Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

i morgen er vi alle Oddera

NYTT TEMA
oeya-ol

oeya-ol
08.11.14 22:52

Heia ODD

CockFosters

CockFosters
08.11.14 22:52

Neh, er Spurs i morra som alltid.

Kundera

Kundera
08.11.14 22:56

Aldri i livet! Snakk om harryklubb med Mr. Kvalmesen himself i trenerstolen. 

jorkje

jorkje
08.11.14 22:56

Nope, håper faktisk Rosenborg tar sølvet. Sier en god del om hva jeg syntes om Odd, for jeg er ikke spesielt glad i Rosenborg heller. 

oeya-ol

oeya-ol
08.11.14 23:01
jorkje: Nope, håper faktisk Rosenborg tar sølvet. Sier en god del om hva jeg syntes om Odd, for jeg er ikke spesielt glad i Rosenborg heller.

alle liker odd mønster klubb i norge,utenom en ekte Aafk gutt med ei vakker blogg dame.Så er jo resten fra samme område,går jo ikke ann og la være og være imponert over det klubben får til 

KingAnderson

KingAnderson
08.11.14 23:20
oeya-ol: ei vakker blogg dame

Har dama di blogg? Mulig å få en link til den i så tilfelle?

oeya-ol

oeya-ol
08.11.14 23:22

ikke dama mi men dama til Eriksen som starta opp i Aalesund som faren sin og er ekte Aafk gutt.Selv om han spiller i Odd i dag 

HarryH

HarryH
08.11.14 23:25
oeya-ol: Så er jo resten fra samme område

Myten lever videre, ser jeg.

KingAnderson

KingAnderson
08.11.14 23:30
oeya-ol: dama til Eriksen

Er hun så vakker da?

For øvrig: Bryr meg ikke nevneverdig om dette, men i den grad jeg kommer til å ofre noen tanker i retning medaljekampen i morgen så tror jeg at jeg kommer til å håpe på sølvmedaljer til Rosenborg. Mest pga Alexander Søderlund selvfølgelig.

PapaSmurf

PapaSmurf
08.11.14 23:31

HarryH: Gjentar man en løgn ofte nok blir det en sannhet. 

Skullerud

Skullerud
08.11.14 23:31

Når til og med mfksupportere håper på rbksølv... 

Godset2012

Godset2012
08.11.14 23:35

Kan ikke Oddisene og Mfkianerne bare ramse opp hvilke lokale spillere som har spilt for a-laget i TL år, og da mener jeg ikke et innhopp i 86. minutt i et par kamper, men de som jevnlig starter matcher. Da kan jo vi utenforstående se hvem som er best av disse klubbene på å utvikle og bruke lokale talenter, og hva som er en myte og hva som faktisk stemmer.

HarryH

HarryH
08.11.14 23:43
Godset2012: Kan ikke Oddisene og Mfkianerne bare ramse opp hvilke lokale spillere som har spilt for a-laget i TL år, og da mener jeg ikke et innhopp i 86. minutt i et par kamper, men de som jevnlig starter matcher. Da kan jo vi utenforstående se hvem som er best av disse klubbene på å utvikle og bruke lokale talenter, og hva som er en myte og hva som faktisk stemmer.

Myte:

Odd er i særklasse det laget i TL som bruker flest spillere fra eget fylke. Laget har nesten bare spillere fra eget fylke.

Fakta:

Brann er det laget i TL som bruker flest spillere fra eget fylke. De fleste av Odd sine spillere kommer fra andre fylker eller fra utlandet.

Molde20

Molde20
08.11.14 23:52

Kommer aldri til å heie på Odd før Fagermo er kommet dit han hører hjemme.. rosenborg...

Canucks

Canucks
08.11.14 23:54
HarryH: Myte: Odd er i særklasse det laget i TL som bruker flest spillere fra eget fylke. Laget har nesten bare spillere fra eget fylke.   Fakta: Brann er det laget i TL som bruker flest spillere fra eget fylke. De fleste av Odd sine spillere kommer fra andre fylker eller fra utlandet.

Tror nok at den ble fremstilt som følge av fjoråret, da stemte den ganske så greit den påstanden.

Odd bruker fortsatt relativt mange fra eget fylke, og er laget som bruker minst utlendinger i TL den dag i dag.

Håper på Odd i morgen som TS, men jeg tror nok vi får 3. plassen, så får jeg håpe at vi kan bite bedre fra oss i finalen mot dere :-) 

HarryH

HarryH
08.11.14 23:57
Canucks: Odd bruker fortsatt relativt mange fra eget fylke

Derom er det ingen tvil. 

Men når trådstarter tror at alle Odd-spillerne utenom Eriksen er lokale, da ser vi at Odd har lykkes med å bygge en myte som ikke stemmer med virkeligheten.

Brann er det laget som bruker flest lokale spillere.

(Innlegget ble redigert 08.11.14 23:58)

oeya-ol

oeya-ol
08.11.14 23:59
HarryH: Brann er det laget i TL som bruker flest spillere fra eget fylke. De fleste av Odd sine spillere kommer fra andre fylker eller fra utlandet.

det må være en balansegang og der har Odd truffet godt,mens Brann rykker ned i morgen frykter jeg.nytter ikke bruke egene talener vist dem ikke holder mål,Aafk har en 17 åring i år.Som gang på gang er blant lagest beste,vi har både keeper forsvarer og mittbanespiller og spiss,som er lokal og har spilt seg inn på laget.ikke alle på samme tid,men i løpet av noen få år.Vi mister 2 av dem etter sesongen,men nye er hellevis på vei inn.

oeya-ol

oeya-ol
09.11.14 00:00
HarryH: Brann er det laget som bruker flest lokale spillere.

og dem rykker ned 

Canucks

Canucks
09.11.14 00:06
HarryH: Derom er det ingen tvil.  Men når trådstarter tror at alle Odd-spillerne utenom Eriksen er lokale, da ser vi at Odd har lykkes med å bygge en myte som ikke stemmer med virkeligheten. Brann er det laget som bruker flest lokale spillere.

Joda, men nå tror TS mye rart fra tidligere :-) Blir som at jeg skulle trekke frem en myte som også blir lansert ofte om Odd, at Odd er laget som har vært verst på publikumsoppmøte i TL, også i år(Moldesupportere som har startet tråder om skrekkeksemplet Odd på publikumsoppmøte). Ja det kunne vært bedre, men Odd har aldri vært verstingen.

Neste år tror jeg slik ting ser ut nå at Odd vil ha flere lokale på banen igjen, enn ikke lokale. 

Skal som sagt nevnes at vi faktisk har mistet et par av de største lokale profilene under denne sesongen også, men tror at folk som Bergan og Rossbach vil steppe inn neste sesong.

Slikt skifter som vi vel har diskutert før fort fra sesong til sesong, og noen ganger får man frem flere lokale spillere, og er mange faktorer som påvirker det også. 

Økonomi f.eks, hvor Odd ikke har hatt samme rause økonomien som for eksempel Molde, og da har man måtte tenke i andre baner, for hadde Odd hatt penger så hadde nok man også hentet inn flere spillere(Ingen garanti for at det hadde blitt suksess.).

Hadde også levert bedre sportslig tidligere hadde det også vært et trangere nåløye for å komme gjennom for unge lokale spillere, er jo derfor det i Brann nå har blitt enklere, da laget er svakt, og veien inn er kortere for talentene lokalt.

(Innlegget ble redigert 09.11.14 00:12)

HarryH

HarryH
09.11.14 00:23
Canucks: Moldesupportere

Høres ikke bra ut. Er det startet flere tråder om dette altså? 

Jeg er ellers selvsagt enig i alt du skriver. 

Canucks

Canucks
09.11.14 00:29
HarryH: Høres ikke bra ut. Er det startet flere tråder om dette altså?    Jeg er ellers selvsagt enig i alt du skriver.

Beklager, en tråd er startet om dette, ble litt rot det der fra min side, men selvsagt kun den ene tråden, men var en periode det kom mye rart fra visse Moldesupportere(et par av de trolig troll,da de ikke har mange innlegg og ikke sett de mye siden). om Odd på en rekke ting og tang i sommer, også om publikumsoppmøte i Skien.

(Innlegget ble redigert 09.11.14 00:32)

HarryH

HarryH
09.11.14 00:37
Canucks: Beklager, en tråd er startet om dette, ble litt rot det der fra min side, men selvsagt kun den ene tråden

Slik snakker en hedersmann. Fint å ha slike som deg her.

Spurt

Spurt
09.11.14 01:10

Det som er problemet til Odd og ikke minst Fagermo er at de skal fremstille seg selv som en mønsterklubb.

Ja mulig dere er det, men problemet er at dere prøver for hardt. Dere maler og maler på samme kjedelige fremgangsmåte som får oss nøytrale til å få dere i halsen!

å være ydmyk er et fremmedord for dere etter at Fagermo har hjernevasket dere!

Det som Fagermo har klar er at dere blir som Nord-Korea mot resten av verden!

Jeg som koser meg hver gang Rosenborg mislykkes, håper faktisk Rosenborg tar sølvet!

Til dere Telemarkinger: Våkne opp før det er for sent!

oeya-ol

oeya-ol
09.11.14 01:29
Spurt: Til dere Telemarkinger: Våkne opp før det er for sent!

ikke glem at odd nettopp har blitt den best likte klubben i norge,så det er nok mange i norge som er helt uenig med deg der

oeya-ol

oeya-ol
09.11.14 01:33
Spurt: Det som Fagermo har klar er at dere blir som Nord-Korea mot resten av verden!

jeg har  aldri likt Fagermo men han må ha peiling også,resutata han har fått til med odd Er imponerende.Haugesund Strømsgodset og Odd er mønsterklubber i norge,dem 3 klubbene har grunn til og være stolte 

Spurt

Spurt
09.11.14 01:56

Men hvem er det som har stemt på den beste klubben??

For alt vi vet er det bare Telemarkinger som har kuppet hele avstemmingen! Akkurat som Nor-Korea gjør!! 

Nei seriøst så er jeg imponert over det Odd har fått til, men han Fagermo gjør at jeg sliter med å vise noe begeistring for det.

Canucks

Canucks
09.11.14 02:02
Spurt: Det som er problemet til Odd og ikke minst Fagermo er at de skal fremstille seg selv som en mønsterklubb.

Det som er problemet her inne på VGD er generaliseringen, alle har sine som har blind tro på eget lag her inne, tror ikke Odd har noen flere som det her inne som skryter uhemmet av egen klubb for ymse ting og tang.

Mange er også flinke til og ta Fagermo sine meninger over på resten av oss, er ikke slik at man som Oddsupporter er enig i alt som kommer ut av DEF sin kjeft, for det er såpass mye idioti. Skal sies at Fagermo i visse tilfeller også får noe ufortjent kritikk, og at man går etter Fagermo bare fordi at det er Fagermo, men det er en del av menneskets natur. Når man har bygd seg opp et dårlig rykte som usympatisk så forsterkes dette inntrykket bare mer og mer, og man overfører det til alt som knyttes til denne personen.

TS er forresten ikke Odd-supp men Aafk, er Galiat.

(Innlegget ble redigert 09.11.14 02:07)

AriG0ld

AriG0ld
09.11.14 02:26

Flott tråd. 

Heier Sa fortsatt på Ålesund?

Pugachev

Pugachev
09.11.14 02:40

Håper Molde knuser Odd og RBK slår Godset og at det fjerner det selvgode smilet fra trynet til Fagermo.

(Innlegget ble redigert 09.11.14 02:41)

Dimmi

Dimmi
09.11.14 02:55
Canucks: man går etter Fagermo bare fordi at det er Fagermo

Dessverre.

Men, dette har spredd seg til resten av administrasjonen deres også. Det som burde vært en klubb det var lett å like p.g.a. sitt flotte spill, lokale engasjement og sunne verdier, har i stedet blitt et irritasjonsmoment. Referansene til Nord-Korea er faktisk lett å koble til klubben når selv direktøren har begynt å uttale seg på samme latterlige måte som treneren.

"Prisene våre ligger langt under det kapitalbaserte laget vi skal møte fra Molde."

Det er så jævla respektløst.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg