Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bodø/Glimt [Klubbtråd]

NYTT TEMA
ErnestMangnall
ErnestMangnallInnlegg: 5609
03.02.19 22:36
Hunkpapa: Jeg er en av to trenere på et 13-års bydelslag. Stammen er den samme som for 6-7 år siden. Fra dag 1 tenkte jeg at den med ball klumpsete 7-åringen - med en løpskapasitet, balanse, smerteterskel, vinnervilje osv som langt overgikk de øvrige - ville nå lengst. I dag - 6 år senere - fikk jeg i all beskjedenhet helt rett.

Det er vel litt tidlig å fastslå hvem av de som blir best som 25-åring da :)

Thpe
ThpeInnlegg: 34449
03.02.19 22:50

De betaler ikke de 25k nei, ganske sikker jeg også.

Thpe
03.02.19 22:53

Markus Jensen i Bodø Nu med kommentar for et par dager siden:

KOMMENTAR: Er det størrelsen på foreldrenes lommebok som skal avgjøre om en talentfull fotballspiller får sjansen til å lykkes? Det er dit vi er på vei.

I går omtalte Bodø Nu hva det koster å spille fotball for Bodø/Glimts forskjellige satsingslag.

Særlig fokus ble det på det faktum at for å spille fotball for Glimts andrelag, som fungerer som rekrutteringslag og inngangsport til en fremtidig plass i A-troppen, er du i praksis nødt til å gå på NTGs videregående skole for å følge lagets treningsløp.

KOSTBAR SATSING

Det går ikke lenger an å studere ved offentlig videregående skole og samtidig delta på majoriteten av lagets treninger. Uten å delta på treninger, sier det seg selv at man er sjanseløs i den tøffe konkurransen om spilletid.

Det betyr også at lagets spillere i praksis må ut med 48.000 kroner i året i skolepenger til NTG, for å ha muligheten til å fortsette satsingen.

Det sier seg selv at ikke alle foreldre har råd til dette. Nærmere 150.000 kroner - foruten alle de andre utgiftene knyttet til fotballsatsing for en ung spiller i alderen 16-18 år. 

Vi i Bodø Nu synes det er en svært interessant debatt som må tas her: Skal det være slik at størrelsen på foreldrenes lommebok avgjør om du får sjansen til å lykkes som fotballspiller i Bodø/Glimt?

Burde ikke Glimt, som er en klubb som vet utmerket godt at befolkningsgrunnlaget man kan hente talenter fra er betydelig mindre enn tilfellet er for de fleste andre klubbene i norsk toppfotball, være spesielt opptatt av å legge til rette for å fange opp så mange som mulig?

Og er klubben tjent med et omdømme basert på at kun spillere fra bemidlede familier får en reell sjanse til å gå gradene fra de begynner på videregående skole?

NULL DEBATT

Dessverre ser det ikke ut som om dette er en debatt alle er interessert i å ta. Minst av alt Bodø/Glimt.

I kommentarfeltet til vår sak var tilsynelatende det viktigste for ansatte og tilknyttede personer, samt klubbens egen Facebook-profil, å beskylde Bodø Nu for å spre usannheter og for å være unyansert.

Det ble påpekt at man må ikke betale 4.000 kroner i måneden for å spille fotball i Glimt som 16-åring. Her finnes også breddelag.

Det er helt riktig. Her burde overskriften vært mer nyansert. Derfor er den også justert i ettertid. Det finnes tross alt 16-åringer på Glimts breddelag som ikke betaler 4.000 kroner i skolepenger per måned for å spille fotball.

Men debatten handler ikke om hvorvidt Glimt har breddelag eller ikke - den handler om at for å ha en sjanse til å slå igjennom som fotballspiller i klubben, ja da må du (eller rettere sagt foreldrene) ha råd til å punge ut med denne summen.

Og denne debatten skulle jeg så inderlig ønske at Bodø/Glimt var beredt til å ta. Er den modellen man legger opp til den beste for klubben på lang sikt? Hvilke resultater har man fått ut av de foreldrefinansierte millionene som hvert år pumpes inn i Glimt-akademiet? Er balansen mellom kostnad og resultat god nok?

Ikke minst: Burde man ikke legge opp til at også talenter fra familier med lavere inntekt kan få en mulighet til å slå igjennom?

KLASSESKILLE I GARDEROBEN

Ørjan Berg svarer for så vidt godt for seg på våre spørsmål om kostnadene ved å spille fotball for Glimt-akademiet. Men jeg tror han undervurderer effekten det får når man i praksis krever 4.000 kroner i måneden for retten til å satse på fotball.

Det sies at Glimt er beredt til å finne løsninger hvis noen ikke har anledning til å betale for seg. Men hvem vil være han i garderoben som ikke har råd til å gå på NTG? Og hvor sannsynlig er det at foreldre kommer krypende til Bodø/Glimt for å tigge seg til en satsingsplass, hvis pengene ikke strekker til? Mange vil nok ikke det.

NTG-systemet er beviselig glimrende når det gjelder å få opp toppspillere. Men jeg er overbevist om at Bodø/Glimt hadde vært bedre tjent med en bredere inngangsdør. 

Da ville utvalget spillere blitt større, jeg tror man ville fått opp enda flere toppspillere, klubbens omdømme hadde blitt bedre, tilhørigheten i befolkningen hadde neppe tatt skade av det - og man ville fått spillere med forskjellige bakgrunner inn i satsingslagene i mye større grad.

LOMMEBØKER OG KNUSTE DRØMMER

Det sistnevnte har knapt vært berørt, men må likevel skrives: Når slo en spiller fra en familie med dårlig råd sist igjennom, etter å ha gått gradene  i Bodø/Glimt-akademiet? Har det egentlig skjedd siden Glimt-akademiet ble etablert?

For å svare på ingressen:

Nei, jeg synes ærlig talt ikke det bør være størrelsen på foreldrenes lommebok som avgjør om guttungen din skal få sjansen til å realisere drømmen. Men, Bodø/Glimt, det er dit vi er på vei.

Hunkpapa
HunkpapaInnlegg: 3073
03.02.19 23:15
ErnestMangnall: Mener bestemt at de som går på NTG ikke betaler de 25k, men har ikke førstehånds kunnskap om dette så skal ikke være for skråsikker her.

Ungdomsskolesatsen er ca kr 25.000,-. Tas de i tillegg opp på G13 satsningslaget, vil det koste mer en kr 50.000,- i året. På videregående er kostnadene bare på NTG som Thpe er inne på kr 48.000,-. Kommer satsningslaget til Glimt i tillegg taler vi fort om meget store beløp, da er det mor og fars lommebok, og ikke talentet, som er avgjørende.

Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 9256
04.02.19 00:18

Løsningen er forbausende enkel. Dropp å spille for Glimt i aldersbestemte klasser...

Verre er det ikke. Masse penger å spare.

Nåløyet videre til eliteseriefotball og en eventuell lukrativ proffkarriere i utlandet er bittelite. Bare noen ytterst få havner der.

Hvis det er den eneste målsettingen til absolutt alle i Glimts rekrutterings- og opplæringssystem for aldersbestemte spillere, kan man like godt kalle det "De knuste drømmers akademi".

Samme greia for så mange andre ES-klubber. Ingen forskjell.

Saltenfotballen er utarmet nok som den er. Mange av de "håpefulle" som får foreldrene til å cashe ut, kunne like godt spilt for andre klubber i området, og hatt en vel så interessant kariere.

Fotballen i dag er blitt en "enten-eller" situasjon på aldersbestemt nivå. Enten så lykkes du - eller så har det omtrent vært borkastet tid.

Hvilket er totalt feil. Ungdommene lærer disiplin, fysisk fostring, tålmodighet, å ta imot beskjeder og innspill fra autoriteter og utføre det i praksis, utholdenhet, samarbeid, lagfølelse. Alt overførbart til andre deler av livet de tross alt skal leve - langt borte fra den såkalte toppfotballen, de aller fleste av dem.

Men det er nu bare min mening.

Skål!

Hunkpapa
04.02.19 09:57
Kurtkanon2: Løsningen er forbausende enkel. Dropp å spille for Glimt i aldersbestemte klasser...
Nåløyet videre til eliteseriefotball og en eventuell lukrativ proffkarriere i utlandet er bittelite. Bare noen ytterst få havner der.
Hvis det er den eneste målsettingen til absolutt alle i Glimts rekrutterings- og opplæringssystem for aldersbestemte spillere, kan man like godt kalle det "De knuste drømmers akademi".
Saltenfotballen er utarmet nok som den er. Mange av de "håpefulle" som får foreldrene til å cashe ut, kunne like godt spilt for andre klubber i området, og hatt en vel så interessant kariere.
Fotballen i dag er blitt en "enten-eller" situasjon på aldersbestemt nivå. Enten så lykkes du - eller så har det omtrent vært borkastet tid.
Hvilket er totalt feil. Ungdommene lærer disiplin, fysisk fostring, tålmodighet, å ta imot beskjeder og innspill fra autoriteter og utføre det i praksis, utholdenhet, samarbeid, lagfølelse. Alt overførbart til andre deler av livet de tross alt skal leve - langt borte fra den såkalte toppfotballen, de aller fleste av dem.

Jeg kjenner ikke organiseringen i barne- og ungdomsfotballen i Bodø veldig godt. Jeg tror imidlertid RBK-modellen, hvor klubben ikke har tilbud for barn, er bedre. Da får ungene være i sine respektive bydelslag til 14-16 års alderen, før de tas opp av RBK, Ranheim e.a. klubber med seniorfotball ambisjoner.

Problemet i Bodø - tror jeg - er ikke nødvendigvis Glimt og akademiet. Problemet er at de andre bydelslagene neppe har noe ekstra tilbud for de 11-13 åringene som vil trene mer. Om lag som Junkeren eller Grand har 30 fotballspillende 12-åringer, så går kanskje de 4-5 beste til Glimtakademiet. Om disse bydelslagene kunne gitt et tilbud til f.eks. halvparten av egne spillere, som selvfølgelig ville ha kostet noe, men ikke i nærheten av Glimt og NTG-priser, så ville mye vært gjort. Trenerne fra Glimtakademiet kunne sikkert vært lånt inn av og til. Flere ville fortsatt med fotball, og satsningslagene til Glimt ville fått bedre lokal matching.

Thpe
04.02.19 15:48

Glimt med bud på keeperen Egil Selvik i Sandnes Ulf melder VG.

Veldig spennende keeper. 

Thpe
04.02.19 17:10

Glimt har også Family Alamari på prøvespill denne uken. Nigerianer.

Fra AN.no

Kalle73
Kalle73Innlegg: 53664
05.02.19 11:46
Thpe: Nei, jeg synes ærlig talt ikke det bør være størrelsen på foreldrenes lommebok som avgjør om guttungen din skal få sjansen til å realisere drømmen. Men, Bodø/Glimt, det er dit vi er på vei.

Det ekje berre Glimt som e på vei dit.

Ser at så snart man e ferdig med foreldredrevne lag (ved overgang fra 7-er til 9-er her sørpå) på selv lokale småklubba så e vi glatt oppe i et par tusen i måneden... og det balle på sæ førr kvert år.

Har en jentunge som spille 7-er og vi må vel ut med ca 7-8 tusen i året allerede kun i "avgifta" te klubb for 2 treninge i uka og deltakelse i seriespill og et par-tre cuper.

(Innlegget ble redigert 05.02.19 11:46)

Thpe
07.02.19 12:43

Andreas van der Spa og Adrian Skindlo lånes ut.

Førstnevnte til Alta og Skindlo til islandske Afturelding.

Vårt 2.lag svekkes mtp 3.divisjonsspill, men som utviklingsleder Broughton sier: 

" Det var ikke fristende å beholde begge i Bodø, for å ha et bedre andrelag selv?

– Det hadde vært det enkle valget. Vi mister to gode spillere, som vi ville hatt bruk for i den gruppa. Men vi må tenke på hva som er best for spillerne selv, og så får vi gi den muligheten til noen andre. Det enkle hadde vært å tenke på laget, men det er spilleren som er viktigst. Akademiet vårt dømmes ut fra hvor mange som kommer seg inn på A-laget, ikke på hvilken divisjon vi har B-laget vårt i. Men vi har som mål å berge plassen i 3. divisjon uansett, sier Gregg Broughton."

amukon
amukonInnlegg: 2649
08.02.19 00:17
Thpe: Skindlo til islandske Afturelding

Islandsk 2. nivå... Det var da fryktelig eksotisk. Mer enn bare fotballen som spiller inn her?

Glimtunggutter i Alta har vi jo hatt høvelig suksess med de siste årene. Liker dette!

Thpe
08.02.19 10:33
amukon: Islandsk 2. nivå... Det var da fryktelig eksotisk. Mer enn bare fotballen som spiller inn her?

Koblingen stammer visstnok fra Broughton sitt nettverk.

Ellers signerer Egil Selvik for... Odd. Etter mitt syn, bør man nå gå for et alternativ som allerede vurderes/har blitt vurdert. Mjølners Daniel Ravneng. Opprinnelig fra Sarpsborg, men tok sjansen og flyttet opp for spill i Mjølner. Vært strålende og fast keeper. 97-modell.

(Innlegget ble redigert 08.02.19 10:42)

Thpe
08.02.19 11:30

Laget som møter TUIL:

Ricardo

Morten Konradsen - Brede Moe - Marius Lode - Fredrik Bjørkan

Vegard Moberg - Patrick Berg - Ulrik Saltnes

William Arne Hanssen - Geir André Herrem - Amor Layouni

Benk: Jarmund, Isidoro, Family, Sigurjonsson, Lillevold Johnsen, JP Hauge

Noen skader i troppen til Glimt. 

(Innlegget ble redigert 08.02.19 11:31)

Thpe
08.02.19 11:50

I TUIL-troppen finner man et par Glimt-kjenninger. Målvakt Adrian Mikkelsen hadde noen sesonger i Glimt 2. Thomas Braaten gjorde god figur her for noen år siden.

Og verdens beste Anders Karlsen, selvsagt.

Saltnes sa det best da Karlsen dro: "Man blir aldri profet i eget land".

Full tropp:

Adrian Nystø Mikkelsen, Anders Karlsen, Andreas Hanssen, Håvard Svendsen, Håkon Kjæve, Henrik Breimyr, Johan Martin Arntsen, George Lewis, Martin Albertsen, Sebastian Tounekti, Theodor Nilsen, Thomas Kind Bendiksen, Thomas Båtnes Braaten, Vegard Bergstedt Lysvoll.

Thpe
08.02.19 13:43

2-0 etter 50. min.

Patrick Berg med et skudd som endret retning via Braaten og gikk i mål.

2. målet kom etter flere trekk i laget. 

William Arne -> Jens Petter -> Patrick -> Morten -> Jens Petter (heading i mål).

Alle involverte var bodøgutter!

Glimt står med følgende lag hittil i 2:

Ricardo

Konradsen - Moe - Lode - Bjørkan

Berg - Sigurjonsson - Saltnes

Hanssen - Moberg - Hauge

Herrem måtte ut tidlig.. Layouni ut i pausen. Smeller på begge to.

(Innlegget ble redigert 08.02.19 13:45)

amukon
08.02.19 13:46

Vil se William Arne inne i midten etterhvert. Vender for mye hjemover til å spille ving etter min mening. Må være villig til å utfordre mer selv. Teknikken er jo der. Gjør seg dog på ingen måte bort.

JP ser da meget skarp ut. Begynner å likne på noe veldig bra!

(Innlegget ble redigert 08.02.19 13:52)

amukon
08.02.19 13:57
amukon: JP ser da meget skarp ut. Begynner å likne på noe veldig bra!

Og der dribler han bort halve TUIL, serverer Konradsen og 3-0! Herlig!!

(Innlegget ble redigert 08.02.19 13:58)

Thpe
08.02.19 13:58

Jens Petter til Morten denne gangen. Mål og målgivende på Morten. Vært veldig god.

Thpe
08.02.19 15:23

Så ble det en god gjennomkjøring i dag også. Har fortsatt til gode å slippe inn mål hittil i år. Sterkt.

Morten Konradsen overbeviste som høyreback, og ga laget en ny dimensjon offensivt, uavhengig om han trakk innover eller utover i banen. Flere ganger i motstanderens boks og skapte trøbbel.

Det gjorde også Fredrik Bjørkan på venstreback. Megaoffensiv og bryter gang på gang TUILs kontringer. 

Stopperparet har levert, til tross for et par enkle feil her og der. Skjerpes inn mot sesongstart. Norges hurtigste stopperpar.

Moberg - et kroneksempel på at innsats og holdninger kan ta deg langt. Man må ikke nødvendigvis ha ballfølelse.

William Arne hadde flere gode bidrag og sto vel ut hele kampen. Det vil han aldri kunne gjøre i Eliteserien om han ikke forbedrer det fysiske. Både han og en voldsomt frisk Jens Petter Hauge må jobbe med fysikken. Sammenlignet med en annen unggutt, Håkon Evjen, så er det to forskjellige verdener. Evjen er useriøst godt trent, og takler det varierende og aggressive presspillet som er i ferd med å implementeres. Kan glatt stå 90. min i ES. Hauge og Hanssen ikke i nærheten av det. Men enda lenge til sesongstart!

Glimt skriker etter ny spiss. 

Thpe
08.02.19 20:38

Men at Jose Ángel kom tilbake til Bodø uten å ha fulgt treningsprogrammet sitt særlig.. skuffende. Det antas at strekkskaden han har pådratt seg er et resultat av for tøff trening de siste tre ukene. Slik blir det uten riktig grunnlag.

Thpe
09.02.19 14:27

Fardal Opseth har åpnet målkontoen i Tyrkia.

Selvmål, vel og merke. Men mål er mål...eller?

Thpe
12.02.19 16:49

Family blir ikke Glimt-spiller.

Videre opplyser AN om følgende:

"Nå leter klubben videre etter både midtspiss, midtstopper og målvakt. Aasmund Bjørkan har de siste dagene vært i Kroatia for å gjøre seg kjent med spillermarkedet der.

– Han fikk se en god del kamper. Han har sett på konkrete spillere, og han har skaffet seg en bedre oversikt enn vi hadde på forhånd, forklarer Glimt-treneren.

Men, det er foreløpig ingen kroatiske spiller på vei nordover.

– Aasmund har neppe med noen spillere i kofferten hjem. Når jeg tenker meg om hadde han neppe med noen koffert heller, smiler Knutsen."

Det gjøres, etter mitt syn, en altfor dårlig jobb med og rundt spillerlogistikk. Syltynt.

Hunkpapa
12.02.19 17:40
Kurtkanon2: Løsningen er forbausende enkel. Dropp å spille for Glimt i aldersbestemte klasser...
Skål!

Leste nå i ettertid et veldig godt innlegg. Det er greit å ha ambisjoner som ung, bare de er realistiske. Det er alt for mye "enten-eller", også i barne- og ungdomsfotballen. Ungdom som driver på med fotball og idrett langt opp i tenårene, enten på akademi- eller breddelag, har masse å putte i håndbagasjen videre i livet. Mye av dette er du inne på som disiplin, fysisk fostring, orden, samarbeid, sosiale ferdigheter, samarbeid og lagfølelse. Jeg kan gjerne føye til at fotballen for mange er en sosial døråpner. Fotball er nærmest en universelt "språk". Fotballen i min barn- og ungdomstid har brakt meg inn i nye sosiale miljø ved for eksempel studier. De fleste universitet og høgskoler har fotballag, og vips... øl og det hele.

Hva Glimtakademiet koster Glimt vet jeg ikke. Glimt har de siste 2-3 år tatt opp stadig nye akademispillere i A-lags troppen, hvilket er bra. Jo flere "local lads", jo flere komme på kamp på grunn av lokal tilhørighet. Glimtakademiet slik den har fremstått de siste 8-10 år har fortsatt ikke produsert en lokal salgsvare. P. Berg ville slutte i Glimt sommeren 2018, pga lite spilletid. Han endte opp med ny 3-års kontrakt, høyst sannsynlig fordi ingen andre ES klubber visste interesse. Jeg ser p.t. heller ingen andre egenproduserte lokale gutter - altså ikke spillere fra Narvik eller Lofoten -  som kan selges for millionbeløp internt i Norge, eller til utlandet. Det kan dog selvfølgelig endre seg - for å godtgjøre Thpe.  

Om Glimtakademiet er en suksess eller ikke kan sikkert diskuteres. Rådet ditt om å droppe å spille for Glimt (og kanskje unngå å søke opptak på NTG) er nødvendigvis ikke dumt, om man tenker penger, forutsatt at man får trent nok i andre lokale klubber fra 12-16 års alderen.

Thpe
12.02.19 19:05
Hunkpapa: Jeg ser p.t. heller ingen andre egenproduserte lokale gutter - altså ikke spillere fra Narvik eller Lofoten -  som kan selges for millionbeløp internt i Norge, eller til utlandet. Det kan dog selvfølgelig endre seg - for å godtgjøre Thpe.

At du ikke evner å se ting, det er da intet nytt ;-)

Men artig at du klager på at Glimt beveger seg for lite i distriktet, samtidig som du trekker frem (tidligere og nåværende) salgsvarer i form av unggutter fra Lofoten og Narvik. Du er litt av en type :)

Hunkpapa
12.02.19 19:38
Thpe: Men artig at du klager på at Glimt beveger seg for lite i distriktet, samtidig som du trekker frem (tidligere og nåværende) salgsvarer i form av unggutter fra Lofoten og Narvik. Du er litt av en type :)

Jeg tok feil i det jeg tidligere skrev. Jeg har undersøkt, og burde ha beklaget. Beklagelsen kommer herved. Om besøkene og oppfølgningen er god nok, er et annet spørsmål. Som når Bjørkan besøker Kroatia i disse dager. På meg virker dette som et overilt venstrehåndsarbeid på overtid. Seriestart nærmer seg.

soldado
soldadoInnlegg: 7137
12.02.19 20:46
Thpe: Det gjøres, etter mitt syn, en altfor dårlig jobb med og rundt spillerlogistikk. Syltynt.

Tiltredes. 

I år blir det nedrykk. 

Thpe
13.02.19 13:14
Hunkpapa: På meg virker dette som et overilt venstrehåndsarbeid på overtid.

Enig.

Det faktum at man ikke signerer Family fordi han etter trenerteamets syn ikke er moden for Eliteseriespill før om 6-12 mnd... Det gjør meg vondt. Samtlige spillere var imponert etter treningsuka. Og Family nøt oppholdet. 

(Innlegget ble redigert 13.02.19 13:27)

Thpe
13.02.19 13:16

Ellers så jeg en interessant artikkel fra Adresseavisen angående storklubben Midtjyllands klubbdrift. Mener det er greit relevant i anledning talent -og akademidiskusjonen her. Dog uten sammenligning!

"Midtjylland har bestemt at 40 prosent av all spilletid i serien skal komme fra spillere med bakgrunn fra eget akademi. I 2018 var dette tallet i RBK på 7,6 prosent."

Klubben Skammelsrud sammenligner med, er altså danske FC Midtjylland. De ble seriemestere forrige sesong, og har nedfelt at 40 prosent av alle spilleminutter i serien skal komme fra egenutviklede spillere. I 2018 endte man på 37 prosent.

I klartekst: Når man summerer 30 eliteseriekamper, skal om lag fem av de elleve 90-minutterne i hver kamp ha bakgrunn fra klubbens eget akademi.

Adresseavisen har vært i kontakt med Midtjyllands pressekoordinator Mads Hviid Jacobsen. Han sier at det ikke har så mye å si hvor klubben henter talenter fra, så lenge de blir utviklet videre i akademiet.

Samtidig har det en viss betydning: Midtjylland samarbeider med 140 småklubber i Danmark, og dette var veien for eksempel landslagsstopper Simon Kjær tok i sin tid.

Men: Klubben har også en samarbeidsklubb i Nigeria, og henter spillere fra hele Danmark.

Skal man tro Hviid Jacobsen, er aldersgruppa spillerne hentes fra sammenlignbar med Rosenborg. De hentes sjelden før de er 15 år, og Midtjyllands akademi består av to lag: U17 og U19."

(Innlegget ble redigert 13.02.19 13:18)

Thpe
13.02.19 13:43

En av spillerne jeg hadde kikket på om jeg var Bjørkan pdd, hadde vært Aron Elís Thrándarson (1994) i Aalesund. Kontrakt ut 2019.

Islandsk indreløper/offensiv spiller som innehar spennende kvaliteter. Mer enn han har fått ut hittil, til tross for at han har vært god i både Eliteserie og OBOS. Kombinerer kreativitet med fysikk og usedvanlig bra luftstyrke. 187 cm og 83 kg. Tidligere har han vært blant de svakeste på kondisjonstester i Aalesund, i år var han nest best.

Fin fit for Glimt... også fordi han kan bekle kantposisjonen.

Jaauda
JaaudaInnlegg: 20882
13.02.19 15:11

Jeg skal ikke si noe på MidtJyllands drift, men forutsetningene er veldig annerledes enn i Glimt. 

Det bor 1.25 mill innbyggere bare i Midt-Jylland. Et par mill om du tar med hele Jylland. Alt innen grei kjøreavstand i hvert fall i Nordnorsk målestokk. 

I Salten bor d 75 000. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg