Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jobber i fotballklubben Sogndal, etterlyst i USA.

NYTT TEMA
cybro

cybro
26.01.13 13:18

Eg veit kven det er ja.

Heborres

Heborres
26.01.13 13:18

Er bare å søke etter Trafficking in GHB, Possession of Steroids, Possession of Drug Paraphernalia i Google så får du det frem.

cybro

cybro
26.01.13 13:19

Hehe, godt å sjå at du har vore inne på sida Heborres :)

Kjell28

Kjell28
26.01.13 13:23

Norge ville samme forbrytelse tilsvare en bot på 5000 kroner eller 14 dagers betinget fengsel. Saken er uansett foreldet etter norsk lov

GoingKronos

GoingKronos
26.01.13 13:56
Kjell28: Norge ville samme forbrytelse tilsvare en bot på 5000 kroner eller 14 dagers betinget fengsel. Saken er uansett foreldet etter norsk lov

Sier hans advokat, altså ikke en objektiv vurdering. 5000 kroner i bot får du vel for urinering på offentlig sted eller at man er litt for hard på gassen når man kjører seg en tur.

Johninho2

Johninho2
26.01.13 14:12

Han der har rulleblad fra før av også så dette var ingen bombe. Egentlig utrolig at Sogndal har ansatt ham med tanke på hva han har gjort tidligere.

(Innlegget ble redigert 26.01.13 14:13)

kmskrs

kmskrs
26.01.13 15:36

Ja, denne mannen er nok en skikkelig skremmende og farlig person som burde henges ut mest mulig i media.

siden denne episoden har han jo også stadig vært i trøbbel med lovens lange arm og bør bures inne snarest!

Kjell28

Kjell28
26.01.13 16:02
GoingKronos: Sier hans advokat, altså ikke en objektiv vurdering. 5000 kroner i bot får du vel for urinering på offentlig sted eller at man er litt for hard på gassen når man kjører seg en tur.

Jeg er enig i at han ikke er objektiv generelt sett, men hva i det han sa er feil mener du ?

(Innlegget ble redigert 26.01.13 16:02)

GoingKronos

GoingKronos
26.01.13 16:13
Kjell28: Jeg er enig i at han ikke er objektiv generelt sett, men hva i det han sa er feil mener du ?

Det hadde jo vært naturlig at journalisten spurte om hvilken begrunnelse han hadde for sin vurdering. Det her er et alvorlig narkotikum som ikke kan sammenlignes med hasj, og det er også et av de vanligste voldtektsdopene som fins. Så vi vet ikke hvorfor han hadde dopet og hvilke intensjoner han hadde, og han valgte også å stikke av i stede for å forsvare seg som tyder på at saken er alvorlig.

Sogndal bør selvsagt ikke la kriminelle mennesker medisinere sine spillere, og at de har vært kjent med saken gjør det enda mer kritikkverdig.

krakra_2

krakra_2
26.01.13 16:22

Nå brukes vel GHB som frivillig rusmiddel også. Hvis det bare er snakk om distrubisjon innenfor kompisgjengen så er det lite å bry seg om. Men det er jo en tynn artikkel som egentlig ikke forteller hva det dreier seg om.

Narkotikasalg blir vel straffet med fengsel i Norge, men det skal mye til før man snakker om år

Kjell28

Kjell28
26.01.13 16:42
GoingKronos: Det hadde jo vært naturlig at journalisten spurte om hvilken begrunnelse han hadde for sin vurdering. Det her er et alvorlig narkotikum som ikke kan sammenlignes med hasj, og det er også et av de vanligste voldtektsdopene som fins. Så vi vet ikke hvorfor han hadde dopet og hvilke intensjoner han hadde, og han valgte også å stikke av i stede for å forsvare seg som tyder på at saken er alvorlig.
Sogndal bør selvsagt ikke la kriminelle mennesker medisinere sine spillere, og at de har vært kjent med saken gjør det enda mer kritikkverdig.

Med tanke paa hvordan det gikk med Larsgaard som misforstod ett skilt og fikk 7.5 aar saa hadde jeg stukket av selv, det finnes ikke ett snev av rettferdighet i det amerikanske rettssystemet. Jeg synes filmen ''And justice for all'' oppsummerer problemene paa en treffende maate, og det har iallefall ikke blitt bedre siden den filmen...

Dopet har jeg ikke peiling paa, saa kan ikke uttale meg. Personlig mener jeg at dem som bruker dop bor paa avrusing, ikke i fengsel.

(Innlegget ble redigert 26.01.13 16:44)

GoingKronos

GoingKronos
26.01.13 17:15
Kjell28: Med tanke paa hvordan det gikk med Larsgaard som misforstod ett skilt og fikk 7.5 aar saa hadde jeg stukket av selv,

Det er jo en ren løgn som har blitt tilbakevist så mange ganger, og å prøve å drepe noen med bil er selvsagt verd en lang fengselsstraff.

KingAnderson

KingAnderson
26.01.13 17:16

Ser at denne fyren bl.a har sittet i fengsel for grov vold, men han har sonet for sine synder, han angrer for det han har gjort og det virker som om han har forandret seg.

edit:tidligere BB-deltager ser jeg. Da er det vel bare et lenge opphold på Guantamo som kan fungere som rettferdig straff for at han ble tatt med en brukerdose GHB på seg i USA.

(Innlegget ble redigert 26.01.13 17:18)

Kjell28

Kjell28
26.01.13 17:41
GoingKronos: Det er jo en ren løgn som har blitt tilbakevist så mange ganger, og å prøve å drepe noen med bil er selvsagt verd en lang fengselsstraff.
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 17:17)

Røde_Thomas

Røde_Thomas
26.01.13 17:49
RayLarsen: Noen som har peiling på hvem vedkommende er?
GoingKronos

GoingKronos
26.01.13 17:54
Kjell28: Kan ikke tilfeldigheter ha gjort det til at det saa slik ut ?
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 17:17)

Regulatoren

Regulatoren
26.01.13 17:56

http://www.myfloridalegal.com/MostWant.nsf/Fugitives/E56DD0A71361721F852574B9005931A5

GoingKronos

GoingKronos
26.01.13 17:56
Røde_Thomas: Ja.

Det her viser jo bare at denne mannen er farlig og har ingenting ute i det fri å gjøre. Politiet bør arrestere han og levere han til USA så han får sin fortjente straff. 

For Sogndal sin del er det katastrofalt at de lar en dopingtatt eksutøver drive med medisinsk behandling av spillerne. Det viser også null respekt for antidoping arbeidet her hjemme.

(Innlegget ble redigert 26.01.13 17:56)

krakra_2

krakra_2
26.01.13 17:57

Hehe. Viktig for Fyret å nevne at han er Obamatilhenger 

Kjell28

Kjell28
26.01.13 18:10
GoingKronos: Nei, det kan det ikke. De har slått fast det etter å gått igjennom alle bevisene. Og når man vet hans historikk så har vi med en opplagt farlig person å gjøre - at det fins mennesker som forsvarer han er helt absurd.
Og det er også på siden av det du hevdet i sted at han ble fengslet for å kjøre feil, og det er altså ikke tilfelle. Han er dømt for drapsforsøk på flere mennesker. Så kan du mene at dommen er feil, men det er ren løgn og svada å hevde at man blir buret inne for å kjøre feil i USA.
Og jeg lurer på hvor du har det her fra "Det er bare ett forsok paa aa forklare at man valgte aa hore 100% paa de som kommer med beskyldningene... noe man har lang tradisjon for i rettssystemet i USA". USA er av de rettsystemene der det er lettest å bli frikjent og som har en meget liberal forståelse av rimelig tvil. Norge har i motsetning et rettsvesen der indiser holder til straff, noe som uvanlig i veldig mange andre vestlige land.

Vell det er det som kan bevises i saken, at han kjorte feil (og han skal sikkert ha en skikkelig bot for uvettig kjoring)

Men at han skal ha begaatt drapsforsok er kun en paastand fra fornaermede sin side. Hvordan kan man vite at vedkommende ikke handlet i panikk i en stressende situasjon ?

''USA er av de rettsystemene der det er lettest å bli frikjent og som har en meget liberal forståelse av rimelig tvil. Norge har i motsetning et rettsvesen der indiser holder til straff, noe som uvanlig i veldig mange andre vestlige land.''

I USA saa sitter 1-2 % av befolkningen i fengsel til enhver tid. Det forteller vell det meste om hvor ''liberalt'' rettsystemene er der borte. Selvsagt er det du serverer her ren svada

USA-ekspert: Strenge straffer er både politikk og religion i enkelte delstater, sier USA-ekspert Ole Moen.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10051315

''I Arizona driver dommerkandidater valgkamp, og tilsettes etter folkeavstemning. Strenge straffer er en het politisk potet i Arizona, og det har ført til et kappløp mellom mange dommere om å være strengest mulig mot kriminelle.''

(Innlegget ble redigert 26.01.13 18:14)

GoingKronos

GoingKronos
26.01.13 18:15
Kjell28: Men at han skal ha begaatt drapsforsok er kun en paastand fra fornaermede sin side. Hvordan kan man vite at vedkommende ikke handlet i panikk i en stressende situasjon ?

Pga man har vitner, ofre, 911-samtale og kjøringsmønster som beviser utover rimelig tvil at han ønsket å kjøre ned noen. Og han forstår sikkert også at om man kjører ned mennesker så kan de faktisk død. Og når man ser litt på historikken hans så er det klart at det er mer troverdig å høre på ofre og vitner i denne saken enn han, vi snakker ikke om en vanlig mann, men et meget forstyrret individ.

Hva syns forresten om at denne mannen som startet med å forsvare i tillegg til GHB er dømt for grov vold som gjorde et annet menneske lam fra nakken og ned - samt at han ble tatt for doping i sin idrettskarriere? Syns du fortsatt at det er det amerikanske rettsystemet som er problemet, eller kan det være at det her er et råttent egg?

Og så må du gjerne forklare sammenhengen med at mange sitter i fengsel (som er en blanding av høye straffer, ung befolkning og stor innvandring) og påstanden din om at man tar aktoratets påstand for god fisk alltid.

(Innlegget ble redigert 26.01.13 18:17)

Fygaren

Fygaren
26.01.13 18:19

Når det gjelder kjøringen i Arizona, jeg hadde null tro på forklaringen til nordmannen fra første stund. Men, "the truth"-greiene fremstår også som relativt patetiske. I samme stil som våset til norske medier i saken. Ingen balanse. I det hele tatt. Kun en side av saken blir tatt. 

GLarsen

GLarsen
26.01.13 18:30
KingAnderson: edit:tidligere BB-deltager ser jeg. Da er det vel bare et lenge opphold på Guantamo som kan fungere som rettferdig straff for at han ble tatt med en brukerdose GHB på seg i USA.

Dette er vel egentlig passende straff for deltakere i de fleste reality serier uavhengig av hvilke lovbrudd man ellers har gjort og hvor man har gjort dem ?

clavin

clavin
26.01.13 18:49
Kjell28: Kan ikke tilfeldigheter ha gjort det til at det saa slik ut ? (Se for deg selv i en lignende situasjon der du er megastresset etter aa ha kjort feil + 100vis av mennesker staar og roper/skriker/banner etter deg)

Nei, det kan ikke ha vært tilfeldigheter at han oppfører seg slik, og om man "kun" har kjørt feil går ikke 100 (dine ord) mennesker bananas, om det ikke er svært spesiell grunn for dette. Jeg vil også tro at normale personer i en slik situasjon ville inntatt en ydmyk holdning, og ikke gitt full gass mot folkemengder. Denne personen har også en tendens til å stadig komme i bråk, men i følge deg og han selv skyldes sikkert dette alle andre, og ikke ham selv, hver bidige gang.

Uansett, hvis du velger å tro at fyren er straffet med 7,5 års fengsel for å kjøre feil er det ditt problem.

Kjell28

Kjell28
26.01.13 18:51
clavin: Nei, det kan ikke ha vært tilfeldigheter at han oppfører seg slik, og om man "kun" har kjørt feil går ikke 100 (dine ord) mennesker bananas, om det ikke er svært spesiell grunn for dette. Jeg vil også tro at normale personer i en slik situasjon ville inntatt en ydmyk holdning, og ikke gitt full gass mot folkemengder. Denne personen har også en tendens til å stadig komme i bråk, men i følge deg og han selv skyldes sikkert dette alle andre, og ikke ham selv, hver bidige gang.
Uansett, hvis du velger å tro at fyren er straffet med 7,5 års fengsel for å kjøre feil er det ditt problem.

Min teori utifra vitneforklaringer og hans egen forklaring/morens forklaring er at han har kjort feil med ett uhell og da 100 personer stod og ropte skjellsord/bannord osv etter han saa fikk han panikk og snudde bilen i en litt braa og muligens klossete maate for aa komme seg unna situasjonen fortest mulig. I den prosessen er det ikke sikkert han saa seg i speilene.

Hadde han onsket aa med viten og vilje kjore ned noen hadde han antagelig greid det helt fint. Her synes jeg vi maa la tvilen komme han til gode da vi ikke har gode nok bevis til aa trekke en sikker konklusjon i noen retning.

Naar du skriver at han stadig havnet i braak, tenker du da paa historien hans som mobbeoffer og at han ble sparket ut av ett universitet ?

(Innlegget ble redigert 26.01.13 18:55)

Kjell28

Kjell28
26.01.13 18:53
GoingKronos: Hva syns forresten om at denne mannen som startet med å forsvare i tillegg til GHB er dømt for grov vold som gjorde et annet menneske lam fra nakken og ned - samt at han ble tatt for doping i sin idrettskarriere? Syns du fortsatt at det er det amerikanske rettsystemet som er problemet, eller kan det være at det her er et råttent egg?

Jeg kan godt mote deg paa halveien og si at begge deler er problemet.

clavin

clavin
26.01.13 18:57
Kjell28: Naar du skriver at han stadig havnet i braak, tenker du da paa historien hans som mobbeoffer og at han ble sparket ut av ett universitet ?

Blant annet det. Det var sikkert pga at han var mobbeoffer han ble sparket ut, og ikke at han selv gjorde noe galt. Slik gjør man det jo i USA.

Kjell28

Kjell28
26.01.13 18:59
clavin: Blant annet det. Det var sikkert pga at han var mobbeoffer han ble sparket ut, og ikke at han selv gjorde noe galt. Slik gjør man det jo i USA.

Neida, han det kan godt hende det var kun hans egen feil, men hva saa ? Jeg har gjort store feil i livet mitt jeg og. Hvor lenge er man skyldig for sine tidligere feil ? Det er stor forskjell paa aa bli kastet ut av ett universitet for hva da egentlig ? og drapsforsok spor du meg

Synes ikke du det virker litt usannsynlig at han skulle ha noe onske om aa kjore til en by han aldri har vaert i, kjore ned tilfeldige mennesker og saa ikke engang klare dette ? Med sin mor i passasjersetet ! Hva var motivet ?

(Innlegget ble redigert 26.01.13 19:02)

clavin

clavin
26.01.13 19:01
Kjell28: Det er stor forskjell paa aa bli kastet ut av ett universitet og drapsforsok spor du meg

Enig i det. Noen klarer sågar begge deler.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg