Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvor går Brian Deane etter SA08?

NYTT TEMA
JadeFalcon

JadeFalcon
18.09.14 18:44

Jeg har sansen for denne mannen. Sympatisk, høflig og autoritær. I tillegg står han for en veldig fin fotball filosofi og er flink med å få unge spillere til å ta steget. Hadde vært kult å sett han i en større klubb i Norge. Kanskje Rosenborg?

Bergen

Bergen
18.09.14 18:56

Tror han forlater Norge.
Lurer på hvem 08 mener skal være bedre å trene laget enn Deane.

JadeFalcon

JadeFalcon
18.09.14 18:58

Håper ikke det. Brian har jo sagt at han vil gjerne fortsette i Norge. Tror kanskje Lillestrøm hadde vært et fint valg hvis Haglund går av etter sesongen. Kanskje Viking?

Yourexperiencemaydiffer

Jeg hadde vært halvoptimistisk dersom Deane hadde overtatt Start.

annonaki

annonaki
18.09.14 19:21

Dean virker som en fantastisk type og som en meget god trener. Håper han blir i Molde. LSK, Viking, Godset eller Brann hadde jeg likt å se han i. Men frykter han havner i Trondheim.

qbah

qbah
18.09.14 19:23
annonaki: Men frykter han havner i Trondheim.

Det tror jeg neppe.

helvis

helvis
18.09.14 19:34

Rochdale. 

JadeFalcon

JadeFalcon
18.09.14 19:59

Uansett, blir synd hvis han forlater Norge. Men jeg tror vi får se han i Norge i 2015. 

NiceViking

NiceViking
18.09.14 20:04

Cardiff

Flammen2

Flammen2
18.09.14 20:48
JadeFalcon: I tillegg står han for en veldig fin fotball filosofi og er flink med å få unge spillere til å ta steget.

Hvilke unge, norske spillere har tatt steget under Deane? Moi var godt etablert i AL, så ingen overraskelse han skulle bli en hiti TL. Ellers har han stort sett hentet etablert spillere godt oppe i åra.

S08 er også en av klubbene i TL som bruker flest utlendinger - av Sarpsborg 31 mål denne sesongen har kun 9 av dem blitt scoret av norske spillere. Og kun Tokstad av målscorerne er under 30 år.

Resultatene? Ingen stor prestasjon å holde plassen gjennom kvalikk i fjor. Ingen S08-trener kan ha hatt bedre muligheter for forsterkninger når en spiller som Feldballe - som var svært i dansk liga (fikk ikke mange sjanser i Cambuur, men likevel en med godt rykte i hjemlandet) - kommer til Sarpsborg. I post-match intervjuer bruker han stort sett tiden til å kritisere dommeren ved noen ubetydelige situasjoner. Hadde vært veldig skeptisk om Deane kom til min klubb.

Fishstick

Fishstick
18.09.14 20:52
JadeFalcon: Kanskje Rosenborg?

Gud bedre... nei!

Kun Rekdal overgår Deane i syting på nettopp RBK etter kampene. Han har enda til gode å lede en kamp mot oss uten at han etter kampen har klaget over hvor vanskelig det er å få en rettferdig dommer når man møter lag som Rosenborg. Selv når vi knuser dem, kommer dette maset. Han har ingenting i Trondheim å gjøre, og det tror jeg det er gjensidig enighet om.

AlexandrsJelisejevs

AlexandrsJelisejevs
18.09.14 20:55

Skjønner ikke hvorfor "alle" ligger langflat etter denne mannen, og vil ha han til sin klubb/håper han blir i Norge osv. Ledelsen i Sarpsborg har åpenbart god nok kontroll på denne mannen, og vil altså ikke uttale seg til media hvorfor de ikke vil ha han med videre. Tydeligvis ligger det noe bak som gjør at de heller vil ha inn en annen.

Thecokeman

Thecokeman
18.09.14 21:16

Rosenborg er selvsagt ikke aktuelt. Heldigvis. 

Laffen1

Laffen1
18.09.14 21:26
Bergen: Lurer på hvem 08 mener skal være bedre å trene laget enn Deane

Åpenbart mye synsing rundt Deane av folk som vet veldig lite om klubben. Nå¨skal jeg bidra med litt mer synsing, men muligens noe mer kvalifisert enn en del andre siden jeg tramper på stadion litt mer enn jeg burde :-)

Deane er åpenbart lett å like, men folk må være klar over at han ikke trener laget nevneverdig, det er det Burchnall som gjør. Deane sitter mer i en salgs semi-manager rolle og tar ansvar for laguttak, taktikk osv. Han er nok involvert i treningsplanleggingen, men på matta i det daglige er han ikke.

Ryktene sier at ledelsen og Deane er filosofisk grunnleggende uenige om hvordan klubben skal drives. Deane ønsker mer makt i den daglige driften og all makt rundt det sportslige. Dvs at klubben blir en rent trenerstyrt klubb og sårbar den dagen Deane får et bedre tilbud et annet sted. 

Personlig støtter jeg klubben i avgjørelsen. En liten klubb med sårbar økonomi er ferdig uten en solid plattform som er personuavhengig. For Deane er S08 et springbrett videre, og jeg synes heller ikke han har noe x-faktor. Moi var, som nevnt, langt på vei, laguttakene er noen ganger "rare" uten å slå til, bytter/endrer taktikk ofte for sent i kampene. Men, mulig en supporter aldri blir fornøyd ;-)

JadeFalcon

JadeFalcon
18.09.14 23:41
Laffen1: Åpenbart mye synsing rundt Deane av folk som vet veldig lite om klubben. Nå¨skal jeg bidra med litt mer synsing, men muligens noe mer kvalifisert enn en del andre siden jeg tramper på stadion litt mer enn jeg burde :-) Deane er åpenbart lett å like, men folk må være klar over at han ikke trener laget nevneverdig, det er det Burchnall som gjør. Deane sitter mer i en salgs semi-manager rolle og tar ansvar for laguttak, taktikk osv. Han er nok involvert i treningsplanleggingen, men på matta i det daglige er han ikke. Ryktene sier at ledelsen og Deane er filosofisk grunnleggende uenige om hvordan klubben skal drives. Deane ønsker mer makt i den daglige driften og all makt rundt det sportslige. Dvs at klubben blir en rent trenerstyrt klubb og sårbar den dagen Deane får et bedre tilbud et annet sted.  Personlig støtter jeg klubben i avgjørelsen. En liten klubb med sårbar økonomi er ferdig uten en solid plattform som er personuavhengig. For Deane er S08 et springbrett videre, og jeg synes heller ikke han har noe x-faktor. Moi var, som nevnt, langt på vei, laguttakene er noen ganger "rare" uten å slå til, bytter/endrer taktikk ofte for sent i kampene. Men, mulig en supporter aldri blir fornøyd ;-)

Uansett, så synes jeg Deane burde fått en sjanse hos en større klubb enn Sarpsborg. Lillestrøm, Viking eller Aalesund kunne vært noe for han i første omgang. Da kan han innta den manager rollen som han ville først i Sarpsborg. Men er enig der, å gi all makt til Deane i en liten klubb som S08 hadde vært for risikofylt. Men i de nevnte klubbene som han kan potensielt ta over, da funker det sikkert bedre med å være bårde sportsdirektør\trener rollen.

KitWalker_1516

KitWalker_1516
18.09.14 23:47
annonaki: Dean virker som en fantastisk type og som en meget god trener. Håper han blir i Molde. LSK, Viking, Godset eller Brann hadde jeg likt å se han i. Men frykter han havner i Trondheim.

Yes.

Slik snakker en som er skitredd for at Sollied skal få ta sjefstolen i RBK og fører trønderne tilbake hegemoniet i Norge og Skandinavia.

LIKER

dzk

dzk
19.09.14 00:14

Tror heller RBK burde prøve seg på Bob Bradley. Det kan bli farlig for oss som ikke liker RBK.

KitWalker_1516

KitWalker_1516
19.09.14 00:18
dzk: Tror heller RBK burde prøve seg på Bob Bradley. Det kan bli farlig for oss som ikke liker RBK.

HAHA

Dette blir bare bedre

LIKERLIKERLIKER

(Innlegget ble redigert 19.09.14 00:19)

dzk

dzk
19.09.14 01:30
KitWalker_1516: HAHA Dette blir bare bedre LIKERLIKERLIKER

?

Kahooot

Kahooot
19.09.14 01:36
dzk: ?

Jeg tror han har sex med seg selv.

Gueuze

Gueuze
19.09.14 01:36
KitWalker_1516: Sollied skal få ta sjefstolen i RBK og fører trønderne tilbake hegemoniet i Norge og Skandinavia

lol

Corlan

Corlan
19.09.14 09:55

Hvorfor skal han bort fra Sarpsborg? Jeg ville vært veldig interessert i beholde ham

Sandaas

Sandaas
19.09.14 10:11
KitWalker_1516: lik snakker en som er skitredd for at Sollied skal få ta sjefstolen i RBK og fører trønderne tilbake hegemoniet i Norge og Skandinavia.

En mann som ikke har vært mer en 1 år i noen klubb siden han ledet Club Brugge i perioden 2000-2005 (9 år som nomade) og hvor sist tittel kom tilbake i nederlandsk cup i 2009? Dette er mannen du tror blir et stabilt og godt valg over flere år for RBK?

Laffen1

Laffen1
19.09.14 10:26
Corlan: Hvorfor skal han bort fra Sarpsborg?

Les innlegget mitt lenger opp. Selv om dette ikke er offisielt vet jeg dette handler om styringsmodellen klubben skal bruke. 

Laffen1

Laffen1
19.09.14 10:29
Sandaas: En mann som ikke har vært mer en 1 år i noen klubb siden han ledet Club Brugge i perioden 2000-2005 (9 år som nomade) og hvor sist tittel kom tilbake i nederlandsk cup i 2009? Dette er mannen du tror blir et stabilt og godt valg over flere år for RBK?

I tillegge så klirrer det vel kanskje i litt for ofte i ildvannsflaskene, ihvertfall om man skal stole på ryktebørsen. Tror RBK gjør seg en tjeneste med å se fremover og ikke bakover, men for oss andre blir det nesten humor å se på Trondheims Muppet show.   

Haloisen

Haloisen
19.09.14 10:52
Corlan: Hvorfor skal han bort fra Sarpsborg? Jeg ville vært veldig interessert i beholde ham

Det er sammensatt.

Dels styringsmodellen som Laffen har redegjort for dels andre ting som ikke ikke almenheten har rett til.

Interne forhold er og blir en sak mellom arbeidsgiver/taker.

En del folk sitter kanskje med inntrykk at Sarpsborg 08 er der de er pga Dean, det inntrykket deler ikke jeg selv om jeg overhodet ikke har noe i mot fyren. Tvert i mot, har sansen for typen.

Dette er en udramatisk sak for både klubb og trener.

cwestah

cwestah
19.09.14 13:55

Så får vi håpe klubben har en like god og profesjonell ansettelsesprosess som sist og at vi ikke ender opp med en tippeligarundbrenner.

(Innlegget ble redigert 19.09.14 13:56)

S08

S08
19.09.14 15:10
cwestah: at vi ikke ender opp med en tippeligarundbrenner.

Enig

JadeFalcon

JadeFalcon
21.09.14 21:07

Deane leder Sarpsborg mest sannsynlig med fornyet tippeligakontrakt med den gode seieren over Sogndal i dag. Synd at han må gå etter sesongen. Håper han tar over Viking, som er fortsatt en sovende kjempe etter den dårlige kampen de hadde i dag. Skal ikke se bort ifra at Jonevret er drittlei og forlater klubben.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg