Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

IK Start Klubbtråd

NYTT TEMA
prestonnorthend
prestonnorthendInnlegg: 2156
16.02.18 12:10

Usikker på om det er kunstsilo-fiiffen eller Start En Drøm AS som har mest hårete vyer for tiden.  

prestonnorthend
16.02.18 20:54

5-0 over Ændal må vel sies å være godkjent. Dårlig førsteomgang, andre omgang er det stort sett kun ett lag på banen. Skjønt et andredivisjonslag med mannefall er vel ikke den beste målestokken tre uker før seriestart. 

Lowe BB. Virker litt råflott å legge flere millioner på bordet for en ny svensk midtstopper når jamaicaneren har spilt seg såpass varm i trøya. 

Hirulen
HirulenInnlegg: 44
17.02.18 09:04

Lowe har vært meget bra ja, men Dempsey liker 3-5-2, og har vel ikke lagt skjul på at han ønsker den formasjonen på sikt. Han mener vel at han pdd ikke har mannskap til det.  Skal du spille med 3 midtstoppere bak så er vi litt i manko, det er nok tanken.

prestonnorthend
17.02.18 12:37

Så legges det vel opp til en del rullering i løpet av sesongen. Kampen i går var i det minste en bekreftelse på at bredden begynner å bli bra, selv om det ligger i kortene at minst to-tre av de som var i aksjon i går må ut før sesongstart. 

Falken56
Falken56Innlegg: 113
17.02.18 14:26

Hvorfor er ikke Hollingen å se ? Han har jo vært mye skadet, men var ikke han på vei tilbake.

Yourexperiencemaydiffer
YourexperiencemaydifferInnlegg: 5000
20.02.18 10:16

Anbefaler alle/ingen å lese Jarle Børrestads innlegg i Fædrelandsvennen. Han spår at vi rykker rett ned, og konkluderer med at det eneste rette å gjøre er å hente inn Azar Karadas. Hvorfor? Fordi han er god til å heade må vite. Noe av det snodigste jeg har lest på en stund. 

Yourexperiencemaydiffer
20.02.18 10:43

Det er nesten på nivå med "Yoga er en trussel mot vår kristne kulturarv" når det kommer til ryddig argumentasjon. 

Windsor
WindsorInnlegg: 6626
20.02.18 10:54

Bare meg eller får veldig mange Startspillere langvarige skader som ikke slipper taket eller problemer som dukker opp igjen?

prestonnorthend
20.02.18 11:36
Yourexperiencemaydiffer: Han spår at vi rykker rett ned, og konkluderer med at det eneste rette å gjøre er å hente inn Azar Karadas.

Børrestad setter ting ekstremt på spissen, med en underliggende dose realisme. Nesten mer oppsiktsvekkende at så mange ikke klarer og gjennomskue dette. 

Yourexperiencemaydiffer
20.02.18 13:20

Njaaaaaa... 

Synes han vrenger av seg så mange floksler at eventuelle poenger drukner. Det å spissformulere seg er en kunst han ikke behersker spesielt godt, i alle fall ikke skriftlig. Er tidvis festlig på fotballradioen, men synes han blir i overkant simplistisk og tabloid der og. Har i tillegg et relativt negativt syn på hvordan fotball bør spilles som jeg håper vi ikke lar oss inspirere av. 

Ruginho
RuginhoInnlegg: 851
20.02.18 15:13
prestonnorthend: Børrestad setter ting ekstremt på spissen, med en underliggende dose realisme. Nesten mer oppsiktsvekkende at så mange ikke klarer og gjennomskue dette.

Sier meg veldig enig i dette. Innlegget er nok ment for å fyre opp en debatt og jeg regner med de fleste skjønner at Start vil hente inn både en og to og fem mann i sommer om de føler seg nedrykkstruet. Per nå har jeg i likhet med Børrestad svært vanskelig for å se Start på øvre halvdel og 2-1 tapet mot et Sandefjord-lag som ble banket 6-0 av Godset illustrerer på mange måter dette. Jeg tror vi får se underholdende og god fotball fra Start i år, men med et så ungt og nykomponert lag kan det bli både 3-0 seier i Molde og 0-2 tap hjemme for Ranheim. 

Husk at vi har mistet hele den sentrale midtbanen og toppscoreren fra ifjor. Floki viste egentlig ingenting i OBOS og nå er han førstevalg i Eliteserien. Afrikanerne sentralt har aldri prøvd seg på dette nivået og kan trenge tid. Det er alt for mange spørsmålstegn rundt laget til å vite hvilket nivå de er på, men går det skeis vil selvsagt bankkontoen til Langeland & co lekke godt så noen reell fare for nedrykk over en hel sesong er det nok ikke. 

prestonnorthend
20.02.18 15:24
Yourexperiencemaydiffer: Det å spissformulere seg er en kunst han ikke behersker spesielt godt

Det kan vi være enig i.

Lanseringen av Karadas er knapt nok det verste i dette mølet av en kronikk. Bare for å dissekere noen av poengene hans; han klarer og omtale Vikstøl som en fungerende back i Eliteserien og snakker om det lave bunnivået til Twum som enten a) ingen av oss foreløpig har sett, eller b) i hvert fall ikke er noe lavere enn de midtbanespillerne som har frekventert den gulsorte drakta de seneste årene. De færreste kan mene dette i fullt alvor. Beskrivelsen av Donn som et publag og Haugesund som et lag fullt av lykkejegere lar jeg stå ukommentert, bortsett fra at det første der nok er et sleivspark til gamleklubben. 

Men folk biter på og Fevennen har bevisst plassert det høyt oppe på forsiden av nettavisen da de vet det genererer klikk og debatt. I disse stille overgangstider er vel det akkurat hva man trenger. 

(Innlegget ble redigert 20.02.18 15:26)

prestonnorthend
20.02.18 15:46
Ruginho: Floki viste egentlig ingenting i OBOS og nå er han førstevalg i Eliteserien

Han har en enorm hodestyrke (målet mot Bodø/Glimt er det høy klasse over), men er ikke noe stor bakromsspiss. 4 mål på 10 kamper er ikke eksepsjonelt bra i OBOS-ligaen, men vi skal ta med i beregningen at han kom inn midtveis i sesongen der flere av kampene var innhopp. Han havnet naturligvis også i skyggen av Skålevik. Jeg har tro på at med de nye offensive signeringene vil han score en anseelig mengde mål kommende sesong. Jeg stiller et større spørsmålstegn ved alternativene bak Floki. Lidberg har ikke vist noen enorm målteft så langt, og det lukter fort utlån på den unge svensken av hensyn til utlendingskvota. Start har vel heller ikke lagt skjul på at man jakter nettopp en spiss som kan true bakrom. 

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 22916
21.02.18 02:14

Aalesund-Start kl 1600

Gilleys
GilleysInnlegg: 322
21.02.18 04:34

Når vi er i den posisjonen vi er i så skader det vel ikke å løsne en kvalitetsspiller eller 2 fra kontrakten ??Snakker da selvsagt om Vikstøl og Børufsen. Men regner selvsagt med at Kina ringer oss ned før overgangsvinduet stenger der.

(Innlegget ble redigert 21.02.18 04:39)

Windsor
21.02.18 14:09

Zlatko til Viking. Den nyheten likte jeg dårlig.

Alekseve
AlekseveInnlegg: 1815
21.02.18 18:00
Windsor: Zlatko til Viking. Den nyheten likte jeg dårlig.

En spiller som absolutt ville engasjert publikum, men som dessverre er litt for mye skadet og som sikkert krever rimelig grei lønn. Flott signering for Viking.

0-0 mot Aalesund. Orket ikke følge med så veldig siden filmingen til fvn var helt grusom.

prestonnorthend
22.02.18 00:48
Alekseve: men som dessverre er litt for mye skadet og som sikkert krever rimelig grei lønn.

Det har neppe stått på lønna. Hadde Start virkelig ønsket Tripic hadde han vært tilbake på Sørlandet nå. Dempsey har vel også god kjennskap til Tripic fra tida i Molde, så den sportslige ledelsen har nok sånn tålig grei oversikt over hvor lyngdølen står for øyeblikket. Han har spilt særdeles lite førstelagsfotball de to siste sesongene og trenger muligens tida i OBOS for å bygge opp en rusten kampform. 

Hadde dog gjerne sett Tripic returnere hjem. Du kunne fort fått et boost på publikumssiden, spesielt blant supporterne lengst vest i fylket. 

Yourexperiencemaydiffer
22.02.18 11:21

Hollingen langtidsskadet IGJEN. Samme skade som sist. Ute i flere måneder Stakkars fyr. Var spent på å se hva han kunne bidra med i ES. 

Hirulen
HirulenInnlegg: 44
22.02.18 11:51

Kjedelig for Hollingen ja, spørs om han i det hele tatt blir å se i startdrakt i kamp igjen.

Sånn har det alltid vært i Start, man skulle tro det var vedtatt av styret at man til enhver tid skal ha minst 1 spiller som er langtidsskadet. Når var sist start hadde en skadefri tropp? Ikke så lenge jeg kan huske iallefall.

prestonnorthend
22.02.18 12:00
Hirulen: Kjedelig for Hollingen ja, spørs om han i det hele tatt blir å se i startdrakt i kamp igjen.

Veien fram blir i hvert fall ikke kortere med tiden. Kontrakten går vel ut etter sesongen også, om ikke jeg tar helt feil. 

IAK
IAKInnlegg: 25
22.02.18 12:35

Redd for at vi ikke kommer til å se Hollingen i god form for Start. Dessverre så skadeplaget at blir vanskelig å tilby han ny kontrakt slik ståa har vært det siste året.

Når det gjelder Tripic er det helt greit for meg at han ikke kom til Start. En fantastisk spiller som trakk publikum. Men, det er vel kun i 2014 Tripic har levert så bra som han gjorde da? Og, en liten brannfakkel. Jeg synes han er altfor opptatt av seg selv utpå banen. Det var han som skulle gjøre alt på banen, og jeg mener det gikk ut over andre spillere som f.eks Vilhjalmsson. Kabran holder nok et mye høyere nivå enn Tripic vil jeg tro. Så publikumsmessig hadde det vært en god signering, men sportslig er vi nok bedre med Kabran.

Til slutt, håper virkelig kampen mot Glimt blir spilt på en bane hvor det faktisk er mulig for oss her i Norge å se kampen via fvn.no

prestonnorthend
22.02.18 12:41
IAK: Jeg synes han er altfor opptatt av seg selv utpå banen.

Enig. Tripic passet nok mye bedre inn i Start anno 2014 kontra 2018-utgaven av klubben der han ville fått en langt mer perifer rolle. Han vil nok trives mye bedre i en Viking-tropp som omtrent er blottet for rutine, der laget i større grad kan bygges rundt ham. 

Kommer Viking skjevt ut fra startblokkene tror jeg derimot fort egoet hans kan bli et uromoment. 

(Innlegget ble redigert 22.02.18 12:42)

IAK
IAKInnlegg: 25
22.02.18 13:01
prestonnorthend: Han vil nok trives mye bedre i en Viking-tropp som omtrent er blottet for rutine, der laget i større grad kan bygges rundt ham.

Blir veldig spennende å følge med på han i 2018. Jeg bodde selv i Molde i perioden når han var der. Husket han godt i Nextgen-series som var forløperen til UEFA Youth league. Da ble Molde invitert til å delta (pga OGS), og Tripic spilte mer eller mindre alt av kamper da. Da var det ingen tvil om at alt skulle gå gjennom han på banen. Det ble lite suksess ut av det selv om ingen kan ta han på innsatsen.

Jeg storkoste meg med Tripic på banen i 2014, men ble veldig positiv overrasket over at han leverte så godt. Blir spennende å se hva han får til i år

prestonnorthend
22.02.18 13:17
IAK: Jeg bodde selv i Molde i perioden når han var der. Husket han godt i Nextgen-series som var forløperen til UEFA Youth league.

Tripic er samme årgang som meg, så jeg har spilt en del mot han opp igjennom. Han skilte seg aldri ut på guttenivå mens han enda spilte i Lyngdal, så han må ha gjennomgått en helt astronomisk utvikling den tiden han tilbragte i Sirdal. De jeg kjenner som deltok på kretssamlinger og diverse ble helt sjokkert da det kom fram at han var på blokka til flere Tippeliga-klubber Det er vel muligens derfor han også gikk helt under radaren til Start før han endte opp i Molde. Farsund og Kvinesdal hadde langt flere standout-spillere mens jeg enda var aktiv. Spesielt Christian Tveit var et mareritt å spille mot. 

Jeg tror Tripic er kommet langt på pur vilje, og tidvis blir det fort litt for mye av det gode. Etter ryktene hadde han en del disputer med Mjelde mens han var i Start. Dempsey hadde neppe tolerert det samme. 

Windsor
22.02.18 18:41
Windsor: Bare meg eller får veldig mange Startspillere langvarige skader som ikke slipper taket eller problemer som dukker opp igjen?

Og like etter at jeg skrev dette så er altså Hollingen skadet igjen.

Kjedelig for Hollingen da og det betyr vel fort at Hollingen er ferdig i Start. Åpenbart at kontrakten ikke kan forlenges og da kan man jo bare spørre Hollingen selv om han ønsker å gå kontrakten ut i Start eller bli kjøpt ut. Må være ekstremt tungt for mannen.

Ruginho
RuginhoInnlegg: 851
22.02.18 19:02

Det må være fryktelig tungt for Hollingen med dette tilbakeslaget. Jeg vet ikke alvorlighetsgraden av slike skader, men karrieren begynner vel å stå i fare nå? Ønsker han lykke til i rehabiliteringen og om han skulle klare å kjempe seg inn i en ellever til høstsesongen vil det være en enorm prestasjon og vitne om en beundringsverdig viljestyrke! 

Grunnen til at Start ikke henter Tripic er vel ganske enkel. Han har spilt minimalt siden han forlot Start i 2014(?) Og slitt veldig med skader. I tillegg er klubben godt forspent med spillere i hans posisjon. Både klubb og trener kjenner veldig godt til spilleren og har garantert fattet en beslutning på et solid vurderingsgrunnlag. 

Grottebever
GrottebeverInnlegg: 372
23.02.18 12:59

Siden VG-lupa er ute fra i dag så skal jeg tippe hva Start vil få av VG.

Ressurser: 4
Keeper: 3
Forsvar: 3
Midtbane: 2
Angrep: 2
Benken: 2
Trener: 4

Totalsum: 20.

Siden Bodø/Glimt fikk 19 poeng og er plassert på 12. plass, vil det i så fall bety at VG setter oss inn på en 11. plass. Samtidig mistenker jeg at VG egentlig vil ha oss lenger nede, men det skal vel godt gjøres med tanke på nye eiere og inn med Dempsey.

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 22916
25.02.18 01:19

søndag Start-Bodø/Glimt kl 1600

molishani
molishaniInnlegg: 2189
25.02.18 20:33

Har ikke vært veldig engasjert i Start de siste årene, men har nok, om jeg skal si det selv, over middels peiling på fotball. 

Det er spennende det Start prøver på, det er egentlig noe helt nytt det som nå skjer. Jeg vet ikke hva jeg skal si, men etter det jeg ser og tror, vil Start slite på det de nært sagt har slitt med de siste tiårene, nemlig kreativitet. Start hadde trengt en type a la Coutinho, men han finnes vel knapt i dette landet. Børufsen er vel langt over toppen, og skal slite med å holde seg på laget. Det er veldig synd at vi mistet Skålevik, og at vi må sette vår lit til Floki. Jeg tror derimot at midtbanen blir sterk, i motsetning til mange andre. De unge guttene vil gå fryktløst inn i oppgaven.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg