Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sandnes Ulf [Klubbtråd]

NYTT TEMA
Shank
ShankInnlegg: 366
31.07.20 23:02
Obban: En god keeper redder 1-0 og 2-0 er en gedigen keepertabbe.
Det blir vanskelig å ligge i toppen dersom vi har en så svak målvakt.

Heigre har gjort det bra tidligere i sesongen, men idag var han svak, men det var jammen resten av laget også. Nå har vi 2 tøffe kamper mot Ranheim og TIL i vente i de 2 neste.

Shank
31.07.20 23:04
Obban: I følge Stavanger Aftenblad henter vi Adnan Hadzic på lån fra Start

Lukter litt desperasjon her, men det er vel ikke annet å forvente når vi har såpass med skader som vi har.

aIseboy
aIseboyInnlegg: 8556
03.08.20 22:11

Bare å ta av seg støvet og bøye seg i hatten over at vi klarte å snu kjerringa etter det famøse tapet mot Strømmet. Uhyre sterk seier over Ranheim på hjemmebane, selv om jeg skal innrømme at resultatet var noe flatterende for vår del. 

Det skal forøvrig bli spennende å telle opp på slutten av sesongen hvor mange ganger vi har møtt "ligaens suverent beste lag"...Steffen Landro er særdeles ivrig etter å snakke opp motstanderen. Minnes en lokal svenske som benyttet den taktikken for en del år tilbake. 

Obban
ObbanInnlegg: 601
03.08.20 22:33
aIseboy: Det skal forøvrig bli spennende å telle opp på slutten av sesongen hvor mange ganger vi har møtt "ligaens suverent beste lag"...

Ja, neste runde møter vi nok igjen ligaens suverent beste lag :-)

Fantastisk deilig at vi klarte å vippe denne kampen i vår favør etter nedturen mot Strømmen.

Obban
31.08.20 20:43

Jeg skjønner at det ikke alltid er så enkelt å være dommer og situasjonen i gårsdagens kamp var ikke enkel, men når avgjørelsen er heller tvilsom er det på sin plass med litt ydmykhet.
 Sandnes Ulf følte seg snytt for scoring, dommeren er uenig

"Underveis oppfattet verken jeg eller assistentdommer som sto på streken, at ballen var over mållinjen. Jeg har sett bildene som heller ikke viser det. Vi er trygge på at vi gjorde rett, sier Lien."

Et ganske arrogant svar må jeg si! Ut fra bildene så skal det vel ganske mye til at den ballen ikke var over mållinjen?

aIseboy
31.08.20 22:26
Obban: Et ganske arrogant svar må jeg si! Ut fra bildene så skal det vel ganske mye til at den ballen ikke var over mållinjen?

Helt åpenbart godt over mållinjen. Bør være greitt å innrømme det. Samtidig uten at det nødvendigvis er noen dommerskandale. De har som kjent ikke annet til hjelp enn 4 øyne.

Om vi tapte 2 poeng på det vil jo være en diskusjonssak. Hadde Nunez scoret i 45. minutt dersom vi hadde fått den goalen noen minutter tidligere?

Ser forrsten at Øystein Elvestad tar over som ny kommersiell leder. Sånt må en bare like. Lokal Sandnesgutt med fortid som spiller i klubben og som frivillig. Stort lokalt nettverk og fin yrkesbakgrunn som Key Account Manager i SAS. 

Men liker generelt ikke den store sirkulasjonen av adm. ansatte under daglig leder. 

Obban
01.09.20 19:19
aIseboy: Om vi tapte 2 poeng på det vil jo være en diskusjonssak. Hadde Nunez scoret i 45. minutt dersom vi hadde fått den goalen noen minutter tidligere?

Enig. Det er godt mulig det ikke hadde mye å si for sluttresultatet, men at dommer kan si "Vi er trygge på at vi gjorde rett" selv etter å ha sett bildene er uforståelig. Bildene viser jo at ballen var over mållinjen, men det var ikke enkelt for dommer og linjedommer å se.

Det hadde stått mer respekt av å innrømme at de ikke kunne dømme mål, da det ikke var mulig å se fra deres vinkel, fremfor å påstå at de gjorde rett.

Obban
01.09.20 19:24
aIseboy: Ser forrsten at Øystein Elvestad tar over som ny kommersiell leder. Sånt må en bare like. Lokal Sandnesgutt med fortid som spiller i klubben og som frivillig.

Ja, jeg tror også det blir positivt at Elvestad blir kommersiell leder, men det bekymrer litt at så mange i administrasjonen forsvinner etter så kort tid. Vibeke Steen ble vel bare værende i et drøyt år.

aIseboy
01.09.20 19:49
Obban: Vibeke Steen ble vel bare værende i et drøyt år.

Unnskyld meg, men når jeg hørte det snakketøyet der, så forventet jeg når som helst å bli tilbudt diamantslipte kokkekniver som kunne kutte spiker og magiske fuktighetskremer med E-vitamin og aloe vera.. kort fortalt - klubben behøver en leder med lokal forankring med fotballkunnskaper og nettverk. Kan ikke utelukke at han på sikt kan være kandidat for å overta etter Tom Rune Espedal.

Ellers er det rykter om en heftig spillerlogistikk neste uke, med flere ut og flere inn. 

Mitt råtips er Kevin Jablinski tilbake til EIK, Simon Colina på lån til Bryne, Jefferson De Souza og Johnny Furdal fra Viking til Sandnes Ulf. Sannsynligvis 0 rette, men rett logisk er det ikke så dumme tips. 

Obban
01.09.20 20:44
aIseboy: Unnskyld meg, men når jeg hørte det snakketøyet der, så forventet jeg når som helst å bli tilbudt diamantslipte kokkekniver som kunne kutte spiker

Joda du har et poeng der :-)

Obban
01.09.20 20:46
aIseboy: Jefferson De Souza og Johnny Furdal fra Viking til Sandnes Ulf.

Det hadde ikke vært feil det :-) 
Even Østensen har vel fått minimalt med spilletid hos de mørkeblå denne sesongen?

clavin
clavinInnlegg: 33236
01.09.20 20:50
Obban: Even Østensen har vel fått minimalt med spilletid hos de mørkeblå denne sesongen?

Han har vært skadet mesteparten av sesongen etter en lovende start. Nå er han tilbake, og rart om de skulle kvitte seg med ham nå.

aIseboy
01.09.20 22:03
Obban: Even Østensen har vel fått minimalt med spilletid hos de mørkeblå denne sesongen?

Ryktene utelukker visst nok spisser.

Forøvrig synes jeg Østensen er for lik Kenti. 

Obban
06.09.20 13:37
aIseboy: Ellers er det rykter om en heftig spillerlogistikk neste uke, med flere ut og flere inn.

Horenus Tadesse drar tilbake til Kristiansund. Adnan Hadzic blir værende og er aktuell for permanent overgang.
https://www.aftenbladet.no/sport/i/BR5pPw/en-lanespiller-ferdig-og-en-blir-vrende-i-sandnes-ulf

aIseboy
06.09.20 22:31
Obban: Horenus Tadesse drar tilbake til Kristiansund. Adnan Hadzic blir værende og er aktuell for permanent overgang.
https://www.aftenbladet.no/sport/i/BR5pPw/en-lanespiller-ferdig-og-en-blir-vrende-i-sandnes-ulf

Tja, kanskje ikke så overraskende dette? Pila til Horenus synes jeg har bikket litt feil vei. Adnan på sin side har vel ikke sjarmert Sandnes i senk, men åpenbart Landro, og det er strengt tatt det viktigste.

Forventer forøvrig SVÆRE overskrifter hva angår lyseblå overganger denne uka. Leo Messi og Tommy Høiland kan visst nok utelukkes, men ellers er det meste helt åpent. 

den12mann
den12mannInnlegg: 10569
08.09.20 13:11

Det er naturligvis meget lite sannsynlig mtp OBOS og økonomiske rammer, men Deyver Vega til SUlf tror jeg kunne betydd en solid mengde poeng (og kanskje opprykk?)

(Innlegget ble redigert 08.09.20 13:11)

aIseboy
08.09.20 22:28

Aslak Falch på vei tilbake?

Obban
09.09.20 08:17
den12mann: Det er naturligvis meget lite sannsynlig mtp OBOS og økonomiske rammer, men Deyver Vega til SUlf

Nei, jeg tror ikke det er sannsynlig. Sandnes har neppe økonomiske midler til å signe Vega slik situasjonen er nå.

Obban
09.09.20 08:18
aIseboy: Aslak Falch på vei tilbake?

Ikke feil. Vi trenger bedre dekning på keeperplassen.

Obban
09.09.20 12:01

Ja, da ser det som Falch returnerer til Sandnes. 
Skriver langtidskontrakt med de lyseblå i følge SA:
Sandnes Ulf henter keeper fra Eliteserien

Obban
13.09.20 13:30
aIseboy: Forventer forøvrig SVÆRE overskrifter hva angår lyseblå overganger denne uka.

Fasit for uka:

Tadesse ønsket seg tilbake til Kristiansund og ikke forlenge låneoppholdet.
Adnan Hadzic fra Start ønsket å bli værende og har skrevet en kontrakt ut 2022.
Aslak Falch kom fra Sarpsborg og har signert ut 2023.

Fornuftige signeringer, spesielt på keeperplass var vi sårbare, men ikke de som skapte de største overskriftene.
Dersom noen antydet store overskrifter var det kanskje en overgang som strandet, eller som de ikke kom i mål med?

Shank
14.09.20 20:16

Nok et skuffendes borte tap idag. Vi scorer nok til å vinne, men slipper som vanlig inn alt for mange mål. Kanskje er ikke kvaliteten bra nok til å spille slik Landro ønsker.

Håper noen av disse kan finne seg ny klubb mens vinduet er åpent.

Kevin Jablinski, Jasmin Bogdanovic & Simón Colina.

Håper forøvrig at de følger med på Bryne gutten Jonatan Braut Brunes som er i Florø nå. Skal ikke påstå jeg vet for mye om han som spiller, men 9 mål på 10 kamper for Florø på nivå 3 høres ikke for dumt ut, kun 20 år.

(Innlegget ble redigert 14.09.20 20:16)

Shank
14.09.20 20:19

Noen som vet hvor lenge Maxwell Effiom er ute? kan ikke huske å ha lest at han er skadet noen plass.

Obban
14.09.20 21:02
Shank: Noen som vet hvor lenge Maxwell Effiom er ute? kan ikke huske å ha lest at han er skadet noen plass.

Maxwell ble vel skadet i Jerv kampen? Jeg kan heller ikke huske å ha sett hvor lange han er ute. 

Pinlig tap i dag. Dersom vi skal opptre slik i forsvar kommer vi ikke til å ta flere poeng borte. Utrolig skuffende at det fortsatt er like svakt som det har vært nesten hele sesongen. Hadde håpet å se noe forbedring etter en halv sesong.

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 27347
16.09.20 19:08
Obban: Pinlig tap i dag

Sandnes Ulf har noen stygge siffre med baklensgmål i noen kamper.
Hva er grunnen til det?

Obban
16.09.20 20:04
return_of_drakkar: Sandnes Ulf har noen stygge siffre med baklensgmål i noen kamper.
Hva er grunnen til det?

Det er har nok litt med at ikke alle spillerne er helt komfortable med spillestilen Landro legger opp til.
Mange utskiftninger, på grunn av skader, har nok også bidratt til at formasjon ikke er drillet nok inn og det bidrar til at forsvarspillet ikke sitter som det skal i alle kamper. 

Shank
17.09.20 14:09

Chris Sleveland er klar for Sandnes Ulf. Midtbanespilleren kommer fra spill i PostNord-ligaen med EIK. Kontrakten ble signert torsdag, og strekker seg ut 2022-sesongen.

Obban
17.09.20 19:59
Shank: Chris Sleveland er klar for Sandnes Ulf. Midtbanespilleren kommer fra spill i PostNord-ligaen med EIK. Kontrakten ble signert torsdag, og strekker seg ut 2022-sesongen.

Kjekt med lokale spillere, men enda en midtbanespiller?! Det blir trangt om plassen på midten når spillere kommer tilbake fra skade!

Jeg hadde håpet vi kunne hentet en stopper og kanskje en spiss. Vi er veldig sårbare for skader og karantener på de plassene.

Shank
17.09.20 20:35
Obban: Kjekt med lokale spillere, men enda en midtbanespiller?! Det blir trangt om plassen på midten når spillere kommer tilbake fra skade! Jeg hadde håpet vi kunne hentet en stopper og kanskje en spiss. Vi er veldig sårbare for skader og karantener på de plassene.

Tenkte det samme selv, ang enda en midtbanespiller.

Selv med Colina ut, når den dag kommer, så har vi ganske god dekning der, men kunne trengt en ny stopper og spiss i mine øyner.

Får vel vente å se hvordan stallen ser ut når vinduet er lukket.

(Innlegget ble redigert 17.09.20 20:35)

aIseboy
18.09.20 09:24
Shank: Selv med Colina ut

Han burde kanskje gått motsatt vei av Sleveland?

Har vondt av en person fra Barcelona sitter mutters alene i Sandnes uten annet å gjøre enn å trene 2 timer til dagen. Mer enn god nok for norsk 3. nivå når selvtilliten er tilbake. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg