning for KIL hvis de bruker han riktig.  Han var meget god de kampene han fikk for Godset i tippeligaen, og var på et tidspunkt faktisk foretrukket foran "Alsvenskans beste back" Riddez.

(Innlegget ble redigert 21.01.11 09:55)

Destruktor
DestruktorInnlegg: 23875
21.01.11 10:39
Baranek: Han har en fantastisk innleggsfot vil nå jeg si.  Han har en innleggsteknikk som gjør at han "skyter" innleggene gjerne med en curl som gjør det veldig vanskelig å forsvare seg mot.  At denne teknikken gjør at innleggene noen gange havner over mål osv gjør ikke all verden.  Mye bedre å ha en back hvor halvparten av innleggene er livsfarlige hver gang de havner i boksen, en "safe" lomper som stort sett alltid er stopper mat.

Høres bra ut, lefser/lomper (og andre potetprodukter) av noen innlegg fra alle kanter var noe av det største problemet vi slet med offensivt i fjor. Hjelper ikke med Niang på topp når han kun får måneballer å jobbe med. Så det er sårt nødvendig med en god innleggsfot i stallen, da får det heller være om en og annen ball ender opp i huttaheitta.

....så får vi bare avvente og se om Niang henger med videre, eller om han gjør kineser av seg!

Punker
PunkerInnlegg: 6093
21.01.11 10:40

Samir kan minne litt om Rnkovic som person. Klager aldri, uavhengig av spilletid, men blør for drakta og gir alltid full klaff! Fantastisk type. rent kvalitetsmessig syns jeg han var veldig god i de kampene han fikk i tippeligaen i 2009 og jeg er helt sikker på at han holder godt adecconivå (endte opp på rundens lag i VG i 2 av de 3 kampene han spillte i TL det året).

Samir er en spiller jeg absolutt vil applaudere hvis han kommer tilbake til Gamle Gress. Uavhengig av om han da spiller i kongeblått eller i motstanderens farger.

den12mann
den12mannInnlegg: 9835
21.01.11 14:42
Reprobate: Maxim Tsigalko finnes.

hmm.. var gjerne tó madeira jeg tenkte på?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester