Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

RBK må selge Søderlund

NYTT TEMA
kunnskapsdepartementet

Om RBK ikkje snart får tak i en bedre spiss enn Søderlund, blir det lite speletid ute i Europa. Dei kan vinne serien, ja, men det er ikkje på grunn av Søderlund, men på tross av Søderlund. En spiss som trenger så mange sjanser på å skåre, er det vel berre Ålesund og Mandalskameratene som har. I kvaliken mot RK såg vi det atter ein gong. FÅ EN NY SPISS INGEBRIGTSEN. 

VestreStaa

VestreStaa
17.07.15 10:10

Ja gi oss gjerne Søderlund tilbake til Haugesund :-)

1I2VorseN

1I2VorseN
17.07.15 10:13

Jeg forstår ikke hvorfor folk hele tiden er av den oppfatning at en spiss skal score på alle sjansene. Bare se gjennom statistikken til opta eller hva det nå heter, så ser du at det ikke er tilfelle. se spesielt på %mål basert på hvor skuddene kommer fra. 

kunnskapsdepartementet

Forstår ikkje kva du vil med han. No kjem det nok mange som vil påpeike at han er toppskårer i TL. Men uansett kven som hadde vore spiss på RBK i år, så hadde vedkomande vore toppskårer i TL. 14 må på 55 målsjansar er ikkje bra nok. 

helgekarl

helgekarl
17.07.15 10:15
1I2VorseN: Jeg forstår ikke hvorfor folk hele tiden er av den oppfatning at en spiss skal score på alle sjansene.

Slik Søderlund gjør på landslaget?

den12mann

den12mann
17.07.15 10:18
1I2VorseN: Jeg forstår ikke hvorfor folk hele tiden er av den oppfatning at en spiss skal score på alle sjansene.

Du er blindet av Tippeligaen. I vår hjemlige serie skaper RBK i snitt over 9 sjanser pr kamp (VG sine tall) og da går det helt greit for en spiss som brenner en del.

Internasjonalt (e-cup og landslag) faller en igjennom, for der får en langtifra 9+ sjanser pr kamp.

KaffeOrginal

KaffeOrginal
17.07.15 10:49
kunnskapsdepartementet: . Dei kan vinne serien, ja, men det er ikkje på grunn av Søderlund, men på tross av Søderlund

Ordet du ser etter er muligens "bør" og ikke "må"

Sånn at du ikke lurer oss :-)

KaffeOrginal

KaffeOrginal
17.07.15 10:53
1I2VorseN: Jeg forstår ikke hvorfor folk hele tiden er av den oppfatning at en spiss skal score på alle sjansene. Bare se gjennom statistikken til opta eller hva det nå heter, så ser du at det ikke er tilfelle. se spesielt på %mål basert på hvor skuddene kommer fra.

Avsporing , men jeg flirer godt hver gang jeg tenker på denne ..

https://twitter.com/kvile/status/597077369598386177

Spurte engang Robbie Winters om hvorfor han ikke satte flere av sjansene sine. "If I did, I wouldn't be playing for fakking Brann, would I?"

"I would be playing for fakking Real Madrid", oppsummerte han.

( STORT savn i Bergen , vi vil ha slike skotter tilbake ! )

sameohyeah

sameohyeah
17.07.15 11:40

Hvorfor får ikke Malec spille mer? Nå har jeg sett han mest mot svak motstand, men han virker som en brukbar avslutter (også er han jo et beist). Ville trodd han også har et større utviklingspotensial. Søder blir straks 28 - liten grunn til å tro at han blir noe bedre. At han faller igjennom på middels internasjonalt/europeisk nivå understrekes av hans siste opptredener for landslaget. Malec ble 22 i januar

Eksberten

Eksberten
17.07.15 12:06
kunnskapsdepartementet: 14 må på 55 målsjansar er ikkje bra nok.

1 av 4 er godt innenfor normalen. Rosenborg kunne nok fått tak i mer kliniske avsluttere enn Søderlund, men dem hadde tvilsomt kommet til like mange sjanser som Søderlund. Rosenborg kan ikke velge internasjonale spillere på øverste og nest øverste hylle.

TomBrady_12

TomBrady_12
17.07.15 13:05
sameohyeah: Hvorfor får ikke Malec spille mer? Nå har jeg sett han mest mot svak motstand, men han virker som en brukbar avslutter (også er han jo et beist). Ville trodd han også har et større utviklingspotensial. Søder blir straks 28 - liten grunn til å tro at han blir noe bedre. At han faller igjennom på middels internasjonalt/europeisk nivå understrekes av hans siste opptredener for landslaget. Malec ble 22 i januar

Fordi Søderlund er ca 18 ganger bedre enn Malec.

zetta

zetta
17.07.15 13:09

Selge til hvem og for hvor mye?

zephyrus

zephyrus
17.07.15 13:24
kunnskapsdepartementet: FÅ EN NY SPISS INGEBRIGTSEN.

Ja, prøv dere på Robert Lewandowski da vel!!!!!

Tjaaah

Tjaaah
17.07.15 14:32
KaffeOrginal: Avsporing , men jeg flirer godt hver gang jeg tenker på denne .. https://twitter.com/kvile/status/597077369598386177 Spurte engang Robbie Winters om hvorfor han ikke satte flere av sjansene sine. "If I did, I wouldn't be playing for fakking Brann, would I?" "I would be playing for fakking Real Madrid", oppsummerte han. ( STORT savn i Bergen , vi vil ha slike skotter tilbake ! )

Husker også at Helstad i 07 bommet på en god del 100%-sjanser. Uten at det betydde nevneverdig. Desverre så traff jo han på litt for mange, og beviste litt av Winters uttalelse.

KaffeOrginal

KaffeOrginal
17.07.15 14:39
Tjaaah: Desverre så traff jo han på litt for mange, og beviste litt av Winters uttalelse.

jepp .. ikke helt til RM riktignok , men videre fra norsk fotball .

Gitt at disse spissene begynner å putte i hytt og pine så forsvinner de raskt til en bedre eller i alle fall rikere liga en tippeligaen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg