Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Acosta og Castro til Brann

NYTT TEMA
Kniksen2

Kniksen2
25.03.15 21:15

I følge Fevennen er Brann i ferd med å hente Bismark Acosta fra Start. I tillegg er de i ferd med å låne Alejandro Castro. Fra før har vi signert Amin Nouri fra sørlandsklubben så det ser ut som Brann har funnet sitt marked...

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/To-Start-spillere-pa-vei-til-Brann-509087_1.snd

Jeg må si at jeg er veldig positiv til Acosta. Mitt inntrykk er at han er en tøff, sterk og ikke minst hurtig stopper som har levert på bra nivå for Start. Det er akkurat det vi trenger, og en imponerende signering for en OBOS-klubb. Er det noen sørlendinger som kan utdype?

Castro er jeg mer usikker på. Vi leide ut Håkon Lorentzen og jeg tror ikke Castro er noe bedre. Hva tenker sørlendingene? Er dette spillere dere vil savne?

Memelli

Memelli
25.03.15 21:17

Er veldig happy når det gjelder Acosta. Duoen Grønner - Acosta i midtforsvaret er spennende. 

Castro forstår jeg ikke, men må ærlig innrømme at jeg ikke vet nok om hans styrker/svakheter.

Taururu

Taururu
25.03.15 21:19

Hva blir igjen av Start?

erndos

erndos
25.03.15 21:26

Må si jeg er rimelig fornøyd med Acosta. Jeg har faktisk også tro på at Castro kan levere brukbart i 1.div

Ruginho

Ruginho
25.03.15 21:36

Acosta er en av kvalitetsstopper etter Norsk standard. Joakim Jonsson som blogger for Nettavisen hadde han blant med på sitt drømmelag av utlendinger i TL for noen uker siden. Bra fysikk, grei rutine, bra hurtighet og om jeg ikke husker feil har han vel allerede åpnet målkontoen for Brann med et selvmål i fjorårets kamp på Sør Arena. 

Castro har alt det fysiske og til dels det tekniske som skal til for å være en spiss av grei/høy kvalitet i Tippeligaen, men gjør mye rare bevegelser og brenner ufattelig med sjanser. Får han fast spilletid og selvtillit kan han score en del, men han er en spiller som forårsaker skallethet hos supportere. 

Yourexperiencemaydiffer

Ballefransavasissi

Dewaz

Dewaz
25.03.15 22:18
Ruginho: Joakim Jonsson

Tulleblogger.

Acosta er sikkert en fin signering for Brann. Men det er ikke på grunn av at JJ nevner han i bloggen sin.

Kniksen2

Kniksen2
25.03.15 22:20

På hvilket grunnlag er han en tulleblogger?

zephyrus

zephyrus
25.03.15 22:39

Det ser ut som Start blir å finne i obosligaen i 2016. Ikke mange spillere som holder TL-mål der akkurat nå.

Corio

Corio
25.03.15 22:50

Castro virker som et unødvendig kjøp/lån, med mindre noen er på vei bort.

Gueuze

Gueuze
25.03.15 22:56
Dewaz: Tulleblogger. Acosta er sikkert en fin signering for Brann. Men det er ikke på grunn av at JJ nevner han i bloggen sin.

Hva er dette for noe? Fyren har jo langt mer peiling enn alle her inne ihvertfall. Jobbet i og fulgt TL tett i mange år.

Han kan fint brukes som et referansepunkt.

stc887

stc887
25.03.15 22:56
zephyrus: Ikke mange spillere som holder TL-mål der akkurat nå.

A-laget

tar du bort Acosta, Castro og Asante som de har solgt men enda ligger der. Og Mathisen er vel omtrent ferdig pga 9(?) inngrep i knær leste jeg på Twitter. Så er det ikke tynt men syltynt

Opdal, Vikstøl, Børufsen, Hoff, Owello, Kristjansson og Vilhjalmsson er de som har mer enn 1 sesong i TL

Av de lokale i fjor: Hodnemyr, Norheim, Salvesen og Rasmussen så er Hodnemyr den med flest min i fjor 90 min.

Med andre ord så er ingen av de lokale gutta blitt matchet noe særlig i TL.

Får vel inn yngstemann Rindarøy og Hollingen på lån fra Molde. Men Rindarøy er jo back der Start faktisk har ok dekning

Hollingen er vel mer eller mindre helt uprøvd i TL?

Klarer Mjelde og holde dette i TL da blir jeg virkelig imponert, håpet er at SF har sett helt båss ut i oppkjøringa, 3050 trur jo ikke trenern sjøl engang skal holde seg og Stabæk har solgt/mistet et lag og en trener som ryktes til andre jobber

Så Start er ikke helt "fucked", men ser svart ut

Dewaz

Dewaz
25.03.15 22:58
Gueuze: Fyren har jo langt mer peiling enn alle her inne ihvertfall.

Humor.

Les litt av disse rangeringene han spytter ut i hytt og pine f. eks. Er så mange grove bom at det nesten er litt pinlig.

Han er fair og svarer folk, det skal han ha. Men jeg har sett flere rare uttaleser fra den kanten de siste årene. Ikke på noen som helst måte et referansepunkt.

kytec

kytec
25.03.15 23:01

Det som manglet på VGD nå var en tråd om Brann. Takk ts.

Det er ikke sånn at dette kunne blitt drøftet i klubb-tråden.   

Kniksen2

Kniksen2
25.03.15 23:05
kytec: Det som manglet på VGD nå var en tråd om Brann. Takk ts. Det er ikke sånn at dette kunne blitt drøftet i klubb-tråden.

Du har selvfølgelig helt rett. Spilleroverganger bør ikke tas i egne tråder.

Hva feiler deg?

Gueuze

Gueuze
25.03.15 23:06
Dewaz: Humor. Les litt av disse rangeringene han spytter ut i hytt og pine f. eks. Er så mange grove bom at det nesten er litt pinlig. Han er fair og svarer folk, det skal han ha. Men jeg har sett flere rare uttaleser fra den kanten de siste årene. Ikke på noen som helst måte et referansepunkt.

Han er uenig med deg i noen enkle rangeringer altså. Det er grunnen. Tror du har litt vel høye tanker om deg selv. Fyren har et bredt kontaktnett og stor kunnskap om TL, selvfølgelig har han langt mer peiling på dette enn deg og meg. I tillegg er han objektiv, noe du ved mange pinlige tilfeller her inne har bevist at du absolutt ikke er.

Du kan godt være uenig altså, men det sier fint lite om hans kunnskap.

(Innlegget ble redigert 25.03.15 23:07)

kytec

kytec
25.03.15 23:10
Kniksen2: Hva feiler deg?

Meg feiler ingenting. 

Kniksen2

Kniksen2
25.03.15 23:12
kytec: Meg feiler ingenting.

Du er tydeligvis under den illusjonen at du er forumpoliti.

glady

glady
25.03.15 23:13
kytec: Det som manglet på VGD nå var en tråd om Brann. Takk ts. Det er ikke sånn at dette kunne blitt drøftet i klubb-tråden.

Ventet på et slikt innlegg fra selvutnevnt forumpoliti. Det er definitivt ikke for mange tråder som er VGDs største problem. Folk unnskylder seg jo hver gang de lager tråder pga tosker som deg. Alt skal stues vekk i idiotiske klubbtråder. Da jeg begynte å skrive på VGD for fjorten år siden fungerte det som et nyhetsforum. Folk på tvers av klubbtilhørigheter diskuterte aktuelle saker relatert til norsk fotball. De sakene som ikke var av interesse forsvant nedover og bortover. Alt var oversiktlig. Nå er det opplest og vedtatt av den yngre generasjonen at alt må inn i klubbtrådene. Resultatet er forumet blir segregert slik at diskusjonene ikke når til alle. Hva i helvete er da vitsen med å ha et riksdekkende diskusjonsforum?t.

Skrtel

Skrtel
25.03.15 23:13

Mens midtbanen, som er Branns klart svakeste punkt, lar de altså la være å forsterke? Burde nok hentet Ajer i samme slengen.

Lilleborg

Lilleborg
25.03.15 23:20

Spørsmål: er Håkon Lorentzen så dårlig, at han skal leies ut og en spiller som Castro skal leies inn?

Kniksen2

Kniksen2
25.03.15 23:22
Lilleborg: Spørsmål: er Håkon Lorentzen så dårlig, at han skal leies ut og en spiller som Castro skal leies inn?

Tenker det samme som ved Larsen-utlånet. Vi leier ut en potensiell matchvinner og poengsanker bare fordi han ikke kan spille fast hver eneste kamp her. Ser ikke bortifra at Lorentzen scorer mer enn noen av våre spisser. Så nei, så dårlig er han nok ikke.

Nå er visstnok Orlov på vei vekk, og det er nok derfor Castro leies inn.

(Innlegget ble redigert 25.03.15 23:31)

Oslo1913

Oslo1913
25.03.15 23:24

Bare spennende å få med seg hva som rører seg nede i Obosdassen også.

BigGeorge

BigGeorge
25.03.15 23:26
Lilleborg: Håkon Lorentzen så dårlig, at han skal leies

Der i gården er Huseklepp gutten sin og Lorentzen "skal lære å finne sin plass på benken".

Så ble det jo nedrykk  ut av det...

King_Kenny92

King_Kenny92
25.03.15 23:41
kytec: Det er ikke sånn at dette kunne blitt drøftet i klubb-tråden.

Når det kommer til spilleroverganger er det helt greit med egne tråder. Selv for Brann.

kytec

kytec
25.03.15 23:43
Kniksen2: Du er tydeligvis under den illusjonen at du er forumpoliti.

Nei. Bare en forummener. 

kytec

kytec
25.03.15 23:45
glady: pga tosker som deg

Negative personkarakteristikker er svært vanlig på fotball-forumet.

Det er tydeligvis godtatt av mod. Sikkert fordi de fleste idiotene er på dette forumet.  

King_Kenny92

King_Kenny92
25.03.15 23:45
Yourexperiencemaydiffer: Ballefransavasissi

Og det betyr?

kytec

kytec
25.03.15 23:53
glady: Sjekk tittelen på tråden.

Har du skrevet noen innlegg ii denne tråden som handler om det som står i tråd-tittelen?

De må være slettet. 

Corio

Corio
26.03.15 00:01
BigGeorge: Der i gården er Huseklepp gutten sin og Lorentzen "skal lære å finne sin plass på benken".

Kan du ikke finne på noe nytt snart?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg