Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Landslaget om 5 år

NYTT TEMA
nidaerN

nidaerN
13.03.11 17:43

Jeg vet ikke om det finnes en slik tråd fra før, men jeg prøver.

I disse dager, så er det mye snakk om talentene i Norge, og det hadde vært morsomt å se noen innspill på hvordan dere tror at det norske landslaget kommer til å se ut om 5 år? Må innrømme at mine kunnskaper om alle norske talenter er noe begrenset, men jeg prøver ihvertfall. Jeg regner med at it goes without saying at dette laget også kan bestå av allerede etablerte spillere.

------------------------------Jarstein---------------------------

Hedenstad-------Demidov--------Rogne----------Vikstøl

?-------------------Singh---------Henriksen---------------?

-------------------Bakenga-----------Pedersen-------------

Det er et forsøk ihvertfall. Det kan jo hende Hangeland spiller i beste velgående osv, men dette er jo et forslag. Det kommer også til å komme nye spillere, og noen vil ikke slå igjennom, men morsomt å spekulere litt.

Hockman

Hockman
13.03.11 17:47
nidaerN: Vikstøl

Den her må du lenger på landet med. Er Vikstøl i hele tatt topp 5 av venstrebacker i landet med norsk pass?

knurr84

knurr84

Jeg ville satt Eikrem i midten ihvertfall. Ellers blir det vel noe lignende som det der kanskje ja.

F_Brandy

F_Brandy
Bruker: Vikstøl

Tenker vi sier Våge Nilsen. Og slakt meg gjerne, men tror at det Henriksen presterte i fjor var litt av et one-season-wonder.

Ellers klarer vel Fellah rote seg inn her. Har stor tro på King i Manchester United. Og det går (i overkant) mye lovord til Etzaz Hussain. Berisha vil nok også ha en mulighet til å kjempe om plass.  

(Innlegget ble redigert 13.03.11 17:51)

Hockman

Hockman
13.03.11 17:52
F_Brandy: Tenker vi sier Våge Nilsen.

Våge Nilsen, Parr, Rindarøy... mye spennende den dagen Riise ikke er god nok lenger, eller velger å gi seg. 

runenoreg

runenoreg
13.03.11 17:53

Jeg regner med at Jonathan Parr tar over for Riise på venstrebacken etterhvert.

nidaerN

nidaerN
13.03.11 17:54

Må innrømme at Våge Nilsen slipped my mind. Han er foretrukket på "mitt lag" også. Ellers er jo Parr høyt på lista.

(Innlegget ble redigert 13.03.11 17:54)

GrantLee

GrantLee
13.03.11 17:58

Midtbane/angrep. Mange spennende ungutter.

-------------------------singh------------------------------

-------------henriksen-------tettey--------Eikrem (Fellah)-----------------

---------------------------Berisha-------------

------------------king-----------------------

Sandaas

Sandaas
13.03.11 18:08

Nåværende landslagsspillere som også vil være aktuelle for EM-2016;
Mohammed Abdellaoue (23.10.85)
Ruben Yttergård Jenssen (04.05.88)
Per Ciljan Skjelbred (16.07.87)
Alexander Tettey (04.04.86)
Henning Hauger (17.07.85)
Espen Ruud (26.02.84)
Vadim Demidov (10.10.86)
Tom Høgli (24.02.84)
Erik Huseklepp (05.09.84)
Rune Almenning Jarstein (29.09.84)
John Arne Riise (24.09.80)

Er det en som kan spille på landslaget til han er 35+ så er det John Arne Riise. Mannen er svært seriøs idrettsutøver og om han er skadefri vil han nok fremdeles være aktuell for landslaget. Mange av dagens midtbanespillere vil også nå en naturlig høydepunkt i karrieren ved EM i 2016 med da flere rundt 29-30 år.

Sammenlikner man landslagstropp fra forrige kamp mot Polen opp mot hvem som spilte kamper i 2006 så er det i hvert fall 8 navn som går igjen (Wæhler, Braaten, Grindheim, Hangeland, Riise, Gamst Pedersen, Vaagan Moen og Hauger)

(Innlegget ble redigert 13.03.11 18:18)

Hockman

Hockman
13.03.11 18:12

Buggis
Hedenstad - Rogne - Demidov - Rindarøy
Huseklepp - Eikrem - Hauger - Singh - Gamsten
Moa

Man må huske på at det også er igjen noen gamle travere om 5 år. Dette var vanskelig, da det er så mange kandidater på alle plasser. Endte opp med dette, men har helt sikkert glemt noen. 

Fishstick

Fishstick
13.03.11 18:19
Hockman: Våge Nilsen, Parr, Rindarøy... mye spennende den dagen Riise ikke er god nok lenger, eller velger å gi seg.

Dette er ikke akkurat navn som gir meg vann i munnen. Et stort, stort skritt tilbake fra Riise, og ikke hva jeg vil kalle særlig spennende. Det er ingen av disse som har både fart og teknikk.

Skrtel

Skrtel
13.03.11 18:20

Prøver på en liten annen variant selv om jeg har tro på trådstarters tips. Kan bli artig å dra opp om 5 år, eller muligens noen år senere.

---------------Adam Larsen

Skogseid - Wangberg - Hovland - Vaage Nilsen

Mangelvare.. - Singh - Henriksen - Nielsen

----------- Pedersen - Moa 

Myggbalsam

Myggbalsam
13.03.11 18:31
Skrtel: Mangelvare..

Tarik?

Hatleking

Hatleking
13.03.11 18:38

Eg trur: 

Jarstein
Hedenstad - Rogne - Demidov - Parr
Huseklepp - Singh - Nordtveit - Rindarøy
                  Pedersen - Moa 

runenoreg

runenoreg
13.03.11 18:44

Jeg håper på:

Grytebust
Hedenstad - Rogne - Demidov - Parr
Orry Larsen - Carlsen
Huseklepp - Singh - Fellah
Moa

Muligens noe urealistisk, men det får bare være. :) 

Dzagoev

Dzagoev
13.03.11 19:01

Hussain, Eikrem og King er med da hvertfall.

KJ91

KJ91
13.03.11 19:01

Usannsynelig at vi har bytta hele landslaget som noen foreslår.. er GARANTERT en 3-5 stk minst igjen

Hockman

Hockman
13.03.11 19:11
Fishstick: Dette er ikke akkurat navn som gir meg vann i munnen. Et stort, stort skritt tilbake fra Riise, og ikke hva jeg vil kalle særlig spennende. Det er ingen av disse som har både fart og teknikk

Nå er det heldigvis noen år til Riise velger å gi seg ;-)
Neida, men om 5 år er nok alle disse tre backer som kvalifiserer til en plass på landslaget. Rindarøy har farten, men mangler tøffheten offensivt. Parr er en klok spiller, og god defensivt mens Våge Nilsen er veldig god offensivt og en moderne back. Jeg tror Rindarøy er vår back når Riise gir seg.

Msport77

Msport77
13.03.11 19:13

Steinar Pedersen som midtstopper.

kurtkanon

kurtkanon
13.03.11 19:16
nidaerN: Jeg vet ikke om det finnes en slik tråd fra før, men jeg prøver.
I disse dager, så er det mye snakk om talentene i Norge, og det hadde vært morsomt å se noen innspill på hvordan dere tror at det norske landslaget kommer til å se ut om 5 år? Må innrømme at mine kunnskaper om alle norske talenter er noe begrenset, men jeg prøver ihvertfall. Jeg regner med at it goes without saying at dette laget også kan bestå av allerede etablerte spillere.
------------------------------Jarstein---------------------------
Hedenstad-------Demidov--------Rogne----------Vikstøl
?-------------------Singh---------Henriksen---------------?
-------------------Bakenga-----------Pedersen-------------

------------------Jarstein-------------------------

Høgli-----Demidov-----Rogne----Riise

RYJ

Huseklepp?    Tettey  Henriksen     Bakenga?

Pedersen

Blir mye gjetninger her. Jeg tror hverken Høgli eller Riise nødvendigvis er gått av moten om 5 år. Begge har knallgod fysikk, er sjelden skadet, svært rutinerte og smarte/kyniske på banen. I forsvar er slike egenskaper spesielt viktige. Holder de noenlunde nivået i årene framover seg jeg liksom ikke helt at noen ferskinger plutselig skal etablere seg ut av det blå. Men det blir som sagt bare gjetninger. Hangeland er også et stort spørsmålstegn.

Når det gjelder midtbanen mener jeg folk som Tettey/Huseklepp nok vil henge med ennå. De er i hvert fall troppmateriale. Folk som Henriksen/Singh/Fellah/RYJ/Berisha/Wolff-Eikrem kan alle etablere seg. Umulig å si.

Angrep? Moa er sikkert ennå skarp i 2016. Bakenga/Børven/King - mye spennende.

Time will show.

runenoreg

runenoreg
13.03.11 19:20
Hockman: Parr er en klok spiller, og god defensivt

Han er meget sterk offensivt og svakere defensivt.
Hjemme mot Viking i fjor kom han til intet mindre enn 31 innlegg inn i boksen fra sin backposisjon. Sier litt om hans vilje til å forsere hele linja. 

Geiraldo

Geiraldo
13.03.11 19:21

Magnar Ødegaard

marley6

marley6
13.03.11 20:10
Bruker: Hedenstad-------Demidov--------Rogne----------Vikstøl

Jeg tipper at en 34 år gammel Hangeland fremdeles er god nok med mindre skadene tar han.

Henning Berg holdt til han var 35...

(Innlegget ble redigert 13.03.11 20:14)

nidaerN

nidaerN
13.03.11 20:13
marley6: Jeg tipper at en 34 år gammel Hangeland fremdeles er god nok med mindre skadene tar han.

Håper det!

Johninho2

Johninho2
13.03.11 20:49
Fishstick: Det er ingen av disse som har både fart og teknikk.

Det har heller ikke Riise om vi skal være helt ærlige. Vel, farten er sånn passe men ikke noe mer enn middels.

Fishstick

Fishstick
13.03.11 20:56

Mjas, han har flere typer spisskompetanse, iallefall. God både offensivt og defensivt. Våge Nilsen er ok både offensivt og defensivt, men er for treig til å kunne hevde seg internasjonalt, tror jeg.

SirKillalot

SirKillalot
13.03.11 21:21

Vi kommer jo selvsagt bare til å ha dansker med norsk pass på laget. Solbakken kartlegger sikkert alle dansker med norske foreldre og besteforeldre.

ExtremeFan

ExtremeFan
13.03.11 21:23

Håkon Skogseid på Viking på høyrebacken og Valon Berisha ! Muligens Yann Erik de-Lanlay også !

Mr_Sjokomelk

Mr_Sjokomelk
13.03.11 21:31
Skrtel: Mangelvare..

Huseklepp holder vel ennda koken.. de-Lanlay?

Skrtel

Skrtel
13.03.11 21:56
Mr_Sjokomelk: Huseklepp holder vel ennda koken

Sant det.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg