Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fredrikstad FK (Klubbtråd)

NYTT TEMA
malacay3
malacay3Innlegg: 20126
04.11.16 22:09
Haloisen: Større oppgaver? Skal dere pusse opp stadion?

Bakgrunnsrolle i det grå gufset Viking ? Det meste er større oppgaver. 

Malacay

zetta
zettaInnlegg: 11386
05.11.16 12:56

Skulle ikke Burchnall være klar? Man må jo spørre. 

malacay3
05.11.16 14:15

Bare man fikser trener før vi er langt ut i februar er jeg fornøyd. jeg er alltid skeptisk når FFK skal "bruke tid på å finne den rette".

Malacay

malacay3
05.11.16 18:23

Så blir det jo spennende hvilke spillere som kommer og går. Roger og Nystrøm er garantert borte. Kaland og Simonsen har falt totalt igjennom, det er vel ikke noe folkekrav at de blir. Da må vi ha inn fire minst. Noen forslag ?

Malacay 

JCDenton
JCDentonInnlegg: 6665
07.11.16 10:58

Ta med Tømt og Ndaye og Karroliusen i tillegg. Ingen av de har imponert særlig. Tømt har i tillegg vært en katastrofe..

Dux1
Dux1Innlegg: 33471
07.11.16 11:44
malacay3: Så blir det jo spennende hvilke spillere som kommer og går. Roger og Nystrøm er garantert borte. Kaland og Simonsen har falt totalt igjennom, det er vel ikke noe folkekrav at de blir. Da må vi ha inn fire minst. Noen forslag ?

Rat hvordan mange har en trang til å bytte ut alt av spillere så snart en ny trener skal på plass. Nå er det ikke gitt at en spiller som er svak under en trener blir det under en annen... FFK under Mjelde er et lite bevis på det. Og Brann er et enda bedre eksempel.

At en spiller som f eks Magne Simonsen med sin CV fra Molde ikke skal være god nok for en middelmådighet som FFK er for meg oppsiktsvekkende. Kan den rette treneren få ham "på banen" igjen..?

(Innlegget ble redigert 07.11.16 11:45)

zetta
07.11.16 13:19

Dere bør selvsagt spørre Dempsey, men han har nok andre planer. Burchnall er vel mer oppnåelig.

Så kan dere hente Agnaldo fra Molde.

malacay3
07.11.16 18:09
zetta: Dere bør selvsagt spørre Dempsey, men han har nok andre planer. Burchnall er vel mer oppnåelig.  Så kan dere hente Agnaldo fra Molde.

Viktigste for meg er at man henter en trener som tåler litt trykk fra omgivelsene. Burchnall kan jeg alt for lite om for å kunne uttale meg. Når det gjelder spillere så kan FFK ikke akkurat plukke fra øverste hylle, men skal vi hente vrakgods bør det være noe ala Hussein som vi fikk gratis fra Vålerenga.

Malacay

zetta
07.11.16 19:34

Agnaldo er god, men har ikke helt fungert i spillet til Molde. Men kanskje for dyr i drift?

Laffen1
Laffen1Innlegg: 1279
07.11.16 22:19

Hva har skjedd med Thømt egentlig? Jeg ble faktisk litt skuffet da han forsvant i fjor, som stopper gjorde han jobben helt greit hos oss. I år så jeg han bare i kampen mot oss i cupen, da virket det som om hodet ikke var helt på plass. Overvurdert seg selv kanskje og undervurdert nivået i Obos? 

IRalyZ
IRalyZInnlegg: 3442
07.11.16 23:09
Laffen1: Hva har skjedd med Thømt egentlig? Jeg ble faktisk litt skuffet da han forsvant i fjor, som stopper gjorde han jobben helt greit hos oss. I år så jeg han bare i kampen mot oss i cupen, da virket det som om hodet ikke var helt på plass. Overvurdert seg selv kanskje og undervurdert nivået i Obos?

Han har vært en enorm skuffelse. Han har direkte skyld i en haug med baklengsmål (og dermed tap) denne sesongen. Han startet sesongen som kaptein, endte den på benken. Kan godt hende han gjorde en grei jobb for dere, men hos oss har han vært helt elendig. Husker ikke hvilken kamp, tror det var Strømmen, hvor han kom innpå de siste fem minuttene. Det første han gjorde var å tape en løpsduell hvor han hadde sikkert ti meter forsprang mot en spiller som hadde spilt siden start, for så å lage frispark i god posisjon for motstanderen. 

Han har selv sagt at han har underprestert, så jeg regner med at han får sjansen neste sesong.

JCDenton
07.11.16 23:27
IRalyZ: Han har selv sagt at han har underprestert, så jeg regner med at han får sjansen neste sesong.

Håper for guds skyld ikke det. Det er en spiller som jeg absolutt ikke vil se i FFK drakt til året..

IRalyZ
08.11.16 00:42
JCDenton: Håper for guds skyld ikke det. Det er en spiller som jeg absolutt ikke vil se i FFK drakt til året..

I bunn og grunn er jeg helt enig, til tross for at en ny trener kan få enkeltspillere til å blomstre. Thømt Jensen kan som sagt helt alene krediteres mange av poengtapene våre i år, pga forsvarsfeil. Det er drøyt. 

malacay3
08.11.16 19:39
IRalyZ: I bunn og grunn er jeg helt enig, til tross for at en ny trener kan få enkeltspillere til å blomstre. Thømt Jensen kan som sagt helt alene krediteres mange av poengtapene våre i år, pga forsvarsfeil. Det er drøyt.

Thømt må spille ved siden av en midtstopper med tempo. I år hadde vi to trege stort sett, og da er Straiht bedre. At enkelte trenere presterte å sette Thømt på back mot kjappe kanter var ren mobbing.

Jeg sier ikke at han er håpløs, men med det mannskapet FFK har hatt i år klarte han ikke å utfylle noen.

Malacay 

IRalyZ
09.11.16 02:28

Herr Jørn Andersen sier det er uaktuelt å trene laget under dagens FFK-regime. Mannen som trenger NORD-KOREA sier det blir for mye med FFK.

Neida så jadda så

malacay3
12.11.16 14:20

Rafn ferdig i Sverige. det gjør vel ikke noe om FFK blir neste stopp.

Malacay

zetta
12.11.16 16:34

Hvordan er egentlig det regimet i FFK?!!

IRalyZ
12.11.16 17:45
zetta: Hvordan er egentlig det regimet i FFK?!!

Går rykter om henrettelser i vaskerommet og treningene med laget er vel bare en godt maskert arbeidsleir

Dux1
14.11.16 10:13
zetta: Hvordan er egentlig det regimet i FFK?!!

Et evigvarende virus som forpester hele organisasjonen, kan det dessverre se ut som. Klubben klarte jo til og med å fjerne suksesstrener KT Eggen i sin tid...

JCDenton
14.11.16 13:55
Dux1: Klubben klarte jo til og med å fjerne suksesstrener KT Eggen i sin tid...

Feil. KTE ville ha all sportslig makt i klubben, men det ville ikke klubben gi ham, og dermed dro han sin vei.

Dux1
14.11.16 14:34
JCDenton: Feil. KTE ville ha all sportslig makt i klubben, men det ville ikke klubben gi ham, og dermed dro han sin vei.

Og hva er feil med at hovedtrener har all sportslig makt? Har alternativene vist seg bedre?

Da Sir Alex var manager i United (uten sammenligning for øvrig) understreket han at manageren måtte ha all makt for at det skulle fungere. KT Eggen regnes som en av tidenes beste trenere i FFK. Slike ressurser kaster man ikke bare på dør pga særinteresser i et styre som over mange år nå har drevet klubben fra den ene fiaskoen til den andre.

En klubb som FFK, hvor det kryr av egoer og særinteresser i hele organisasjonen, trenger kanskje en diktator som jobber for det han tror på og de målene han har satt, ikke blidgjøre en gjeng amatører.

Det må en ny kurs til i FFK nå. Og den nye kursen må begynne på toppen, ikke hos treneren. Se og lær av Sarpsborg 08. Uten en rik onkel, men med folk som jobber i samme retning, mot de samme målene. Man hiver ikke ut en trener med suksess fordi han er uenig med klubben om sin egen fullmakt. Man kompromisser og lar treneren få fortsette å bygge videre på suksessen...

arkles
arklesInnlegg: 7551
14.11.16 19:50

Se og lær av 08 samtidig som du ønsker all makt til hovedtrener ? Greit å være enig med seg selv først !

JCDenton
14.11.16 20:12
Dux1: Har alternativene vist seg bedre?

2008 : Grønnhagen tar sølv. Problemet i 2009 var at laget bestod av en haug med primadonner. Det var masse internkonflikter innad spillergruppa som KTE ikke tok tak i. Da vi fikk Grønnhagen fikk vi en sterk trener som satte krav til spillerene og tok tak i disse konfliktene. Da Grønnhagen ble syk i mai var det vel, 2009, kom Tom Freddy Aune inn. Han hadde ikke den samme pondusen og lot internkonfliktene øke igjen. Da vi i tillegg hadde primadonner blandt spillerne som satte seg selv før klubben, eks Wherman, måtte det gå galt.

Da forslaget om Tom Nordlie kom på banen, og han ble ansatt var motstanden mot ham så stor at laget gav f@en (for da måtte de yte en instats på treningsfeltet igjen). Nordlie kom da det var 8 kamper igjen, vi manglet bare en eneste 3 poenger for å sikre plassen. Hadde Nordlie kommet minst et par kamper før, er jeg sikker på at vi hadde klart oss og vi hadde fremdeles vært i tippeligaen i dag. Det var nedrykket kombinert med finanskrisen som knekte klubben det året.

Vi kom oss tilbake til tippeligaen året etter, og klarte oss i 2011. I 2012 var økonomien så skrall at vi måtte selge unna spillere en masse for å unngå konk/å bli degradert til 2 div. Dermed rykket vi ned i 2012. Vi var også da en eneste 3 poenger unna å klare oss.

Vinteren 2013 var klubben teknisk sett konkurs. Vi fikk ettergitt masse gjeld av Værste og Fredrikstad Kommune overtok eierskap av stadion. Vi måtte ha inn økonomer som kunne styre skuta, men gikk da glipp av fotballkompetansen. Den største feilen som ble begått da var de ga Jocke sparken i forsøket på å redde klubben. Hadde de bare beholdt ham, ville vi ha hatt den kompetansen vi trengte for en snarlig retur til tippeligaen.

Alt som har skjedd etter det er pga mangel på fotballkompetanse og mangel på en sportssjef.

JCDenton
14.11.16 20:15
Dux1: hva er feil med at hovedtrener har all sportslig makt

Hovedtrener er i klubben kanskje 2-3 år og tenker kortsiktig. En sportsjef over han igjen tenker i de lange linjene i henhold til en plan vedtatt av klubbens styre..

JCDenton
14.11.16 20:17
Dux1: Se og lær av Sarpsborg 08. Uten en rik onkel, men med folk som jobber i samme retning, mot de samme målene. Man hiver ikke ut en trener med suksess fordi han er uenig med klubben om sin egen fullmakt. Man kompromisser og lar treneren få fortsette å bygge videre på suksessen

host**Brian Dean**host

(Innlegget ble redigert 14.11.16 20:17)

IRalyZ
14.11.16 20:53
JCDenton: ga Jocke sparken

Sørger enda. For en mann.

Dux1
15.11.16 11:14
JCDenton: Alt som har skjedd etter det er pga mangel på fotballkompetanse og mangel på en sportssjef.

Ja, og det var også noe av det jeg skrev. Det må omorganiseres fra toppen med rutinerte og dyktige folk, ikke lokale "kællær" med interesse for FFK. Det holder ikke. 

Og ditt poeng med interne konflikter i spillergruppa: Hadde treneren (ref; KT Eggen) hatt sportslig fullmakt hadde nok de interne konfliktene blitt fjernet raskt. Det nytter ikke å rapportere til en udyktig ledelse som seg imellom er uenige i hvordan ting skal løses. Noen klubbkulturer trenger en diktator for å holde stø kurs.  

malacay3
15.11.16 11:18
IRalyZ: Sørger enda. For en mann.

Det hadde ikke gjort noe å få ham inn igjen. Har alltid hatt sansen for ham.

Malacay

Dux1
15.11.16 11:19
JCDenton: Hovedtrener er i klubben kanskje 2-3 år og tenker kortsiktig. En sportsjef over han igjen tenker i de lange linjene i henhold til en plan vedtatt av klubbens styre..

Poenget, kjære venn, er at mens treneren er ansatt må han ha fullmakt til å bestemme over sin egen spillergruppe. En sportsdirektør skal ta seg av alt rundt laget (transfers, kontraktsforhandlinger, ansettelser, scouting, etc).

For mange kokker blir ofte mye søl. Man må evne å skille roller, samtidig som man jobber som et team.

malacay3
15.11.16 12:31

I samtaler med Jörgen Wålemark. Har rett og slett ikke peiling på hvordan han er som trener, men skeptisk til å hente folk fra småklubber.

Malacay

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg