Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Harmeet "for god for Norge" Singh

NYTT TEMA
Sjanten_

Sjanten_
21.09.14 10:16

- De kan komme til Furuset, der jeg er fra, og så kan de møte vennene mine

Bakgrunnen for hetsen beskrives godt av Oslo-ess på klansforumet:

"Harmeet Singh med velfortjent hets fra tribunen i kveld.

Kort historie om Singh:
Han ble satset på fra han var ung i VIF.
Fikk sin debut på A-laget tidlig og fikk masse tilitt hele veien selv om han varierte voldsomt underveis.

Når han skulle skrive ny kontrakt med VIF takket han nei for å kunne bli bosman og gå gratis fra klubben.
Han blir til slutt solgt til Nederland og sier når han er der nede at han er for god for norske klubber.

Og så:
Harmeet trente med klubben vår sist sommer og det som skjedde da er helt patetisk.

Han sitter i garderoben og forteller alle unge spillere i klubben hvor forferdelig VIF er på å utvikle spillere og at alle bør forsvinne snarest fra klubben vår.
Noen snapper opp samtalen og han blir kastet på huet og ræva ut fra Valle.

Så viser det seg at han er for dårlig i Nederland og går til Molde.

Når han i kveld presterer å snakke dritt til alle våre spillere og deretter svarer VIF-publikummet med at vi ikke tør å si det samme foran hans venner og familie på Furuset så sier jeg bare :
DU KØDDER IKKE USTRAFFA MED VÅLENGA."

GunnarBull

GunnarBull
21.09.14 10:40
Sjanten_: DU KØDDER IKKE USTRAFFA MED VÅLENGA."

Tja... Hva med: VÅLENGA KØDDER IKKE USTRAFFA MED SINGH?

eman

eman
21.09.14 10:43

"DU KØDDER IKKE USTRAFFA MED VÅLENGA."

Har jeg gjort i mange år..... 

-eman 

Sjanten_

Sjanten_
21.09.14 10:45
GunnarBull: Tja... Hva med: VÅLENGA KØDDER IKKE USTRAFFA MED SINGH?

Vålerenga tapte for Molde, ikke Singh.

KingKongHalvor

KingKongHalvor
21.09.14 10:47

Over middels spiller, under middels kar.

GunnarBull

GunnarBull
21.09.14 11:35
Sjanten_: Vålerenga tapte for Molde, ikke Singh.
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 17:04)

Sulfat

Sulfat
21.09.14 11:42
GunnarBull: Mulig det er noe jeg ikke forstår her, så opplys meg gjerne.

Et fenomen jeg også lar meg fascinere av.

5.000 gubber kan stå i 90 minutter og håne en enkelt spiller på det groveste, men om den ene spilleren skulle ta igjen på noen som helst måte- et bittelite ord, en nesten usynlig gest, hva som helst- så er det fullstendig krise for den gigantiske mobbegjengen. 

(Innlegget ble redigert 21.09.14 11:43)

MittMFK

MittMFK
21.09.14 11:45

Kanskje det er flere sider av denne saken. Jeg er overrasket over hvor flott en fyr han er i Molde med stort engasjement for de som er rundt seg 

(Innlegget ble redigert 21.09.14 11:45)

guru

guru
21.09.14 11:48
Sjanten_: DU KØDDER IKKE USTRAFFA MED VÅLENGA."

Ok. Hvilken straff har han fått, evt. vil han få?

Sjanten_

Sjanten_
21.09.14 11:57
guru: Ok. Hvilken straff har han fått, evt. vil han få?

Du får spørre Oslo-ess på klansforumet, men jeg tipper han sikter til det å bli hetsa i 2x45 min. Velfortjent som sådan.

PapaSmurf

PapaSmurf
21.09.14 12:02

Haha!

Jeg vet ingenting om hva Singh gjorde på Valle, så det skal jeg ikke kommentere, men det tullet med at man ikke kødder ustraffa med Enga...

Klart man gjør det. 

Hva skal dere gjøre? Jeg er klar over at dere tror dere er store tøffe og farlige. Men sorry. Å barbere hodet, tatovere seg og synge om øl og vold har aldri skremt noen. Enga har de snart 30 årene jeg har fulgt med på norsk fotball vært en gjennomsnittlig fotballklubb. Noen turer ned i 1. divisjon, et par år i toppen, men stort sett et anonymt lag midt på tabellen. Da er det lett å kødde med de som mener VIF er større enn de er.  

Moldes historie har jo vært relativt lik disse årene, vi har nok vært bedre enn VIF de årene jeg har fulgt med, men også vi har hatt et par turer ned, og en del drittsesonger i TL. Forskjellen er vel at vi ikke har illusjoner om at vi er mer enn vi er. Vi er fantastisk gode nå, men alt har sin ende, og man kan kødde med Molde så mye man vil uten at det kan straffes på noen måte. 

(Innlegget ble redigert 21.09.14 12:09)

KingKongHalvor

KingKongHalvor
21.09.14 12:03
MittMFK: Kanskje det er flere sider av denne saken. Jeg er overrasket over hvor flott en fyr han er i Molde med stort engasjement for de som er rundt seg

Nå er det strengt tatt flere saker da.

Selv var jeg skuffet over Singh da han ikke ville skrive ny kontrakt, slik at klubben kunne få noe igjen for ham. Men han gjorde ikke noe galt, annet enn å skuffe mange av oss supportere. På treningsfeltet og på banen var han profesjonell.

Men det at han kom tilbake til Valle for å trene, og oppførte seg så dårlig i garderoben at han ble kastet ut, det var veldig skuffende, og for meg sier det en del om ham som menneske.

Så det er i hvertfall to forskjellige saker.

olk1702

olk1702
21.09.14 12:03
GunnarBull: jeg mistenker at Singh selv ser det på en ganske annen måte.

Hvordan tror du han ser det på? Er ganske tydelig hva han har gjort når han blir kastet vekk fra Valle når han får lov til å trene med klubben.

PapaSmurf

PapaSmurf
21.09.14 12:06

KingKongHalvor: Hvis det stemmer er det selvsagt fryktelig dumt, og pipingen er på sin plass. Men i Molde har han så langt vært eksemplarisk, og det er det vi kan forholde oss til. 

KingKongHalvor

KingKongHalvor
21.09.14 12:07
PapaSmurf: men det tullet med at man ikke kødder ustraffa med Enga...

Du er klar over at det er et slags skuespill, ja? At supportere synger om voldtekt, og skambanking av bønder, det er nok for de aller fleste det vi kaller tomme trusler, særlig når de blir avsunget kollektivt på en fotballbane.

At Singh ikke kødder ustraffet med Enga skal nok ikke tolkes som noe mer enn at han fikk en del dritt slengt fra tribunen. Både Singh og flere her inne burde forstå at det er noe som skjer i kampens hete, ikke noe man har planer om å ta på Furuset, med venner og familie tilstede.

PapaSmurf

PapaSmurf
21.09.14 12:11

Ja jeg skjønner at det er et skuespill. Men jeg synes det er kleint. Enkelte tror jo hardt på at VIF kødder man IKKE med. Og det er komisk. 

Det Singh mener er nok at det er feigt å stå og synge dritt når man mest sannsynlig ikke hadde hatt guts til å si det direkte til han. Men dette er jo en fotballsupporters privilegium. Jeg roper jo ting til dommeren av og til som jeg ikke hadde hatt lyst å si til han om jeg møtte han på gata. 

(Innlegget ble redigert 21.09.14 12:13)

KingKongHalvor

KingKongHalvor
21.09.14 12:11
PapaSmurf: KingKongHalvor: Hvis det stemmer er det selvsagt fryktelig dumt, og pipingen er på sin plass. Men i Molde har han så langt vært eksemplarisk, og det er det vi kan forholde oss til.

Selvfølgelig, og det er jo ingen motsetning her. Han var elsket og hyllet i Vålerenga helt til han "slo seg vrang", nå er han ikke elsket lenger. Husk at Singh hadde 100 kamper for Vålerenga da han forlot oss 21 år gammel, hans påstand om ikke å bli satset på kom også helt feil ut.

KingKongHalvor

KingKongHalvor
21.09.14 12:12
PapaSmurf: Enkelte tror jo hardt på at VIF kødder man IKKE med.

Dem om det, ikke bland oppegående folk inn i det.

GunnarBull

GunnarBull
21.09.14 12:14
KingKongHalvor: Både Singh og flere her inne burde forstå at det er noe som skjer i kampens hete, ikke noe man har planer om å ta på Furuset, med venner og familie tilstede.

Jeg har ingen problemer med å forstå det. 

Jeg synes bare det er rart at noen blir så såre når han tar til motmæle. 

PapaSmurf

PapaSmurf
21.09.14 12:16

KingKongHalvor: Jeg blander ikke oppegående folk inn i det. Jeg sier ikke at alle er slik. Langt derifra. 

Jeg har ingenting mot VIF eller Klanen. Når Klanen var på sitt beste på 90-tallet var de enormt bra. Husker at jeg kjente trøkket fysisk på kroppen når vi tapte der i 1998. Jeg håper den tiden kommer igjen. 

(Innlegget ble redigert 21.09.14 12:16)

GunnarBull

GunnarBull
21.09.14 12:19
PapaSmurf: Jeg har ingenting mot VIF eller Klanen. Når Klanen var på sitt beste på 90-tallet var de enormt bra. Husker at jeg kjente trøkket fysisk på kroppen når vi tapte der i 1998. Jeg håper den tiden kommer igjen.

Støttes 100%! Kun gode ønsker til VIF og Klanen.

KingKongHalvor

KingKongHalvor
21.09.14 12:20
GunnarBull: Jeg synes bare det er rart at noen blir så såre når han tar til motmæle.

Ja, det er bare patetisk.

Skrtel

Skrtel
21.09.14 12:21
KingKongHalvor: Men han gjorde ikke noe galt, annet enn å skuffe mange av oss supportere.

Hans kommentar om at "det er dems problem", da han ble spurt om det var dumt ikke Vålerenga fikk noe igjen for han var det som fikk meg til å mislike han. 

Utspillene før og under U21 EM hjalp ikke akkurat på å rette opp inntrykket. 

Kommentaren hans i går viser vel at han fremdeles er samme type som før..

(Innlegget ble redigert 21.09.14 12:21)

KingKongHalvor

KingKongHalvor
21.09.14 12:24
PapaSmurf: Jeg har ingenting mot VIF eller Klanen. Når Klanen var på sitt beste på 90-tallet var de enormt bra. Husker at jeg kjente trøkket fysisk på kroppen når vi tapte der i 1998. Jeg håper den tiden kommer igjen.

Klanen anno 1998 hadde løst "situasjonen" med Singh på en helt annen måte. Han hadde fått pepper da også, men med humor. Og gutta hadde ikke reagert på at spilleren evt tok igjen.

Nå er klanen ikke til å kjenne igjen. Sutrehuer som elsker å innta offerrollen så ofte som mulig. Og ja, jeg generaliserer - med vilje.

thomzi

thomzi
21.09.14 12:24

Klanen er som en chihuahua eller en liten gneldrete pomeranian . Er da ingen som tar de seriøst.  De smeller og glefser, og hvis noen tar de så kommer furten og murringa.

KingKongHalvor

KingKongHalvor
21.09.14 12:26
Skrtel: Hans kommentar om at "det er dems problem", da han ble spurt om det var dumt ikke Vålerenga fikk noe igjen for han var det som fikk meg til å mislike han. Utspillene før og under U21 EM hjalp ikke akkurat på å rette opp inntrykket. Kommentaren hans i går viser vel at han fremdeles er samme type som før..

Han er jo en frittalende type, hadde vært ok om han kunne sagt hva som var årsaken til at det var helt uaktuelt å skrive ny kontrakt med klubben han hadde spilt for i 10 år.

Har blitt hintet om at ting ble sagt og gjort, hvorfor ikke bare si hva som var årsaken, er jo ikke akkurat hemligstemplet informasjon.

KingKongHalvor

KingKongHalvor
21.09.14 12:32
thomzi: Klanen er som en chihuahua eller en liten gneldrete pomeranian . Er da ingen som tar de seriøst.  De smeller og glefser, og hvis noen tar de så kommer furten og murringa.

Nei, her bommer du - igjen. Så små er de ikke.

Syns vel heller de passer til karakteristikken Carl Bildt fikk av USAs ambassade i Stockholm, og som ble gjort kjent v Wikileaks;

-A medium size dog with big dog attitude

Skrtel

Skrtel
21.09.14 12:33
KingKongHalvor: hadde vært ok om han kunne sagt hva som var årsaken til at det var helt uaktuelt å skrive ny kontrakt med klubben han hadde spilt for i 10 år.

At han ønsket å prøve seg et annet sted etter lang tid i klubben er grunn nok etter min mening, jeg gidder ikke lenger ha den naive innstillingen at unge spillere er moralsk forpliktet til å forlenge med moderklubben, det var mer den kommentaren som gjorde han uspiselig for min del. 

En annen sak er det hvor lurt det er å gå som bosman.. Har vist seg ved en del anledninger at det ikke er så lurt å gå til klubber som ikke er villige til å betale for deg.

KaffeOrginal

KaffeOrginal
21.09.14 12:34
Skrtel: En annen sak er det hvor lurt det er å gå som bosman.. Har vist seg ved en del anledninger at det ikke er så lurt å gå til klubber som ikke er villige til å betale for deg.

Best er vel å gå til en klubb som er villig til å betale for deg som Bosman . Da fyller man som regel egen lommebok bra

Sjanten_

Sjanten_
21.09.14 12:39
GunnarBull: Jeg synes bare det er rart at noen blir så såre når han tar til motmæle.

Såra? Jeg har bare sett godlynt humor over dette utspillet på sosiale medier siden i går. Folk som tok bilde av seg selv uttafor IKEA i natt og liknende. God stemning!

Denne tråden var ment for å opplyse om hvorfor vi misliker mannen, da dette ikke kommer ut av mediabildet i det hele tatt.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg