Bjarne er komfortabel med troppen
"Dette er først og fremst kontinuitetens år. Det viktigste for meg er de spillerne jeg har her, ikke de jeg ikke har. De stresser jeg ikke med. Jeg er ikke med på noe hylekor om at kvaliteten her ikke er god nok. Min jobb som trener er å gjøre den stallen jeg har til disposisjon god nok."
Det er riktig å ikke gjøre for mange endringer. Se på Start, det måtte gå som det gikk med alle de nye spillerne. Kontinuitet som Ranheim og Kristiansund har gjort er en fin inngang til Eliteserien. Så kan man bygge på sten for sten etter hvert.
Foreløpig har vi bare 1 ny spiller som ikke spilte i høst, Runar Hove. Kommer forhåpentligvis en til. Ofte trenger man nye ansikter på treningsfeltet for å få spillerne til å ta ut det beste. Nå er vi nyopprykket. Mange som ikke har spilt i Eliteserien og de som har spilt i Eliteserien kjenner det nok på kroppen de og. Motivasjonen for å gi absolutt alt er der for alle Vikings spillere.
Det må også være litt ekstra motiverende for de som fikk Viking opp at de får tillit også på øverste nivå. Synes synd på spillere i Start som ble skviset ut eller Stefan Johansen i Fulham som var veldig delaktig i opprykket, men så kjøper man alt og alle og havner på benken. Veldig urettferdig.
Forventer en veldig motivert gjeng
Runar Hove skal visstnok ha den medisinske testen i dag.
Opplegget for Viking ser hardt ut, men det liker jeg.
"Januar skal brukes til å legge et fysisk grunnlag, både styrkemessig og kondisjonsmessig. Det blir doble økter mandag til torsdag, en lang økt på fredag, før spillerne får egentreningsprogram i helgene."