Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Skeid *KLUBBTRÅD*

NYTT TEMA
Lilleborg
LilleborgInnlegg: 37106
05.02.19 17:09
Link-86: Kondolerer.

Må man, så må man. Det finnes ingen andre alternativer.

Limaxm
LimaxmInnlegg: 17
05.02.19 19:37

Gleder meg at det er Nordre Åsen som blir hjemmebanen, enn om det blir noen kamper på Intility eller ikke.

Kan ikke kalle meg Skeidsupporter, hverken nå eller i framtid, men har en tante og onkel som engang bodde i Stockfleths gate. Det får være nært nok i tid og rom til å legitimere litt sympati!

(Innlegget ble redigert 05.02.19 19:41)

Bakkus
BakkusInnlegg: 3209
08.02.19 01:31
Lilleborg: Må man, så må man. Det finnes ingen andre alternativer.

Bislett? Frogner? Burde også være snakk om verdighet, mtp tidligere rivaleri mellom klubbene.

Lilleborg
08.02.19 06:59
Bakkus: Bislett? Frogner? Burde også være snakk om verdighet, mtp tidligere rivaleri mellom klubbene.

Bislett går ikke av flere grunner. Tom Nordlie nekter å spille på gress og trene på kunstgress er en grunn. Bislett er heller ikke åpen før i juni, og er allerede besatt av Lyn.

Frogner er kanskje den verste banen i hele Oslo, og har absolutt ingenting som tilsier at det skal spilles OBOS der.

Bakkus
BakkusInnlegg: 3209
08.02.19 20:15
Lilleborg: Bislett er heller ikke åpen før i juni, og er allerede besatt av Lyn.

Hvor spiller da Lyn alle sine hjemmekamper i April og Mai?

Lilleborg
08.02.19 22:53
Bakkus: Hvor spiller da Lyn alle sine hjemmekamper i April og Mai?

Kringsjå.

Oslo1913
Oslo1913Innlegg: 4499
09.02.19 00:23

Jeg tror Skeid skal være takknemlige, da jeg ikke tror dere betaler stort. Tipper Vålerenga er ganske generøse her økonomisk, og det synes jeg er helt greit. 

Lilleborg
09.02.19 07:21

Jeg vet at vi betaler standard leie for lån av Intility. Det er helt fair.

jackblack
jackblackInnlegg: 13545
10.02.19 11:54

Sportslig sett er det en knall bane Skeid leier. Soleklart bedre alternativ en Bislett og Frogner stadion sportslig. At det svir litt for fansen er forståelig, men også de setter det sportslige høyest. Tror jeg.. 

Nå trenger vi bare en eller to, tre skikkelige arenaer til i byen for Skeid, Kåffå og kanskje Lyn en dag. 

Slettelusker
SletteluskerInnlegg: 196
11.02.19 07:02
jackblack: Nå trenger vi bare en eller to, tre skikkelige arenaer til i byen for Skeid, Kåffå og kanskje Lyn en dag.

KFUM er nærmest det per dags dato. Estimert byggestart er høsten 2019 og planen er at stadion skal stå ferdig til 2021-sesongen. Mer om prosjektet her: https://www.facebook.com/KFUMfamiliearena/

jackblack
11.02.19 11:40
Slettelusker: KFUM er nærmest det per dags dato. Estimert byggestart er høsten 2019 og planen er at stadion skal stå ferdig til 2021-sesongen. Mer om prosjektet her: https://www.facebook.com/KFUMfamiliearena/

konge. 

Ser bra ut det der. Hva er status på et evt prosjekt for Skeid? Lyn er vel et stykke unna et bohov for en egen arena per dags dato?

Lilleborg
11.02.19 18:03
jackblack: Hva er status på et evt prosjekt for Skeid?

Nå handler det om å gjøre Nordre Åsen klar for OBOS-ligaspill i første omgang. Det er krevende nok.

Men under dugnadsmøtet forrige uke ble det vist frem noen ambisiøse planer om økt tribunekapasitet på Nordre Åsen i fremtiden, med nytt klubbhus og lignende. Så det er da noe.

jackblack
12.02.19 12:54
Lilleborg: Nå handler det om å gjøre Nordre Åsen klar for OBOS-ligaspill i første omgang. Det er krevende nok. Men under dugnadsmøtet forrige uke ble det vist frem noen ambisiøse planer om økt tribunekapasitet på Nordre Åsen i fremtiden, med nytt klubbhus og lignende. Så det er da noe.

Men vil det være nok til å dekke behovet? Blir spennende å følge med på utviklingen. Nordre Åsen idrettspark bør ha noe bedre tribunefasiliteter dersom Skeid skal få mulighet til å vokse og få flere folk på stadion. Det lokker ikke mange nye tilskuere slik stedet ser ut i dag. 

Lilleborg
12.02.19 16:52
jackblack: Det lokker ikke mange nye tilskuere slik stedet ser ut i dag.

Nei, er man ute etter komfort så må man nok andre steder.

Hbm
HbmInnlegg: 4
16.02.19 10:30

Så av referat fra siste treningskamp at Hassan Yusuf ikke var å finne på midtbanen i noen omgang. Er han skader eller på vei ut? Han har vel vært linket til Sarpsborg før?

ittnoknussel
ittnoknusselInnlegg: 19
16.02.19 16:09

Han stod over matchen mot raufoss pga. sykdom.

Lilleborg
21.02.19 10:04

To strake treningskamper uten mål, med 0-0 mot Sandefjord og 0-1 mot Raufoss. Det har sånn generelt sett blitt scoret lite mål i treningskampene våre denne vinteren, med unntak av første kamp mot Kåffa.

Tom har som i fjor spilt veldig mye med en toppet førsteellever, men gjort flere bytter utover kampene. 

Zanick
ZanickInnlegg: 9178
21.02.19 10:12

Håper Tom får hyllesten han fortjener hos Skeid. En av Norges beste trenere.

HLund
HLundInnlegg: 13886
21.02.19 10:13
Zanick: Håper Tom får hyllesten han fortjener hos Skeid. En av Norges beste trenere.

Kjempegod trenger. Mindre bra person :)

Lilleborg
21.02.19 10:14
Zanick: En av Norges beste trenere.

Han har i hvert fall gjort en kjempejobb hos oss.

Zanick
21.02.19 10:22

Hlund, Tom er ikke homse så det går greit så lenge han holder seg til guttelag!

HLund
HLundInnlegg: 13886
21.02.19 10:23
Zanick: Hlund, Tom er ikke homse så det går greit så lenge han holder seg til guttelag!

Hehe, good point :)

Zanick
21.02.19 10:26

«Han har i hvert fall gjort en kjempejobb hos oss.»

Har han roet seg ned ift treningsmengde og krav som har ført til mye slitasje og sparken tidligere, eller er fremadstormede unggutter i Skeid mer motagelige for Nordlies treningsmetoder enn rutinerte og overbetalte spillere i tidligere klubber som har vært vandt til pusletrenere?

Lilleborg
21.02.19 10:28

Jeg har ikke hørt noenting som tilsier at folk er misfornøyde, snarere tvert i mot. Jeg har inntrykk av at han er veldig populær hos spillergruppa, og det på tross av at han stiller klare krav. Det skulle vel egentlig bare mangle.

jackblack
21.02.19 11:05
Lilleborg: Jeg har ikke hørt noenting som tilsier at folk er misfornøyde, snarere tvert i mot. Jeg har inntrykk av at han er veldig populær hos spillergruppa, og det på tross av at han stiller klare krav. Det skulle vel egentlig bare mangle.

Suksess gjør folk populære. En dyktig trener som helt tydelig passer inn i Skeid. Og Oslofotballen trenger et sterkt Skeid. Sånn sett en vinn-vinn situasjon. 

Det eneste ankepunktet jeg har mot Tom er hans oppførsel i  Avaldsnes, den var skammelig. Men det har jo overhode ikke noe med Skeid å gjøre. 

ittnoknussel
ittnoknusselInnlegg: 19
21.02.19 15:18

Hmm, Lilleborg.

(Innlegget ble redigert 21.02.19 15:18)

Spahob
SpahobInnlegg: 9902
23.02.19 00:58
Lilleborg: To strake treningskamper uten mål, med 0-0 mot Sandefjord og 0-1 mot Raufoss.

Lilleborg; hvordan ser det ut for Skeid nå? Er det håp om å klare seg i divisjonen? Fått inn noen nye spillere?

Treningskamp mellom Skeid og Kamma i morra. Er vel fortsatt litt prøv og feil fra lagene, men kanskje vi får noen svar på styrkeforholdet mellom lagene.

Lilleborg
23.02.19 10:18

HamKam er en utfordrer til opprykk / playoff, mens vi er avdelingens soleklare nedrykkskandidat. Treningskamp er nå bare treningskamp, men tror vi får det tøft i dag.

Vi har kunn fått inn Abelsen fra TUIL og Berglie fra Halsen. Lysgård er signert etter låneoppholdet i fjor. Ellers ser det ut som vi går for troppen som rykket opp i fjor, minus Mankowitz som har gått tilbake til Grorud. 

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 27000
23.02.19 17:17

Ble uavgjort skal vi tro Hamar-avis. Resten er bak betalingsmur.

ObjektivtSett
ObjektivtSettInnlegg: 3574
23.02.19 17:21

Lilleborg: "mens vi er avdelingens soleklare nedrykkskandidat."

Hvor mange avdelinger er det i OBOS?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg