Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kamptråd, Runde 24: LSK - ODD 18:00

NYTT TEMA
Corlan

Corlan
18.09.14 11:27

Søndag 21/09 - 18:00

Ny kamp, denne gangen LSK-ODD. Tror det er flere enn meg som er hakket over middels interessert i få revansjert det bitre tapet vi fikk i Skien i Mai, som foreøvrig er sist gang Odd tapte.

LSK har vist god form i det siste, og kanskje spesielt 2 omgangen mot Molde gjorde at det plantet seg en klump i magen hos mange oddere, men vi skal på papiret være et bedre lag og bør kunne ta denne og. 

Odd har absolutt ingen skader og suspensjoner, men vil trolig hvile noen siden vi har cup torsdag, og ny kamp søndagen etter. Bentley vil trolig få fornyet tillit, og det virker på dagis at og Halvorsen skal spille. Hvilket betyr at vi muligens vil få Shala på benken, all den tid Frode Johnsen er en given.

Lillestrøm har vunnet 4/5 siste og er inne i en god form og det samme kan sies om odd som har vunnet 7/8.

LSK har så langt i 2014 sesongen 7-2-2 Hjemme, mens Odd sitter med 6-3-2 borte, så dette er i aller høyeste grad et åpent oppgjør.

Regner med at Kippe kommer inn hos LSK for å demme opp for Frode Johnsen, som atter en gang har funnet scoringsformen.

Det eneste som kan gjøre at denne vipper litt i LSKs favør i utgangspunktet er som sagt cupkampen som kommer for Odd uken etter. Både spillere og trenere i Skien har vært klinkende klare på at det er Serien som betyr noe i år, så håper at spillerne mentalt er klare for dette, og ikke tenker for mye på de 13000 som venter i Skien noen dager etter.

Gleder meg til kamp.

(Innlegget ble redigert 18.09.14 11:28)

Pugachev

Pugachev
18.09.14 13:24

Her blir vi nok uenige. LSKs skadefrie førsteellever er sterkere enn Odd sin beste. Vi slo dere med ti mann i en time i fjor og slo dere i vår. Men bevares. Odd er et jevnt, godt besatt lag med en innarbeidet spillestil som Fagermo har fått plantet inn i klubben over tid.

Jeg har stor respekt for Fagermo og han er like dårlig taper som meg og andre hardbarka kanaris. Kampen er helt åpen og Odd virker uslåelige om dagen, men en gang må også Odd tape en kamp.

audun_hamre

audun_hamre
18.09.14 13:48

Jeg hadde mer enn gjerne sett at gullet havna i Skien i stedet for på peishylla til Røkke nok en gang. Men, det toget er nok kjørt for lengst, ikke minst fordi vi ikke klarte å omsette et betydelig trøkk og overtak i annen omgang sist helg til poengfangst.

At Odd er et bedre lag på papiret enn LSK er bare udokumentert synsing. At Odd så langt har fått mer ut av sesongen enn LSK er det bare å se på tabellen for å konstatere.

Som det antydes her, bør Kippe inn for å matche Johnsen både i lufta og i generell duellstyrke. Klarer vi å la ballen gå så raskt som vi vil, blir dette fort spill mot ett mål. Men LSK har hatt problemer med å omsette overtak og store sjanser i tellende resultater, mangelen på en spiss som skårer jevnt på de største sjansene er kanskje den største forskjellen mellom LSKs fjerdeplass og Odds andreplass i år.

Jeg antar at det blir mest spill på Odds banehalvdel, derfor ville jeg likt å se Friday framfor Erling (eller Pelle) i denne kampen. På en annen side, Erling har hatt en tendens til å løfte seg mot de beste laga, og er slett ikke så dårlig i boksarbeidet som mange vil ha det til. Men han har vært for svak i de avgjørende øyeblikkene aleine med keeper.

Håper ikke Kippe er mer kamprusten enn at han kan komme inn og fjerne enhver tvil om hvem som er sjef i egen sekstenmeter. Førsteomgangen mot Moille var horribel, det var forsvarsspill på bedriftsnivå. Så håper jeg også at Ringo får hvile seg en stund til, til fordel for Simen. Han har vært såpass bra i innhoppene, bedre enn Ringo, at jeg synes han nå fortjener en plass blant de som starter.

Til slutt håper jeg viekrlig at jeg slipper å se Palmi fra start. Brrr...

Ønskelag:

Arnold
Bjørni-Magnar-Frode-Simen
Erling-Johan-Marius-Morry
Petter
Fredag

Corlan

Corlan
18.09.14 14:13
audun_hamre: mangelen på en spiss som skårer jevnt på de største sjansene er kanskje den største forskjellen mellom LSKs fjerdeplass og Odds andreplass i år.

Nå har faktisk LSK vært bedre enn Odd i år på utelling. Odds desidert største problem i år har vært manglende uttelling, noe tallene også viser:

Odd har 30,3% utnyttelse av sjansene de har skapt, Lillestrøm har 33,6%

Kilde http://vglive.no/#frontpage=20140918&eliteguiden=s-chances-sid-669-viewby-effect

Canucks

Canucks
18.09.14 14:25
Pugachev: Her blir vi nok uenige. LSKs skadefrie førsteellever er sterkere enn Odd sin beste. Vi slo dere med ti mann i en time i fjor og slo dere i vår. Men bevares. Odd er et jevnt, godt besatt lag med en innarbeidet spillestil som Fagermo har fått plantet inn i klubben over tid.

For all del, enkeltkamper som det kan LSK greit slå Odd i, men vi både skaper flere sjanser over en sesong enn det LSK gjør, samt at vi slipper til mindre sjanser. Nå kan man selvsagt diskutere hva en sjanse er, men forskjellen er såpass stor mellom lagene på disse to tingene. I tillegg til at Odd ligger 11 poeng foran LSK.

Men audun_hamre har lagt standarden, det går ikke ann å dokumentere overhodet hvilke lag som er bedre enn andre på papiret, det blir bare udokumentert synsing enten det er Real Madrid eller Pors.

Når det er sagt tror jeg at LSK på Åråsen er favoritter mot oss.

(Innlegget ble redigert 18.09.14 14:28)

Canucks

Canucks
18.09.14 14:35
audun_hamre: At Odd er et bedre lag på papiret enn LSK er bare udokumentert synsing. At Odd så langt har fått mer ut av sesongen enn LSK er det bare å se på tabellen for å konstatere.

Hvilke målbare dokumenterbare indiktatorer finner du egentlig på hvem som har best lag

Bortsett fra tabellplassering og poeng har man ting som målsjanser skapt, antall sjanser man slipper til, målforskjell etc.

Hvilke andre ting kan man egentlig bruke? det er nok det at LSK er mer effektive enn Odd som gjør at dere ligger på 4. og ikke 2. plassen som vi har ja :-)

modumodd

modumodd
18.09.14 14:54

En uhyre viktig kamp hvor det skal bli spennende å se om Odd kan ta tak i kampen. Noen nevne fart og er det noe Odd favoriserer på så er det fart. Dessverre er det ingen kunstgressmatte på Åråsen så noe fart å snakke om tror jeg ikke på. 

Åpen kamp som jeg tror endrer i uavgjort.....

tarsen

tarsen
18.09.14 15:30
modumodd: Dessverre er det ingen kunstgressmatte på Åråsen så noe fart å snakke om tror jeg ikke på.

Jeg vet jeg tar setningen ut av sammenheng og jeg ser hva du vil fram til, men puristen i meg synes det er trist når man skriver dessverre til en så fin matte som det tradisjonelt er på Åråsen. ;)

Satser på at LSK drar nytte av underlaget og drar i land seieren mot et så langt imponerende sterkt Odd.

Pugachev

Pugachev
18.09.14 15:35
Canucks: For all del, enkeltkamper som det kan LSK greit slå Odd i, men vi både skaper flere sjanser over en sesong enn det LSK gjør, samt at vi slipper til mindre sjanser. Nå kan man selvsagt diskutere hva en sjanse er, men forskjellen er såpass stor mellom lagene på disse to tingene. I tillegg til at Odd ligger 11 poeng foran LSK

Vi har hatt en turbulent sesong. Vi har solgt vår beste spiller og måtte komponere et nytt forsvar. Uten turbulensen så hadde vi ligget helt i ryggen på dere. Jeg mener vi er bedre enn Odd, men det blir vi nok ikke enige om.

Corlan

Corlan
18.09.14 15:41
Pugachev: Uten turbulensen så hadde vi ligget helt i ryggen på dere

Nå måtte vel Odd også kvitte seg med sine (diskutabelt) 2 beste spillere i Rashani og Semb Berge og.

Pugachev

Pugachev
18.09.14 15:43

Vi solgte og slapp flere, vi også. I tillegg visste spillerne ikke om de fikk lønn i juli. Vi har levd på kreditors nåde i hele sesongen.

Corlan

Corlan
18.09.14 15:45
Pugachev: Vi solgte og slapp flere, vi også. I tillegg visste spillerne ikke om de fikk lønn i juli. Vi har levd på kreditors nåde i hele sesongen.

Ja, det med økonomi skal dere ha. Det er vel få ting som skaper mer intern uro enn at du er usikker på om du får neste lønning.

modumodd

modumodd
18.09.14 15:56

Jeg bommet stygt på LSK. Trodde de var et av de lagene som kom til å slite i årets serie. Derfor står det respekt av det som har skjedd på Åråsen. Særlig med tanke på at mange spillere har blitt sluset ut av Åråsen denne sesongen samt dette med lønn/økonomi. Jo, det er bare å ta av seg hatten og bukke dypt. MEN, Odd har ikke tapt på 15 kamper eller noe og jeg ser ingen grunn til at det skal glippe mot LSK. Spennende kamp hvor jeg kommer til å sette en liten slant på 2 - 2.   

modumodd

modumodd
18.09.14 15:58
tarsen: Jeg vet jeg tar setningen ut av sammenheng og jeg ser hva du vil fram til, men puristen i meg synes det er trist når man skriver dessverre til en så fin matte som det tradisjonelt er på Åråsen. ;) Satser på at LSK drar nytte av underlaget og drar i land seieren mot et så langt imponerende sterkt Odd.

Uansett hvor fin matta er, så går ikke ballen like fort som på vannet plastikk. 

Canucks

Canucks
18.09.14 17:48
Pugachev: Vi har hatt en turbulent sesong. Vi har solgt vår beste spiller og måtte komponere et nytt forsvar. Uten turbulensen så hadde vi ligget helt i ryggen på dere. Jeg mener vi er bedre enn Odd, men det blir vi nok ikke enige om.

Som nevnt så har vi også hatt mye av de samme problemene der med Rashani og Semb Berge ut.

Vi har jo også slitt med det økonomiske, selv om det har snudd ganske kraftig nå takket være diverse ting. Så er det en båt som vi begge har vært i, men det økonomiske har selvsagt i år vært mye verre i LSK, men salg av beste spillere er da minst like gjeldende for Odd.

Så jeg mener at Odd er bedre enn LSK, om ikke med veldig mye, så mener jeg at Odd er bedre overall, så får vi nok et svar på slutten av sesongen med hvem som havner øverst av Odd og LSK.

Pugachev

Pugachev
18.09.14 19:59

Dere har ikke måtte komponere en helt ny backfirer i løpet av sommeren uten ei jævla krone. Vi måtte alle selge vår kone, for ei krone! Det er ganske oppsiktsvekkende den prestasjonen LSK har gjort så langt. Jeg synes både Shala og Jon Samuelsen er bedre enn Berge og den andre spilleren som gikk. 

(Innlegget ble redigert 18.09.14 20:02)

Canucks

Canucks
18.09.14 20:17
Pugachev: Dere har ikke måtte komponere en helt ny backfirer i løpet av sommeren uten ei jævla krone. Vi måtte alle selge vår kone, for ei krone! Det er ganske oppsiktsvekkende den prestasjonen LSK har gjort så langt. Jeg synes både Shala og Jon Samuelsen er bedre enn Berge og den andre spilleren som gikk.

Jone er bedre, Shala syntes jeg ikke er bedre enn hverken Rashani eller Berge.

Det er ingen som sier at LSK ikke har imponert, jeg er meget imponert over det LSK har gjort jeg, men jeg mener at Odd pdd. er et bedre lag enn LSK, bortsett fra angrepet. Da vi har et helt håpløst angrep.

Jeg ser også på dere som favoritter i denne kampen, men over en sesong i TL nå mener jeg at Odd har et bedre lag, så får vi se hvordan det ender når sesongen er over og regnskapet skal gjøres opp endelig.

hahaug

hahaug
18.09.14 21:02

En kamp jeg frykter, noe jeg alltid har gjort mot LSK pga knokkelfotballen de spilte før! Dette er kamp jeg tror vi kan tape! LSK er i dytten. Men ser ingen grunn til at Mesteparten av spillet foregår på odds banehalvdel, Odd er ikke det bortelaget i år, de har faktisk lært å føre bortekamper. Åråsen er ikke noe fryktinngyvende fort. Meeen tipper LSK putter, innen 15 min,  først uansett resultat.

hahaug

hahaug
18.09.14 21:04

Vi merker tapet av Berge Semb. Slipper inn mer mål. Scorer faktisk mer etter Elba reiste! ;-) savner dem begge, men pengene var viktig for klubben. :-)

Transfetter

Transfetter
18.09.14 21:17

En fotballtabell er som kjent det ærligste som finnes. Pdd er Odd 11 poeng bedre enn LSK. Skal ikke ta fra LSK noen ting, men bedre enn Odd er de ikke.

Syntes forøvrig Canucks er litt vel streng mot eget lag, for helt håpløst er definitivt ikke angrepet vårt. I forrige kamp scoret samtlige tre angripere. Hadde de vist samme effektivitet første halvdel av sesongen hadde vi vært helt i ryggen på Molde.

(Innlegget ble redigert 18.09.14 21:20)

Corlan

Corlan
18.09.14 21:27

Vi trengte Frode i form, noe han nå er. Det var håpløst i våres, men kommer seg nå.

ghog

ghog
18.09.14 21:27
Pugachev: slo dere i vår.

Dere ble spilt trill rundt egentlig. 3 avslutninger på mål,2 tabber av A. Hansen ga dere 2 mål. Odd hadde dagen da ingenting gikk inn.

Odd er per nå mye bedre enn LSK, blir vedlig skuffa om vi ikke tar med oss 3 poeng her. 

1-3

ghog

ghog
18.09.14 21:32
hahaug: Slipper inn mer mål

Gjør faktisk ikke det, vi slipper inn færre. 12 baklengs på de 11 første kampene med Berge, 9 baklengs på 12 kamper etter han gikk.

Corlan

Corlan
18.09.14 21:39
ghog: Dere ble spilt trill rundt egentlig. 3 avslutninger på mål,2 tabber av A. Hansen ga dere 2 mål. Odd hadde dagen da ingenting gikk inn.

Pressmålingen fra kampen i Mai:

Fleischeren!

Pugachev

Pugachev
18.09.14 21:44

Det viktigste i fotball er å score mål og vi slo dere med ti mann i seksti minutter i fjor på Åråsen. 

Canucks

Canucks
18.09.14 21:51
Pugachev: Det viktigste i fotball er å score mål og vi slo dere med ti mann i seksti minutter i fjor på Åråsen.

Ja, og Odd ligger 11 poeng over LSK, skårer flere mål, slipper inn mindre mål, har ballen mer, skaper flere sjanser, slipper til mindre sjanser.

LSK sin målvakt er derimot flinkere til å redde sjansene som slippes til,og LSK er mer effektive enn Odd.

Det er situasjonen i TL pdd. mellom Odd og LSK.

Corlan

Corlan
18.09.14 21:56

Scoret ikke Oldrup selvmål i den kampen i fjor?

Pugachev

Pugachev
18.09.14 22:45
Canucks: Ja, og Odd ligger 11 poeng over LSK, skårer flere mål, slipper inn mindre mål, har ballen mer, skaper flere sjanser, slipper til mindre sjanser. LSK sin målvakt er derimot flinkere til å redde sjansene som slippes til,og LSK er mer effektive enn Odd. Det er situasjonen i TL pdd. mellom Odd og LSK.

LSK hadde tatt flere poeng om vi hadde sluppet all turbulensen og utskiftingene i stallen.

I fotball dreier kampene seg om spill og motspill, og LSK har vært bedre enn Odd til det i de to siste kampene lagene i mellom.

Ellers er det vanlig at alle supportere av lag LSK slår enten skriver at laget var dårlig, ikke LSK som var gode til motspill, og at laget deres hadde uflaks.

(Innlegget ble redigert 18.09.14 22:46)

hahaug

hahaug
18.09.14 22:50

Takk for den Ghog... ;-) hode mitt må ha blitt spilt ett puss, mulig d må være alle de kampene vi har snudd etter å ligget under 1-0 som gjør at jeg antok vi slapp inn mer mål! Synes angrepsspillet har blitt betydelig bedre utover sesongen! Sjanseuttellingen må være lav pga første halvdel da vi knapt scora!! 

hahaug

hahaug
18.09.14 22:55

At LSK hadde gjort det bedre uten den turbulente tiden kan du umulig vite! Ren spekulasjon og hjelper fint lite når dere faktisk ligger der dere ligger! Får jo se neste sesong om dere fortsetter... Skulle jo bli seriemester når Haglund kom til klubben, hadde vel kanskje blitt det også om ikke det var for all uroen i klubben!! Så pdd så ligger Odd på andre med 11 poeng mer enn LSK og har ett bedre lag! ;-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg