Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tippeligaen tilbake på TV2?

NYTT TEMA
JohnTiger67

JohnTiger67
06.01.15 08:17

I følge VG så er TV2 nære ett oppkjøp av C-more Norge. Tippeligaen kan dermed i sin helhet havne på TV2 igjen.

Selv er jeg positiv til dette. Mest pga promoteringen som TV2 kan gjøre gjennom hele uken i sine sportssendinger.

liambird

liambird
06.01.15 08:21

Spent på dette, men avventer foreløpig. Hva kan vi forvente oss av priser og kanaler dersom dette er reelt? 

JohnTiger67

JohnTiger67
06.01.15 08:29

Det står lite om det med kanaler osv i artikkelen, men er som deg litt spent på hva de gjør kanalmessig om de blir ett oppkjøp. Slik det ser ut nå er det jo ett rent oppkjøp så inntil videre blir det vel ev. bare en fortsettelse kanalmessig slik det er nå. Men forhåpentligvis vil TV2 vie større deler av sin nyhetsdekning til TL enn de har gjort de siste sesongene.

guru

guru
06.01.15 08:40
liambird: Spent på dette, men avventer foreløpig. Hva kan vi forvente oss av priser og kanaler dersom dette er reelt?

Det burde uansett bli billigere totalt sett for de som ser både PL og TL.

JohnTiger67

JohnTiger67
06.01.15 08:47

Det har jeg ikke tenkt på! :) Godt poeng guru.

Totalt sett bør det selvsagt bli billigere om man ser begge ligaene. En eller annen pakkeløsning kommer nok :)

Yourexperiencemaydiffer

Laugklipperen

Laugklipperen
06.01.15 09:14

PL og Tippeligaen i samme pakke; ja takk.

BalderGalland

BalderGalland
06.01.15 09:18

Hvis TV 2 kjøper opp C More, vil det da si at de også får rettighetene til La Liga og Serie A?

Jack_Daniels

Jack_Daniels
06.01.15 09:19
BalderGalland: Hvis TV 2 kjøper opp C More, vil det da si at de også får rettighetene til La Liga og Serie A?

All fotball på én og samme plattform hadde vært nydelig. Tør dog ikke å tenke på hva totalprisen blir. 

Pioneren_ODD

Pioneren_ODD
06.01.15 09:23

Redd Tippeligaen på TV2 vil bety nok et år med publikumsnedgang. Jeg tror ikke det er tilfeldig at tilskuersnittet gikk opp etter at Cmore tok over.

KongOlav2

KongOlav2
06.01.15 09:23
Jack_Daniels: All fotball på én og samme plattform hadde vært nydelig. Tør dog ikke å tenke på hva totalprisen blir.

Da må de iallfall kunne dele opp i pakker. Jeg vil ikke betale i dyre dommer for å se iallfall TL. Trenger heller ikke både italiensk og spansk. Egentlig synes jeg det er greit nok som jeg har det nå med PL og Bundesliga.

trondhjem

trondhjem
06.01.15 09:25
JohnTiger67: følge VG så er TV2 nære ett oppkjøp av C-more Norge. Tippeligaen kan dermed i sin helhet havne på TV2 igjen.
Selv er jeg positiv til dette. Mest pga promoteringen som TV2 kan gjøre gjennom hele uken i sine sportssendinger.

Jeg blir derimot skuffet om dette skjer.

C-mores sendinger fra Tippeligaen handlet om fotball. Der fikk vi analyser av omgangene av kompetente og flinke kommentatorer som fokuserte på spillets gang. TV2 sender kun reklame i pausene og i deres såkalte sportssendinger er de mest opptatt av tabloide innfallsvinkler så som ryktebørs om hvilken spiller som ønsker å forlate klubben, internt bråk, og så formelig gasser de seg i dommerfeil.

Etter mitt syn er det en skikkelig nedtur når RBKs kamp sendes på TV2 i stedet for C-more.

(Innlegget ble redigert 06.01.15 09:28)

KingKongHalvor

KingKongHalvor
06.01.15 09:26
Pioneren_ODD: Redd Tippeligaen på TV2 vil bety nok et år med publikumsnedgang. Jeg tror ikke det er tilfeldig at tilskuersnittet gikk opp etter at Cmore tok over.

Nei, TV2 har aldri klart å skape entusiasme og økning i tilskuersnitt...

Jack_Daniels

Jack_Daniels
06.01.15 09:27
trondhjem: C-mores sendinger fra Tippeligaen handlet om fotball. Der fikk vi analyser av omgangene av kompetente og flinke kommentatorer som fokuserte på spillets gang. TV2 sender kun reklame i pausene og i deres såkalte sportssendinger er de mest opptatt av tabloide innfallsvinkler så som ryktebørs om hvilken spiller som ønsker å forlate klubben, internt bråk, i særdeleshet dommerfeil.

Om TV2 kan gjøre en like bra jobb med Tippeligaen som de gjør med Premier League tror jeg de vil levere et bedre totaltprodukt enn CMore. 

Fishstick

Fishstick
06.01.15 09:30

Trist om dette skjer.

Fishstick

Fishstick
06.01.15 09:33
Jack_Daniels: Om TV2 kan gjøre en like bra jobb med Tippeligaen som de gjør med Premier League tror jeg de vil levere et bedre totaltprodukt enn CMore.

De har jo over flere år bevist at de ikke er interessert i det, så dette blir bare helt hypotetisk. TV2 sin dekning = sirkus og drrrrrrama. Ikke et fnugg av fotballfaglig tyngde. Kun tabolid piss og vissvass.

PL-sendingene er gode, der de faktisk legger innsats i å få inn analysepersonell og gjester med høy status i fotballen for å komme med sine betraktninger. Tippeligaen har tidligere bare vært et ensidig gnål fra Davy, Mini, Hoff, Årst og den komplett ubrukelige gjengen der.

DietCoke

DietCoke
06.01.15 09:37
Pioneren_ODD: Jeg tror ikke det er tilfeldig at tilskuersnittet gikk opp etter at Cmore tok over.

Du kan nå tro hva du vil, men tilskuersnittet etter at C more tok over har enda ikke overgått snittet i den siste sesongen før.

Pioneren_ODD

Pioneren_ODD
06.01.15 09:38
KingKongHalvor: Nei, TV2 har aldri klart å skape entusiasme og økning i tilskuersnitt...

Det klarte de i en viss periode, men etter at de sikret seg PL gikk det brått nedover. I perioden da PL og TL gikk hos TV2 samtidig, ble TL behandlet som forretten, mens PL var både hovedrett og dessert. Eller et tørt knekkebrød og marsipankake.

Jack_Daniels

Jack_Daniels
06.01.15 09:38
Fishstick: Tippeligaen har tidligere bare vært et ensidig gnål fra Davy, Mini, Hoff, Årst og den komplett ubrukelige gjengen der.

Enig. Skal de levere et seriøst produkt må majoriteten av disse tullingene få noe annet å gjøre. 

Baseballstick

Baseballstick
06.01.15 09:39

Håper TV2 tar over Tour de Ski også. Det er for mye reklame på NRK nå.

Pioneren_ODD

Pioneren_ODD
06.01.15 09:40
DietCoke: Du kan nå tro hva du vil, men tilskuersnittet etter at C more tok over har enda ikke overgått snittet i den siste sesongen før.

Tilskuersnittet er på vei opp for første gang siden 2007, og det er det som er viktig. 

Sparedusj

Sparedusj
06.01.15 09:41

Måten Tv2 håndterte norsk fotball etter de mistet rettighetene viser bare at de ikke bryr seg et fnugg om fotballen, kun sine økonomiske resultater. Det betyr reklamer 99% av tiden ikke selve kampen går. "høydepunkter" i pauser vil da bestå primært av pjatt og head&shoulders. Dette liker jeg dårlig. Legg til at TV2 har mistet sine presumptivt beste eksperter så blir dette her en stor nedtur. Jeg har fått nok av mini og Siri "eeeehm" Knutsen eller hva hu heter.

eppaen

eppaen
06.01.15 09:44

CMore sin forvaltning av norsk fotball er helt sikkert god nok. Problemet er vel at for den som ikke betaler dyre dommer for norsk fotball ble det totalt bortgjemt. Heller ikke hjulpet av TV2 som selvsagt ikke gir like stor mediedekning og fyr i teltet for å hjelpe andre med oppslutning.

JackAass

JackAass
06.01.15 09:55

Tilskuersnittet er èn ting, så er jo oppmerksomhet en annen.

Etter å ha vært reservert for "spesielt interesserte" en stund på C-More, kan jo en kommersialisering av fotballen og bedre dekning i store kanaler føre til sponsoroppsving igjen, og det kan føre til at fotballinteresse som per nå er litt "arvelig" (jeg hadde aldri vært såpass SIF-interessert uten min bestefar), kanskje føre til at nye generasjoner kommer og maser på foreldre om å ta de med på fotballkamp?

Veldig mange aspekter som må vurderes i dette, å kun tenke tilskuersnitt blir i mine øyne litt for snevert.

jackblack

jackblack
06.01.15 10:04

Fotball skal sees på stadion..

I mine øyne burde det være vanskeligere og dyrere å se tippeligaen på skjermen slik at flere kom seg ut av sofaen og på kamp.. 

(svært subjektivt og ikke så alvorlig gjennomtenkt forslag) (bortsett fra stadion delen)

(Innlegget ble redigert 06.01.15 10:04)

Wiggum

Wiggum
06.01.15 10:07

For meg som har hatt C More selv, så blir sendingene fra kampene en nedtur med TV2 igjen. Rett og slett fordi C More var opptatt av å levere et faglig sterkt produkt med lange sendinger. Bengt Eriksen, Steffen Iversen og Amund Skiri leverte bra i studio og jeg synes hele pakka virket bra.

Problemet var at mange ikke hadde kanalen og droppet å kjøpe den. Derfor ble mange toppkamper osv "gjemt" vekk. TV2 er mye fjas, men de er uansett meget sterke på promotering av sitt eget produkt. Husker hvor fantastisk gode de var på dette i 2006 og 2007 spesielt.

DietCoke

DietCoke
06.01.15 10:16
Pioneren_ODD: Tilskuersnittet er på vei opp for første gang siden 2007, og det er det som er viktig.

Det har opplagt ikke noe med C more å gjøre. Og til info kommer vi til å oppleve et brutalt fall i 2015.

(Innlegget ble redigert 06.01.15 10:17)

vadefugl

vadefugl
06.01.15 10:16

Tippeligaen kunne jo bare vise en eller to kamper samtidig. Da må flere ut på tribunen for året fått med seg favoritten sin. 

DietCoke

DietCoke
06.01.15 10:19
Sparedusj: Legg til at TV2 har mistet sine presumptivt beste eksperter så blir dette her en stor nedtur.

Til C more, vel å merke, som, dersom dette blir noe av, blir en del av TV 2.

Wiggum

Wiggum
06.01.15 10:25
vadefugl: Tippeligaen kunne jo bare vise en eller to kamper samtidig. Da må flere ut på tribunen for året fått med seg favoritten sin.

Dårlig deal for min del, som bor på Østlandet og holder med Viking. Jeg har verken tid eller råd til å reise på alle hjemmekamper.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg