VÅLERENGA FOTBALL
§ OSLOS STOLTHET §
Stiftet: 29. Juli 1913
Hjemmebane: Ullevaal Stadion
Trener: Kjetil Rekdal
Nettside: www.vif-fotball.no
Forum: www.vpn.no
Sesongkort: www.vifsesongkort.no
2013 Sesongen: 11. Plass V:10 - U:6 - T:14 - MF:41-50 - P:36
Mål fra 2013:
Meritter:
Seriegull: 1965, 1981, 1983, 1984, 2005
Seriesølv: 1948/9, 2004, 2010
Seriebronse: 1960/1, 1974, 1985, 2006
Cupgull: 1980, 1997, 2002, 2005
Cupsølv: 1983, 1985
Stall:
Keepere:
Gudmund Taksdal Kongshavn, Lars Hirschfeld, Øyvind Knutsen
Forsvar:
Geancarlo González, Nicolai Høgh, Kamran Ali Iqbal, André Muri, Ivan Näsberg, Jan Gunnar Solli , Joachim Thomassen, Marcel Wawrzynkiewicz, Niklas Gunnarsson
Midtbane:
Mathias Blårud, Morten Gladhaug Berre, Fitim Kastrati, Kristofer Kruger Hæstad, Moussa Nije, Fegor Ogude, Bojan Zajic, Christian Grindheim, Herman Stengel, Sivert Heltne Nilsen
Angrep:Monir Benmoussa, Diego Calvo, Daniel Fredheim Holm, Vidar Ørn Kjartansson
Da er det klart for nye sesong, nye muligheter og nye spillere. Jubileumssesongen var ikke som man hadde håpet på og Vålerenga endte på en 11. plass. Forventningene ble i stor grad eskalert av media og returen til Kjetil Rekdal. Selve Jubileet ble feiret i stor stil både på dagen og i forkant.
Osloby: Oslos Stolhet I 100 år
Jubileumskampen mot Sarpsborg + Tifo
2014 sesongen sparkes igang med La Manga Cup. Der møter Vålerenga Stabæk 1. mars og Lillestrøm 5. mars.
Tippeligaen starter 30. mars med bortekamp mot Molde. Første hjemmekamp er runde etter, 6. april mot nyopprykkede Bodø/Glimt. 2014-kampoppsett
2014 sesongen blir som sagt en ny start for dette Vålerenga-laget. Vi har hentet inn unge spennende spillere i Stengel, Nilsen, Gunnarson som alle vill kjempe om en startplass. I tillegg har vi sikret oss Blårud, Kastrati og Nije videre. De fikk prøve seg på Tippeligaen i år, men jeg håper og tror at de vil få sitt virkelige gjennombrudd i 2014. Pre-season blir utrolig viktig, ikke bare å få satt en lag, men også at man skaper blust og stemning rundt laget.
Jeg gleder meg veldig til en ny sesong og ønsker med det til alle Enga-supportere: Ut med det gamle, Inn med det nye. Godt Nytt År og God Sesong!