Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Spetalen betaler Sandefjord for å stoppe MFK + VIF

NYTT TEMA
Msport77

Msport77
31.03.15 21:29

Milliardær Øystein Stray Spetalen (52) har inngått en avtale med Sandefjord der klubben får utbetalt bonus hvis Molde og Vålerenga stoppes i Tippeligaen i 2015.

Kr 100.000,- for hver seier og kr 50.000,- for uavgjort. Og i kjent stil, så slenger han litt med leppa:

"– Egentlig burde jeg ha doblet bonusen i kampene mot Molde. Jeg har samme forhold til Molde i norsk fotball som jeg har til SV i norsk politikk, sier Spetalen til VG.

– Hvorfor det?

– Molde er jo en helt kjønnsløs klubb. Helt fullstendig kjønnsløs, svarer han."

thomzi

thomzi
31.03.15 21:35

Utradisjonell sponsing, jeg synes det var morsomt.

Håper forøvrig at Molde finner kjønnet sitt.

torrarn

torrarn
31.03.15 21:49

Nærmer seg første april skjønner jeg.

Cityvenn

Cityvenn
31.03.15 21:52
Msport77: – Molde er jo en helt kjønnsløs klubb. Helt fullstendig kjønnsløs, svarer han."

Att aviser vil skrive om stakkarslige mennesker som dette mennesket slutter aldri å overaske meg,

afterburner

afterburner
31.03.15 21:53

Han må jo få ha sin mening om Molde. Men begynner å bli drøy denne hetsingen nå.

Ikke greit å være MFK supporter om dagen nei, og enda verre blir det om noen dager når de ryker mot oss.. :)

SB-fan

SB-fan
31.03.15 21:55

Trist hvis dette er tilfelle, at han vil gi penger hvis "Hele Vestfolds klubb" slår Enga. Det rimer ikke med at liksom skal være VIF-supporter. Jeg skal heie ekstra på VIF og Molde i de kampene. 

ehall

ehall
31.03.15 22:35

Artig påfunn, mer penger til fotballen. Skjønner Molde argumentet men blir litt merkelig når han allerede støtter Vålerenga. 

albino

albino
31.03.15 22:45

Vi vet jo alle at dette ikke blir rare utgiften for den godeste Spetalen. Blir som om jeg sier at jeg skal gi 1 milliard NOK til Hødd for hvert år de vinner Champions League fremover.

BigGeorge

BigGeorge
31.03.15 22:55

Enig, det er peanuts, burde tidoblet de beløpene !

Kniksen2

Kniksen2
01.04.15 00:55

Lurer på om det ikke var Spetalen selv som tipset VG om dette. Virker mer som er pr-stunt for fyren selv enn noe annet. Det er jo bare lommeveksel for karen.

KingKongHalvor

KingKongHalvor
01.04.15 01:14

Spetalen har en fortid i VIF, han var en merkelig skrue den gangen også. Hans drive ift fotballen var penger, og de mulighetene som han mente lå der for å tjene penger. Han fikk Vålenga på Børsen, det var hans mål, og det nådde han, dog uten noen form for fortjeneste.

Slike utspill som dette er morsomme om de kun får oppmerksomhet i lokale medier, men den tiden er også over. Når landsdekkende medier gir ham oppmerksomhet på dette, så gir det kun glede for denne "gale" milliardæren, som ikke har noe hjerte i fotballen, men som bruker den for å få oppmerksomhet om seg selv.

Spetalen er en klovn, en morsom klovn, men han hadde kommet mye bedre ut om han satt opp en pris til årets toppscorer, årets nykommer, årets spiller el.

Greia er at han vet godt at han får mer oppmerksomhet med dette stuntet enn om han hadde gjort noe som var positivt for norsk fotball.

(Innlegget ble redigert 01.04.15 01:16)

sirjoss888

sirjoss888
01.04.15 01:22
KingKongHalvor: Spetalen er en klovn,

Artig at det er han som kaller Molde for kjønnsløs. Han er jo vanligvis veldig kynisk og kald selv

Saliph

Saliph
01.04.15 01:28

Dette hadde vært småmorsomt dersom Spetalen faktisk hadde gjort det med glimt i øyet. Men fyren er såpass sær at det er jeg slett ikke sikker på.

PapaSmurf

PapaSmurf
01.04.15 01:39

Han kan jo kalle Molde for kjønnsløst så mye han vil. Jeg orker ikke bry meg. Spesielt siden det er Sandefjord anno 1998 fra komplett.no arena det er snakk om som tydeligvis er mye mer kjønnsfylt. 

Men det jeg reagerer på som fotballelsker det er at han er ute etter Enga. Jeg har sett den mannen med VIF-skjerf opptil flere ganger, og er det en ting jeg forakter mer enn det meste så er det folk som bytter favorittlag. Og når han til og med betaler SF for å slå Enga... 

DET mine venner, DET er kjønnsløst!

(Innlegget ble redigert 01.04.15 01:40)

Folk_Flesk

Folk_Flesk
01.04.15 01:45

Hva betyr egentlig kjønnsløst når man vurderer en fotball-klubb? Er ikke noen fan av Molde, men Spetalen virker ikke helt i vater for å si det sånn. Har aldri skjønt hva han prøver å få til i forhold til norsk fotball. Det er mulig han ikke skjønner det selv.

(Innlegget ble redigert 01.04.15 01:47)

KingKongHalvor

KingKongHalvor
01.04.15 01:54

Dette er en klassiker, sier litt om hvordan Vålerenga var på 90-tallet.

Spetalen flirer bare av det.

(Innlegget ble redigert 01.04.15 01:54)

PapaSmurf

PapaSmurf
01.04.15 01:58

Jeg vil tro han mener uinteressant og kjedelig. 

Sannheten er at Stray Spetalen er som den rike bølla i ungdomsfilmer fra Hollywood. Stor i kjeften og høy på pæra, men det ender alltid dårlig for slike bøller, det vet alle som har sett slike filmer. Folk liker ikke mennesker som må rakke ned på andre for å hevde seg selv. Det er usjarmerende. 

Derfor er jeg glad for at Tarje ikke tar igjen med samme mynt når han blir konfrontert med uttalelsen. 

(Innlegget ble redigert 01.04.15 02:04)

HengeTrynet

HengeTrynet
01.04.15 04:49
PapaSmurf: Jeg orker ikke bry meg.

Likevel har du skrevet totalt 15 linjer i tråden om både uttalelsen og om personen Spetalen. Spetalen traff åpenbart en liten nerve.

ASEN

ASEN
01.04.15 07:25
HengeTrynet: Spetalen traff åpenbart en liten nerve.

det tror jeg ikke han gjorde. Men finner det rart at en  som har stått frem som VIF tilhenger vil betalte en motstander for å slå de. De kampene Sandefjord vil vinne, vinner de vel uten å bli "lønnet" av klovnen Spetalen.  Hvis de trenger bonuser for å bli motivert til å vinne fotballkamper har de et stort problem.

Men til det sportslige,   jeg tror  Sandefjord kan klare seg bra  iår, et lag som vil spille fotball.  Og det ikke på grunn av klovnen.

Cityvenn

Cityvenn
01.04.15 07:32
albino: Vi vet jo alle at dette ikke blir rare utgiften for den godeste Spetalen. Blir som om jeg sier at jeg skal gi 1 milliard NOK til Hødd for hvert år de vinner Champions League fremover.

På meg virker han mer og mer som den upopulære despetrate kvisebefenkte overlegne rike kødden av en unggutt som må betale sine "venner" for å bli invitert på de coole festene.

forbasket

forbasket
01.04.15 10:42

Artig han Spetalen.

Det jeg egentlig reagerer mest (som ikke nødvendigvis betyr "mye") på i VG-saken er at Bohinen sier at poeng i disse kampene er bonus. Hvorfor skulle det være bonus med H eller i det minste U mot Vålerenga hjemme?

Enga er vel regnet som et "litt over midten"-lag p.t., og hvis man ikke har forventninger/berettiget håp om å ta poeng mot lagene i det sjiktet, så sikter man mot en skral poengsum. Man vinner jo ikke *alle* kampene mot de forventede nedrykkskonkurrentene.

ASEN

ASEN
01.04.15 10:45

http://www.dagbladet.no/2014/05/07/sport/fotball/tppeligaen/valerenga/oystein_stray_spetalen/33177287/

Spetalen virker å være en forvirret person.

Gir 100.000 til en klubb, og så betale 100.000 til en annen klubb for å slå de.

(Innlegget ble redigert 01.04.15 10:48)

PapaSmurf

PapaSmurf
01.04.15 11:02

HengeTrynet: Det du skriver der er en hersketeknikk som ofte brukes i debatter

Det at jeg kommenterer en sak er ikke ensbetydende med at utsagnet som debatteres treffer en nerve. At jeg mener at Spetalen er en frekk og ubehøvlet type er basert på hans utsagn i media gjennom mange år. Men at han mener MFK er en kjedelig klubb bryr jeg meg ikke noe om. Det er mange klubber jeg synes er "kjønnsløse", uten at jeg har behov for å kringkaste disse. 

HarryH

HarryH
01.04.15 11:35
HengeTrynet: traff åpenbart en liten nerve

Denne frasen dukket opp på VGD i 2014 og ble etterhvert en gjenganger.

Anvendbar i alle debatter der noen har blitt kritisert og tar til motmæle.

olk1702

olk1702
01.04.15 14:46

Tipper at det er en liten intern greie mellom Spetalen og Trøim. 

Kongemannen

Kongemannen
01.04.15 15:37

Jeg synes det er verst at Molde blir sammenlignet med SV. Det er en fornærmelse som virkelig svir.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg