Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bortesupportere på langsidene

NYTT TEMA
Groundhopper

Groundhopper
27.04.15 12:25

Hva tenker folk her inne om supportere ikledd bortelagets supporterutstyr på hovedtribunene?

Jeg mener nøytralt kledde personer som ønsker å se en fotballkamp, og gjør lite av seg, er greit. Slik er det overalt. En annen ting er når man stiller i supporterutstyret til bortelaget og jubler for mål. Dette er sikkert provoserende for flere rundt også. 
Noen som har opplevd uhyggelige episoder i slike tilfeller? Er norsk fotball så folkelig at vi skal tåle det? Kommer det an på motstander? Bør vaktene stoppe personer i "feil" farger og henvise de til borteseksjonen?

Jimmy_Stein

Jimmy_Stein
27.04.15 12:30
Groundhopper: En annen ting er når man stiller i supporterutstyret til bortelaget og jubler for mål. Dette er sikkert provoserende for flere rundt også.

Stort sett mener jeg dette ikke er noe problem i det hele tatt. Hvis en her mener normal jubel med et brøl og tilhørende applaus. Men eller bør en forholde seg forholdvis rolig og slett ikke begynne å hovere ved en ledelse/seier. Da bør langsiden tolerer noen innslag av bortesupportere med drakt.
Det handler om gjensidig respekt.

Msport77

Msport77
Groundhopper: Bør vaktene stoppe personer i "feil" farger og henvise de til borteseksjonen?

Ja. I går sto det en foran meg med flagg til bortelaget på langsiden. Snakk om å bomme på plassering.

Sparedusj

Sparedusj
Groundhopper: Bør vaktene stoppe personer i "feil" farger og henvise de til borteseksjonen?

Det er de vel igrunn pliktige til, er de ikke?

Uansett, det er en forbanna uting. Bortelagets supportere skal være på bortetribunen, end of story.

Jimmy_Stein

Jimmy_Stein
27.04.15 12:33
Sparedusj: Bortelagets supportere skal være på bortetribunen, end of story.

Det er så herligt når en bastant uten unntak. Men jeg har selv besøkt flere bortestadioner. Noen gang I drakt og noen ganger uten. Men når en har med seg mindre unger som elsker sin Vikingdrakt så synes jeg faktisk at de skal få lov å bruke den, selv om vi er på Sør-Arena eller andre steder. Så lenge de nøyer seg med å juble for ev. mål så skal hjemmepublikum tollerer det.

Gunnar88

Gunnar88
27.04.15 12:36

Jeg synes man skal respektere hjemmesupportere og holde seg på borteseksjonen, dette gir alle en bedre fotballopplevelse. Bedre å stå med likesinnede.

stc887

stc887
27.04.15 12:40
Gunnar88: Jeg synes man skal respektere hjemmesupportere og holde seg på borteseksjonen

fasit!

fireman56

fireman56
27.04.15 12:43
Jimmy_Stein: Men når en har med seg mindre unger som elsker sin Vikingdrak

Det er vel ikke så heldig for de ungene da at alle rundt dem jubler når det går dårlig med deres favorittlag.På bortetribunen hadde de følt jubelen på "riktig" tidspunkt for sitt lag.

PapaSmurf

PapaSmurf
27.04.15 12:46

Jeg mener man bør etterstrebe å samle bortefansen på bortefeltet. Men om man ikke havner der er det om å gjøre å oppføre seg som en gjest. 

Det ble oppstyr og avisskriverier når en gutt i RBK-utstyr ble henvist til bortetribunen evt ta av seg supportereffektene i Molde for et par år siden. 

Da ble MFK radbrukket av folk her inne. 

Jeg har flere ganger sett situasjoner som har eskalert fra en slengbemerkning til slossing i på tribunene når trønderne kommer til Molde og kjøper ordinær billett. 

Selv har jeg det mest i kjeften så når jeg en skjelden gang har havnet i munnhuggeri så har det blitt med sarkasmekasting. 

(Innlegget ble redigert 27.04.15 12:47)

Cobi

Cobi
27.04.15 12:47
Gunnar88: Jeg synes man skal respektere hjemmesupportere og holde seg på borteseksjonen, dette gir alle en bedre fotballopplevelse. Bedre å stå med likesinnede.

Så hvis man f.eks. skal på kamp med guttungen på fem og jentungen på sju, skal du måtte stå med rølpegjengen som har drukket i fem timer på vei til kamp og som ikke nødvendigvis har en verbal eller «visuell» atferd som passer blant barn?

Hva er problemet med at far og to barn setter seg stille og rolig på langsida og oppfører seg helt fint?

For meg er dette veldig enkelt: Har du til hensikt å oppføre deg, ta hensyn til at du er på besøk hos motstanderen og således oppfører deg deretter, skal du selvsagt få lov til å sitte på den «nøytrale» langsida (vi snakker ikke om å plassere seg midt blant «den harde kjernen» av hjemmesupportere her). Har du derimot planer om å være høylytt, juble utagerende, hovere når det blir mål og lignende, skal du selvsagt plassere deg med bortesupporterne.

Norsk fotball er ikke River vs Boca. Dette er ikke noe problem om bare folk har bittelitt sosial intelligens.

Groundhopper

Groundhopper
27.04.15 12:50
PapaSmurf: Jeg har flere ganger sett situasjoner som har eskalert fra en slengbemerkning til slossing i på tribunene når trønderne kommer til Molde og kjøper ordinær billett

Tror du dette har noe med motstanderen å gjøre, PapaSmurf?
Skjer slike episoder fordi det var Molde - Rosenborg. Hadde det eskalert om det var en mindre rivaliserende klubb? Ta Sandefjord som eksempel. (Ikke noe vondt mot Sandefjord)

StueRehn

StueRehn
27.04.15 12:56

Litt situasjonsbetinget mene æ. Har sett supportere fra bortelaget blitt geleidet fra sine plasser og over til borteseksjonen på Lerkendal.

Gunnar88

Gunnar88
27.04.15 12:58
Cobi: Så hvis man f.eks. skal på kamp med guttungen på fem og jentungen på sju, skal du måtte stå med rølpegjengen som har drukket i fem timer på vei til kamp og som ikke nødvendigvis har en verbal eller «visuell» atferd som passer blant barn?

Kommer ikke på noe bortefelt med så lite areal at man må sitte på setet ved siden av fulle mennesker. Hvis det derimot er så liten plass. Kjøp billett på feltet ved siden av. Pleier stort sett å være grei plass på feltene ved siden av bortefeltet.

PapaSmurf

PapaSmurf
27.04.15 13:25

Groundhopper19: Nei, det hadde ikke eskalert. Kun når RBK er på besøk at folk dirrer av harme bare man ser en hvit trøye. Det var forresten en gang jeg satt nært Ingebrigt når Stabæk var på besøk. Han var så voldsom i kjeften at mannen på nabosetet var på vei bort for å ta han, men dette var midt på 90-tallet. 

(Innlegget ble redigert 27.04.15 13:26)

Kjetil_e

Kjetil_e
27.04.15 18:23

For svare for min egen del, hvis bortetribunen er av bra standard Altså muligheter til å sitte på sete er minimumskrav så sitter jeg gjerne på borteseksjonen. Men enkelte steder har kun en ren ståtribune til bortesupporterne. Det er jeg ikke inntresert i, da blir det langside.

Eventuelt hvis jeg er sammen med noen som heier på motstanderen så sitter jeg sammen med de, selv om bortetribunen er god. Er noe med at jeg vil sitte sammen med mine venner og hjemmesupportere på borteseksjonen er vel ikke spes pop ihvertfall.

zephyrus

zephyrus
27.04.15 18:26
Groundhopper: En annen ting er når man stiller i supporterutstyret til bortelaget og jubler for mål. Dette er sikkert provoserende for flere rundt også.

De som ikke tåler å se folk ved siden av seg i bortelagseffekter og at de jubler for mål bør ikke gå på fotballkamper. Såpass må være lov. Men hvis "bortesupporteren" bare er der for å provosere hjemmefansen framfor å være der for laget han støtter er det greit at man sender han til borteseksjonen.

BigGeorge

BigGeorge
27.04.15 18:29
Msport77: Ja. I går sto det en foran meg med flagg til bortelaget

Du så feil, det var linjedommeren !

Msport77

Msport77
28.04.15 12:22
BigGeorge: Du så feil, det var linjedommeren !

Du slår til igjen! Humoristen...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg