(Innlegget ble redigert 01.12.20 17:33)

happydeathsuite: Einig i det, men han følte nok at han måtte stå hardt på at han ikkje ville trekka seg så lenge han ikkje hadde bestemt seg for noko anna.
Det er nokså naturlig at han står hardt på. Han kan ikke vingle når han får spørsmål om han vil trekke seg. Han håpte det ville roe seg, istedet eskalerte det ennå mer med nyheten om at AS ikke hadde lov å forhandle med BB. Det bare ballet på seg. At nok ble nok er derfor forståelig idag. Dette var ikke noe han kunne redde uten å skade klubben
Når det gjelder Odin sin twitter melding så er jeg enig.
Jeg sitter egentlig igjen med et stort spørsmål. Hva ville Sandvik med disse grepene? Hva var den langsiktige tanken. Var det bare å få ut en som utfordret han eller var det en langsiktig sportslig tankegang bak dette? Det skulle jeg veldig gjerne visst. For det hele virker bare rart. Ser ikke hvor han ville med dette.
(Innlegget ble redigert 01.12.20 18:08)

Eastbooh: Jeg har ingen problemer med at Viking som klubb ser seg tjent med å ha ny(e) trener(e), spesielt ikke om spillergruppen ønsket det, men hvorfor endte det med at Berntsen skulle ut. Var det bare forhandlinger som skar seg, eller var det tanken hele veien?
Hvorfor er det så om å gjøre for en klubb å skifte ut en trener som faktisk har løftet klubben fra intet og til god Eliteserie-standard? Med små ressurser, og med spillere som på papiret holder førstedivisjonsnivå. Og ikke bare det, men flere av disse spillerne har under Berntsen blitt profiler, og de har skapt seg et navn langt utover Stavanger og Viking. Viking har igjen blitt folkets klubb, med en trener som er populær i hele regionen. Burde ikke alle krefter settes inn for å beholde Berntsen i trenerstolen? Burde ikke "prosjekt overtalelse" være jobb nummer en for de som leder Viking?
Jeg vet det er litt på siden av det denne saken handler om. Her har det vært en prosess der det endelig målet hele tiden har vært at assistenttrenere skal overta. Berntsen har også pekt på assistenttrenerne som sine arvtakere. Spørsmålet mitt er om det ikke er noen i klubben som evner å se dette fra et litt mer helhetlig og overordnet perspektiv. Noen som ser hva som er til beste for klubben og ikke for enkeltpersoner som er involvert i denne prosessen. Noen som i det minste kjenner på et snev av usikkerhet over å erstatte en fullblods elitetrener med to assistenter.
Delte trenerløsninger har vært forsøkt tidligere, og det har ikke vært en heldig løsning i de tilfellene der det har vært prøvd ut. Med forbehold om at informasjonen som er kommet ut er korrekt, så har altså klubben spurt assistenttrenerne hvilken løsning de så for seg. Og så har Aarsheim og Jensen landet på en delt trenerløsning. Dette skurrer i mine ører. Er det virkelig opp til assistenttrenerne å velge trenerløsning for Viking? Igjen, hvor er ledelsen som skal ha overblikket her? Ledelsen som skal stake ut vikings langsiktige kurs? Er det ingen voksne hjemme i Viking?
(Innlegget ble redigert 01.12.20 18:58)

Eksberten: Advokat Kjenner sier at Viking i verste fall kan bli flyttet ned en divisjon etter behandlingen av BB. Det var kanskje litt voldsomt...
Tipper Bjarne Berntsen ikke nøler med å godta en ny stilling i Viking, dersom det evt. blir konsekvensen.
(Innlegget ble redigert 01.12.20 19:52)

Gikk vel litt rykter om at Benny ble ofret pga et par spillere som klagde i 2001-2002?
Om jeg ikke tar helt feil, jobber vel en av de i den sportslige ledelsen i dag..?
Edit: Wow.. flere paralleller her.. Uttalelser og alt er nesten identisk...
(Innlegget ble redigert 01.12.20 22:38)