Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Birkir Sævarrson forlater Brann, klar for Hammary

NYTT TEMA
KaffeOrginal

KaffeOrginal
28.11.14 17:34

En mini-legende som ikke har fått nok respekt for den jobben han har gjort i klubben takker av i dag  . Kun 2 utlendinger med fler kamper enn ham . Vært bombesikker på laget helt fram til i år . Mange har ment at han kun hadde stor fart å flyte på , men jeg mener at denne sliteren da blir undervurdert .

Takk for alt du ga Birkir og lykke til videre i karrieren ( nå satser jeg på at dette går i orden selvsagt .... )

Fra Brann.no

Da hele klubben var samlet til en lunsj for å avslutte året, benyttet Birkir Már Sævarsson anledningen til å si takk for seg. Sævarsson er den utlendingen gjennom tidene som har spilt tredje flest kamper for Brann, kun Neil MacLeod og Olafur Örn Bjarnason har spilt flere.

- Tusen takk for seks fantastiske år i Brann, sa Sævarsson til forsamlingen, og gjorde det klart at om alt går i orden flytter han til Sverige før neste sesong.

Den islandske landslagsspilleren signerte for Brann i juli 2008. I løpet av seks sesonger i Bergen har Sævarsson spilt 193 kamper og scoret 18 mål for klubben. På tirsdag skal Sævarsson gjennomføre en medisinsk sjekk hos den nyopprykkede Allsvenskan-klubben Hammarby.

Dersom legesjekken går i orden - og klubbene sluttfører en avtale - blir det overgang til stockholmsklubben for Sævarsson.

- Grunnen til at jeg nå går til en klubb er at jeg ønsker meg mer spilletid. I år har jeg ikke fått spille så mye som jeg ønsket i min posisjon, og denne avgjørelsen har ingenting med at vi rykket ned fra Tippeligaen. Jeg har lyst til å spille alle kamper, og samtidig føler jeg at Brann har fått seg en god lokal høyreback i Andreas, sier Sævarsson til Brann.no.

Thpe

Thpe
28.11.14 17:53

Enda en Brann-tråd. Begynner å bli noe lei ja.

12 av de 14 øverste trådene i Fotball-Norsk omhandler Brann. Det holder.

(Innlegget ble redigert 28.11.14 17:56)

Kniksen1

Kniksen1
28.11.14 17:55

Fordi du blir irritert når du klikker deg inn i en tråd som heter "Sævarsson forlater Brann" og ser den handler om Brann?

Eller på grunn av det tusendelssekundet du kaster bort ved å se trådtittelen på førstesiden?

Bergen

Bergen
28.11.14 17:57

Takk for innsatsen Birkir, lykke til videre!

KaffeOrginal

KaffeOrginal
28.11.14 17:58
Bergen: Takk for innsatsen Birkir, lykke til videre!

Virker som en fin type .

Har de bleikeste beina som har løpt rundt på stadion på mange mange år , men fart hadde han da på dem !

Sulfat

Sulfat
28.11.14 18:11

Hammarby hadde et tilskuersnitt på over 20.000 i år. Og det var på andre høyeste nivå. Med opprykket kan de kanskje nærme seg 30 i snitt.

Må være gøy å være med på noe sånn, og et enkelt valg for Birkir.

RoyaleWithCheese

RoyaleWithCheese
28.11.14 18:30
KaffeOrginal: Grunnen til at jeg nå går til en klubb er at jeg ønsker meg mer spilletid. I år har jeg ikke fått spille så mye som jeg ønsket i min posisjon, og denne avgjørelsen har ingenting med at vi rykket ned fra Tippeligaen.

En av få som kan si dette og være troverdig. Han er å regne som bergenser etter så mange år i klubben, familie har han også etablert her. Da er det synd at det er spilletid som skulle gjøre at han forsvinner, selv om det er få spillere jeg unner fast spilletid mer enn nettopp Birkir. 

En ekte helt, og det blir trist å se Brann uten denne bleike, spinkle islendingen på backen. Strålende type som jeg hadde håpet skulle bli med ned i 1. divisjon.

(Innlegget ble redigert 28.11.14 18:31)

HarryH

HarryH
28.11.14 20:05
Thpe: Enda en Brann-tråd. Begynner å bli noe lei ja.
12 av de 14 øverste trådene i Fotball-Norsk omhandler Brann. Det holder.

Interessen rundt Brann har eksplodert de siste dagene.

Kanskje det var et sjakktrekk å rykke ned?

KaffeOrginal

KaffeOrginal
28.11.14 21:56
RoyaleWithCheese: En ekte helt, og det blir trist å se Brann uten denne bleike, spinkle islendingen på backen. Strålende type som jeg hadde håpet skulle bli med ned i 1. divisjon.

Jepp , selv om det var korrekt å gi ungdommen sjansen i år .

qbah

qbah
28.11.14 22:06

Stjernespilleren som visstnok fikk Gamboa til å se treig og dårlig ut i forhold, i følge krakra. En gikk til Premier League og en annen til Allsvenskan.

Dewaz

Dewaz
28.11.14 22:14

Hehe ja, en av mange morsomme påstander fra den kanten. Sævarsson var jo visstnok like hurtig som Gamboa også, om ikke hurtigere.

KaffeOrginal

KaffeOrginal
28.11.14 22:24
qbah: Stjernespilleren som visstnok fikk Gamboa til å se treig og dårlig ut

Førsteinntrykket betyr alt :-)

KaffeOrginal

KaffeOrginal
28.11.14 22:32
Dewaz: Sævarsson var jo visstnok like hurtig som Gamboa også, om ikke hurtigere.

Bevis annet :-)

http://www.futhead.com/fifa/players/5732/
http://www.futhead.com/fifa/players/8530/

Birkir 82 på speed sprint ,Gamboa 80

( og ja ... jeg vet !!  hehe )

qbah

qbah
28.11.14 22:32
KaffeOrginal: Førsteinntrykket betyr alt :-)

Ganske sikker på at Gamboa slår Birkir der også.

:-)

Stemblaatt

Stemblaatt
01.12.14 00:38

Gikk Birkir gratis til Hammarby? Hadde han nedrykksklausul i kontrakten? 

Eller gjorde RBH en ny blemme? Han har jo kontrakt ut 2016.

(Innlegget ble redigert 01.12.14 00:39)

Corio

Corio
01.12.14 00:43

Birkir har vært en trofast sliter, men aldri noe mer. Både Bjørn Dahl og Cato Guntveit var bedre på høyrebackplassen.
Takk for innsatsen uansett.

KJ91

KJ91
01.12.14 00:52
Stemblaatt: Gikk Birkir gratis til Hammarby? Hadde han nedrykksklausul i kontrakten?

I og med: 

Dersom legesjekken går i orden - og klubbene sluttfører en avtale - blir det overgang til stockholmsklubben for Sævarsson.

Så regner jeg med Brann får NOE, men mye penger.. det tviler jeg på. Kanskje nok å få løst han fra kontrakten og spart en utgift på lønnen hans. Uansett ikke no behov for mannen med en ung og bedre spillere i bakhånd. 

Meddows

Meddows
01.12.14 00:58
HarryH: Interessen rundt Brann har eksplodert de siste dagene. Kanskje det var et sjakktrekk å rykke ned?

Det får en til å tenke, gjør det ikke?

Hadde Molde rykket ned hadde det maks vært tre fire tråder.

Stemblaatt

Stemblaatt
01.12.14 01:04
KJ91: Så regner jeg med Brann får NOE, men mye penger.. det tviler jeg på.

Akkurat, tenker 200-300000kr. Ikke mye men det er penger Brann trenger. Ta Sogndal feks, de hadde aldri gitt han vekk gratis

kytec

kytec
01.12.14 01:10
KaffeOrginal: Grunnen til at jeg nå går til en klubb er at jeg ønsker meg mer spilletid. I år har jeg ikke fått spille så mye som jeg ønsket i min posisjon, og denne avgjørelsen har ingenting med at vi rykket ned fra Tippeligaen. Jeg har lyst til å spille alle kamper, og samtidig føler jeg at Brann har fått seg en god lokal høyreback i Andreas, sier Sævarsson til Brann.no.

Virker som ein sympatisk og lavmælt mann.

Eit hederlig unntak frå alle fotballspiller-klysene.

Slik eg ser det har han gjort ein flott jobb for Brann og tok det profesjonelt då han blei benka.

Ønsker han lykke til videre i karrieren.

kytec

kytec
01.12.14 01:13
qbah: Ganske sikker på at Gamboa slår Birkir der også.
:-)

.

(Innlegget ble redigert 01.12.14 01:14)

kytec

kytec
01.12.14 01:17
Stemblaatt: Ta Sogndal feks, de hadde aldri gitt han vekk gratis

Det er mitt inntrykk at Sogndal styrer butikken sin vesentlig bedre enn Brann.

Dog med eit vesentlig lavere budsjett og pengegaver enn Brann.

Likevel er de på samme nivå. Rart det der.

HarryH

HarryH
01.12.14 01:34
Meddows: Hadde Molde rykket ned hadde det maks vært tre fire tråder.

Ja, jeg tror du har rett i det.

Og det gjelder nok også lag som Bodø/Glimt, Aalesund, Strømsgodset, Viking, Lillestrøm, Rosenborg, Start, Sarpsborg 08, Odd, Haugesund og Vålerenga.

(Innlegget ble redigert 01.12.14 01:46)

erndos

erndos
01.12.14 02:49
Stemblaatt: Akkurat, tenker 200-300000kr. Ikke mye men det er penger Brann trenger. Ta Sogndal feks, de hadde aldri gitt han vekk gratis

har lest et eller annet sted at Brann lar han gå gratis, uten at jeg orker å lete opp link akkurat nå

Meddows

Meddows
01.12.14 04:48
HarryH: Ja, jeg tror du har rett i det. Og det gjelder nok også lag som Bodø/Glimt, Aalesund, Strømsgodset, Viking, Lillestrøm, Rosenborg, Start, Sarpsborg 08, Odd, Haugesund og Vålerenga.

Det er rørende med lokalpatriotisme, men her sporer du helt av.

Flere av disse lagene du sammenligner Molde med ville ved et nedrykk fått langt mer oppmerksomhet og et nedrykk ville for flere av disse lagene blitt oppfattet som langt større tap for norsk fotball.

erndos

erndos
01.12.14 04:59
Meddows: Det er rørende med lokalpatriotisme, men her sporer du helt av. Flere av disse lagene du sammenligner Molde med ville ved et nedrykk fått langt mer oppmerksomhet og et nedrykk ville for flere av disse lagene blitt oppfattet som langt større tap for norsk fotball.

ja men du glemmer alle de skadefro trollene som ville laget alle mulig slags tråder, om hvordan "kjøpelaget" rykket ned osv.

HarryH

HarryH
01.12.14 12:06
Meddows: Flere av disse lagene du sammenligner Molde med ville ved et nedrykk fått langt mer oppmerksomhet og et nedrykk ville for flere av disse lagene blitt oppfattet som langt større tap for norsk fotball.

Jeg respekterer ditt ektefølte hat mot Molde, og det kan godt hende du har rett i det du skriver.

Men - apropos det å spore av - det vi snakket om, og som er mitt poeng, er at et nedrykk for ett av disse lagene neppe hadde gitt opphav til flere enn 3-4 tråder. Jeg tror det meste av innlegg hadde blitt holdt innenfor klubbtråden.

(Innlegget ble redigert 01.12.14 12:07)

Msport77

Msport77
01.12.14 12:47
Meddows: Det er rørende med lokalpatriotisme, men her sporer du helt av.
Flere av disse lagene du sammenligner Molde med ville ved et nedrykk fått langt mer oppmerksomhet og et nedrykk ville for flere av disse lagene blitt oppfattet som langt større tap for norsk fotball.

Tror nok HarryH sporer langt mindre av enn hva du nå viser til... Han treffer vel spikeren rett på hodet.

Litt stygt sagt, men man får litt følelsen av at det bor en "Stråmyhr" i mange av de som holder med SK Brann her inne. Alt som skjer rundt SKB skal slås høyt og bredt opp - litt i Stråmyhr sin ånd.

Ser du noen tråder om at Palmason forlater LSK eller at Runar Kristinsson har signert som ny trener for LSK? Eller er det noen tråd om at VIF fikk seg nye assistenttrener for litt tilbake? Eller når VIF bestemte seg for å ikke forlenge med tre yngre spillere? Eller at Godset sin back Mounir Hamoud ikke fikk forlenget kontrakten sin sammen med Storbæk? Hadde Rindarøy spilt for SKB hadde det vært egen tråd her inne om at han la ut en TV for salg på Facebook og at noen spekulerer i at det egentlig er BBS som skal selge TV'n sin. Ikke har jeg sett noen egen tråd om at Jón Daði Böðvarsson (ja, det er klipp og lim av det navnet...) sannsynligvis forlater Viking i januar.

Det er noe eget og oppmerksomhetssykt over SKB på vgd. Er det behov for å bli sett og fortelle alle om hva som skjer? Som man forstår, så leser jeg mfl klubbtråder her inne. Pr nå er det ni/9 (!) tråder om SKB på forsiden, dog er ikke alle startet av tilhengere av SKB - dog har tilhengerne bidratt til at dem i aller høyeste grad lever.... MFK som ble seriemester og tok kongepokalen har hele 2 tråder som omhandler MFK.

Meddows

Meddows
01.12.14 13:03
HarryH: Jeg respekterer ditt ektefølte hat mot Molde, og det kan godt hende du har rett i det du skriver.

Jeg hater ikke Molde, jeg respekterer tvert i mot klubben som en ressurs i norsk fotball, som har fått maks ut av sitt potensial. Det er svært få klubber i Norge som har vært så flinke til å hente inn de rette spillerne og det rette støtteapparatet, og gjort det riktige med ressursene sine, uten at de av den grunn har, meg bekjent, gjort seg fortjent til samme lidenskap som større norske klubber.

At du svarer med barnehagenivå når jeg påpeker at lag som Vålerenga, Viking og Rbk ville fått langt mer oppmerksomhet ved et nedrykk får jeg bare notere som ditt personlige modenhetsnivå, og ikke noe som har med Molde som klubb å gjøre.

(Innlegget ble redigert 01.12.14 13:08)

Meddows

Meddows
01.12.14 13:07
Msport77: Det er noe eget og oppmerksomhetssykt over SKB på vgd. Er det behov for å bli sett og fortelle alle om hva som skjer? Som man forstår, så leser jeg mfl klubbtråder her inne. Pr nå er det ni/9 (!) tråder om SKB på forsiden, dog er ikke alle startet av tilhengere av SKB - dog har tilhengerne bidratt til at dem i aller høyeste grad lever.... MFK som ble seriemester og tok kongepokalen har hele 2 tråder som omhandler MFK.

Vel, det virker noe konspiratorisk. Jeg tar alt dette som uttrykk for den lidenskapen man kan knytte til Brann, noe de fleste klubber i Norge ikke er i nærheten av.

Men lenger opp i tråden sier et klokt hode at det ville, ved et Molde nedrykk, vært flere tråder om at "kjøpelaget" hadde rykket ned, og der er vel Moldes akilleshæl, kritikken de gjerne har møtt pga Røkke (og kanskje Solbakken) koblingen. Men det er i mine øyne ikke lidenskap

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg