Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nordens drømmelag

NYTT TEMA
BigGeorge

BigGeorge
01.01.15 18:50

VG har satt opp et nordisk lag.,med to norske.

Nordens drømmelag ser slik ut i en 4-2-3-1-formasjon:

Kasper Schmeichel – Omar Elabdellaoui, Simon Kjær, Filip Helander, Nicolai Boilesen – Albin Ekdal, Stefan Johansen – Gylfi Sigurdsson, Christian Eriksen, Lasse Schöne – Zlatan Ibrahimovic.

lsklars

lsklars
01.01.15 19:15
BigGeorge: Filip Helander,

Aldri hørt om. 

BigGeorge

BigGeorge
01.01.15 19:20

VG har også satt opp reservene:

BENKEN:

Keeper: Ørjan Nyland, Norge og Molde

Forsvar: Peter Ankersen, Danmark og Red Bull Salzburg, Andreas Granqvist, Sverige og Krasnodar

Midtbane: Pierre Højbjerg, Danmark og Bayern München, Emil Forsberg, Sverige og Malmö

Spiss: Marcus Rosenberg, Sverige og Malmö, Kolbein Sigthorsson, Island og Ajax

Hatleking

Hatleking
01.01.15 19:33
BigGeorge: VG har satt opp et nordisk lag.,med to norske.

Litt rart lag. At til dømes Helander skal rett inn verkar noko merkeleg. Kva er det som gjer at Schmeichel er før Nyland?

lsklars

lsklars
01.01.15 19:34
Hatleking: Schmeichel er før Nyland?

Spiller fast i PL. God nok grunn for meg. 

BigGeorge

BigGeorge
01.01.15 19:35
Hatleking: . Kva er det som gjer at Schmeichel er før Nyland

Ja tenkte samme tanke selv !

Hatleking

Hatleking
01.01.15 19:35
lsklars: Spiller fast i PL. God nok grunn for meg.

Greitt nok!

BigGeorge

BigGeorge
01.01.15 19:50
lsklars: Spiller fast i PL

Såvidt jeg kan erindre har vel både Man Uog Arsenal vist interesse for Nyland. Vil tro det kan tolkes som at han er god nok for en klubb i PL.

Thpe

Thpe
01.01.15 19:55
BigGeorge: Kasper Schmeichel – Omar Elabdellaoui, Simon Kjær, Filip Helander, Nicolai Boilesen – Albin Ekdal, Stefan Johansen – Gylfi Sigurdsson, Christian Eriksen, Lasse Schöne – Zlatan Ibrahimovic.

Vanskelig å være uenig i dette. Kanskje Helander, men lar den gå.

Nest beste i mine øyne:

Lindegaard/Nyland

Ankersen - Nordtveit - Granqvist - Bengtsson

Skjelbred - Højberg - Wass - Forsberg

Bendtner - Guidetti

VG følger ikke mye med når Daniel Wass ikke er blant de nest beste engang.

(Innlegget ble redigert 01.01.15 19:57)

thomzi

thomzi
01.01.15 19:57
BigGeorge: Såvidt jeg kan erindre har vel både Man Uog Arsenal vist interesse for Nyland. Vil tro det kan tolkes som at han er god nok for en klubb i PL.

Ihvertfall som 2.-3. kepper.

Dewaz

Dewaz
01.01.15 20:41

Skjelbred burde vært inne istedenfor Johansen. At de ikke har Agger med sier det meste om VG og kunnskapen i redaksjonen der.

PS: Ser VG nevner Kvist som en av kandidatene også - William Kvist sliter vel benken i Wigan nå, etter å ha slitt benken i Fulham - som kjøpte han fordi han slet benken i Stuttgart. Bra jobba, VG!

(Innlegget ble redigert 01.01.15 20:47)

HarryH

HarryH
01.01.15 20:45
Dewaz: Skjelbred burde vært inne istedenfor Johansen.

Noe sier meg at dette blir en lang tråd.

Dewaz

Dewaz
01.01.15 20:52
HarryH: Noe sier meg at dette blir en lang tråd.

Det trenger det ikke bli.

Stefan Johansen klarer ikke engang overbevise i svake SPL mot snekkere og rørleggere. Se lenken nederst.

Skjelbred er nøkkelspiller for et lag i en av verdens beste ligaer, kaptein på landslaget og soleklart mest erfaren.

Johansen off form? Or not good enough

thomzi

thomzi
01.01.15 20:59
Dewaz: Stefan Johansen klarer ikke engang overbevise i svake SPL mot snekkere og rørleggere. Se lenken nederst. Skjelbred er nøkkelspiller for et lag i en av verdens beste ligaer, kaptein på landslaget og soleklart mest erfaren. Johansen off form? Or not good enough

Gud bedre... Han blir hyllet av egne supportere som klubbens beste spiller, spesielt nå som han har blitt flyttet frem og brukt riktig.

Skjelbred er en OK spiller for et av de dårligste lagene i BL.  At han er kaptein på landsen er en skandale i seg selv.

Thpe

Thpe
01.01.15 21:07
Dewaz: Det trenger det ikke bli.

Men det vet du at det blir. Smak og behag blir det.

Ferdig.

Dewaz

Dewaz
01.01.15 21:07
thomzi: Han blir hyllet av egne supportere som klubbens beste spiller

Noen utdrag fra tråden, annenhvert innlegg i bold.

I thought he would be one player that would really kick on when Deila came in, due to him understanding Deila's formation and style of play, but he has been poor.

He started well here but he's been especially poor under Deila which is surprising given their history together. I think he's been asked to play as a deep-lying playmaker, he's not really cut out for it though.

at first I thought he was off form but im starting to think it could be because he is in fact a bit shit.

He can pick out some great passes, but that seems to be all he has to offer.

Kind of like Eremenko, except not fat.

I don't rate him at all. Runs about like a headless chicken.

I've been wondering why we are looking like schoolboys a lot of times this season and it was the same in europe last season under Lenny and I really came to conclusion that this is Stefans fault. You remember how much Ledley was doing of "invisible" job ? Pressure, letting go, changing position, tracking back, making room etc. Well I've been watching Stefan closely lately and he teoretically does the same but he makes the wrong choices. Lot of times he looks completely lost and is making the wrong thing in a given second or two.

Also his "world class" vision and composure just isn't in his game. I thought he is going to be like Nakamura but he is a lightweight CM who very rarely shoots and if he does it looks pish and weak.

He gives his all, no doubt has the heart and loves the club but I really think he is making does small mistakes far too often. I think does small mistakes are the key to why other teams keep dominating us with possession and when on counter they are ripping us a new one.

I'd try him in a different formation or simply drop him for Kayal. I mean sure, Kayal will not offer us much forward but he can keep us tight. Look how much changed when he came on against Zagreb. You might think that we'll be lacking creativity even further, thats true but to be honest Stefan isn't making any difference. No shot potential, VERY rarely a through ball or a tap over the defenders to put our strikers. Something has to be changed about him and the truth is it's not going to happen because Deila knows him a lot better than any of our other players. And he's Norwegian

_______

Dette var side 1, 2 og 3 av totalt 14. Du kan jo lese litt av hyllesten selv.

(Innlegget ble redigert 01.01.15 21:08)

Dewaz

Dewaz
01.01.15 21:10
Thpe: Men det vet du at det blir. Smak og behag blir det.

Jeg har ingen problemer med å godta at enkelte har mer sansen for Johansen, men å påstå noe annet enn at Skjelbred per dato spiller på et høyere nivå - imponerer mer - og har bevist mye mer i karrieren, er å lure seg selv.

thomzi

thomzi
01.01.15 21:12
Dewaz: Dette var side 1, 2 og 3 av totalt 14. Du kan jo lese litt av hyllesten selv.

De første sidene av en 3 måneder gammel tråd, hvor kritikerne etterhvert blir slaktet/legger seg flate og spilleren hylles.

Som Davy W ville sagt, god bedring.

Thpe

Thpe
01.01.15 21:16
Dewaz: Jeg har ingen problemer med å godta at enkelte har mer sansen for Johansen, men å påstå noe annet enn at Skjelbred per dato spiller på et høyere nivå - imponerer mer - og har bevist mye mer i karrieren, er å lure seg selv.

Om han imponerer mer enn Stefan vet jeg ikke noe om. Hører ikke så mye annet enn at han starter kamper, så der vet du nok mer enn meg. Han spiller på et høyere nivå ja, og har bevist mer i karrieren.

Samtidig kan du legge til at PCS er 4 år eldre enn Stefan. Jeg tror også at Stefan blir en bedre fotballspiller enn PCS i løpet av 1-2 års tid.

Forresten, hva i alle dager? 

(Innlegget ble redigert 01.01.15 21:19)

Dewaz

Dewaz
01.01.15 21:20
thomzi: De første sidene av en 3 måneder gammel tråd, hvor kritikerne etterhvert blir slaktet/legger seg flate og spilleren hylles.

Ok, fra sist uke:

I don't know how you can get excited about this player. He gets 100% support from Deila and plays every game, so ofcourse once in a while he will have a good or even great moment which will excite people. Accordingly he is an amazing passer, but I don't buy that. As I said, he plays every game so he will deliver a great ball here or there. But for every great ball there are 10 shite ones.

Call me pessimist but I think this player is just average, nothing more.

good player, but NOT good enough for Celtic, such an important position in any Celtic team past and present, and im afraid he just aint got the class we need, not powerfull enough, not consistent and not creative enough, shame cos i think he is a smashing lad and gives his best!

His biggest problem is consistency.

He was outstanding a few weeks ago, can't remember who we played, but he dominated the match and was cutting the defence open at will. But he has plenty of matches where a ten yard pass proves difficult for him.

Strange player.

we need someone to pick a pass, for me he doesn't offer that. Average player for me.

Konate26

Konate26
01.01.15 21:27

Michael Krohn-Dehli burde vært selvskreven på et slikt lag. Selvsagt milevis foran alle andre på midtbanen.

Fishstick

Fishstick
01.01.15 21:28

Vi har startet et nytt år. Kan dere ikke bare gjøre dere selv en tjeneste å la hele denne tåpelige "fighten" Skjelbred/Johansen ligge i den anledning? Begynner å bli rimelig repeterende, må jeg si.

Hatleking

Hatleking
01.01.15 21:35
Dewaz: Ok, fra sist uke:

Du plukkar ut dei innlegga som passar deg. Johansen har slått sterkt tilbake etter ein litt traurig haust. Trur ikkje akkurat at dette hjelp saka di - ei sak som eigentleg er unødvendig. Begge spelarane er viktige for landslaget og faste der.

HarryH

HarryH
01.01.15 21:36

Dewaz, jeg hadde Skjelbred som nummer 1 i rangeringen av de 50 beste norske spillerne. Ta det i betraktning når jeg sier følgende:

Med den linken din til Celtic-forumet skjøt du deg selv i foten. Du burde lest gjennom tråden før du brukte den som argument for at Johansen er dårlig. Tråden inneholder jo det ene hyllest-innlegget etter det andre.

(Innlegget ble redigert 01.01.15 21:36)

Dewaz

Dewaz
01.01.15 21:47
Thpe: Om han imponerer mer enn Stefan vet jeg ikke noe om. Hører ikke så mye annet enn at han starter kamper, så der vet du nok mer enn meg. Han spiller på et høyere nivå ja, og har bevist mer i karrieren. Samtidig kan du legge til at PCS er 4 år eldre enn Stefan. Jeg tror også at Stefan blir en bedre fotballspiller enn PCS i løpet av 1-2 års tid.

Det er kun 8 spillere i Bundesliga som løper mer enn Skjelbred. Artikkel fra Kicker.

En spiller som gjør det solid uke inn og uke ut i en av verdens beste ligaer, og som har blitt en desidert nøkkelspiller. Nyter såpass respekt at han, som Nordmann, er et kapteinsemne i en tysk hovedstadsklubb. En rolle han har vikariert i 2-3 ganger.

Skjelbred er eldre enn Johansen, og jeg har ikke utelukket at Johansen kan bli bedre. Men jeg forholder meg til virkeligheten slik den er nå - og ikke tror jeg Johansen tar steget for fullt i en toppliga etter å ha lest om prestasjonene hans i bakgårdsligaen SPL.

Dewaz

Dewaz
01.01.15 21:48
Hatleking: Du plukkar ut dei innlegga som passar deg. Johansen har slått sterkt tilbake etter ein litt traurig haust. Trur ikkje akkurat at dette hjelp saka di - ei sak som eigentleg er unødvendig. Begge spelarane er viktige for landslaget og faste der.

Meningene er delte. Og de stemmer ihvertfall ikke med påstandene om at Johansen "hylles" der borte. Han har mye å bevise som gratispasasjer under Deila.

(Innlegget ble redigert 01.01.15 21:48)

janh

janh
01.01.15 21:59
Dewaz: Jeg har ingen problemer med å godta at enkelte har mer sansen for Johansen, men å påstå noe annet enn at Skjelbred per dato spiller på et høyere nivå - imponerer mer - og har bevist mye mer i karrieren, er å lure seg selv.

Snakk om kløktig svar :-) sier igjen; klubbriller.

Atlin

Atlin
01.01.15 22:02

VG er en vits. De har åpenbart null oversikt over hva som rører på seg av nordiske spillere rundt omkring i verden. Man skal være jævlig norsk for å ha med Stefan Johansen og Nyland på et slikt lag. Ikke fordi de er dårlige fotballspillere, men fordi det finnes bedre alternativer fra langt bedre ligaer. Å ikke ha med Krohn-Dehli, som spiller fast i La Liga, er så useriøst at jeg mangler ord. Han er ikke på benken engang! I tillegg er Andreas Isaksson, svensk landslagskeeper og visekaptein, vraket til fordel for en Tippeliga-keeper...

(Innlegget ble redigert 01.01.15 22:04)

Dewaz

Dewaz
01.01.15 22:07
janh: Snakk om kløktig svar :-) sier igjen; klubbriller.

Det enkleste for meg ville jo være å påpeke at du er Godset-supporter - men kanskje du heller, for en gangs skyld, vil komme med noen argumenter når du siterer meg? :)

(Innlegget ble redigert 01.01.15 22:07)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg