Flott Patrick. Jeg vet du er en del av en familie med klubblegender, men der er faktisk mulig å formulere seg bedre. Kanskje Glimt skal vurdere å behandle deg slik Hull behandlet kaptein Markus Henriksen når han ville bort? Sette deg på 2. laget til kontrakten går ut, og la de sultne spillerne som du snakker om ta over?
Ikke misforstå meg, det er åpenbart at Patrick Berg og flere skal til utlandet for større utfordringer slik lønnsbudsjettet og ståa er akkurat nå. Men er det noe jeg kan være enig i med Koteng og flere i Rosenborg, (selv om prosjekt Horneland og drømmen om CL feilet i Trondheim de siste årene). Det er litt mangel på ambisjoner i norsk fotball, og hver gang jeg hører daglig leder Frode Thomassen prate om Glimt sin videre utvikling så får jeg inntrykket av han har store ambisjoner, bare at utviklingen selvfølgelig skal gjøres på Glimt-vis, med fokus på bærekraft og en stor porsjon tålmodighet.
Poenget er likevel at det skal skje en utvikling, og jeg synes det er direkte frekt av Patrick Berg å synse om Glimt sin posisjon i hierarkiet. Ja Glimt har en posisjon, men Glimt er i en stadig utvikling, og posisjonen var langt lavere bare for 2 år siden. Og når en ser på suksesshistorier som satsningen i Molde så er det ingen grunn for å tro at vi ikke kan utvikle oss til en enda sterkere posisjon i fremtiden. Der vi er i en posisjon der spillere som Jens Petter Hauge, Patrick Berg og flere velger å bli i klubben til de er både 24 og 25 år før de selges for større summer. Det krever samtidig at alle i Eliteserien hever nivået med mange hakk, og produktet norsk fotball på sikt blir mer attraktivt når en sammenligner med land som Danmark, Østerrike og Belgia.