THlaInnlegg: 358
Vi snakker vel ikke mer om det der nå. Den engstelsen får bunnlagene ta seg av :)
Når,det er sagt så må vi være såpass edruelige og innse at denne sesongen har vært rar. Brann, Haugesund, Aalesund og flere andre klubber har hatt total kollaps. Med en tilnærmet normal sesong med den kvaliteten vi har hatt i år så hade vi nok ligget noen hakk lenger ned.
Dette til sammen med informasjonen om at stallen skal trimmes ned før neste sesong kan man jo få litt klamme fingre av.
Jeg liker ikke og si det høyt men dette er jeg småbekymret for. Så skal vi selvsagt se hvem som kommer og hvilke som går.
(Innlegget ble redigert 19.10.14 22:01)
Laffen1Innlegg: 1139
cwestah: Når man vet at det har vært store uenigheter mellom Berntsen og Deane, så må det være lov til å stille spørsmålstegn til profesjonaliteten til førstnevnte dersom den nye treneren skulle være fra hans omgangskrets
Det blir selvfølgelig bare spekulasjoner, men Deane var vel egentlig på kollisjonskurs med styret også. Såvidt jeg har skjønt var partene uenige om modellen klubben skal styres under. Kort sagt handlet det vel om klubben skal være trenerstyrt eller ha et bredere sportslig apparat. Derfor er det greit, etter min mening, at Deane går videre i karrieren sin. Jeg er veldig bekvem med filosofien dagens styre kjører i klubben. Ingen bør være uerstattelige
(Innlegget ble redigert 20.10.14 13:35)
toolshedInnlegg: 4151
Laffen1: Det blir selvfølgelig bare spekulasjoner, men Deane var vel egentlig på kollisjonskurs med styret også. Såvidt jeg har skjønt var partene uenige om modellen klubben skal styres under.
Så vidt jeg kan se fra dagens fotballmarked (noe som også innebærer England og spesielt Premier League) så er vel også klubbene på vei bort fra all makt i én managers hender. Flere klubber ansetter nå heller head coaches enn managers. En mer kontinental greie der man heller kjører sportsdirektører osv.
Det lover vel heller ikke bra for Brian Deanes videre karriere om han føler for å være en Harry Redknapp-style manager? Ikke det at jeg mener han ikke burde ha noe å si når det kommer til spillerkjøp, for det burde han så absolutt, men all makt i én persons hender i en fotballklubb er altså mer eller mindre snart noe som hører til i fortiden.
Tror jeg :)
EDIT: Der var det mye «heller».
(Innlegget ble redigert 20.10.14 13:48)
Delle33Innlegg: 5725
Er Kronberg på utgående kontrakt?
Har utviklet seg til å bli blant de viktigeste spillerne i klubben.
(Innlegget ble redigert 20.10.14 20:08)
Delle33Innlegg: 5725
Laffen1: Såvidt jeg har skjønt var partene uenige om modellen klubben skal styres under. Kort sagt handlet det vel om klubben skal være trenerstyrt eller ha et bredere sportslig apparat.
Uenige? Dette må de jo ha vært fullstendig klar over da de hentet Deane og Burchnall. Det kan ikke ha kommet som noen overraskelse hvordan Deane og Burchnall fordeler oppgavene sine i klubben sin. Det var vel derfor vi også hentet disse to, for å få tak i nye tanker utenfra.
Burchnall kjører det meste av treningene, mens Deane er mannen gutta har respekt for og tar av seg garderoben+ taktikk. Dette har funket utmerket sålangt for Sarpsborg, og har tatt nye steg i år. Vi fremstår f.eks som et helt annet bortelag i år, enn i fjor. Jeg hadde skikkelig trua på dette prosjektet. Synd hvis det blir kastet bort pga uenigheter mellom Berntsen og Deane.
(Innlegget ble redigert 20.10.14 20:23)
Laffen1Innlegg: 1139
Delle33: Uenige? Dette må de jo ha vært fullstendig klar over da de hentet Deane og Burchnall. Det kan ikke ha kommet som noen overraskelse hvordan Deane og Burchnall fordeler oppgavene sine i klubben sin. Det var vel derfor vi også hentet disse to, for å få tak i nye tanker utenfra.
Burchnall kjører det meste av treningene, mens Deane er mannen gutta har respekt for og tar av seg garderoben+ taktikk. Dette har funket utmerket sålangt for Sarpsborg, og har tatt nye steg i år. Vi fremstår f.eks som et helt annet bortelag i år, enn i fjor. Jeg hadde skikkelig trua på dette prosjektet. Synd hvis det blir kastet bort pga uenigheter mellom Berntsen og Deane.
Snu det heller på hodet. Deane visste utmerket godt hvordan strukturen i klubben var da han kom. Han visste at han ikke hadde alt å si ved signering av nye spillere, men at han var en del av et sportslig apparat. Dessuten er ikke "nye tanker" det samme som "all makt", tror heller klubben tenkte på treningsprinsipper, taktikk, marked, kjent ansikt osv. Ifølge ryktene, ønsket Deane å endre ting i klubbens filosofi/driftsmodell, altså ting langt utover det du snakker om.
Edit: så det andre svaret ditt litt sent :-)
(Innlegget ble redigert 20.10.14 20:39)