Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ørn legger opp

NYTT TEMA
lelsrud

lelsrud
05.01.15 23:20

ørn legger opp, skal bli regnskapsfører .

takk for innsatsen i Hbk, og lykke til i ny jobb!

Westvann

Westvann
05.01.15 23:31

Fortjener denne saken en egen tråd, eller har den kanskje vært best som et innlegg på HBK sin klubbtråd? :) 

Med mindre noen har en særinteresse for islandske regnskapsførere tror jeg det kan bli en kort tråd. 

Stroemsoe

Stroemsoe
05.01.15 23:34

Fyren har jo spilt for Brann, klart han skal ha egen tråd.

(Innlegget ble redigert 05.01.15 23:41)

Bergen

Bergen
05.01.15 23:37

Lykke til videre, Ørn.

Dex74

Dex74
05.01.15 23:41

Selv om han mistet en del av heltestatusen hos oss Brannsupportere da han ikke ønsket å signere en ny kontrakt grunnet ønske om å få spille i en større liga og i stedet gikk til nyopprykkede Hønefoss er han en spiller jeg alltid har likt!
Da han kom til Brann før 2005 sesongen var han allerede etablert som landslagsstopper for Island men Mjelde ønsket å se han på høyreback...og der var han en sann katastrofe!

Jeg var faktisk på debuten hans...0-0 borte mot Halmstad i Royal League på Ullevi (Örjans Vall var full av snø og ikke klarert for spill) og han så ut som en forskremt kylling utpå der.
Han var fullstendig ute av posisjon og løp frem og tilbake nedover høyrekanten og gjorde både makker Tom Sanne og publikum forvirra ;)

Han var og svak i Tippeligaen på den plassen men heldigvis innså Mjelde etter hvert at han ikke var noen back men midtstopper.
Og dæven hvor god han var i Brann. Han var kvikk, resolutt og ga alt i duellene, bra spenst...kort sagt en av Tippeligaens aller beste stoppere. Branns svar på Cannavaro.
En meget viktig bidragsyter til at gullet kom hem!

6347

6347
06.01.15 00:18
Dex74: Han var og svak i Tippeligaen på den plassen men heldigvis innså Mjelde etter hvert at han ikke var noen back men midtstopper.

Jeg mener det var i treningskampene foran 2006-sesongen Mjelde prøvde han som midtstopper. Folk var vel noe skeptisk, men det Mjelde visste da, som offentligheten enda ikke visste, var at Ragnvald Soma var på vei til Viking, så vi trengte en ny midtstopper. At mannen som overhodet ikke fungerte som høyreback året før faktisk skulle bli en åpenbaring som midtstopper hadde vel ingen regnet med. Så ble han byttet ut med skade på Åråsen i "seriefinalen" i august, en kamp vi tapte. Han kom tilbake etter et par kamper, men spilte halvskadet resten av sesongen. Brann raknet og RBK tok gullet. Han var god i gullsesongen 07 også, men etter min mening bedre i 06.

den12mann

den12mann
06.01.15 15:48
6347: At mannen som overhodet ikke fungerte som høyreback året før faktisk skulle bli en åpenbaring som midtstopper hadde vel ingen regnet med.

Si ikke det. Allerede i mai 2005 skrev KaffeOriginal følgende:
"Med en ny høyreback har vi ørn2 som et alternativ som midtstopper også"

Han fikk kjapt til svar at "Ørn2 ligger som nr 138 av 138 spillere på VG sin børs, altså ranket som eliteseriens dårligste spiller."

Til det svarte Kaffe: "Den børsen tar jeg som regel med et par tonn salt. Ørn2 har spillt seg kraftig opp i det siste , og har ei heller fått prøve seg meget som midtstopper."

Så noen så muligheter.

KaffeOrginal

KaffeOrginal
06.01.15 17:13
den12mann: Si ikke det. Allerede i mai 2005 skrev KaffeOriginal følgende:"Med en ny høyreback har vi ørn2 som et alternativ som midtstopper også"
Han fikk kjapt til svar at "Ørn2 ligger som nr 138 av 138 spillere på VG sin børs, altså ranket som eliteseriens dårligste spiller."
Til det svarte Kaffe: "Den børsen tar jeg som regel med et par tonn salt. Ørn2 har spillt seg kraftig opp i det siste , og har ei heller fått prøve seg meget som midtstopper."

Så noen så muligheter.

Dæsken så god jeg er !!! :-)

Atlin

Atlin
06.01.15 18:38

På sitt beste var han en solid midtstopper, men på sitt verste derimot...

Glemmer aldri CL-kampen i Marseille. Örn driter seg ut sammen med Opdal på franskmennenes første mål, men få minutter senere retter han opp feilen og scorer for Brann... før han igjen tabber seg ut og serverer Marseille-spissen på sølvfat. 2-1. Ferdig. Brann røk ut.

eagle54

eagle54
06.01.15 20:51

Mats Andre Kaland fikk ikke forlenget kontrakten med HBK, kanskje han havner tilbake i Bergensområdet? Etter min mening har han ikke hatt den utviklingen mange trodde han skulle få.

Venter nå på et par knallsigneringer. Ørn var en dyr mann, så det frigir nok lønnsmidler. I dag koster ikke spillere det samme, heldigvis.

Mr. Larsen, kanskje?

KaffeOrginal

KaffeOrginal
06.01.15 22:08
eagle54: Mr. Larsen, kanskje?

Alt kan skje , men vår svenske venn nevner jo ham i dag i intervju som en han vil bruke til neste år . Beklager om det ødelegger din våte drøm .

KaffeOrginal

KaffeOrginal
06.01.15 22:10
Atlin: Glemmer aldri CL-kampen i Marseille. Örn driter seg ut sammen med Opdal på franskmennenes første mål, men få minutter senere retter han opp feilen og scorer for Brann... før han igjen tabber seg ut og serverer Marseille-spissen på sølvfat. 2-1. Ferdig. Brann røk ut.

Det var mange ganger slik . Fantastisk evne til å vinne ballen tilbake med fart og taklingsstyrke , men om man så BAK det som skjer så måtte han ofte ( halvparten av gangene ??? ) rydde opp i sine egne feil . Fyren kunne jo ikke treffe medspiller lengre borte enn 10 meter ...

Men bevares så morsom spiller .

Atlin

Atlin
06.01.15 22:17
KaffeOrginal: Det var mange ganger slik

Hehe, ja, det kan vi vel trygt si...

Eksberten

Eksberten
06.01.15 23:44
lelsrud: ørn legger opp, skal bli regnskapsfører .
takk for innsatsen i Hbk, og lykke til i ny jobb!

Dette tomles. Mye bedre at det kommer opp mange tråder, istedenfor at alt gjemmes bort i de hærsens klubbtrådene.

KaffeOrginal

KaffeOrginal
07.01.15 11:11
Eksberten: Mye bedre at det kommer opp mange tråder, istedenfor at alt gjemmes bort i de hærsens klubbtrådene.

AMEN !!

HarryH

HarryH
07.01.15 11:16

Da er det bare å ønske den stolte ørnen lykke til med årsavslutningen.

Vil bli husket som en atletisk spiller med god aggressivitet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg