Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fotballkommentatorane på TV2

NYTT TEMA
odin

odin
20.04.11 16:21

Har mista oversikt over eventuelt aktuelle fotballkommentatortrådar på VGD og lagar derfor ein ny om kommentatorane på TV2. Dette for å skryte av jobben Vegard Jansen Hagen & co har gjort i løpet av ganske få år. For det kommentatorteamet TV2 har sett saman nå er ikkje berre det beste me nokon gong har hatt i Norge, det er så i særklasse mykje betre enn før at det fortener masse skryt.

Asbjørn Myhre er for tida min favoritt, men det er mange som er nesten like gode. Morten Langli, Jørn Sundby, Øyvind Alsaker, Kasper Wikestad, Magnus Sveen, Frode Marti, Kjell Roar Kaasa. Meget bra. Jørgen Klem trur eg ikkje eg har høyrt ennå, men veit han skal kommentere Viking-Godset på mandag. Kim Robin Haugen har eg ennå ikkje høyrt kommentere.

Har sikkert gløymt eit par namn i farten også...?

Odin

sungod

sungod
20.04.11 16:27

Det er ingen jeg misliker lenger og det tyder på at de har gjort en god jobb ja. Hammerø og Igland er vel vekke og det er en stor bonus.

runenoreg

runenoreg
20.04.11 16:29

Alsaker er min store favoritt! Han er en som tør å slippe seg løs når han ser en flott prestasjon.

"ÅHÅHHÅHHÅ OH MY GOD MOA!!"

"OJOJOJÅHÅHÅHHÅ SE PÅ DEN AV FREDRIKSEN!!"

Mye bra fra Alsaker! :)

Republikken-Bergen

Republikken-Bergen
20.04.11 16:31
runenoreg: Mye bra fra Alsaker! :)

Alsaker er bra han. Han er en av de som virkelige lever seg inn i kampene.

Skrtel

Skrtel
20.04.11 16:32

Morten Langli kan bli vel masete syns jeg. Alsaker er også min favoritt.

Bitbiter

Bitbiter
20.04.11 16:46

Joda tv2 har, for å bruke bøndenes uttrykk, forvaltet pundet veldig bra. Det er et høyt nivå på de fleste av kommentatorene. Forøvrig ser det ut som Asbjørn Myhre har blitt forfremmet. For inntil denne helga så var tv2sport kommentator, men i helga så var han både reporter og ikke minst han kommenterte mandagskampen med Petter Myhre.

Min favoritt line-up på søndager er. Davy, Bengt, Mini og Frode. Hvor søndagskampen blir kommentert av enten Alsaker/Petter Myhre eller Morten Langli/Tor Ole Skullerud.

Mens Ivar Hoff, Asbjørn Myhre, Totto Dahlum er reportere fra stadion.

Og uansett om man vil eller ikke så er det ofte "Bummen" som er i Tromsø.

knurr84

knurr84
20.04.11 16:52

For å være en bra kommentator så må du også ha en stemme de fleste kan høre på uten å bli gretten. Den stemmen har ikke Langli. Rett og slett irriterende å høre på, Petter Myhre har en mye bedre stemme men bruker den lite.

Bitbiter

Bitbiter
20.04.11 16:56
knurr84: For å være en bra kommentator så må du også ha en stemme de fleste kan høre på uten å bli gretten. Den stemmen har ikke Langli. Rett og slett irriterende å høre på, Petter Myhre har en mye bedre stemme men bruker den lite.

At Myhre bruker stemmen "lite" er naturlig. Han er EKSPERTkommentator. Han skal utfra filosofien være sidekick til kommentatoren.

Faen som tryner kompis med Langli.

jaffe-joffer

jaffe-joffer
20.04.11 16:56

Liker best Kasper Wikestad jeg, men det har mer med at det er størst sannsynlighet for at han kjøper øl ti lmeg dersom jeg treffer på noen av disse fjollene.

Bitbiter

Bitbiter
20.04.11 16:59
Republikken-Bergen: Alsaker er bra han. Han er en av de som virkelige lever seg inn i kampene.

Ække alle i barteland som hevder det. For han skal ifølge visse være brann-supporter på jobb. Det vil jeg påstå at i så fall ikke merkes.

Hvem er det så de forskjellige her på forumet vil ha i studio til fotballx-tra og hvem i fotballkveld.

helvis

helvis

Kjell Roar Kaasa har et latterlig dårlig ordforråd, og leverer ofte noen merkelige formuleringer. Ellers er jeg veldig enig Odin, TV2 sine kommentatorer er gode. Og at det er så mange som er brukbare å høre på er ikke annet enn imponerene. 

Hatleking

Hatleking

Alsaker. Andre blir for masete gjerne.

Geir_Roar2k

Geir_Roar2k
20.04.11 17:06

Hvor er han karen fra Møre og Romsdal som skriker "strååååålaaande" til alt som skjer? Er vel ingen som savner han.

Hockman

Hockman
20.04.11 17:07

Morten Langli er min desiderte favoritt. Har mye peiling, stort engasjement og flink til å kommentere, rett og slett.

Sammen med Petter Myhre danner de et nærmest perfekt kommentatorpar. 

Bitbiter

Bitbiter
20.04.11 17:08

Jeg er fornøyd bare jeg slipper unna Børslid. Herregud han har ingenting for å være på tv. Riktignok så hopper'n etter wirkola når han har "sit in" for Davy, men ærlig talt da. Det er greit at tv2 vil gi arbeidspraksis til enhver særing som tusler rundt på nav i Bergen, men det er da ikke nødvendig å kline de på skjermen.

Bitbiter

Bitbiter
20.04.11 17:10
Geir_Roar2k: Hvor er han karen fra Møre og Romsdal som skriker "strååååålaaande" til alt som skjer? Er vel ingen som savner han.

Hammerø. He he, ikke særlig etterspurt. Han     vektlegger      hvert     eneste      ord.      Det       blir        slitsomt         i    lengden

Randommaster1001

Randommaster1001
20.04.11 17:25

Når du kommenterer må du også ha en behagelig stemme å høre på. Du må også være god til å snakke for deg og ha informasjon om hva du snakker om. Øyvind Alsaker er Norges beste kommentator for øyeblikket. No doubts. No regrets

Hansiso

Hansiso
20.04.11 17:27
Republikken-Bergen: Alsaker er bra han. Han er en av de som virkelige lever seg inn i kampene.

Han har dessverre store problemer med å holde seg partisk.

Han kan jo ikke fordra Arsenal.

ehall

ehall
20.04.11 18:06

Dessverre, ingen er verre enn TV2. De skriker så mye og bruker superlativer og fine ord som gjør at de fort går tom for å si noe enda bedre.

Skulle ønske de hørte på engelske eller svenske kommentatorer så de kunne roet seg ned.

XaviXavi

XaviXavi
20.04.11 18:14

Alsaker innehar den beste grunnen til å skru av lyden. Forferdelig kommentator. Canalplus plus er i særklasse mye mye bedre.

Bitbiter

Bitbiter
21.04.11 09:56
Hansiso: Han kan jo ikke fordra Arsenal

sier Hansiso. Forøvrig favorittlag: Arsenal.

Fygaren

Fygaren
21.04.11 10:15
Bitbiter: sier Hansiso. Forøvrig favorittlag: Arsenal.

Vel, det er litt betegnende når han kommenterer Man Utd også. En motspiller får ballen i hånda, det er muligens hands. En United-spiller får ballen i hånda på liknende vis, det er hands. Det er måten han kommenterer på. Slike ting er irriterende.

Selv synes jeg han er ytterst variabel. Noen ganger god, noen ganger dårlig. Men alltid entusiastisk. Og bare så det er sagt, dette sier jeg ikke fordi jeg er United-fan og krever partisk kommentering...da jeg formerlig avskyr Roar Stokke. Huff. Han er helt jævlig. Jeg er utrolig glad for at det ble TV2 og ikke Viasat som snappet PL-rettighetene.

TV2 har gjort en meget god jobb, og det eneste de mangler er Dag Solheim, Lars Tjærnås og Thor Rune Haugen. Vel, de mangler Fredheim også, han er kanskje Norges aller beste kommentator, men de har gjort en bedre jobb enn Canal+. Meget, meget imponert over PL-studioet deres. Om de bare hadde lagt liknende ressurser i TL-studioet. Eller prøvd å kjøre samme profil.

Bitbiter

Bitbiter
21.04.11 10:46
Fygaren: Vel, det er litt betegnende når han kommenterer Man Utd også. En motspiller får ballen i hånda, det er muligens hands. En United-spiller får ballen i hånda på liknende vis, det er hands. Det er måten han kommenterer på. Slike ting er irriterende.
Selv synes jeg han er ytterst variabel. Noen ganger god, noen ganger dårlig. Men alltid entusiastisk. Og bare så det er sagt, dette sier jeg ikke fordi jeg er United-fan og krever partisk kommentering...da jeg formerlig avskyr Roar Stokke. Huff. Han er helt jævlig. Jeg er utrolig glad for at det ble TV2 og ikke Viasat som snappet PL-rettighetene.
TV2 har gjort en meget god jobb, og det eneste de mangler er Dag Solheim, Lars Tjærnås og Thor Rune Haugen. Vel, de mangler Fredheim også, han er kanskje Norges aller beste kommentator, men de har gjort en bedre jobb enn Canal+. Meget, meget imponert over PL-studioet deres. Om de bare hadde lagt liknende ressurser i TL-studioet. Eller prøvd å kjøre samme profil.

Det er fullt mulig at det stemmer, men siden jeg ikke følger særlig engelsk fotball, så er det vanskelig for meg å konkludere.

Jeg vil dog påstå at dere som er mer hardcore-fans av ulike engelske fotballlag kan være kjapt ute av startblokkene for å påstå bias hos kommentatorer, at det kan være vanskelig å blidgjøre alle.

Men jeg er helt enig om Stokke. Bor jo tross alt her i byen ved nidelvens bredder, og har da fulgt med CL-kamper hvor Rbk har vært involvert. Det er jo tider man har lurt på om Stokke har fått utløsning. Kan forstå at det er veldig vanskelig for han å være 50-50. Men det er stor forskjell på 58-42 og 98-02. Men vi har jo en som enda verre her i byen. Petter Rasmus.

Når det gjelder "profilen" til PL i forhold til tippeligaen så tror jeg tv2 har to forskjellige intensjoner. Når det gjelder PL, så er målgruppa mer hardcore-fotballfans. Kampene går kun på betalkanaler. Kort fortalt: Det er et kravstort publikum. Og utfra hva jeg har forstått av hardcore fansen så har tv2 gjort et bra valg med å hente inn gamle engelske fotballhelter. I helga klarte de å få inn Le Tissier, og utfra hva jeg forstår så overgår han omtrent gud i Southampton. Tidligere hadde de Andrew Cole(særingen som ikke likte at man brukte Andy) Mens derimot tippeligaen skal være en total underholdningspakke.

Hansiso

Hansiso
21.04.11 11:00
Bitbiter: sier Hansiso. Forøvrig favorittlag: Arsenal.

Det Fygaren sa.

Jeg elsker entusiasog kommentatorstemmen til Alsaker, men noen ganger blir det bare kvalmt å høre på hvor upartisk han blir når han kommenterer de tre andre store. Han burde ikke fått lov til å kommentere dem engang. Liker han best som landslagskommentator uten tvil!

neon89

neon89
21.04.11 11:05

Ser 99 av hundre Start-kamper live, både på hjemme og bortebane. Ser med andre ord derfor stort sett bare på de kampene som går på hovedkanalene Tv2 og Tv2 Zebra. Kommenteringen på disse kanalene er stort sett veldig bra. Min store favoritt er Langli, med Alsaker som en god nr. 2. Beste ekspertkommentatorer er Skullerud og Myhre.

De få kampene jeg har sett på de forskjellige tv2-sport kanalene har hatt kommentering som tidvis har vært fryktelig dårlig. Lite kunnskap, både taktisk og om lagene som kommenteres.

exonymous

exonymous
21.04.11 11:13

Jeg er da en av de som egentlig aldri irriterer meg noe særlig over kommentatorer. Jeg ser på kampen, men skulle det være helt ille skrur jeg bare ned lyden og fyrer opp en dose Sten & Stanley i bakgrunnen.

Fygaren

Fygaren
21.04.11 11:20
Bitbiter: Tidligere hadde de Andrew Cole(særingen som ikke likte at man brukte Andy)

Andy Cole er et rasshøl. Hilsen Egil Østenstad. Og dette er ikke en omskrivning.

Bitbiter

Bitbiter
21.04.11 12:28
Fygaren: Andy Cole er et rasshøl. Hilsen Egil Østenstad. Og dette er ikke en omskrivning

Har han virkelig sagt det? Men Østenstad kan ha kjennskap til Cole for han spilte i samme klubb som Cole.

Fygaren

Fygaren
21.04.11 12:29
Bitbiter: Har han virkelig sagt det?

Jepp. Jeg skal ikke ta gift på at det var rasshøl, han kan ha sagt "drittsekk". Cole er dog kjent som en det er vanskelig å komme overens med.

KJ91

KJ91
21.04.11 12:33
Hockman: Morten Langli er min desiderte favoritt. Har mye peiling, stort engasjement og flink til å kommentere, rett og slett. Sammen med Petter Myhre danner de et nærmest perfekt kommentatorpar.

100% enig

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg